-
GAMEPOD.hu
Subaru topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
Petester
senior tag
válasz MasterMark #7151 üzenetére
Szűrőt én cseréltem, igazából meg sem fordult a fejemben, hogy ne kellene. Meg érdemli a váltó, hogy a szűrő is tiszta legyen.
De megnéztem a Haynes könyvemben, abban is az van, amit említesz. A cseréről is csak annyi van, hogy a csavart kell csak kicsavarni. Ami kifolyik, azt pótolni.[ Szerkesztve ]
(ó\_!_/ó)
-
MasterMark
titán
-
Petester
senior tag
válasz MasterMark #7154 üzenetére
Igen, ugyan az a váltónk. Motul Multi Atf-et vettem. Ugyan azt a szabványt tudja, mint a gyári olaj. 3600 vagy 3700 Ft volt literje. Fölösleges megvenni a fém kannásat, abban 4 liter van. A Seibiko pl Castrolt önt bele. Az viszont csak a 4 gangos váltóba jó, az ötösbe nem való.
(ó\_!_/ó)
-
Petester
senior tag
válasz MasterMark #7160 üzenetére
Igen, itt is azt írja, hogy a 4 sebességesbe, ha más nincs, mehet a Dexron III is.
A MultiATF meg tudja a Subaru specifikációt, amit az 5 sebességesnek írnak: "# KO410Y0700, ATF HP, SKU: SOA868V9241"
[link]
A Transmax J-t meg talán már nem forgalmazzák, legalább is sehol nem találtam meg.Szerk.: Az Emil Freit hívtam már a váltó olaj témában is, ők sem a gyári olajat teszik bele. Talán Mobil1 rémlik, hogy azt használnak, de jövedéki adó miatt utcára nem árulhatják, csak a szervizben használják fel. A szűrőt mindenesetre tőlük vettem meg, 12-13k körül volt. Kaptam kemény 500 Ft kedvezményt a Subaru Klub tagságra...
[ Szerkesztve ]
(ó\_!_/ó)
-
Petester
senior tag
válasz MasterMark #7162 üzenetére
Pöpec, de ha csak ennyit vettél, az kevés lesz, 7 litert simán benyel és úgy lesz max-on a szint.
Szerk: Hol vetted a 300V-t? És mennyi volt?
[ Szerkesztve ]
(ó\_!_/ó)
-
Petester
senior tag
válasz MasterMark #7164 üzenetére
Ez volt az én szeretet csomagom. Valami miatt úgy rémlett, hogy egy 5 literes és 2 literes dobozt vettem, de tényleg nem kell bele 7 liter... Szkúzi!
(ó\_!_/ó)
-
Petester
senior tag
válasz MasterMark #7166 üzenetére
Mert akkor még nem tudtam, hogy a 9,5 literből csak ilyen kevés csorog a markomba... Ez 2 éve volt.
A leeresztő csavarjához amúgy nem rémlik, hogy kellett csere tömítés, de az Emil Freit hívd fel és kérdezz rá, az a biztos.
Most amúgy megint 10 liter olajam van, mert ha megjön az új citrom, akkor kérek egy teljes olajcserét. Ha már kézben van minden, az akkor egyszerűbb és most Castrol van benne.
A difi a legegyszerűbb. Hátul pl. alsó csavarból kijön a nyál, felsőben visszatölt. Elől talán ugyan ez, de már régen volt, képfoszlányok vannak csak a memóriámban.Csobog a víz? De honnan jön a hang? Megy a fűtésed már rendesen? Van a hűtő radiátor sapkája alatt a nyakáig víz?
A párásodásod megszűnt?[ Szerkesztve ]
(ó\_!_/ó)
-
Qru
MODERÁTOR
válasz MasterMark #7166 üzenetére
Motul Gear300 jó a difikbe nekem is az van benne.
Csobog? Úgy érted kluttyog? Levegős lehet a rendszer, egy légtelenítés megoldja. Hideg motornál tekerd le a hűtő sapkát és járasd a motort alapjáraton amíg magától 2x egymás után be nem kapcsol a hűtőventi, úgy kidolgozza a levegőt belőle. Arra figyelj, hogy a fűtés maxon legyen, hogy a(z esetleg) fűtőradiban megrekedt levegőt is kitudja dolgozni magából a rendszer.
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
válasz MasterMark #7169 üzenetére
Nekem Honda kluttyogott így, ott bevált az a metódus.
Igen, ott is csavar kiteker olaj lejön, és feltöltöd szintre. A hátsónál ugyanez, alsót kitekered leereszt, szárazra törlöd a menetet aztán visszateker (ha olajos marad ki tud tekeredni magtól) és a felső csavar helyén feltöltöd addig amíg el nem kezd kifolyni majd szintén szárazra törlöd a menetet vmi nem szöszölős anyaggal (pl papírtörlő) és visszacsavar. A feltöltési mennyiségek benne vannak a kézikönyvében vagy megnézed az olajválasztóban.
Manuálisnál egyszerűbb a dolog amúgy, mert ott a váltó olaja keni az első difit is.
#nincsbennetarcsi
-
Petester
senior tag
válasz MasterMark #7185 üzenetére
UDM típusok csilingelhetnek, de nekem is csak akkor szól, ha gyorsabban megyek, mint 20 km/h és nem vagyok bekötve.
(ó\_!_/ó)
-
CB
senior tag
válasz MasterMark #7191 üzenetére
Keresd meg, hogy a klíma kondenzvíz el tud-e folyni a tálcából. Lehet, hogy van egy dugulásod, vagy valami műanyag cső meg van törve.
Bár nem tudom, hogy mostanában használtad-e auto-n a rendszert.
[ Szerkesztve ]
40 éves DIMPLE whisky eladó! Érdeklődni privátban.
-
CB
senior tag
válasz MasterMark #7193 üzenetére
Általában valahol a kesztűtartó mögötti részen szokott lenni a klíma hőcserélő.
40 éves DIMPLE whisky eladó! Érdeklődni privátban.
-
Qru
MODERÁTOR
válasz MasterMark #7217 üzenetére
Tudom, haver az IS250 lámpáját sütötte meg. Ettől függetlenül nem szakszerű javítási mód.
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
válasz MasterMark #7221 üzenetére
Ez így van. De ugye nyilván nem vesz az ember új lámpát mert nem éri meg. Nekem kb 120k lenne egy új pár miközben a felújítás kijön 5k/db áron. Az azért nem mindegy...
#nincsbennetarcsi
-
nagyúr
válasz MasterMark #7241 üzenetére
Sehogy sajnos. A max, amit ki tudsz hozni, hogy a váltót manualba teszed egyesben, kipörgésgátlót kikapcsolod, majd telitalpas fék, telitalpas gáz és akkor az alap ~500-700 rpm helyett valamivel magasabbról tudsz indulni.
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
Petester
senior tag
válasz MasterMark #7290 üzenetére
Arra gondoltam, hogy Érdről én tudok vele tartósan egy tempóban gurulni, nem csak mindig a gáz/fék megy a dugóban.
(ó\_!_/ó)
-
nagyúr
válasz MasterMark #7290 üzenetére
Azért a 17 lityis átlag minden szempontból rendhagyó, Spritmonitoron 15.19 a teteje a H6 Legának fogyiban.
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
nagyúr
válasz MasterMark #7294 üzenetére
Tankolásos módszerrel kéne megnézni, mert a 17 az tényleg nagyon soknak tűnik. Nekem is volt 17-19-es fogyi is, amikor kimentünk a Pilisbe a hóban forogni, de azért a nagy átlag ettől jóval kevesebb. Városban max 14, pályán 11 körül. Ha csak városban mész és nem feltétlen kímélőben, akkor a 14-15 reális is lehet.
[ Szerkesztve ]
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
Petester
senior tag
válasz MasterMark #7292 üzenetére
Próbáld ki a 98-ast. Én már szinte csak az Auchannál tankolok. Úgy vettem észre, hogy ezzel érzi legjobban magát a H6.
Tankoláskor szoktad mérni a valós fogyasztást vagy csak a BC-re hagyatkozol? Az nekem 4, de van hogy 6 dl-t is csal lefele.(ó\_!_/ó)
-
nagyúr
válasz MasterMark #7322 üzenetére
A beállított idő eltelte után automatikusan bezárja az autót, ha nem indítasz és ezt vészvillogóval jelzi.
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
Petester
senior tag
válasz MasterMark #7322 üzenetére
Szerintem a nyitás utáni visszazárás. Távirányítón kinyitod az autót, de nem nyitod ki az autót. Így úgy veszi, hogy téves nyitás és a beállított idő után magától visszazár.
Bontott motyók a Pesti út végén Fülöp Sándornál jó vagy alkudható áron elérhetőek. Ha kell, privátban el tudom küldeni a számét.
Ha új kell, úgy tapasztaltam, hogy a Seibiko nagyon jó árakat ad. Az is lehet, hogy raktáron is elérhető.Jorus, gyorsabb voltál.
[ Szerkesztve ]
(ó\_!_/ó)
-
nagyúr
válasz MasterMark #7325 üzenetére
Kb annyi haszna van, hogy ha véletlenül megnyomod a távirányítón a nyitást, akkor nem marad nyitva. Ha nyitsz egy ajtót, elindulsz, akármi, akkor nem zárja vissza.
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
Petester
senior tag
válasz MasterMark #7411 üzenetére
Ígyígy! Elhoztam a fritzektől a nyavalyát és terjesztem titokban amerre az utam visz.
(ó\_!_/ó)
-
Qru
MODERÁTOR
válasz MasterMark #7489 üzenetére
Dual-range azaz változó fékrásegítés. A VW
agymenésetalálmánya de sok gyártó átvette később, sajnos a polgári tagozatos stinkeye is megkapta.mod:
Nem keverendő össze a vészfékasszisztenssel, az megint egy másik (de az legalább hasznos) feature.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
válasz MasterMark #7491 üzenetére
Pontosan nem tudom, az enyémben van, majd a topiktalin kipróbálod. Baromi idegesítő, mert nem azonos a fékhatás, egyszer fog mint az állat egyszer meg nem...
#nincsbennetarcsi
-
Petester
senior tag
válasz MasterMark #7499 üzenetére
Megint csak emelkedőn kezdi, először felvillant az abs és a vdc ikonja. Újra indítás után eltűnik. Ha sokáig fennáll a hiba, akkor jön a check engine, villog a sport felirat és a cruise is.
Pedig a maglódi emelkedő megvolt hiba nélkül. Sokkal tovább bírta mint eddig, de az M3 már nem ment neki tartósan, nagy tempónál. Csak emelkedőn hibázik továbbra is.Pedig az autó olyan mint az álom. Úgy vált, mint a vaj, nem váltogat fölöslegesen vissza autópályán, mikor lassítok és utána a tempomat gyorsít vissza. Nem értem...
[ Szerkesztve ]
(ó\_!_/ó)
-
Petester
senior tag
-
Petester
senior tag
válasz MasterMark #7507 üzenetére
Van OBD olvasóm, de pont nem működik a H6-tal... De amúgy sem mennék vele semmire, mert az automata váltó vezérlőjével nem kommunikál egyik polgári olvasó sem.
Érezni amúgy semmit nem lehet az egészből. Most működik a legfinomabban az autó. Talán annyit, hogy a felújított citrommal többet csúsztatott a váltó, pl. emelkedőn többet emelt a fordulaton, hogy a tempomat sebességet tartani tudja vagy lassítás utáni gyorsításkor is jobban megemelte a fordulatot, emiatt a régi citromokkal vissza is váltott egyet és úgy gyorsított. Most a gyári új citrommal ebből kevesebbet veszek észre.
(ó\_!_/ó)
-
Qru
MODERÁTOR
válasz MasterMark #7510 üzenetére
Az egyszerűen megoldható, elvileg csak le kell kötni az akksit és a váltó szoftver alap állapotba kerül (azaz újra kezdi a tanulást). Legalábbis a Passatnál nekünk ez működött.
#nincsbennetarcsi
-
Petester
senior tag
válasz MasterMark #7510 üzenetére
Nem értek hozzá, nem tudom. A mauáljában nem emlékszek ilyenre, ha lehetne nullázni, benne kéne legyen. Szerintem a fejében van már csak a probléma, lehet megint újra kéne tanítani a váltót vagy újra kalibrálni a szenzorokat. Beszéltem Nyírővel, elvileg csütörtökön várnak egy váltós szakit, akinek speckó szoftvere van, amivel olyan értékeket is tudna olvasni, amire a gyári Subaru sem ad adatot, rendszerben látnák vele az egész autó működését. Ha ez a szoft beválik, akkor meg is fogják venni. Talán ez lesz az én megoldásom, péntek délelőtt kiderül.
Ma reggel munkába jövet megint meglepett párszor, mennyivel kezesebb lett. Jó vele autózni. Csak a tudat, hogy valami nem kerek...
(ó\_!_/ó)
-
Petester
senior tag
válasz MasterMark #7521 üzenetére
Én már nem merek jósolni semmit. Mindenesetre a hátsó kerékcsapágyat 2017. decemberében, közel 20k km-rel ezelőtt cseréltünk. Ha itt van a hunyó, akkor lehet fölösleges volt az egész felhajtás. De mindegy, új citrom óta jobb autót kaptam vissza, így nem bánom a cserét.
(ó\_!_/ó)
-
nagyúr
válasz MasterMark #7595 üzenetére
Jó régi már!
"Ha egyedülállóval találkozunk, mindegy, mit mond, de biztos, hogy nem azért van egyedül, mert élvezi a magányt, hanem mert már megpróbált beilleszkedni a világba, de az emberek újra meg újra kiábrándítják."
-
Downsampling
senior tag
válasz MasterMark #7611 üzenetére
Ezen is gondolkoztam, és nem tartom hülyeségnek, eleve jól menne a felnikhez...
-
Qru
MODERÁTOR
-
Petester
senior tag
-
Qru
MODERÁTOR
-
Qru
MODERÁTOR
válasz MasterMark #8044 üzenetére
Király! Mennyi volt a gátló csere?
Nézem ennek a Denso ablaktörlőnek elég magas az ára. Nekem Bosoko van az olcsó és jó.
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
-
blasko92
őstag
válasz MasterMark #8055 üzenetére
Belügyminisztérium, Emil Frey
-
Acheron
őstag
válasz MasterMark #8055 üzenetére
Ohh, sorry, fáradtság, lustaság kísérte a tegnapi napom, ezért a sok rövidítés.
Blasko92 megfejtését viszont megerősítem, thanks
Vicces volt a Belügyes levél, a párom rögtön gyorshajtásra ) gyanakodott, ámbár az a rendőrségtől szokott érkezni.
(#8057) Qru: Azzal szerencsére nem volt gondom, ha jól emlékszem, a szervizben már ellenőrizték, és rendben volt.
Ha már úgyis bent lesz, átnézetem a folyadékokat és a kopókat, bár a következő szervizig van még pár ezer km.
Hétvégén, ha jó idő lesz, beiktatom a tavaszi bőrápolást is.[ Szerkesztve ]
-
Qru
MODERÁTOR
válasz MasterMark #8143 üzenetére
Kikapcsolás után párásodik? Akkor a páralecsapató környékén keresd a hibát.
Csak tippelni tudok, talán az ablakot támasztja meg...
Tetszik ez lapát, sokkal gyáriasabb kinézete van mint egy aeroblade-nek. Mondjuk ennyiért nézzen is ki jól.
Gumi: Határeset főleg a bal oldali. Ha muszáj felmehet de esőben különösen óvatosan menj vele.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
válasz MasterMark #8145 üzenetére
Párologtató. A párologtató közvetlenül a műszerfalba van beépítve és a szellőztető rendszer tartozéka. Ha ott van gubanc akkor a párát visszanyomja az utastérbe miután kikapcsoltad a klímát. De sztem egyszerűbb ha elviszed egy klímáshoz aki megnézni neked.
A téli nagyon rossz választás nyárra, nem csak azért mert botrány szar lesz a fékút vele melegben de azért is mert annyira "megég" a hőségben (elveszti a rugalmasságát), hogy a következő télen már kvázi használhatatlan lesz a télilamellák kapaszkodóképessége.
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
válasz MasterMark #8147 üzenetére
Feltenném a nyárit lehetőleg úgy (ez nem aszimmetrikus minta, tehát nem outside-os), hogy a kopott széle legyen befelé, mert kanyarban ugye a gumi külső ívére támaszkodik az autó.
De leginkább vegyél helyette újat miután beállítattad a futóművet rendesen.#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
válasz MasterMark #8149 üzenetére
Akkor csal a szemem. Tedd fel és vízen óvatosan menj amíg nem lesz fent jobb/új gumi. Annyi, hogy a szarabb menjen hátra mert hiába az awd, orrtolósra van hangolva a futómű (mert a legtöbb ember azt jobban tudja kezelni), meg az a rosszabb ha a kormányzott keréken veszted el a tapadást mert akkor nem tudsz korrigáló/kerülő manővert kivitelezni (hátsó tapadásvesztést az esp úgy is kordában tartja (vagy legalábbis megpróbálja )).
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
Petester
senior tag
válasz MasterMark #8159 üzenetére
Én meg mindeközben mártóztam egyet a gyerkőccel.
Muszáj volt lecsutakolni, mert a sár miatt rázta a kormányt.Az a kis pöcök meg, amit az első ajtó ablakában van, elvileg a menetszelet kavarja annyira, hogy nagy sebességnél is le vagy fel lehessen húzni az ablakot.
(ó\_!_/ó)
-
Qru
MODERÁTOR
válasz MasterMark #8159 üzenetére
Nekem nagyon tetszik ez a gyári felni, még gondolkoztam ilyenen is az enyémre. Ha nem gyári méretű a felni és nincs után állítva a futómű simán félre tud kopni a gumi.
Felnikupakot honnan rendelsz? Nekem is kéne. Vettem már egyfélét az méretre ok minőségre nem...
Mosás itt is megvolt, a ház előtt szépen lecsaptam róla a bogarakat.
mod:
Jah és 8,19 lett az átlagfogyim (1/3 pálya, 2/3 országút), ami BC szerint 7,92.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
Petester
senior tag
válasz MasterMark #8161 üzenetére
Igen, az iszap pakolás lényege, hogy tiszta bőrre kell felvinni!
A gyári felnikkel amúgy szerintem is jobban mutat.Qru, ez a fogyi most jó vagy rosszabb, mint volt? Nem emlékszem, mennyi szokott Neked lenni az átlag.
(ó\_!_/ó)
-
Petester
senior tag
válasz MasterMark #8205 üzenetére
A központi kijelző nekem nem alkalmas rá, de ehhez ki kell kapni a monitort, hogy megnézd a hátsó csatlakozókat. Egy 4 pines csatit keress. Ha az nincs, akkor maradnak az alternatív megoldások. Én egy olyan belső tükröt néztem ki, ami fényre automatikusan sötétedik és van egy kijelzője is.
CB:
Most igy végig nézve tényleg, de erre telefonon nézve nem jöttem volna rá.Qru:
Azért elmondható, hogy mégis felismeri az ecu-d a jobb benyát. Akkor maradsz ennél?(ó\_!_/ó)
-
Qru
MODERÁTOR
-
CB
senior tag
válasz MasterMark #8254 üzenetére
Igen. Nagyon finoman rácsúszik, és áll, mint Katiban a gyerek. Nem szoros, de nem fordul el rajta. Nem vettem le, miután rátoltam, de ha levenném, szerintem az eredeti kapcsolón semmi sérülés nem látszana.
Ilyen volt:
[ Szerkesztve ]
40 éves DIMPLE whisky eladó! Érdeklődni privátban.
Új hozzászólás Aktív témák
- Kodi és kiegészítői magyar nyelvű online tartalmakhoz (Linux, Windows)
- Xiaomi AX3600 WiFi 6 AIoT Router
- Diablo IV
- Genshin Impact (PC, PS4, Android, iOS)
- Gitáros topic
- Apple notebookok
- Linux kezdőknek
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- Fotók, videók mobillal
- További aktív témák...
- Economy takarékos vízszűrős zuhanyrózsa! Klórszűrő zuhanyfej dobozában nagyon szép állapotban eladó!
- VW/Audi/SEAT/Skoda Acélfelni 6JxR15
- DF83 V2 daráló
- VENNÉK: Xiaomi Smart Air Purifier 4 Compact légszűrőt/légtisztítót
- uj Intelligens WiFi 230V dugalj - energiafelügyelettel Smart Plug Tuya smart plug, tobb db
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs