- PlayStation 5
- Steam topic
- XGS24 - Október elején jön a Diablo IV - Vessel of Hatred
- XGS24 - Befutott az Assassin's Creed Shadows legújabb előzetese
- XGS24 - Előzményjáték lesz a Gears of War: E-Day
- Xbox Series X|S
- Xbox Games Showcase 2024 - Az összes bejelentés egy helyen!
- XGS24 - Jövőre érkezik az új Fable
- Sony PSP
- EAFC 24
-
GAMEPOD.hu
Subaru topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
Qru
MODERÁTOR
válasz stickermajom #2802 üzenetére
Amúgy maga a mérés is szar sztem, mert elcsalja az awd rendszer a mérést. Nem tudom mikor jártak ezek utoljára az interneten de a Subaru évtizedek óta nem használ "mezei" mechanikus c. diffit (minden esetben van vmi viszkokuplungos kiegésztés hozzá, hogy vezérelhető legyen a nyomatékeloszlás) amiről magyaráz a technikus pl a stinkeye tesztnél. A haldexet is ezért kötötték le pl a TT-n, hogy ne csalja el a mérést.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
Új Forester (2019): [link]
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
válasz outsiders #2845 üzenetére
Igen, az XV a bevásárlós szaladgálós, a Fori meg a családi szerepet kapja. Nekem az is csalódás, hogy az awd rendszer is kevésbé rugalmas (az enyémnél még 50-50 az alap és 60-20 között változtatható a nyomaték itt már 60-40 az alap és max 50-50-re változtatható). Persze az eds meg a nyomaték vektorálás jó dolog az újban.
A cvt-t meg nem nekünk gyártják, Amerikában szeretik és mivel az a fő piac csak a mi kedvünkért nem lesz más váltó, ahhoz túl kicsit piac vagyunk.
Azért hátha az új Ascen motor a 2.4 turbó is bekerül majd a Foriba... Az a 260 ló elég is lenne bele bőven.
Parci: Az egy elég bika hajtáslánc és takarékos is. Nekem tetszik. Kérdés a 4wd rendszere milyen, mert az előző szériánál nem sikerült jó programot írni hozzá. Bezzeg a Outlander-hez sikerült.
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
válasz stickermajom #2849 üzenetére
Én meg megtaláltam az egyik ph-s fórumtársunk exWRX-ét: [link]
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
válasz stickermajom #2851 üzenetére
Igen. Pont ezért eladó 134k-nál.
Ezt csak úgy szabad megvenni hogy van a zsebben még 0.5M a kovácsolt alu belsőre.
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
A kétliteresekben nincs tiltás az magától is csak annyit tud mint az enyém tiltással (Vmax).
mod:
Acheron: Nálad a Vmax-nál a váltó lesz a szűk keresztmetszet szerintem nem a teljesítmény.
mmcc02: Prémium UHP gumi egy SUV-ra? Akkor mehetsz kanyarogni. Csak előbb koptasd be (az első 100-200 km-en csak óvatosan).
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
-
Qru
MODERÁTOR
válasz Petester #2893 üzenetére
Kenwood. Bögrének is az volt a 2008-as WRX-ben. Gondolkoztam, hogy megveszem de igazából mivel úgyis telefonnal navigálok...
mod:
De valamelyik fb csopiban mintha láttam volna vki aki egy Legaba tett be vmi Droidos fejet... csak nem találoma postot mert régebben volt.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
válasz stickermajom #2898 üzenetére
Igen, az enyém alapfelszereltségű, ebben csak 4 db van. Választhattam a gyengébb de közepes felszereltség vagy az erősebb de fapad közül. Az utóbbi lett.
Nem hiszem, hogy valaha is költenék erre amúgy... Legutóbb elmentem Zadarig meg vissza úgy, hogy 1 másodpercig sem szólt a rádió/zene. A boxerhangnál számomra amúgy sincs szebb zene.mod:
Kormiban is csak azért kapcsolom be, hogy elnyomja a TDI kerepelését.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
válasz stickermajom #2901 üzenetére
A japánok a prémium szegmensen kívül tojnak a jó hangzásra sajnos.
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
válasz stickermajom #2919 üzenetére
Igen picit túlárazottnak tűnik így elsőre még akkor is ha volt gazdája...
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
válasz stickermajom #2923 üzenetére
Jah és azt írja garázsban tartott. Gondolom 0-1 éves koráig volt garázsban.
Hahu-n nehezen találsz jót, ami valóban az elmegy csoporton belül.
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
válasz Petester #2926 üzenetére
Annyira futtatod őket (joggal), hogy a végén én is visszaszokom hozzájuk.
Mondjuk most legközelebb a Dunába lököm be. Na nem a folyóba, nyugi.
mod:
Smooth: Szépen ki van glancolva, kár, hogy nem 2.5-ös. Amúgy pofás, tetszik a csirkerács az orrán. Mondjuk a felni bűn randa rajta.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
válasz _Smooth #2950 üzenetére
Jár a pont, én néztem be mert csak a 165 lovat néztem (a 2.0i is annyi).
Így már ok. Ekkora kasztniba ez lenne a minimum motor... És nem mellesleg kevesebbet eszik normál üzemben mint a 2.0i. A 2.0i-t nagyon pörgetni kell, kevés az a 196 Nm, a 2.5i 230 Nm-e egyszerűen kell a nagy önsúly és a hajtási veszteség miatt.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
válasz Petester #2957 üzenetére
A hagyományos nyitott diffi egyenlően osztja el a motor nyomatékát a két kerék között, erre épül a Subaru szimmetrikus összkerékmeghajtása is. Tehát minden kerék (alapesetben) 25%-nyi nyomatékot kap. Az első és a hátsó tengely között van egy elektronikusan vezérelt/felügyelt* viszkókuplunggal kiegészített diffi (aka sperr (igaz többféle sperr létezik, van pusztán mechanikus is (Torsen))). Ez központi diffi többnyire central diffiként, röviden c. dif-ként emlegetik. A hardcore Subikban ennek a zárása kézzel is állítható bizonyos kertek között.
Az erő/nyomaték "lusta", így mindig a könnyebb utat választja. Tehát ha van egy tapadó kereked meg egy nem tapadó akkor az erő a kisebb ellenállás felé vándorol vagyis a nem tapadó keréken "elveszik" vagy legalábbis nem a haladást szolgálja. Erre van a részlegesen önzáró (sperr) diffi, hogy az erőt/nyomatékot a tapadó kerék felé irányítsa. Kézen fekvő lenne egy állandó zárt állapotú diffi de ez ellehetetlenítené a kanyarodást szilárd burkolaton, ugyanis kanyarodáskor az ívkülső kerék nagyobb utat jár be mint az ívbelső, így annak a fordulatszáma is más (magasabb). Teljesen zárt (vagy zárható) diffiket csak terepjárókon használnak (pl G Merci) vagy versenysportban (pl drift).
Az első és a hátsó tengelynél nyitott diffik vannak ezek jégen vagy tapadásvesztéskor (ami lehet pl kanyarban intenzív gyorsításkor fellépő tapadásvesztés) egyszerűen elpörög a nem tapadó kerék és odavész a nyomaték. Pontosabban mivel energia nem vész el csak átalakul helyesebb megfogalmazás, az hogy nem a haladás irányában hasznosul.
Ennek kiküszöbölésére a modernebb Subarukban is megjelent a EDS azaz az elektronikus diffizár, ilyenkor a fék egyoldalú működtetésével növeli meg a nem tapadó kerék ellenállását, így a másik "könnyebb" irányba vándorol a nyomaték ami jelen esetben az amúgy is tapadó kereket jelenti. Ezt kiegészítik a nyomaték vektorálással, ami azt jelenti hogy a kormányszög és a sebesség függvényében eleve a tapadó (kanyarban az ívbelső) kerék irányába oszt több nyomatékot a rendszer. Ezt ugyanúgy fékezéssel érik el annyi a különbség, hogy az EDs akkor akítv ha már csúszik a kerék a nyomatékvektorálás meg megpróbálja ezt előre "kitalálni", megelőzni.*Az elektronikus vezérlés/felügyelet azért, kell hogy dinamikusan tudja változtatni a tapadási körülményeknek megfelelően a nyomaték elosztását az első és a hátsó tengely között.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
válasz Petester #2960 üzenetére
Így van. A bosszantó benne az, hogy mechanikailag alkalmas lenne rá mert ugye 4 csatornás ABS-ed van - tehát képes fékezni a kerekeket egymástól függetlenül (ami használ is mert van benne EBD) - csak az EDS-hez pár sorral több kéne a vezérlőszoftba.
Igen, mert az ESP/VDC az az oldalirányú kitörés ellen véd (egy giroszkóp, kormányszög jeladó meg ugye %-ra tudja mekkora a gázpedál állás az ecu a kocsiban és ebből matekozza ki melyik kereket mennyire fékezze meg (meg vegye el a gázt, gyújtásmegszakítással), ha le akar jönni a kocsi az általad kijelölt ívről.
Egyébként ennek a giroszkópnak a segítségével érzékeli azt is, hogy hány fokos emelkedőn állsz és ennek függvényében (3% felett) kapcsolja be a visszagurulás gátlót (már amelyikben van, bár ezt is csak kb +2 sor a szoftverben).Parci: Nem egységesen lett bevezetve, szép lassan csorgott le. A WRX-hez opcionálisan rendelhető extraként, az STI-ben szériaként ott van 2011-től. A Forester 2013-tól (része az X-mode-nak), az Impreza/XV 2016/2017-ben kapta meg.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
válasz Acheron #2963 üzenetére
Pedig a tiédben lenne is power, hogy profitálj belőle de szvsz felesleges. 5 év Subaruzás alatt egyszer ha hasznát vettem volna akkor sokat mondok...
Ha szeretnél másik képet aTIR-be akkor szólj és kicserélem. Amúgy kemény, hogy több H6-os van mint H4-es... Kicsit szegény rokonnak érzem magam...
Nem baj, Parci átveszi a tiédet én meg az ővét (de csak mert tényleg túl sokat enne nekem a 3.6R).
Jó, nem is forog sokat pályán, az enyém ott már 3400-at forog (gps szerinti 130-nál). A motortér autentikus, én is frászt kapok a frissen mosott motorterektől. Annyi elketromos hibát/zárlatot tud okozni a beszivárgó víz, hogy agyrém.
Az SI-Drive milyen azt már próbálgattad?A baloldalon arra gondolsz amiből a 4 cső jön ki a tetején? Az az abs kocka (ez Suzuki de itt írnak róla: [link]).
Szép, már ebben is műanyag a szívósor... Nem baj, könnyebb sokkal mintha fém lenne és mivel ott UV nem éri, nem öregszik el kb soha.A bőrrel kicsit foglalkozni kell de egyáltalán nincs vészes állapotban. Autóápolós topikba nézz be, ott van pár jó szaki. Bőrös autóm nem volt soha (mert nem szeretem) így kb anynit tudok róla, hogy ápolni kell és kész.
Egyben van a gép, nagyon szép. Gratula!
mod:
A fura hang bekapcsolt/kikapcsolt szelőztetésnél is hallható? Nekem az automata klíma állító motorjának van ilyen hangja Kormiban.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
Új hozzászólás Aktív témák
- Gyönyörű autómatricák azonnal gyors országos kiszállítással! PH-soknak 30% kedvezmény!
- Visszapillantó matricák a legjobb minőségben! PH tagoknak 30% kedvezménnyel!
- Legrand Netatmo Presence Siren Okos kamera FÉLÁRON
- Skoda Scala - Szövetszőnyeg garnitúra
- Eladó-Kiadó ingatlan táblák , hogy sikeres legyen az eladás! PH tagoknak 30% kedvezménnyel!
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen