-
GAMEPOD.hu
Subaru topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
Qru
MODERÁTOR
válasz outsiders #5809 üzenetére
Nehéz? Inkább lehetetlen. Az ős 2.0 turbó jó de már régi, annak azért lesznek bajai. A 2,5 turbó is már öregecske plusz gyárilag sz@r, az új 2.0 turbó szintén gyárilag szar, az 1.6 turbó jó de az meg gyenge.
Az új 2.0 szívónál is voltak gondok (magas olajfogyás és hordósra kopás a szar lehúzógyűrű miatt). Szóval kb az új 2,5i (FB25) meg az 1,6 turbó (FB16 DIT) ami bátran ajánlható meg talán az újabb gyártású 2.0i (2013 utáni FB20B)...
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
válasz blasko92 #5813 üzenetére
Akkor ráhibáztam.
Turbósítani nincs értelme, még ha kivitelezhető is akkor is soha nem kapnál rá műszakit az NKH-nál - ami még megkerülhető legálisan is de nagyon sokba kerülne maga az átépítés. Olcsóbb ha eleve turbósat veszel. EJ25 turbót ha elkerülöd az egy nagyon bölcs döntés (az átépítettek jók már de többnyire nagyon drágák).
GC8 tetszik de a nagyon gyenge ütközésvédelme miatt én már nem mernék beleülni, plusz öregek. Sok apró-cseprő de annál bosszantóbb hiba lesz a természetes öregedésükből fakadóan (főleg műanyag és gumi alkatrészek). Engem pl ezért/ezzel beszélt le Laci a BP OBK-ról. Jók de már benne vannak a korban.
mod:
Alvázvédelemre ők a legjobbak Pesten: Rusztika Bt. Csak elég hosszú a várólista...
outsiders: Ha nem találok jó áron épkézláb használt XV-t (újra nincs zsé) akkor nekem is 1.4T AllGrip-es Vitara vagy S-Cross lesz. A telken az egyik szomszédnak az 1.6i AllGrip van és azzal is boldogul fent télen.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
válasz outsiders #5820 üzenetére
Kíváncsi vagyok hogy azt a szériahibát javították-e, hogy beázik. A fényezés vékony sajnos az nem változott. Belül puritánabb a FL-t miatt kapott egy puhább borítást a műszerfal teteje és kb ennyi. S-Cross felnőttebb autó csak nem tudom annak elég lenne-e a hasmagassága nekem. De ha más nem vétel előtt bérelek egyet és kipróbálom elmegy-e a bakháton.
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
válasz outsiders #5822 üzenetére
Az már elég korrekt, de a tengelytáv is számít itt nem csak a hasmagasság.Jó lenne ha a meredek garázslejárón is le tudnék gurulni vele, ahhoz meg rövid tengelytáv is kell a magasság mellé. Majd ha odajutok rápróbálok. Anno a Hondánál is az volt a végső ismérv, hogy lefér-e vagy sem. Annak relatíve hiába kicsi a hasmagassága a rövid a tengelytávja is az így nem akad fel a hasa.
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
Igen lényegében az a baja, hogy a szívómotorra ráraktak egy turbót ami nem lenne önmagában baj csak, hogy közben a kovácsolt alu hajtókart az olcsóbban gyártható öntöttre cserélték ami a szívóbenzines teljesítményét elbírja de a turbósét nem ezért egy idő után az összes hengerfejes lesz.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
válasz dethroner #5836 üzenetére
A turbót nem cserélték az maradt az régi, szóval simán lehet az kotlott meg.
Parci: Azokra azért kevéssé jellemző de a Phase 1-2-es motoroknál előfordul ha nem tartják be az intervallumot az olajcserénél. A phase 3-as már már más HF-et kapott azokkal nincs ilyen gond.
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
válasz outsiders #5882 üzenetére
Nyomaték az pont nincs és pörgetve is csak a hangja jön meg az ereje nem. Minap kóstolt be egy 1.6 turbó Astra kombi (igaz 180 ló de vagy 200 kg-al nehezebb). Gurulóból fél autónyit rám vert (igaz ő előbb lépett a gázra) de a végeredmény nem derült ki mert 120-nál begazolt és elvette a gázt. Pedig kíváncsi lettem volna felül mit tud.
Alfa nálam a sz@r szinonimája (tapasztalat mondatja velem), a Volvo az teljesen oké. Sor5 S60 nekem is a listámon volt anno.
H6 oké, meg van pár másik motor ami jó (EJ20-ak, EJ25-ből a 3. genereációs, FB25 ezek mind betonbiztos konstrukciók). H6-nál már a körítés a baj, hogy azok nagyon öregek. Lásd itt, többet szívtak vele már...
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
válasz outsiders #5884 üzenetére
Engem bekóstolnak gyakran. Látják, hogy nem WRX aztán a fejükben csak az 1,5-ös alapmotoros létezik meg a 2.5 turbó.
Amúgy utána néztem a chipnek, kb 185 lóra tudnák megírni. A gyári 173-hoz képest az smafu (nyomatékban 230 helyett 250 lenne és a Vmax-ot is ki tudják írni belőle ha kérem)... Marad így.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
válasz blasko92 #5886 üzenetére
A fék az az enyémen is kb vicc kategória. Talán egy jobb tárcsa+betét kombó segít (EBC) meg ha mondjuk átcsövezik a rendszert fém fékcsővel. De lehet olcsóbb ha veszel egy bontott wrx/sti féketszettet...
Futómű az én ízlésemnek puha ha a gyári csillapítás kimúlik akkor már rendelem is be Kárászy-tól a Konikat bele.#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
válasz dethroner #5893 üzenetére
Sajnos/szerencsére nekem sincs saját tapasztalatom de jókat olvastam a Ferryker-ről.
mod:
outsiders: A vezérléscsere nem lesz olcsó, feltörheted a malacperselyt. Szerencsére nekem soká lesz még esedékes, mert nem rég volt cserélve.
Azoknak való de olyan ez mint a samukalapács. Ritkán kell de akkor jó ha van.blasko92: Akkor pattintsd fel rá a WRX féket. Én ezt az idióta dualrange fékszervót utálom ami az enyémben is van. Már a Skodában is gyűlöltem anno, aki ezt kitalálta...
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
válasz dethroner #5898 üzenetére
Szívem szakad ilyet írni mert a Subaru a szívem csücske de ami sz@r az sz@r, hiába maszatolunk.
Hallgass a szerelőre, ebből soha a büdös életben nem lesz gondtalan autó. A helyedben a lehető legolcsóbban működőképesség varázsolnám (bontott turbó) és elpasszolnám. Csak írd bele az adás-vételibe, hogy megtekintett állapotban veszi meg a kövi tulaj.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
válasz dethroner #5900 üzenetére
Várd be a többiek mit javasolnak de van még pár költséges tétel ami bemattolhat. Pl amit írtál a szintszabályozós hátsó csillapító, nincs csak gyári ami horror drága.
És nem tudjuk mitől folyt el a hűtővíz... Szar a vízpumpa? Hengerfejes? Lyukas a hűtőkör esetleg a radiátor? Oké, hogy kicserélték a befecsiket de ugyanaz a régi konstrukciós ment bele tehát előbb-utóbb az is megint be fog halni és akkor már nem lesz garis...#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
válasz dethroner #5911 üzenetére
A főtengely törik igen, de ez nem ok hanem okozat. A motorban lévő tömítőpaszta (nem cserélhető, ezzel van összeillesztve a blokk két fele ugyanis, ha kevesebbet nyomnak bele akkor meg nem zárt a blokk elfolyik az olaj belőle) az olaj útját állja és a hátsó hengerhez nem jut elég olaj, hiába dolgozik az olajpumpa. Mivel így nem lesz meg a kellő kenés kikopik a hátsó hengernél a csapágy. Ezen folytonossági hiány - aka kopás - miatt megszűnik az alátámasztása a főtengelynek, így megfeszül (ami valóban lehetne vastagabb anyagból mondjuk) és minden egyes munkaütemnél a hátsó henger odaver neki egyet. Ettől előbb vagy utóbb (attól függ mennyire hajtod a gépet) de eltörik.
Két módon lehet hátráltatni (megszüntetni nem lehet, mert konstrukciós hiba):
- prémiumgázolaj: a tökéletesebb égés révén kevésbé ütődik a főtengelyt
- hígabb olaj: könnyeben pumpálható ez által nagyobb az áramlási sebessége, így több is jut el a kritikus pontra (ez esetünkben az 5W30 helyett 0W30-at jelent).[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
válasz dethroner #5916 üzenetére
Igen, hivatalosan nem ismerik el. Borzasztó költség lenne/lett volna az összeset visszahívni ami egy ilyen kis gyártó végét jelentette volna kb... Jobban jártak volna hát átveszik a felajánlott Toyota d-4d motort de neeem ők gyártanak sajátot. Meg is lett az eredménye.
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
válasz dethroner #5928 üzenetére
0W csak a hidegoldali viszkozitas az minnel alacsonyabb annal motorkimelobb. A melegoldali meg lehet attol 30-as vagy 40-es aminek jo a hoturese. Egy korszeru full szintetikus olajjal ez siman hozhato.
Nekem most 5W30 van benne megnezve egy 0W30-at semmivel sem vekonyabb melegen.Mod:
Egyébként azt néztem amit használok most 5W30-ast és a 0W30-as párja:
Viscosity grade SAE J 300 5W-30
Density at 20°C (68°F) 0.847
Viscosity at 40°C (104°F) 57.6 mm²/s
Viscosity at 100°C (212°F) 10.1 mm²/s
HTHS viscosity at 150°C (302°F) 3.2 mPa.s
Viscosity Index 163
Pour point -36°C / -33°F
Flash point 226°C / 439°F
Sulfated ash 1.07 % weight
TBN 10.2 mg KOH/gViscosity grade SAE J 300 0W-30
Density at 20°C (68°F) 0.840
Viscosity at 40°C (104°F) 53.9 mm²/s
Viscosity at 100°C (212°F) 10.4 mm²/s
HTHS viscosity at 150°C (302°F) 3.0 mPa.s
Viscosity index 186
Pour point -42°C / -44°F
Flash point 228°C / 442°F
Sulfated ash 1.09% weight
TBN 10.1 mg KOH/gTehát 100 fokon a 0W30 vastagabb mint az 5W30 amit most használok.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
Az a legjobb amit tehetsz. Mert az FB20 korszerű motor, annak a kenési körét már úgy tervezték, hogy ilyen híg olajjal üzemeljen. Ezekbe tilos vastag olajat tenni mert kinyírod vele a dugattyúgyűrűt és hengerfejes lesz. Az amcsiknál előforduló gyűrűhibákat is az okozza, hogy ilyen rissz-rossz 5W40 vagy még vastagabb (ráadásul ásványi) olajokat tesznek bele.
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
A kerékjárati íve botrány randa a többi az oké.
Hibrid nekem nem opció jelenleg, mert második autó sokszor sokat áll amit a hibrid nem bír (ezért is dobtam a ct200h-t anno). De ha többet használnám és elég potens a 4wd-je, hogy felhozzon a telekre télen hóban akkor beleugranék.
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
SUV helyett! – Subaru XV teszt
mod:
dethroner:
"ha mondjuk a javítás 20 ezernél nem volna több"
Attól biztos több lesz, kb az 1 óra rezsi óradíj ennyi és szét kell hozzá bontani ott elég sok mindent... Plusz a gyári alkatrész sem lesz olcsó.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
Új hozzászólás Aktív témák
- Xiaomi Smart Cooking Robot. Teljesen új bontatlan 2 év garanciával!
- Citrusprés - RUSSELL HOBBS
- Raktáron! Új EVSE EV 3 fázisú 11kW-os hálózati töltők elektromos autókhoz, 3 év garanciával!
- Traktor és kamion matricák széles választékban! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- Üzleti és kirakat matricák a legjobb minőségben! PH tagoknak 30% kedvezmény!
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen