-
GAMEPOD.hu
Subaru topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
HÁZIGAZDA
válasz MasterMark #12192 üzenetére
igen, így a pontos. hát, passz, lehet, hogy más kocsi egyszerűen csak nem jelzi, hogy "már melege van", de elszoktam ettől, sosem láttam ilyen jelzést az elmúlt 10+ évben.
dicranum scoparium + genista pilosa = :)
-
Omli85
őstag
válasz MasterMark #12079 üzenetére
"Azért kell ott, mert a turbósban az nem csak tágulási tartály, hanem kiegyenlítő tartály is. Azaz a turbósban a hűtőkör része a tartály, belefolyik üzem közben a víz, és onnan folyik tovább. (Mint egy volkswagen-nél pl.)
Nem turbósnál csak 1 cső van és csak a felesleg jön ki a szelepen keresztül, majd szívja vissza."
Na az enyémen pl nem így van pedig turbós benzines egy sima "zsákutcás" kiegyenlítő van a hűtőn amibe egy kis csövön tud bedolgozni vagy vissza szívni és ennyi.Többieknek :
Fagyállóhoz Aisin Ultra Long Life isj ó alternatíva mivel ez is P-OAT foszfá alapú cucc.
10 évet egyik fagyálló sem megy el max 5 évente csere mert minden jellegű tulajdonsága romlik és a nullához konvergál és több lesz a leves mint a hús mikor elkezd szanaszét korrodálódni minden.
A fékfolyadékot is nagyon ajánlott 2 évente ellenőrizni és cserélni mert higroszkópikus folyadék ezért szépen megköti a levegő páratartalmát ezáltal változik a forráspontja plusz korrodálódik idővel a rendszer is.
ASUS TUF GAMING X570-PLUS, AMD Ryzen 7 5700X , RX Vega 56@64, CRUCIAL 16GB Ballistix Sport LT DDR4 3200MHz CL16, Seasonic PRIME 1200W
-
Omli85
őstag
válasz MasterMark #12196 üzenetére
Jogos rá nézek majd.
Qru: Gyártók szerint az olajak is kibirnak 20k-40k km-t.. xD
ASUS TUF GAMING X570-PLUS, AMD Ryzen 7 5700X , RX Vega 56@64, CRUCIAL 16GB Ballistix Sport LT DDR4 3200MHz CL16, Seasonic PRIME 1200W
-
Omli85
őstag
válasz MasterMark #12196 üzenetére
No közben megnéztem viz körön van a turbo is de nálam ugye máshol van mint egy wrx-en pl.
ASUS TUF GAMING X570-PLUS, AMD Ryzen 7 5700X , RX Vega 56@64, CRUCIAL 16GB Ballistix Sport LT DDR4 3200MHz CL16, Seasonic PRIME 1200W
-
Lacerta
aktív tag
válasz MasterMark #12240 üzenetére
Rendszerkövetelmények.
Igazad van a hamuképzéssel kapcsolatban, de pl. egy jó, magas specifikáció szintű szintetikus olajjal mehet magasabb hőmérsékleten a dugattyú és a hengerfal, és az %-ban kifejezhető hatásfoknövekedést jelent. Vagy hoszabbítható az olajcsereperiódus. Vagy egyáltalán, be tudsz építeni személyautóba olyan turbót, aminek értelmezhető az élettartama ( 40 éve ez még nem volt evidens, pedig a technika maga kb. 100 éves ).
-
Omli85
őstag
válasz MasterMark #12344 üzenetére
Igen az olajcsere is okoz gondot főleg, hogy a subaru szerint nem kell olajat cserélni a cvt-ben legalábbis usa-ban többnyire ez volt az info minden szervizben. Gyakorlatban is elég körülményes de cserélhető akár otthon is ha kicsit is ért az ember a dolgokhoz (nem olyan "egyszerű" mint egy sima automata olajcsere).
Volt akinél előbb megdöglött minthogy cserélni kellet volna az olajat. A megcsúszást egyáltalán nem tolerálja és ha egyszer megsúszik kb vége is. A korai verziók eléggé alul voltak tervezve az összkerekes hajtáslánchoz ha ehhez hozzápakolsz egy erősebb motort akkor kész is..
Amcsi cvt-s lega gt-k pl egyáltalán nem bírták a strapát a cvt-s outbackek detto nem bírták a terepezést. Az újabbakról nincs infóm én a 2010-15 körüli modellekről olvastam szinte csak negatívumot.ASUS TUF GAMING X570-PLUS, AMD Ryzen 7 5700X , RX Vega 56@64, CRUCIAL 16GB Ballistix Sport LT DDR4 3200MHz CL16, Seasonic PRIME 1200W
-
sattak
csendes tag
válasz MasterMark #12351 üzenetére
Dehogy. De a subarunak ennyi sajnos.Egy átlagos suv lett. szerintem. Néha tévedek.
-
Omli85
őstag
válasz MasterMark #12348 üzenetére
Ismerem meg követem is de még valamelyik videójában ő is mondta, hogy nem mindig jó alternatíva a cvt de mindegyiknek vannak előnyei és hátrányai is. Amúgy asszem pont ezt a videót megnézve döntöttem végül, hogy nem kell cvt .
Félreértés ne legyen egy automata váltó javítása se olcsó de pl szerintem a strapát kicsit jobban bírják egy manual detto főleg ha egy kis extrát is ki akar hozni az ember az autóbol.
Mondjuk az is igaz, hogy anno azt mondtam automata váltós autóm sosem lesz oszt ez mégis az lett és nem bántam meg rohadt kényelmes és ugyan nem egy DSG de teszi a dolgát ez is. Manualnak jobban örültem volna de szerintem 5gen Lega GT-t európában nem is lelhető fel manuál váltóval kombiban pláne.
#12359sattak : "Az átlagosságból nem lehet megélni. Hosszabb távon. Szerintem."
Hát sajnos rosszul gondolod mert az hozza a nagy lóvét a gyárnak és nem a kevés példágyban eladott "nagyot szólós" dolgok.[ Szerkesztve ]
ASUS TUF GAMING X570-PLUS, AMD Ryzen 7 5700X , RX Vega 56@64, CRUCIAL 16GB Ballistix Sport LT DDR4 3200MHz CL16, Seasonic PRIME 1200W
-
HÁZIGAZDA
válasz MasterMark #12364 üzenetére
még nem mentem el érte, meglátjuk, most jön a kánikula, beállok a városi dugóba
dicranum scoparium + genista pilosa = :)
-
HÁZIGAZDA
válasz MasterMark #12364 üzenetére
igazad van valószínűleg, logikus. az egyik venti a forró motorról szépen fűtötte a hűtőt , nem csoda, ha idővel melegedett. a menetszél pedig azért segíthetett, mert így visszafogta ennek a rossz irányú ventinek a hatását.
dicranum scoparium + genista pilosa = :)
-
HÁZIGAZDA
válasz MasterMark #12384 üzenetére
olvasóm nincs, műszarfalon piktogramm nincs
na mindegy, úgy is megy a nagyszervizre, csak így mondjuk a szeptember eleji kőszegi utat nem merem bevállalni vele
dicranum scoparium + genista pilosa = :)
-
HÁZIGAZDA
válasz MasterMark #12389 üzenetére
fordulat sem emelkedik. olyan érzés, mintha nem is érzékelné, hogy nyomom a gázt, sokáig, aztán egyszer csak átmegy az infó, visszavált kettőt, felugrik a fordulatszám és kilő.
dicranum scoparium + genista pilosa = :)
-
HÁZIGAZDA
válasz MasterMark #12391 üzenetére
ennyire nem, valahogy most kifejezetten romlott. ami eddig volt, az szerintem a normál viselkedése, picit erőtlenebb alacsony fordulaton, a váltónak meg idő, amíg reagál. de ma már bőven a normális szint fölött volt ez.
dicranum scoparium + genista pilosa = :)
-
Qru
MODERÁTOR
-
HÁZIGAZDA
válasz MasterMark #12419 üzenetére
ez mit jelent? hogy kívülről elérhető, cserélhető?
dicranum scoparium + genista pilosa = :)
-
HÁZIGAZDA
válasz MasterMark #12422 üzenetére
2011-es
(csodálkoznék, ha a szerelő nem vesz észre ilyesmit, eddig csak pozitív tapasztalatom van vele, olyasmikkel is, amit mindenhol máshol feladtak)
[ Szerkesztve ]
dicranum scoparium + genista pilosa = :)
-
HÁZIGAZDA
válasz MasterMark #12424 üzenetére
thx. marad akkor az, hogy 5 ezer km múlva újra lecseréltetem az olajat. legalább látni fogjuk, hogy mennyire szutykos.
dicranum scoparium + genista pilosa = :)
-
Lacerta
aktív tag
válasz MasterMark #12419 üzenetére
van benne nedves kuplung -> nedves kuplung van benne.
-
HÁZIGAZDA
válasz MasterMark #12438 üzenetére
most csak hitelbe parázok, remélem, kop-kop...
bár az olajcsere óta sokkal jobb, mintha picit kezdené ugyanazt csinálni: valahogy "lustán", nehezen vált, azaz nyomod a gázt és mégsem vált, csak érezhetően később, mint normális. visszaváltás után meg akkor ugye "kilő", mert a gázt túlságosan nyomtad, hogy váltson végre.
dicranum scoparium + genista pilosa = :)
-
Qru
MODERÁTOR
-
HÁZIGAZDA
válasz MasterMark #12463 üzenetére
ha nem romlik, akkor ez lesz , ha visszaromlik oda, ahol volt, akkor az megszokhatatlan.
dicranum scoparium + genista pilosa = :)
-
HÁZIGAZDA
válasz MasterMark #12469 üzenetére
ugyanaz, mint eddig: nem vált, amikor már abszolút kéne, taposod, taposod, aztán jelentősen késve végül vált, de akkor rögtön 5000 rpm-be esel be kb. extrém "lustán" vált.
dicranum scoparium + genista pilosa = :)
-
HÁZIGAZDA
válasz MasterMark #12471 üzenetére
persze, az utóbbi. tudom, hogy milyen, amikor jó, és ez nem olyan.
mész az emelkedőn, abszolút vissza kéne váltania, de hiába nyomod neki, nem vált. mi a franc? nyomod még jobban, még mindig csak vonszolja magát. aztán, amikor végre valahára visszavált, rögtön 5000 rpm-ben landolsz.
felváltással nincs gond, vagy legalábbis nem észlelek ilyesmit, a visszaváltást nem csinálja rendesen.
dicranum scoparium + genista pilosa = :)
-
Lacerta
aktív tag
válasz MasterMark #12500 üzenetére
Az elmúlt két télen nem volt ilyen probléma. De amúgy én is gondoltam a kenőanyagra.
-
Lacerta
aktív tag
válasz MasterMark #12506 üzenetére
Na ja, de kedd óta ott van.
-
Qru
MODERÁTOR
válasz MasterMark #12511 üzenetére
Gumiszőnyeg nekem is bent van. A kédereket akarom átkenni én is még a fagyok beállta előtt.
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
válasz MasterMark #12513 üzenetére
Autoglym Vinyl & Rubber Care-t kaptam ajándékba azzal.
Ez jó műanyagra és gumira is. Nagyon elégedett vagyok vele, az enyhén fakult fényezetlen műanyagokat nagyon szépen visszahozta feketére. Autógumira nem használom ahhoz kicsit drága mulatság lenne.#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
válasz MasterMark #12515 üzenetére
Glicerni nem jól használható igen. Oldatként esetleg. Ez jó és kevés kell belőle, sokáig elég egy flakon. Pedig én használom mert fapados elég sok a fényezetlen műanyag a kocsin.
#nincsbennetarcsi
-
nagyúr
válasz MasterMark #12511 üzenetére
Én meg feltöltöttem az akksit, hogy szerdán el tudjam vinni kipushoz. Aztán jobb első belső gumiharang csere és műszaki vizsga, aztán jöhet a hó.
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
Qru
MODERÁTOR
válasz MasterMark #12524 üzenetére
Ritkan hasznalja, nem art neha ratolteni olyankor.
#nincsbennetarcsi
-
nagyúr
válasz MasterMark #12524 üzenetére
Kicsit röfög vhol.
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
nagyúr
válasz MasterMark #12532 üzenetére
Mi most léptük át a 205k-t, amikor átparkoltam a másik házhoz. Majd du levideózom a röfögést.
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
Qru
MODERÁTOR
válasz MasterMark #12532 üzenetére
Latszik, hogy hasznaljatok, az enyem meg csak garazadisz.
#nincsbennetarcsi
-
Omli85
őstag
válasz MasterMark #12532 üzenetére
Ez a régebbi óracsoport sokkal menőbb mint az újabb
#12534Qru :
Hát nálunk ha anyósékat meglátogatjuk az egy ezres pördülő így azért gyorsan szaladnak a km-ek[ Szerkesztve ]
ASUS TUF GAMING X570-PLUS, AMD Ryzen 7 5700X , RX Vega 56@64, CRUCIAL 16GB Ballistix Sport LT DDR4 3200MHz CL16, Seasonic PRIME 1200W
-
czanga
őstag
válasz MasterMark #12540 üzenetére
Kicsi a világ, na.
-
Lacerta
aktív tag
válasz MasterMark #12522 üzenetére
Bendix. Ennyit tudok.
Valami reszelgetésről esett még szó, de nem volt egész világos, hogy a régit reszelte jóra, vagy a megrendelt, de nem illeszkedőt reszelte bele végül? Nem is forszíroztam, nekem az a lényeg, hogy pöccre indul. -
Lacerta
aktív tag
válasz MasterMark #12558 üzenetére
71 448Ft. Drágább lett, 4K-val.
-
Qru
MODERÁTOR
válasz MasterMark #12564 üzenetére
Igen. Es B7-ben vagyok ha jol emlekszem.
Nem jol, mar B9-ben vagyok. Es 35k az eves dij +5k a minicasco dija.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
Omli85
őstag
válasz MasterMark #12564 üzenetére
Lakcím ,autó szín, teljesítmény, életkor és talán még a jogsi megszerzésének ideje is befolyásolja a kötelező díját. Nekem 26K az éves a Lega GT-re a kis 1.4-es Civic-re meg 21K mindkettő B10 teljesítményben meg azért kicist nagyobb difi van mint az az 5K ...
ASUS TUF GAMING X570-PLUS, AMD Ryzen 7 5700X , RX Vega 56@64, CRUCIAL 16GB Ballistix Sport LT DDR4 3200MHz CL16, Seasonic PRIME 1200W
-
czanga
őstag
válasz MasterMark #12647 üzenetére
Ez ilyen mindenféle autós találkozó, nem márkaspecifikus.
A támasztók tisztántartása fontos, de ami gond, hogy az évek alatt ki is kopnak. Enyémek is kopottak, ezért van mindkét első oldalablakomon sávos karcolódás.
Na szóval ajtókárpit leszedésével már elég közeli kapcsolatom épült ki ami GT modelleket illeti, így ez volt a következő, illetve a berepedt bal oldali burkolat könyöklő részét műanyagforrasztottam meg belülről, és erősítettem rá. Illetve mindkét első ajtót belől lent kipucoltam teljesen, mert a bele hordott kosz vékony kis sárréteggé áll össze, és hát ugye az nedvesen rozsda generátor szor-ezer.Az ablaktartókhoz ez a videó is segítségemre volt, de az ötlet nem járt sikerrel. Mivel Subaru betegség, hogy az ablakemelő motorok nem túl erősek, ezért jelenleg alig tudják felhúzni, mert nagyon szoros lett az öntapadós kefeszalag miatt, amit felragasztottam rá több rétegben, műgyantával. (melegragasztó)
Az eredeti "szőröket" megtartottam, és az a terv, hogy ha jó idő lesz esetleg meglepően, vagy rossz esetben tavasszal felragasztom rá vissza őket, és töröm tovább a fejem rajta.Szerintem vedd ki őket, tisztítsd meg szappanos vízzel, és valami nagyon pufa kefével, vagy csak ujjal, és szereld vissza. A külső oldalilk műanyagok és bele pattannak az ajtóba belülről. Óvatosan, belefe ne ejtsd bele, illetve kifelé kétoldalról ki lehet csavarhúzóval édesgetni úgy, hogy ne törd el.
A belsők állíthatók, közelebb tudod tenni az ablaküveghez de nem tudom mi mögötte a truváj.
Úgy értem tartania kell, de az új "szőrrel" szerelt tartókáim túlságosan szorosak.Hosszú lesz még ez az út, de eddig mindent megoldottam magam amit csak lehetett..
-
czanga
őstag
válasz MasterMark #12654 üzenetére
A külső, műanyag hátlaposok kopottak nagyon, de mintha össze is lenne még állva. Lehet rosszul látom, de ha mégsem, akkor érdemes beáztatni picit.
Ilyen "sarki" tartó pedig nálam azt hiszem nincs a GF8-ban, legalább is nem találkoztam vele.
-
Qru
MODERÁTOR
válasz MasterMark #12658 üzenetére
Lassan tarthatnék egy garázsvásárt...
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
válasz MasterMark #12672 üzenetére
Idot sporolnak vele, nem kell elmenni uj matricaert.
#nincsbennetarcsi
-
HÁZIGAZDA
válasz MasterMark #12674 üzenetére
igazad van. meg qru-nak is, sima időspórolás miatt született meg rá mégis az igény
dicranum scoparium + genista pilosa = :)
-
Qru
MODERÁTOR
válasz MasterMark #12674 üzenetére
Igen, hogy ne lehessen masik autora atragasztani nyom nelkul.
#nincsbennetarcsi
-
nagyúr
válasz MasterMark #12674 üzenetére
Két műszaki között engem mondjuk nem érdekel a matrica, ha megállít a rendőr, megmondtam volna, hogy nemrég cserélték a szélvédőt, majd intézem a matrinyát, ha lesz időpont az okmányirodába, plusz az ügyintézés határideje is vmi 25 nap. És akkor most tekintsünk el attól, hogy mi értelme van a matricának.
Azt mondták egyébként, hogy tip-top az autó, csak alul sok a felületi rozsda, lehet érdemes lenne megkezelni, megtakarítani, ápolózni, stb. De ne azzal a telibe gumiiszapos megoldással. Érdekes, hogy csak alul, sehol máshol egy pörsenés sincs, oszlopoknál benézek a zsanérok mellett, olyan a fényezés kb. mint egy fél éves autónál.
[ Szerkesztve ]
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
Qru
MODERÁTOR
-
nagyúr
válasz MasterMark #12681 üzenetére
Nekem ehhez képest akkor nincs egy szavam se, pedig kap böjtöt, ágat körbe rendesen, igaz, az OBK-n a kerékjárati ívek széle műanyag.
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
Omli85
őstag
válasz MasterMark #12674 üzenetére
Nem feltétlenül tudtommal elég ha nálad van a régi matrica csak meg kell lennie pl szélvédő csere után ha nem tudod átragasztani. Volt cégemnél a céges kocsi kesztyűtartójában volt a kivágott üveg a matricával mikor kérte a közeg bemutattuk megköszönték és mehettünk tovább. (több menyében több igazoltatásnál se mvolt belőle semmi műszakin sem) Igaz ez 6 éve volt azóta nem tudom szigorítottak e a szabályozáson nekem is átragasztott a matrica a Legán mert mát volt szélvéddő cserélve rajta látszik is a matricán majd januárban kiderül műszakin szólnak e érte .
#12668Jorus : Levétel előtt készíts fotót amin a vonalkód meg a sorszáma kiolvasható legyen, mert ha ezek nincsenek meg vagy annyira sérült a matrica akkor nem adnak ki új matricát és bevonják a jelenlegi rendszámot és új rendszám új matrica új forgalmi persze a te kontódra. Cimbora pont így járt szélvéddő csere után...ASUS TUF GAMING X570-PLUS, AMD Ryzen 7 5700X , RX Vega 56@64, CRUCIAL 16GB Ballistix Sport LT DDR4 3200MHz CL16, Seasonic PRIME 1200W
-
nagyúr
válasz MasterMark #12691 üzenetére
Én bevittem, gondosan fel volt ragasztva egy kartonra 5 darabban. De nem kellett nekik, csak mosolyogtak.
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen