Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • GypsFulvus2

    őstag

    válasz Drenadar #21473 üzenetére

    Ezek nem gravitációs gyorsulások, hanem tehetetlenségi erők. Egyszer már beszéltünk erről, majd megpróbálom megkeresni. Mivel ezek ún. "kényszererők", nem mindegy, hogy 200 m/s-nál, vagy 2000 m/s-nál rántod csukán jobbra a kormányt. Nem mindegy a tömeg sem, amely az irányváltozást elszenvedi ( a tehetetlenségi erők a tömeggel arányosak - ellentétben a gravitációval). Ezért van igaza Zsömlének; a nagyobb sebesség arányosan nagyobb oldalirányú (nem gravitációs) gyorsulást okoz irányváltásoknál, ami egy határ fölött halálos is lehet. Tehát mondjuk 50.000 m/s sebességnél akár 1 fokos irányváltás is okozhat ilyen erős hatást (most nincs kedvem pontosan kiszámolni).
    Az egész "szimulátor" jelleg itt bukott el; ha ragaszkodnának a valós fizikához, akkor nem lehetne élvezetes, játszható játékot készíteni. Ha nem lenne szabott végsebesség, csak szabott max. gyorsulás, akkor még egy nagy pályán/naprendszerben is negyed órákkal előre kellene gondolkodnod, hogy megkezd a lassító/kitérő manővert, miután több 10.000 m/s-ra gyorsítottál. Ez csak akkor nem lenne így, ha a mozgatott tárgy tömegét sikerülne nagyon lecsökkenteni - nulla közelébe - ezen a koncepción alapult pl. a Mass Effect világa. A klasszikus vadászgépes harc pedig lehetetlenné válna. Valószínűleg a Star Wars-os, meg Battlestar Galactikás harcok a valóságban nem lennének kivitelezhetők, és pár száz/ezer év múlva ezek ugyanúgy mosolyogtató elképzelésnek számítanak, mint mondjuk ezek a képek.

    [ Szerkesztve ]

    "Only the paranoid survive" - Andrew Grove, (1999)

Új hozzászólás Aktív témák