-
GAMEPOD.hu
Subaru topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
Lacerta
aktív tag
Sziasztok,
Új vagyok itt a topikon, indok ( Subaru ) híján.
Nade remélem hogy ez hamarosan elmúlik.Szóval nagyon rákívántam egy Foresterre, nézegetem egy ideje őket, túrom a a netet és a HaHu-t.
Most belefutottam egy olyan dízel példányba, ami a neten látszólag 150 lovas Euro4-es motorral van fent ( a kereskedő semmi konkrétumot nem tud az autóról, csak azt, hogy tökéletes ), de a központi nyilvántartás szerint volt benne motor cserélve.
Az eredeti motorszám 7 számjegyű, a mostani 6. A többi hirdetett autót nézve, úgy tűnik, hogy az EU5-ös motorok 6 számjegyűek, de ebben nem vagyok biztos. Jól gondolom? -
Lacerta
aktív tag
Köszönöm a válaszokat!
-
Lacerta
aktív tag
@CB
Fenét! Inkább sajnál....
Azzal sincs előrébb egyikünk sem...Nem volt még vele gond?
10 napja van nálam, nem egészen 300km-t tettem bele. Igen, tudom, ez nem érv.
Amúgy de, igen, miután hazahoztam a kereskedésből, ráébredtem hogy nincs egy deka fűtés sem benne. Jeleztem a kereskedőnek, benézte ő is, intézzük.@Qru
Nem, te vagy itt az elso dizeles csak azert.
Pedig nem, mert volt egy dethroner nevű srác úgy 2 éve. Olvasok ám visszafelé is.Eddig 2 fele emberrel talalkoztam, akienek nagyon bejott, meg akinek nagyon nem.
Eddig is dízelem volt, de ahhoz képest még én sem tudom, szeretem-e?
( Az asszony nem ).
Nem egészen ezt vártam, de nyilván szokni kell. A kuplung, mint egy kondigép, a váltó fokozatai pedig elképesztően hosszúak, városban 3 fölé nem is lehet váltani.[ Szerkesztve ]
-
Lacerta
aktív tag
Valóban, meglehetősen friss.
Így fűtés nélkül még nem is mentünk vele nagyon ( pedig a gyerekek támogatnák ) mert nem csak hideg van benne, de be is párásodik belül. Remélem gyorsan és egyszerűen megoldódik, csak még nem tudott a szerelőm időpontot adni.Igen, szempont volt, hogy EU5 legyen, és abból sem az első széria.
-
Lacerta
aktív tag
@CB
Legyen vele szerencséd!
Köszi! Remélem inkább kaland lesz, mint sz*pás.Csak prémium üzemanyagot bele, a legjobb kútról!
Jaja, igen ezt is olvastam, úgyhogy OMV felsőpolcosat kapott amikor elhoztam a kereskedőtől, azóta meg még nem kellett tankolni. De itt is fényes gázolajat fog majd kapni.Akitől vetted, milyen előéletet mesélt?
Kereskedésből vettem. Olyanból, ami garanciát is vállal, szerződésben.
Nyilvántartás alapján Németországból volt behozva 1.5 éve, itt Magyarországon egy évig használták, aztán beszámíttatták. Kinézetre nagyon egyben van, látszik hogy volt gazdája.
Szervízkönyve sajnos nem volt.Mi baja a fűtésnek?
Erre én is kíváncsi lennék ( tippeket örömmel veszek ).
Automata állásban a klíma láthatólag kétségbeesetten próbálja felfűteni és páramantesíteni az utasteret, üvöltő ventilátor mellett, lobogó hajjal ülünk benne.
A légtelenítéssel próbálkoztam, nem az volt a baj. Szerelő még csak ránézett, tapogatta, azt mondja, valamiért nem forog át a víz a fűtőradiátorban, az előremenő meleg, a visszatérő nem.@MasterMark
HF-es, ezért nincs elég víz a rendszerben...
Azt hittem, azok a benzinesek!@Qru
Tdi nekem se futott csak kb 15 km utan pedig most meg nincs is hideg. Para nincs mert a klima megy.
Egy BJ dízel Mazdám van, abban 5-6 km amíg megjön a fűtés ilyen időben. Esetünkben viszont soha.
15km-nél azért többeket mentem vele egyhuzamban, pl. a Hór-völgyhöz ahol a kép készült, előbb fel kellett menni Hollóstetőre, ami maga 15km, szintben pedig 400m. Pára nálam sincs ha a klíma megy, de amikor a két kölök benn ül hátul, kinn pedig +4 fok van, annyira nem fasza az. Nem mintha én szeretnék sál-sapka-kesztyűben vezetni. -
Lacerta
aktív tag
@All
A manual szerint nem kell külön légteleníteni. Feltöltés után megjáratni közepes fordulaton, aztán rátölteni ha szükséges.
A folyadékszintet természetesen ellenőriztem.
A kereskedő külön szólt, hogy cserélt hűtőfolyadékot, akkor tele volt, tágulási is, sapkánál is, megnéztük.
Amikor hazaérve feltűnt, hogy nem fűt, ez eszembe ötlött, és hidegen ellenőriztem a szintet. A tágulásiban low alatt volt, a sapkánál a felső cső kb. 1/3-1/4-énél, ami nem tökéletes, de még biztonsággal át tudott fordulni a víz.
Rátöltöttem a sapka oldalról és a tágulásiba is, összesen kb. 5-6 deci ment bele.
A fűtés nem jött meg, a folyadékszint viszont azóta nem változott, a betöltőkupaknál mindig színig van, a tágulási pedig max jelölésen.
Magyarul annyi történt, hogy hazafelé lelégtelenítette magát szépen, ahogy kell.Ha nincs eldugulva a radiátor, az elektromos szelep lehet a ludas. Ez jó tipp, köszi!
A kesztyűtartó felől a konzol mögött van egy zsalumozgató, azt piszkáltam, de látszólag az csak a légmennyiséget állítja az erőstől az elképesztően viharosig terjedő skálán.Btw elektromos rásegítő fűtés.
Az SH Foresterben nincs ilyen gyárilag? Azt látom, hogy lehet kapni alkatrészként, az vajon külön extra volt? Gondolom nem akármiért van benne 150-170A-es generátor. Az ülésfűtés miatt biztosan nem, az a benzinesben is benne van. -
Lacerta
aktív tag
Köszi, láttam. Ezt is.
Nem akarom kétségbe vonni a Totalcarosok szakértelmét, mert nyilván van sok igazuk, de a fikázós-paráztatós stílusukat nem csípem, különösen amikor a saját maguk által promózott szervízben videózzák a delikvenst, aki kénytelen még vigyorogni is hozzá, merthogy ingyen kapja bulit.
Ügyes faszi a szerelőm, esze is van, boldogul a laptoppal, és egy egész komoly műszerparkhoz hozzáfér. Én meg olyan fazon vagyok, aki a legkisebb szokatlan jelre is emeli a telefont.
Ettől függetlenül ha neked, vagy bárkinek van tippje, hogy a 3 miskolci Subaru szervíz közül melyik a legtutibb, azt örömmel veszem. -
Lacerta
aktív tag
Jaja, ha most úgyis megbontja a fűtést, megemlítem neki.
Szerintem a benzineshez is volt ilyen, a fűtőegység ugyanaz. Ebayről szállítással 10k alatt meg lehet úszni a bontottakat, csak az a kérdés, hogy a csatlakoztatása mennyire problémás.
Azt már látom, hogy vannak WTF megoldások a kiegészítőknél, pl. a kesztyűtartónak ugyan nincs világítása ( a manual szerint sincs ), de a helye megvan, benne a tartó a lyukkal a foglalatnak, és még rá is van írva, hogy az az. -
Lacerta
aktív tag
Forester SH-ra hátsó lökhárító borítást szerintetek honnan lehetne szerezni? Méretpontos, lehajló peremes, kemény borítás kellene. Acél vagy műanyag, mindegy. Sehol nem találok, hiába túrom a netet.
-
Lacerta
aktív tag
válasz Petester #11119 üzenetére
Kellett hogy legyenek utángyártottban is, mert a korábbi és későbbi Forikhoz is találtam. Mért pont az SH-hoz ne lett volna?! Bár erre az explicit bizonyíték ( maga a takaró ) hiányzik.
Köszi a tippet!
Az jutott még eszembe, hogy egy bontottat próbálok túrni, bár esélyes, hogy nem adják ide komplett hátsó lökös nélkül. -
Lacerta
aktív tag
Köszi mindenkinek a tippeket!
B*sszus, hogy én alin meddig keresgéltem, és ez a találat nem jött fel... Mondjuk ennyiért nem rendelném meg, mert a) megvámolják b) elég vegyesek az értékelések...
-
Lacerta
aktív tag
Nekem is mindig rinyál a szerelőm, hogy ha már folytatólagosan szántásban használom a gépet, vigyem el a mosóba, mielőtt elébe járulok vele.
Pedig rendes terepre ki sem vittem még. -
Lacerta
aktív tag
az auto legdragabb resze nem a motor hanem a kaszni.
Mazda tulajdonosként ezt csak megerősíteni tudom.
Más.
A bal lábamnál, az ajtóperemnél lévő műanyag kárpitelem alatt aláltam 2 db bekábelezett, de széthúzott csatlakozót. Ha összedugom, nem zár be az autó a távirányítós kulcscsal.
1-1 db vezetékér megy mindkét csatihoz. Valakinek van ötlete, hogy mik ezek, és miért húzták szét halk, szorgos kezek titkon ( már azon túl, hogy nem lehet bezárni az autót )? -
Lacerta
aktív tag
válasz MasterMark #11241 üzenetére
Két csatlakozó, az egyik fehér, a másik zöld. Mindkettő szét van húzva, az egyik nyírja ki a távirányítót. Talán tényleg a zöld ( holnap megnézem megint ). De a másikat sem mertem így visszadugva hagyni.
-
Lacerta
aktív tag
Az enyémben lekapcsol mindegyik belső lámpa talán 20 másodperc múlva, ha be vannak zárva az ajtók. Kulcsos záráskor pedig azonnal. De csak "Door" állásban, amikor automatikusan kapcsolgat fel-le. "On" állásban világít mindegyik lámpa ameddig van delej az akkuban, kihúzott kulcs, zárt ajtók mellett is. De ez nagyjából minden autóban így működik.
Én mindegyik belső égőt kicseréltem ledesre, egyrészt, mert vérlázítóan kevés fényt adtak a gyáriak ( vagy csak én öregszem, és nem látok ), másrészt, mert a gyerekek szeretik nálunk is kapcsolgatni, és ledekkel napokig sem merül le az akku.
Ledes égőnél plusz feature, hogy a ledeknek van nyitófeszültsége, igy 0 voltig nem tudják kisütni az akkut.Akkura kezdd el félretenni a pénzt, ha nem is ment most rögtön tönkre, az élettartama jelentősen megrövidült.
-
Lacerta
aktív tag
Ehehe, erről a videóról jut eszembe.
Múlt héten az aggteleki karszton túráztunk családdal.
Kinéztem egyik nap egy túrát Jósvafőről Szelcepuszta felé. Menjünk végig a Szelce-völgyön, szép lesz, jó lesz. Nézem a Google utcaképet, hol tudjuk letenni a gépet ó, mondom magamnak, itt: [link] simán felment a Google autó is, egész jó erdészeti út, és fenn majd lerakom a forit a réten. A nagyobbik fiú megszavazta rögtön, úgyhogy elindultunk így.Namármost a Google utcakép 2014-es, éshát azóta sok víz lefolyt, láthatólag nem csak a Jósván, de az úton is.
Medveanyám.
Most olyan ördögszántás, mint a videóban 1:16-nál [link], csak még nyomvályús is.
Sajnos ez csak úgy derül ki, amikor az ember már felmegy addig, ahol megfordulni sincs lehetőség, tolatni meg nagyon nincs nagyon kedved.
Nekem ráadásul nem is volt ennyi sok nélkülözhetetlen terepfeature az autóban.
Azt kell mondjam, kegyetlenül kapaszkodtam a kormányba felfelé is, lefelé is, és rettegtem, hogy vagy az alját verem oda, vagy a felnit zúzom le. Felfelé menetben láttam a VDC-t is villogni, pedig egyesben alig 1000-et forgott a motor.
De nem lett baj, és a gyerekek is eléggé élvezték. -
Lacerta
aktív tag
A gyári akku is valamelyik beszállítótól származik, és többnyire nem egytől, persze a gyár specifikálja, hogy milyet szeretne.
Ólomakkunál a mélykisütés mindenképp roncsolja a szerkezetet, túlságosan megduzzad a massza a lemezeken, és később, töltéskor, mikor megint visszanyerik a szemcsék a méretüket, elválnak egymástól és a lemeztől, ami miatt egyrészt kiesnek az áramtermelésből, másrészt meg lassan elkezdenek alászitálni a cella aljára.
Van, amelyik akku jobban bírja, van amelyik kevésbé, ötvözés, szerkezeti kialakítás és minőség szerint, de mindenképp fizikai károsodással jár. Igazából ólomakkunál rendeltetésszerű használat mellett is fellép ez a térfogatváltozás, csak kisebb mértékben, és ez öli meg előbb-utóbb.
A cellazárlat nem okvetlenül instant halál, a Mazdámban egyszer, egyik pillanatról a másikra, minden előjel nélkül meghalt 2 cella a lehető legrosszabbkor, és 8 volttal is beindult még párszor amíg szereztem egy másikat.
Az mondjuk igaz, hogy ehhez az is kellett, hogy a többi cella nem volt rossz. -
Lacerta
aktív tag
Havernak van egy Imprezája, egyszer vagy 15 éve mentünk barlangászni, és azzal a felkiáltással, hogy az voltaképp egy terepjáró, feltette a padlólemezt a csonthóra úgy, hogy mind a 4 kerék szabadon forgott.
Vagy 1.5 óráig kapartuk alóla a jeget csákánnyal és kőműves kalapáccsal. -
Lacerta
aktív tag
Ha Miskolc környékén akadsz el, ne tétovázz.
Fel vagyok készülve mindenre, amióta tavalyelőtt egy kidőlt fa miatt a Mazdán felniig szaggattam az egyik gumit a kerülőúton, ahol nem volt térerő, és akkor, ott derült ki, hogy a rajta lévő alufelniket ( anno azokkal vettem az autót ) nem lehet leszerelni a gyári kerékkulccsal... Azóta van saját kerékkulcs készlet, szerszámos láda, 30 centis bicskafűrész, kisbalta, gyalásó, gallyazókés.
Meg ez az akkus eset. Akkor jött volna haza az asszony a kórházból a kisebbik gyerekkel...
Azután építettem a 25mm2-es bikakábelt. -
Lacerta
aktív tag
Pedig a Bükk fasza hely, nagyon szép helyeken lehet elakadni.
Levélnehezék? Van benne annyi réz, hogy nem fújja el a szél?
Egyébként, csak akkor lényeges a valóban vastag bikakábel, ha a bikázó autóról indít az ember direktben, azaz ha tényleg nagyon gyorsan kell beindítani.
Ha van idő zúgatni a bikázó autót, egy 5mm-es kábelen is átmegy 50A ( igaz, kicsit melegedni fog ), és az már néhány perc alatt felhúzza annyira a lemerült akkut, hogy indulni fog. -
Lacerta
aktív tag
Apropó kosz.
Méretpontos gumitálcát honnan vettetek/vennétek? Közelít a tél.
-
Lacerta
aktív tag
válasz MasterMark #11368 üzenetére
Szép történet.
Köszi a figyelmeztetést.BTW a hótálcát hogy teszem be ha a vezetőülésnél rögzítőcsapok vannak? A hótálca képeken nem látok szemet. Odáig nem ér el a széle?
[ Szerkesztve ]
-
Lacerta
aktív tag
Bár elsőre Fori szőnyeget adtak az Impreza helyett.
Nekem nem baj, mert pont Foriba kell.
Bár az évjáratot még elb@szhatják.Jaja, ismerem a Rezaw-ot is, már végiggugliztam a netet, konkrétan a tapasztalatok érdekelnének. Hótálcát még nem vettem eddig. Subaruba meg még annyira se.
-
Lacerta
aktív tag
Közben találtam a Rezawnak videóját, hogy hogyan kell betenni, elég szimpi a megoldás. [link]
Felteszem a többi is hasonlóan működik.Már csak azt kell kideríteni, mennyire standard az a csap, ami az enyémben van?
Mert nekem nem a kárpitban vannak a csapok, hanem egy külön lemezen ülnek. Gyárinak látszik, de azért kissé elbizonytalanodtam. -
-
Lacerta
aktív tag
Nálam a fékek cserélődnek épp.
-
Lacerta
aktív tag
Nagyon sokat nem szoktam fékezni, dízel, van motorfék.
Meghát családi utazóautó, nem vagánykodom vele. Bár a gyerekek élvezik, ha mégis.Igazából a régivel se volt semmi bajom, azt már akkor láttam, hogy nagyon kopott, amikor vettem, és később a szerelőm mondta, hogy méret alatt van, vizsgára ne vigyem így ( illetve ne vigyem hozzá így, hogy vigye vizsgára. ).
Fogni így is jól fogott, ráállós fékezésnél lehetett csak halványan érezni, hogy kezd hullámosodni.Az elsőt már a múlt héten feltette, úgyhogy azt teszteltem a hétvégén. Bejáratósan nem fog úgy, mint a régi. De ez el fog múlni hamar.
Nekem így a négy tárcsa, betétekkel, munkadíjjal 105k. Kicsit szabadkozott a srác, hogy amióta adott árajánlatot, pár ezerrel több lett az alkatrész.
Meg mondtam neki, hogy kérek új fékfolyadékot is ( ki tudja, mikor cserélték ), az még rá fog jönni pluszban erre az árra.[ Szerkesztve ]
-
Lacerta
aktív tag
Nagynak tűnik a Fori, de igazából csak magas. Ha beparkolom bármilyen bohóc SUV mellé, azonnal látszik. Teljesen kompakt osztály méret, csak nem verem be a fejem olyan könnyen.
Egyedül a széle lóg rá picit a tanksapka nyitóra de nem is baj, mert így azt is védi.
Arról nekem is hiányzott már a műanyag, szerencsére alin találtam teljesen gyárinak látszót.
-
Lacerta
aktív tag
válasz MasterMark #11426 üzenetére
Stabilizátor pálca?
Új hozzászólás Aktív témák
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Xbox Series X|S
- Anglia - élmények, tapasztalatok
- Konzolokról KULTURÁLT módon
- BestBuy ruhás topik
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- 3D nyomtatás
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Kihívás a középkategóriában: teszten a Radeon RX 7600 XT
- NVIDIA GeForce RTX 4080 /4080S / 4090 (AD103 / 102)
- További aktív témák...