Új hozzászólás Aktív témák

  • Menthirist

    veterán

    válasz Jack@l #9985 üzenetére

    aha, vagy nem. Pont hogy mindenki ezt gondolta, ők is, aztán miután az emberek sorra mondták hogy van némi bibi, kezdhették kutatni. Azóta bekerült millió dolog, úgyhogy nem csoda ha "késik". (eleve, ma már mindenhol, játék és hardver esetén is jön az idegesség az emberektől hogy nem jelenik meg a játékszerük az ígért időre, mert a készítők inkább még csiszolnák egy kicsit? szerintem pont hogy jó néha ilyet is látni. más cég már rég kidobta volna a piacra, aztán majd a 4. vagy 5. verzió talán az lenne, ami esetleg már jó is, persze addigra már a hype és a hazugságok miatt belesavanyodik mindenki)

    A DK1 szép volt és jó volt, de totál újragondolták az egészet. A sima megjelenítést felváltotta a low persistence megjelenítés, ahol nem addig van egy képkocka a szemed előtt, amíg nincs újabb, hanem csak 1-2 msec-re villantják fel, aztán sötétség a következőig. Ez azért kell, mert ha a fejed mozdul addig amíg nincs kész a következő kép, abból jön a szédülés (a fej mozdul, de a szem még nem látja). Ehhez meg már nem jó az lcd, mert túl lassan jeleníti meg a képet, úgyhogy kapott oled-et. Emellett jött ugye a külső kamerás positional tracking, amit jó lett volna ha a sisakban magában oldanak meg, de mindegy. Összességében ezek nem kis változtatások sem technológiai, sem gyártás terén, emellé még készül az API, stb. Emellett még mindig nézik hogy hogy lehetne a legjobban mondjuk a szemüvegesek problémáját megoldani (legyen a belső lencse cserélhető, vagy szemüvegre kelljen rávenni, stb).

    Szóval szép meg jó hogy a sony pl előhúzott zsebből egy hasonlót (project morpheus), csak épp egyrészt a sony már vagy 20-30 éve kutat és gyárt ilyen szemüvegeket, másrészt az is, meg sok más hasonló is még azon az elven működik, hogy betesznek két kijelzőt a szemed elé, ami olyan mintha egy nagy tévét látnál olyan távról, ahonnan már nem igazán látod a szélét. Az OR nem ezen az elven működik, itt a gömbfelületre való vetítés miatt a perifériádat is jobban és pontosabban leköveti, cserébe erőforrásigényesebb.

    Szóval azért nem kellene azt hinni hogy ez csak két kis kijelző ami a szemed előtt van, és jónapot. Ennél egy hangyányit bonyolultabb, nem is csoda hogy pár embert felvettek, mint:
    Carmack, Michael Abrash (windows 3.1 assembly kódjaitól half life-ig és directx kifejzesztéséig mindenben dolgozott), Cass Everitt (8 évig volt opengl engineer az nvidia-nál, majd besegített az id tech5-ba), Brian Hook (3dfx-nél kezdett, majd quake 2-3, zenimax, stb), és még lehetne sorolni. Nem hülye naplopók dolgoznak rajta :) Személy szerint ha következő évben jön ki, akkor következő évben jön ki :)

    [ Szerkesztve ]

    Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)

Új hozzászólás Aktív témák