- Akciófigyelő: Humble Games Bundle - Nightdive FPS Remasters
- Call of Duty: Modern Warfare III - Új szezon, újabb ingyenes hétvége jön
- Hunt: Showdown - Jön az engine csere, befutnak az újgenerációs verziók
- Steamre tart a Crime Boss: Rockay City
- The Witcher - Befutott a TV sorozat folytatásának első rövid kedvcsinálója
-
GAMEPOD.hu
A Sony 2010. május 11-én bejelentette a MILC (tükörnélküli cserélhető lencsés) fényképezőgépcsaládjának első két tagját, a NEX-3, és NEX-5 gépeket, APS-C méretű szenzorral. A piaci várakozásnak megfelelően az APS-C vázak rövid, de gyors evolúciója után 2013.október 13-án megjelent az első full frame méretű érzékelővel szerelt Sony MILC ILCE-A7 néven. Az összefoglaló a rendszert átlátni próbál segítséget nyújtani.
Új hozzászólás Aktív témák
-
veterán
-
veterán
ennyire nem nyomom durván, de néhány havonta körbenézek a nason, és ami egyéves vagy régebbi nyersanyag, az megy a levesbe. a törlést pedig 3 vagy 4 hónap múlva követi a felhős tárhely is. a fotót nem tolom ilyen durván, cserébe videózok, ami hasonlóan termeli a nyerset de az utóbbi években kb egyensúlyban vagyok a helyfoglalással.
istálló? gazemberség? hupákolás?
-
t.imi
addikt
Oké, én sajnos / szerencsére kísérletezgető fajta vagyok
Vaku, akku, miegymás, remélem marad keret rá kipróbálni.Motocoder és valóban! Samyang kimaradt, pedig a 75 1.8 volt a7ii-ön, szerintem kva jó a rajza. Mondjuk jött a 35 és vitt mindent.
Életben eszembe sem jutott volna, hogy egy 35 lesz a nagy ő.Vihartigris, volt 28-200, az is tetszett. Sony 24-240- re tenném inkább a voksomat ebben a körben, vagy egy 16-600-ra
Kristof93 ezt is köszönöm, más gyutávig sem jutottam még el.
Kovsol, de kva jó ötlet. Asszem rá kell feküdjek pár napra újra teszteket olvasni, flickrt nézni.
Forceberg, elég jó, talán a 28mm volt bosszantó néha
[ Szerkesztve ]
-
t.imi
addikt
Jó, hát fény kell neki.
De, képminőségbem jónak tartják.
Most nem barlangi fotózásra gondoltam, általában napos időben szoktunk menni erdő, mező. Szabi alatt városok, látnivalók.
0 fizetős meló, kizárólag hobbi szinten.
1x már belepakoltam 1.5 misit ebbe az egészbe, sok hangulatom nincs még egyszer. Akkor nem 400 volt az euró...
Arany középutat kellene megtalálni.
24-105/4 3k fölött, az is f4.
24-70/28-75 gyutávban a kit távolságán vagyok, de 2.8-on, jobb szélek, 4-6x áron.
Fix 20, 35 kezdésnek, aztán majd lesz valami?
Ott tartok, mint 4 éve -
forceberg
veterán
Igen, erre gondoltam egyből. Az eladó is hirtelen feldúltnak tűnt.
A válasza kb. mindenre az volt, hogy majd megveszi más... igen, aki ezt nem nézi meg.
Ragaszkodni szoktam vázaknál, hogy ha használtat veszek, legyen garis.
Egyébként jó volt a gép állapota, de így ott is hagytam a pixába, mert még obit is csak egy manuált tudott adni a próbára, mivel nekem meg még nincsenek E-re obik, így nem tudtam teljes körűen lepróbálni.http://www.flickr.com/photos/4ceberg
-
m3ss
veterán
ez gant? mit kerestel ott bent autoval?
en is gondolkozok 2 cseren, egyik hogy az 55 1.8 zeisst le kellene cserelni 50 1.4 samyangra. hasznalt vki ilyen 50-est? ennek is melegebb szinei vannak, mint a tamron/sigma/sony uvegeknek, ahogy a 85 1.4 samyangnak is? mert elesseg, meret, ar/ertek tekinteteben eleg jonak tunik, bar csak 1 tesztet olvastam..
masik meg a tamron 28-75 g1 g2-re csere amin meg agyalok..bar annyira keveset hasznalom..https://www.instagram.com/jozsef.beko/
-
sgery
őstag
Nekem van 75 1.8-am samyangtól, eladásra vár. Nem mondom, hogy rossz, de sötétben a fókusza lényegesen lassabb mint a sony-nak. Nappal is gyorsabb a sony, de akkor kisebb a különbség.
Most próbálgattam ma párszor a 35-150-est, ennek viszont nagyon gyors a fókusza.
Viszont a súlya a 24-105höz képest azért érződik, ezzel nem tudnék egy kézzel fotózni, mindenképp egyik kézzel az obit kell fogni alulról, a másikkal pedig a gép markolatát. Mondjuk a legtöbbször így szoktam, stabilabb is, de kevésbé szabad a mozgástér.Lőttem minden obimmal pár égképet, mindegyiknél ugyan ott vannak a hibák a képen, szóval érzékelő piszok lesz, nem az obiban lévő porszem.
De szerintem egy nagy szöszön kívül a többi picit rászáradt. Picit jobban áttörlöm lenspennel, remélem megoldja.FurTv-s Lapeno figurát keresek, aki tudja hol lehet venni szóljon!!!:)
-
DonRazzino
senior tag
Na igen. Nem véletlen választottam a két zoom mellé elsőre a 20-35-50 sort, mivel a 85-ös nem volt annyira meggyőző. Már x évvel ezelőtti tesztekben is írták, hogy a Sigma élesebb, kontrasztosabb nyitva, a friss Samyang AF 85mm f/1.4 FE II -ről nem is beszélve.
A 135 érdekes kérdés. Fujin volt 90F2-m az 50-140F2.8 mellett és az lett az egyedüli üvegem, amit azért használtam, mert totál kihasználatlan volt. Itt is érdekes, hogy a 70-200GMII melett mikor lenne fenn a 135. -
t.imi
addikt
Igaz! 5.6-on, rekesz lemaradt. Nem bemozdult, rossz helyen van a fókusz.
Karóról 2 kép egymás után, egyik jó, másik nem.
Most lemértem mérőszalaggal, 4.8 méter. Nem a telek másik vége.
Kukkeres vagyok, bifokális kellene a korom miatt, így még bonyibb. Keresőt használva éppen hogy akad be a szemem, úgy látom.
7ii nagypapás gép, azért kicsit nagy a hibaszázalék, nem?Kovsol, átrakom af-c-re, bár soha nem használtam eddig.
Stabil af-s-ben van a képeim 99%-a.
Kipróbálom úgy, épp jó idő van hozzá25 kép, 2 rossz. Afs és afc vegyesen. Afc mind jó
[ Szerkesztve ]
-
vond
MODERÁTOR
A 10 millió "Photography" országa (is) vagyunk. És az a durva, hogy még ilyen fejlett technológia mellett is képes a legtöbb wannabe elcseszni a végeredményt, hiába locsolnak el rá 2-3-4 miliót abban a hitben, hogy most rohadt nagy fotós leszek. Ömlik a nyakunkba a bűn rossz komponálás/vágás, és a botrányos utómunka. Pedig mostanában kis túlzással nem is kell(ene) másra figyelni, a vas megcsinálja a többit.
VOND.HU // DESIGN • PHOTO • VIDEO • WEB • IT
-
vond
MODERÁTOR
Holdfast Moneymaker-t tartják sokan az etalonnak, de millió hasonló megoldás van. Szerintem ez is olyan, amit illik kipróbálni. Vagy megveszed és visszaküldöd, ha nem jön be. Én mondjuk alapból nem szeretem ezeket a vállpántokat, mert nagyon limitálják a mozgásteremet. Fej fölé, meg bokához nem lehet normálisan tenni a gépet, mert nincs olyan hosszú pántjuk, ami elér addig kényelmesen.
Én inkább Spider Holster szerű megoldások, meg gyorscsere talpak irányába mennék. Van is egy kvázi komplett Ulanzi F38 rendszerem, bár az övre/pántra rögzíthető részét nem sokat használtam eddig. Tény, hogy kicsit lassabb, mint amikor csak felveszed/elengeded a gépet a dupla vállpánton, de ez nekem sokkal élhetőbb megoldás, mert ha lecsatolom a vázat, akkor szabadon mozoghatok vele.
VOND.HU // DESIGN • PHOTO • VIDEO • WEB • IT
-
SSJmeszes
senior tag
Csakis a festék kopás miatt vettem ezt most számításba.
Na meg kicsit azért is, mert a természetet járva, azért igen csak találkozni faágakkal, ami tudna kellemetlenséget okozni, még ha csak esztétikáról is van szó, akkor is.
Tokot én se szeretnék semmiképpen. Kijelzőre én azért vettem egy olcsóbb üvegfóliát, biztos ami biztos alapon, bár volt már rajta 1-1 pici karc, de nem vészes. UV szűrőt én se, az első dolgom, hogy felpattintom a napellenzőt.Köszi!
YT:youtube.com/user/Meszes89 |Insta: ssmeszes |
-
sgery
őstag
Én azt javasolnám, hogy fuss el egy boltba a cuccaiddal és nézd meg mi tetszik és mibe fér bele. Én pl. a wandrd táskámat is inkább személyesen vettem meg a nikánál (1143 Budapest, Gizella út 30.) - irtó kedvesek voltak, felpróbáltam, nézegettem - mondták, hogy ha a cimkéket rajta hagyom vissza is vihetem és kicserélik más méretre ha mégse lenne jó a választott stb... Meg hogy nyugodtan vigyem a cuccaimat, próbáljam bele..
Amúgy a Peak slingből van 10 literes is, meg a 13 literes messenger - utóbbi már azért megintcsak drágább cucc...
Ha hivatásszerűen folyamatosan hordanod kell, akkor ezek a félváll táskák azért nem feltétlen kényelmesek, túlságosan egy ponton terhelik a vállat.
Viszont minőségi anyagból vannak, ez biztos nem kopik szét egy év alatt.A Capture pedig fantasztikus, nagyon könnyű használni és nagyon jól fogja a gépet.
Talán egy dolog nem tetszik rajta: nincs menetes bővítő alul, így ha állványra akarom dobni a gépet előszőr le kell szedjem a gépről a catrue gépen lévő részét - ráadásul imbusszal, ami macera.[ Szerkesztve ]
FurTv-s Lapeno figurát keresek, aki tudja hol lehet venni szóljon!!!:)
-
sgery
őstag
Azért az nem mindig egyértelmű, hogy könnyű kirpóbálni a táskákat. A 220voltnál pl. hiába van wandrd táska, az elzárt részen van, ki kell kérni, kényelmetlen az egész helyzet - nikánál pedig sokkal segítőkészebbek mindenben.
Nekem a PD pántja még mindig eredeti állapotú, pedig a 3l-est nagyon gyakran használtam - de a wandrd-est nem láttam élőben - ha az szélesebb vagy jobban párnázott akkor azért érdemes lehet választani. Nekem mondjuk a wandrd válltáska külsőre nem igazán tetszik.
Én is néztem most németbe is a pd táskát, de nem volt olcsóbb sehol mint itthon (nettóba és szállítással).
A wandrd prvke táska pl. ugyan annyiba kerül most mint amikor 2 éve vettem, nesze neked inflációIll ránéztem és tényleg jó a fotó állványba a captrue - valamiért elkönyveltem magamban, hogy a kicsi olcsóra nem volt jó, akkor a Benro-ra sem lesz jó Mindjárt sokkal hasznosabb a cucc
Ha pedig már állvány, tudtok olyan mini állványt, amire szintén jó a capture? Mini alatt értem, hogy nem kinyitható, egyszerűen csak lerakható - amit most vettem 10 euróért jó lenne, de ha lenne olyan ami a capture talppal is jó az szuper lenneFurTv-s Lapeno figurát keresek, aki tudja hol lehet venni szóljon!!!:)
-
m3ss
veterán
az szep szam akkor a zarszerkezet is jol birja..nekem egyik vaz 100e, masik 110e kb. 2 szezon alatt. maga a vaz kivulrol nekem jobbak kopik mint a tukrosok, a sarkai ahol hozzautodik vmihez. meg nalam a kereson levo burkolat fogyoeszkoz, mar fel se rakom...de ez is inkabb a moneymaker miatt.
na a samyang 85 1.4 af II szinei vegre ugyanolyanok, mint a tobbi uvege. vegre szinekbol nem tudom megkulonboztetni a gmtol, sonnartol.
elessegre olyasmi mint elozo samyang 85 volt, siman hasznalhato nyitva. kontrasztban mint az 55 zeiss...35gm-hez kepest meh.
viszont 72mm szuro meret, ilyen obim se volt meg. johet a 4. menetatalakito gyuru a 77mm cplemhezhttps://www.instagram.com/jozsef.beko/
-
kovsol
titán
A szíj úgy van kialakítva, hogy az egyik felén vannak kis gumis tapadók, ha úgy rakod fel, hogy az van befelé akkor fixen áll rajtad, de nem annyira, hogy még az capture-t is elbírja. Ha ilyent akarsz, akkor a hátizsákra tudod felrakni. Ha a sima felével van befelé, akkor szabadon tudod mozgatni magadon a gépet, én így használom, és ha nem használom a gépet a fenekem felé tolom el, és lóg lefelé az objektív, nem ütöm oda semminek. És akkor egyik gép jobbra másik ballra van amelyiket használom azért nyúlok, ás előre húzom, másik megy hátra. Én nem használom a Capture-t, nekem nem állt rá a kezem erre a megoldásra.
Capture-t gép aljára menő talpának a négy sarkában van kis lyuk. Abba fűzheted azokat a kis piros lifegőket amire rá tudod csatolni a szíjakat. Egyébként ez a talp Arca kompatibilis, ha olyan a tripodod akkor ez letudva abba is belemegy.
Lifegő van mindegyik gépemen, és a szíj átrakása ezekkel kb oldalanként 5 másodperc ha rááll már a kezed.
Én egyébként Dual Plate Capture -t használok, így egyben a tripodomra is rá tudom rakni a gépet mivel az Arca és a Manfrotto RC2 kompatibilis talp, mert nekem Manfrotto állványaim vannak.
Az Ulanzinak is arca kompatibilis a talpa ha jól gondolom, abba bele kellene menjen a Capture talpa is.[ Szerkesztve ]
May the Force be with you!
-
sgery
őstag
Nincs, megrögzött pc-s vagyok - utolsó apple cuccom az iphone 3g volt.
Őszintén, a régi apple mentalitást nagyon utáltam - minden túlárazva, extra user lehúzás a javából (ha kell valami alap kiegészítő vedd meg hozzá irtó drágán, semmit se adakozunk stb...), nem mondom, most se lett olcsóbb (de már meg tudom fizetni), viszont úgy érzem az M2-es procival úgy elhúztak mindenki mellett amit már nem lehet jó ideig utolérni.
Márpedig nekem drága és erős pc-m van, a surface book 2-es is egy nagyon drága prémium - elvileg apple verő cuccnak készült dolog (és amikor megjelent igaz is volt, a toll és a szétszedhetőség miatt vettem és utóbbit az apple máig nem tudja...) - viszont hiába prémium és erős cuccok ezek, akadozik és nem folyamatos. Az asztali gépem tényleg erős minden téren, 48gb ram - és simán belassítja a lightroom 400 képpel pedig csak 10gb ramot kap le és prociból is alig eszik.
A surface sem olyan, hogy bekapcsolom és rögtön megy - sokszor újra kell indítani, egyszerűen macerás. A lightroom pedig kínlódás. Levelezni jó Míg ahogy látom a ipad pro-n még a davinci resolve is úgy fog futni, ahogy az asztalimon se...
Szóval lehet a sufrace helyett menne a ipad pro, asztalira is előbb utóbb valami és az android telefon is hamarosan cserés lesz.
De ugye ez a 3 dolog nem épp olcsó csere... :/Am. asztalin azért szeretek kevésbé lightroomozni, mivel hiába van ámulatbaejtő 49"-os ultra széles monitorom, a színhelyessége és felbontás aránya nem nyűgöz le. A surface képe sokkal sokkal jobb hozzá képest.
FurTv-s Lapeno figurát keresek, aki tudja hol lehet venni szóljon!!!:)
-
kovsol
titán
Egy 2017 októberében kiadott gépről beszélünk. Úgy érzem most már felrakhatod a 2019-es frissítést. Én csak abba nem ugrom bele, hogy azonnal felkerüljön rá a frissítés, had teszteljék le az izgatott tömegek.
Monya78 milyen beállításra gondolsz? AF-C az alap, aztán a téma adja mekkora fókusz mezőt használsz. Ha egy ember van a képen akkor lehet akár wide is. Azt tudni kell, hogy a fókusz mezőn belül keres alapból csak arcot/szemet.
[ Szerkesztve ]
May the Force be with you!
-
m3ss
veterán
elo is fogom venni iden tobbszor a tilt adapteremet, mert sztem tok poen kepeket lehetne loni vele. foleg, hogy ezert vettem a 24 2.8D-t, meg 50 1.4D-t, na meg akkor mar egy filmes nikon vazat is...
persze jo lenne ha az embernek tobb ideje lenne, lenne ido fotozni vele, vagy atgondolni merre tiltelek...igy kicsit ertelmetlen nemelyik kepen, talan az ff-et leszamitva. el kellene kezdenem postolgatni, most h tilt kepeket turtam. instan kb 2, fb-on kb 1 eves lemaradasban vagyok nem ps ai kell nekem, hanem egy olyan llm aki versel helyettem instara[ Szerkesztve ]
https://www.instagram.com/jozsef.beko/
-
Dißnäëß
veterán
Köszi, a II-es még kisebb is valamivel. (Amúgy nem számít, legalábbis nekem).
Hát én is most fix sor és eközött billegek, de városban egyszerűen annyi a téma, pláne Duna parton.. szűk utca, aztán hirtelen Bálna terasz és nagy tér, aztán megint valami szűk, szóval .. lehet a gyors zoom jobb.A 2.8 kenése mennyiségre elég, volt ilyenem anno, inkább minőségre érdekelt, mennyire voltak benne "vonalak" és határozottabb dolgok, vagy krém volt (annak ellenére, hogy 2.8).
85 1.8-at is rendszeresen 2.2 körül használom, valahogy az az, amikor hiába közelebbi szemre megy a gép, ha picit nincs síkban a két szem, még a másik is éles, sőt, a fül is (fülbevalókat szeretem) szóval a tök tág 1.8 és ezalatti portrék nem a műfajom. Esetleg távolabbról, egész alak.. hálistennek a 85 itt is rajzol. De amúgy a 2.8 egy mindenes zoom-nál tök elég nekem, háttérmosás mennyiségben. Ennek karakterére voltam kíváncsi. De lehet majd flickr-be is beütöm, lesz ennek talán csoportja vagy ilyen leszűrőzött képek, rálesek.. (régen tudott ilyet a flickr).
Köszi !!
Szerk.: aha meg is lett.
[ Szerkesztve ]
POKE 16017,44 ..... SYS 2077
-
Dißnäëß
veterán
Canon EF vonalról érkezve ezt könnyű mondani, alig volt pár shift-es üvegük + AF-ben legjobbak voltak (szenzorban meg a leggyengébbek). Jól gondolkodott a Canon.
A Nikon - mert kb. más nem volt méltó ellenfél - sokmindenben sokkal jobb volt, kivéve a két legfontosabbat: AF és focus shift (aminek nincs köze az AF-hez, ez optikai tulajdonság, manuált is érint). -> Eredmény: homályból (szarból) nem lehet értékelhető fotót (várat) építeni. És ezzel nem azt mondom, hogy nem születtek világhíres fotók Nikonnal, még mielőtt belémállna valaki. Hanem azt, hogy lőni kellett ugyanabból többet, és onnantól ima, hogy valamelyik "bemákolódjon" tűélesre. Pláne nagy felbontáson, D700-nál ez még nem volt akkora issue.
A dolog mitigálható volt Live View-ban CDAF-el, mert az úgy viselkedett, mint ma a MILC-ek, hogy a cél beállított rekeszen fókuszált, nem tágon, hogy aztán expóra húzza össze (a kimért-rögzített fókuszsík meg elmásszon).
A teljesség igénye nélkül, azonnal a prémium fix G sor helyből shift-es:
35 1.4
50 1.4
85 1.4Aztán jönnek a Sigma ART-ok:
85 1.4
50 1.4
(van még csak meguntam..)Tamron..
24-70 2.8 VC USD
..Szóval aki valaha birtokolt Nikon DSLR-t, pláne a nagyfelbontású érában, szerintem rommá xopatta magát a natív prémcsi üvegekkel is, mert van, ami shift-es volt, van, ami nem, megpörgetted a szerencsekereket egy obi vétel előtt aztán néztél, ha nem jött be a dolog.
Nemhogy a 3rd party-kkal.Csodálatos képességű Sony szenzorokkal dolgoznak ősidők óta, saját kiolvasó algoritmussal és elektronikával is talán, egy D800 szenzor mai napig nem szégyenkezik, míg az AF-jük hulladék az összesnek.
A MILC világ itt is meghozta a kánaánt, ma már töknyolc, van-e focus shift (extrém esetben nem), ők is beállított rekeszen fókuszálnak, csak ezzel bekéstek mondjuk úgy 4 évet vagy mennyit is ? Engem először felcseszett az egész, utána meg asztalt borítottam, fakk jú, csaptam egy kanyart Oly mft irányban (imádtam), míg ért a Sony vonal, mert az első A7/A7R azért elég véres torkú volt egy Nikon RAW után.. végül lett olyan Sony, amire megérte beugrani ebbe.
Nem m3ss védelmében, csak a Canon ilyen szempontból nagyon tudta, hol kell a problémát megfogni egy üveg design-ja során, lehet kompromisszumosabb itt-ott, de az AF az rendben legyen, a vázban is és az üveg is, figyelembe véve a fókuszálás módját, és ennek megfelelően fejlesztgettek, míg a Nikon aludt, a többiek meg konkrétan élőhaltak vagy nem is tudom.
Nagyot zakózott a Nikon nemsokkal ezt követően anyagilag, de a saját sírjukat ásták.
Az AF az esszencia, kit érdekel, hogy a szenzor shadow-ból 5 fé-t képes felhúzni tisztára (Nikon), vagy csak 3-at (Canon), ha a kép el van szabva fókuszálás miatt. És ezt jól átlátták a kánonnál szvsz. Nagyobb prio volt AF R&D-be locsolni milliókat, mint a szenzorba, és bejött.MILC-nél kiegyenlítettebb a helyzet, bár AF-ben továbbra is Nikon a "leggyengébb" (relatíve, mert szépen feljöttek), Canon továbbra is jó, Sony meg csúcs kb.
Cserébe a natív üvegek is lehetnek focus shift-esek most már, eggyel kevesebb paraméter, amire figyelni kell egy marha komplex új üveg optikai tervezésénél, nem szól bele a mókába érdemben.
Szóval, Te konkrétan jól jártál kánonnal.
POKE 16017,44 ..... SYS 2077
-
Dißnäëß
veterán
Ha elég az A7RIII, jó az úgy..
R III-ról R IV-re nagyobb a lépés szerintem (és nem biztos, hogy ez kell Neked, tapasztalt vagy, ismerlek kb, el tudod dönteni - valszeg nem kell) , mint RIV-ről RV-re, én R IV-en vagyok, de az RV kb. full skip.
Az R V-ön továbbra sincs se USB-C PD (amolyan rendesen fullba, ami van, az is több a semminél, de olyan, mint az R IV-nél), train meg plane AF (AI) minek , de tényleg, minek, talán az animal opció jó a human mellé, de ez nem kifejezetten wildlife gép, habár biztosan jó crop mód + nagyteléken kicsit még plusszba húzni
6126 megából.. video-n reszeltek az R V-ben, de így sem egy hűde gép, egyszerűen nem erre találták ki, R IV-ben sem használom, max itthon macskára, családra de semmi pro szint..R IV-hez képest az R V még picit gyengébb is magas iso-n, ezt többen lehozták, marginálisan ugyan, de ez van.. nem deal breaker annak, aki R V-re gyúr, nekem sem lenne az, ha felfele lépnék R IV-ről, de így látva, *meh* .. "mi történt srácok?" A szenzorkiolvasás is csak kicsit gyorsult, lehet a gyorsabb kiolvasás miatt van több zaj, máshogy kezelik a szenzort a két procival hardver szinten, passz, rolling shutter javult silent-ben emiatt valamelyest, de nem jutottunk közelébe sem nyilván egy stacked BSI-nek és az R V-é sem az.
Szóval én most az R IV-nél megálltam, pont hozza azt, amire szükségem volt (landscape, portrait és alkalmi night sky), jönne idén és jövőre 24-70 2.8 II, markolat, 3 plussz akksi, 4-akksis töltő, valami állvány (tipp esetleg? ) és végül egy Sigma 14mm f/1.8 DG HSM Art. Aztán elkezdek utazni vele, Kuba, Nepál, macsupicsuuu .. hülyét kapok már a geek kütyübuzuló énemtől, én pont egy ilyen gépre vágytam, hogy az alany szembefordul velem, az Eye AF Tracking-ben rááll és dik, 10/10, rosszabb esetben 10/9 ha nagyon belóg a haj, oldalt van, erősen mozog vagy ilyesmi.. eszméletlen jó. 85 1.8 tágon full karcba és ezt ilyen AF-el, ... mintha a tükrös már csak valami szar rémálom lenne a múltból.
Nagyon örülök, hogy ezt választottam.Szóval.. az R IV szerelem lett, már nem fiatal kölyök, de az AF a mai napig elképesztően jó. (Ebben is van már AI, érződik, hogy valamit rohadtul eltaláltak, az R V még jobb kicsit, főleg mozgó témánál - nem mintha az R IV gyenge lenne ebben - de egyikőjük sem kifejeztetten mozgásra (pl. foci) van kitalálva, szóval .. )
Stúdióban akarom majd még tesztelni a workflow-t, ahol van nagy tv, hogy laptop, szoftver, és amit lövök, azt tolja át azonnal, a modell látja, hogy állt, hogyan látta őt a kamera.. van 5G wifi, megnézzük.. nem az odasétálós-mutogatós megy, bár azzal is el lehet élni, hiszen az elmúlt 20 évben így lőtt mindenki kb. , csak na. Most nyíltak lehetőségek itt is új dolgokra anélkül, hogy felbukna az ember a kábelben..
Szóval most inkább csavarom a citromot, még nem is használtam ki rendesen, csak a klasszik régi kattogás. (Oké, erre vettem, de sokkal több van benne).
(A 7RIVA a másik gép, amit nem értek. Kijelző upgrade-es RIV. Nekem ez tökre jó és megfelelő, akárcsak az EVF, abban is jobb az RV, csak minek.. ez már számháború, mint audio-ban erősítőknél és DAC-oknál a decibelek).
Még egy dolog: ismerve Téged, ha "darálós lennék" (eski, stb), pfűhh, ehhez kell tárhely, CPU, minden. Disznó nagyok a RAW-k, nem az a pikkpakk minden pattog élmény, amikor belemászik a Bridge egy friss 200-képes mappába és elkezdi felnyalni az elnőnézetiket, Te meg már nyomkodnád széjjel.. meg-meg röccen, érzed, hogy a háttérben valami küzdés van). Pluginek dettó, ami olyan, hogy pont szar a hardver-kihasználása valamiért, az tetűlassún dolgoz fel, vánszorog a csík, pedig Ryzen 5.. (de ez már NAS gép lesz, építek egy újat).
Remélem ezzel sikeresen eltántorítottam mindenkit az RV-től (csak viccelek).
Szerintem fantasztikusan jó gépek, de az RV csak minor polish számomra és overall doesn't cut it.Hozzáteszem, utolsó R-es vázam az R IV szerintem. Ha 4-6 év múlva a sima AV, AVI, AVII (Sony A7 VII lol) eléri a 60 mega környékét, lejövök az R-ről. Iszonyúanrohadtul elég tényleg, ultramindenre is, 61 MP. Totál overkill. Ezt ki tudnám egy 10-emeletes ház falára is nyomtatni, de minek, meg kinek, az elzúgó autóknak, abban az élességben ? Retusnál jól jön, kész, pont.
Canon-os cimbim Maldívon fotózik jópár hotelnek most már, nekik vannak megrendelői oldalon ilyen megapixel fétiseik, de most előveszem egy D800-as 36 megás random jólsikerült tájképemet, ráengedem a Topaz AI Enlarge-ot, azt mondom neki, hogy 4x és leadom, szerintem bokalefosnak Nyilván, ők management, nem igazán értik a dolgot, nagyobb, több, kész, pont. Na, hát ebben pont nem vagyok benne és nem is leszek soha.
"Ideálisan sok" a 61MP.Esetek 99%-ában silent-en vagyok, megszoktam. Gyors mozgásnál rolling miatt gyorsan átdobom mech-be, most 7k expó körül lehet benne mechanikussal, 500k-ra hitelesített, nincs zár bug és ilyesmik, bízom benne, sokáig szolgál. Kicsit "felextrázom" aztán hajrá nagyvilág, végre élem az álmaimat vele.
Szerk.: Az RV-ben a pixel shift-hez sem nyúltak, nem rakja össze a váz belül magában, szoftverrel kell. Cserében fejlettebb motion compensation-t lehet használni az összerakásakor az Imaging Edge-ben az RV-ös raw-khoz. Valami ruszki feltörhetné és megcsinálná ezt az R IV-hez is a program. Szóval ez meg már a majdnem mondanám, hogy szarrágás teteje, Sony, hogy a feldolgozó szoftverben limitálnak funkciókat váztól függően, de hát ők tudják, amúgy pixel-shift-et ritkán használom és pont Maldívon sem lenne jó, a tenger mozog ugye.. (mondjuk AI-val felméretezni és úgy alátenni 1 képből, menne, de ne menjünk bele, a lényeg, hogy itt sem történt semmi az RV házatáján).
[ Szerkesztve ]
POKE 16017,44 ..... SYS 2077
-
Dißnäëß
veterán
Ééértem. Pedig jól toltad, hangulatosan. A kismamák sem aggódnak most akkor..
Szóval.. ha engem kérdezel .. 105-ből max macro (az meg 2.8).
A 105 1.4 Art valami olyasmi lehet, bokeh-ra és sokmindenre, mint a 135 1.8, csak picit rövidebb. Ha a fényerőre mész, 85-öd már vélhetően van, onnan nem nagy előremocc a 105, legyen 135.
Nyilván lehetne teszteket és grafikonokat nézni, csodás üveg lehet a 105 is, de a 135 az beteg jó. 2 kép 135-el, egyszerűen bünti. A DOF pláne ilyen közelieken, már-már annyira papírvékony, hogy "túl gyors" az 1.8 is. Hátrálni viszont kellhet vele, de udvaron, kültéren, vagy nagy nappaliban fenomenális. Stúdióban max ilyen Terem22 félékben (rip), Photobalance (rip) nope, legalábbis egészalakosra.
POKE 16017,44 ..... SYS 2077
-
Dißnäëß
veterán
135 akkor.. 85 1.8-at tartom, lightweight és baba rajz.
A 135 se könnyû amúgy, de vállalható. Amikor az eredményt látod, meggratulálod Magad, hogy belefogtál.Hja, üdv.. 2015 óta a nagy falu mellett (alatt, agglomeráció.. hogyhogy szomszéd ? ). Ropival bandázgattunk többször, aztán megszakadt a kapcs. klerooo mai napig cimbi.
50 1.2 mozgatna, ha egy Alisa Verner lennék.. De nem.
[ Szerkesztve ]
POKE 16017,44 ..... SYS 2077
-
cOxeR
Ármester
Sony 135mm F1.8 GM vs Sigma 105mm F1.4 Art az én nézetemben
Sony előny:
- könnyebb
- biztosan befér a taskába még
- rekesz állító gyűrű
- programozható gomb
- gyári üveg
- 0,7m közelpont
Sony hátrány:
- ár
- bokeh nem teljesen kerek
- beltérben biztosan túl hosszú
Sigma előny:
- ár
- beltérben is még van esély, hogy használható
- háttérmosás, kerekebb bokeh
- low light szituációban rövidebb záridő
- állványra tehető
Sigma hátrány:
- súly
- közelpont 1m
- thirdparty jobban lehet vele fokuszhiba
- nincs rajta programozható gomb (többi GM-ek esetén nekem pl szemkövetés van beállítva)
- nincs rekesz állító gyűrű
- uv szűrő drága
- csak F16-ig rekeszelhető - ez inkább csak vicc, semmi értelme ennek
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest