-
GAMEPOD.hu
A Sony 2010. május 11-én bejelentette a MILC (tükörnélküli cserélhető lencsés) fényképezőgépcsaládjának első két tagját, a NEX-3, és NEX-5 gépeket, APS-C méretű szenzorral. A piaci várakozásnak megfelelően az APS-C vázak rövid, de gyors evolúciója után 2013.október 13-án megjelent az első full frame méretű érzékelővel szerelt Sony MILC ILCE-A7 néven. Az összefoglaló a rendszert átlátni próbál segítséget nyújtani.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz rumos14 #4450 üzenetére
Hát izé, ööö... ...egy magánvélemény: az egész MILC-ezésnek arról kellene szólnia, hogy ne kelljen (portrémarkolatos) DSLR méretű és tömegű cuccokkal mászkálnia az embernek, mégis jó minőségű képet tudjon "hazavinni". Aki ekkora vasat / üveget akaszt egy NEX elejére, az
hülyenem gondolta át egészen, amikor rendszert választott magának.Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
totoka2
tag
válasz Bogyó bá' #4451 üzenetére
Persze úgy is nézhetjük, azoknak az embereknek ott van a 16-50P + 1-2 palacsinta obi, és ennyi.
Aki pedig DSLR-ről váltott (és volt L-es üvege mondjuk Canonnál), az lehet hogy igényli a jobb minőséget.
A 400mm, az csak 400mm ... az optikát, és a fényt nem tudod átverni, akár MILC-ról van szó, akár nem.
A lencse mérete, és súlya mellett nem elhanyagolható egy DSLR váz + markolat (2 akkuval) súlya sem.
Szerintem ha csak a váz akár 1000-1500g-al is könnyebb a DSLR társánál, már az is jelentős könnyítés.Persze az ember nem a mindennapi használatra viszi/vinné (mondjuk engem egyenlőre még az E70-200G sem veszélyeztet, nem hogy a 70-400... anyagi szempontból) a 70-400-at, hanem amikor szükség van a 400mm-re néha.
Szerintem mindenképpen táska kell ha tele zoom-ot viszel ... és akkor már annyira nem nagy különbség, hogy a 70-200, vagy 70-400 súlyát cipeled.
Nagyban függ ez a dolog attól, hogy ki miről váltott, és mennyi kompromisszumot hajlandó vállalni, és milyen képminőséggel elégszik meg... tehát nem csak a megfontoltságtól
vagy hülyeségtől...persze ez is csak szigorú magánvélemény...
-
konyi79
addikt
válasz Bogyó bá' #4451 üzenetére
A megjelenésük óta a milcek olyan ugrásszerű fejlődésen mentek keresztül, nem lehet ugyanúgy tekinteni rájuk, mint akár két éve. Kétségtelen életre hívásukat a kicsi méretbe zsugorított képminőség motiválta, de a szép lassan csorgó objektívek és kiegészítők kicsit már túlmutatnak ezen. Már a sonynál is, nemhogy a u4/3 rendszereknél. Szarozhatjuk a kitobit de hiába találunk nála jobbat, mégis bőven a vállalhatóba esik a minősége. A 70-200 is drága, de rohadjon meg a sony mert pont annyit kér érte, amit a piac fizet is. És noha van jobb nála, nem hinném nem a fotós a szűk keresztmetszet ha a vele készített (nem teszt) képeket hasonlítgatjuk egy kiállításon a canon riválissal. Épp azért ha rendszerben gondolkodik valaki, nyugodtan számításba veheti ezeket is, még ha csak a rendelkezésre álló eszközöket nézem is figyelmen kívül hagyva a dinamikus fejlődést.
Mert mi van ha valaki egyik nap a kis méretet igényli a kényelemmel egy városi sétához, másnap portrézná a családot, jövő héten meg beülne egy vadlesre?
Teljesen felesleges ma már otthoni felhasználásra másod-harmad gépet tartani, mikor egy vázat a piac 2-3 év alatt elavultat. Egy böszme tele a milcen? Csak nem szoktuk meg, azért nézünk rá olyan ferde szemmel. Én az 5n-re is feltekertem az 55-210-et is sőt, feltekertem volna a 70-200-at is ha lett volna. És leszarom hogy néz ki vele, az a6k-val meg a kezelést és sebességet sem érzem kompromisszumosnak még egy középkategóriás tükrössel szemben sem. Az igazi és egyetlen valós probléma amit én a milceknél tapasztalok, mivel nincs tükör, minden gané megtalálja a szenzort az obicserék miatt. De a tükörcsattogás, az álvány rángatása, a shutter lag meg a fos live view nélkül boldogan elvagyok.
Persze ez is csak szigorúan magánvélemény. -
HÁZIGAZDA
válasz konyi79 #4453 üzenetére
nagy telék mögé nem való a kis milc, mert ugyan az a6000 a világ minden bajára gyógyír (főleg ebben a topikban), de csak szar a fogása egy 70-200-hoz, na! ráadásul nem vagy előrébb se af-ben, se súlyban, se méretben igazán. 70-200 mögé egy remek fogású dslr logikusabb döntés. persze nem kötelező
dicranum scoparium + genista pilosa = :)
-
konyi79
addikt
No pont a lényeget nem olvastad, ha nem a teléhez akarsz vázat venni, kiadhat komoly különbséget. És attól még néha akarhatsz telét. Az a6000+1018 566g, míg egy d7100+afsdx 10-24 1225g. De ha edzeni akarok majd viszek egy fuji milcet is mellé nehezéknek , mostanában úgyis szabul tőluk mindenki
Az a6000 nem mindenre gyógyír, főleg az antiSony kórra nem
-
HÁZIGAZDA
válasz konyi79 #4455 üzenetére
ha a "néha akarok telét" abban kulminálódna, hogy veszek és magamnál hordok egy 70-200-at (!), akkor bizony dobnám az egész milc vonalat. mondjuk én nem is csinálnék ilyet, ott az rx10 vagy fz1000, ott a pana 35-100 és ott a stylus 1.
dicranum scoparium + genista pilosa = :)
-
sebgutkopf
őstag
válasz rumos14 #4442 üzenetére
Előbb utóbb az FE vázakba is bele fog kerülni a normális a6000 szintű AF, amivel jóval kívánatosabbá válhatnak ezek az FE vázak. Viszont amíg a 70-200 nem tud érdemben versenyre szállni a lassan évtizedek óta referencia szintet képviselő canonnal, addig nincs igazi ok arra, hogy a canon helyett valaki ezt válassza.
Mivel igazából nem is kicsi a 70-200/4 a képminőség érdekében az is bevállalható lett volna, ha A mount-os bázistávval tervezik az obit és legfeljebb hátul annyival hosszabb a tubus, hogy E-re lehet aggatni. Ennél a méret és súlynál az a 2 cm már nem számít, míg képileg ezen szegmenssel szemben igen magasak az elvárások.
Most hol vannak az Oly féle mérnökök, akik állítólag segítenek a sony-nak az obi tervezésben? -
sebgutkopf
őstag
A váztól függetlenül csak annyiban vitatkoznék, hogy egy 70-200 méretű obinál tök mindegy mi van mögötte, a helyes fogás minden esetben a bal kézzel obit alulról támasztás a súlypontban. Onnantól meg a jobb kézre lényegében a gép vezérlése és exponálás marad.
Ha valaki ilyen súlyú obit a vázzal akar megtartani az elég erősen tudja terhelni a bajonettet a fogás meg jó inogós lesz. Az obi alátámasztása nem megkerülhető, nem véletlenül van ezen obikhoz az állványgyűrű, mindenképpen a váz fog az obin lógni.Megtagadni nem kell a jó váz/obi egyensúlyt, de túlmisztifikálni sincs értelme.
-
Bogyó bá'
nagyúr
Pont erre céloztam: nekem - mint írtam - volt Canon 70-200F4L-em, imádtam! (Teljesen nyitott blendével is borotvaéles képek, szép bokeh, villámgyors és nagyon pontos AF, követő üzemmódban is, de hát nem kell ragoznom, aki ismeri, az tudja...)
Viszont az utóbbi két és fél évben a teljes fotózásom az (erdélyi) nyaralásokon elkövetett emlékképek voltak, de becsülettel cipeltem a közel 5 kilós szett-táskát plusz még a 3,5 kilós Manfrottó állványomat is, hegyre felfelé is . A végén meg pártíz, kitobival lőtt városképpel, tájképpel tértem haza. Szóval (az anyagiak mellett) én emiatt váltottam a NEX-re, és eddig nagyon jól hozza a - nem túl magas - kirándulós elvárásokat. A 16-50-nel alkalmi portrékat lőni nem lehetett (mélységélesség, stb.), erre viszont megoldás lett a most vett 50F1,8. Bár meg lett volna már 6 héttel ezelőtt is, és vihettem volna magammal motorral Székelyföldre! A kalocsai Dunatáj Fotókörből (aminek 10 éve alapító tagja voltam), már közel két éve kiléptem, a színházi fotózást (na itt jött igazán jól a masszív állvány és a 70-200) meg már 3 éve abba hagytam.Ha egyszer megint igazán kedvem támadna fotózni (nagyjából ki van zárva), akkor tuti dobnám az egész MILC vonalat, és megint egy középkat. Canon DSLR-t vennék, csak most már képstabis 70-200F4L-lel...
[ Szerkesztve ]
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
HÁZIGAZDA
válasz sebgutkopf #4457 üzenetére
bőven elég nagy hely van a 70-200/4 fenekén most is. egyszerűen a sony-nak nem megy ez a téma igazán, na. pontosabban nem allokál rá elég erőforrást, mert nyilván tudna, ha akarna. ami meg a "sonly" együttműködést illeti, arról semmit sem lehet tudni sajnos.
dicranum scoparium + genista pilosa = :)
-
HÁZIGAZDA
válasz sebgutkopf #4459 üzenetére
bizonyára hülye az összes dslr gyártó is, hogy a nagyobb obikhoz remek fogású vázat is csinálnak... hiszen nem hallották még az örömhírt, hogy itt a nex, aminek ugyan szar a fogása, de az elmúlt 30 évben mindenki rosszul fogta a cuccát. szóval de, inkább misztifikáljuk túl...
(a fehér akkor sem fekete, ha sokat gépel az ember. az a6000 csomó mindenre jó, nagytele mögé kényelmes váznak nem jó)
dicranum scoparium + genista pilosa = :)
-
HÁZIGAZDA
válasz Bogyó bá' #4461 üzenetére
nincs is gond 50 mm-ig a nex-szel (van, de ez már valamennyire kukacoskodás, egyszerűen nem elég jók a zoomok a maguk kategóriájában), tényleg a tele tartománynál lesz gond. a fujinál is, különben, mert bár jobbak a telezoomok, állati nagyok azok is. ez van, úgy tűnik, hogy mft szenzorra még lehet kompakt telét csinálni, aps-c-re már nem.
a "sony fóbiám" egyébként amiatt van csak, hogy a kezdetek óta képtelenek normális obikat csinálni, a fuji közben hatszor lekörözte őket, basszus. és igen, haragszom rájuk, mert közben a vázak meg tök innovatívak. az a6000 nekem is tetszik.
dicranum scoparium + genista pilosa = :)
-
totoka2
tag
válasz Bogyó bá' #4461 üzenetére
Ahogy olvasgatlak, azt hiszem egy irányból terelődtünk a MILC felé
Én is vittem több 10 km-es túrára a hátizsákot megpakolva obikkal (mondjuk az volt 10-11kg is, állvánnyal együtt).
És én is szeretem a 70-200/4L IS-t még most is, bár már jórész nem én használom ...csak nagyritkán kerül a kezembe.Én azt érzem, hogy valahogy nem gondolják komolyan a MILC kategóriát a gyártók sem.
Amikor egy Canon/Nikon rendszerben több 10 obi közül tudsz válogatni, és szinte minden második obiból van külsős gyártó által készített verzió is ...addig a MILC-nél nagyon gyér az objektívpark.
És nem hiszem, hogy nehéz/drága lenne új obikat kihozni, hanem inkább a szándék hiányzik, és nem tudom/értem, hogy miért.Egészen addig, amíg nincs rendes választék jóminőségű, megfizethető obikból a MILC-hez, a profi irányból jövő emberek mindig is úgy fognak gondolkodni, mint ahogyan te is írod:
"Ha egyszer megint igazán kedvem támadna fotózni (nagyjából ki van zárva), akkor tuti dobnám az egész MILC vonalat, és megint egy középkat. Canon DSLR-t vennék, csak most már képstabis 70-200F4L-lel..."
-
HÁZIGAZDA
válasz totoka2 #4466 üzenetére
a canon a legszánalmasabb milc fronton egyelőre. bár hozzáteszem rögtön, hogy a nagylátó tök jó minden szempontból (kivéve, hogy nem lehet megvenni ), a 22/2 szintén (sony-ra hol a répában van egy hasonló?!), most meg csináltak egy relatíve kompakt telét. szóval ami kevés obi van (4 db), az legalább mind jó, ezzel együtt tényleg nem erőltetik meg magukat...
egyébként amit írsz a milc-ről általában, az tökre nem igaz már az m4/3-ra. jó, t/s obi nincs, meg egy-két egzotikum, de azért az igények 99%-át már bőven lefedik.
[ Szerkesztve ]
dicranum scoparium + genista pilosa = :)
-
konyi79
addikt
Ej, no! A sony 55-210 sötét lyuk meg fénycsapda mert 6,3 a vége, ha a canon csinálja 55-200-ban ugyanezt, akkor jó?
Folyamatosan bosszantod magad ezzel, milyen szar a sony rendszere, holott csak nem neked találták ki. És milyen jó, nem mindenkinek ugyanaz jó a tele mögé.Sajnos ez ilyen, aps-c-re nem csinált fényerős telét a sony, és gyanítom nem is fog. És mivel itt a ff vonal, prémium obik nem is fognak jönni szerintem már a kisebb szenzorra, ezt tudomásul kell vennünk. Sőt, talán egyelőre a ff vonalon is fognak kicsit ülni a babérjaikon, mivel nincs nagyon konkurenciájuk. Ezért teker joban a panoly, mert a kicsi szenzor miatt többet kell dolgozniuk a vásárlók bizalmáért. A sony meg talán egyszerűen a ff érzékelő miatt teheti meg, ilyen köcsög drágán adja a 70-200-at. Mert így is megveszik.
[ Szerkesztve ]
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz konyi79 #4468 üzenetére
A Canon 55-250 F4,0-5,6 IS II. jobb képet csinál, fényerősebb, ráadásul sokkal olcsóbb is a Sony-nál. Mondjuk ez is egy abszolúte belépő szintű optika, nem kell hanyatt esni tőle...
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz konyi79 #4470 üzenetére
Ja bocs. A MILC-téma a Canonnál nagyon gyerekcipőben jár, ezért nem jöhetett nálam sem számításba tavaly, mikor a NEX-3-ast vettem. A NEX volt 99e - 10% az MM-ben akciósan, még egy Samsung NX1000-esen (?) gondolkodtam (Edigitalban akkor 63k-ért adták alapobival), de az annyira sz*rnak tűnt a tesztek alapján, hogy ki is esett a listáról.
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
rumos14
nagyúr
válasz sebgutkopf #4457 üzenetére
kíváncsi vagyok, a Photokina-ra kihoznak-e egy ilyen vázat. ez persze rendes kicseszés lenne az A7/r vásárlókkal, FF gépeknél azért nem évente szokás új zászlóshajót kihozni.
az FE 70200G azért is "tanulságos" objektív, mert kb. 10 éve lassan már esedékes lett volna egy modern 70-200/F4-gyel előállni a Sony-nak (Minolta-nak), alpha bajonettel, de csak nem jelent meg. erre most itt van, E bajonettel. ezek után ha vki még hisz az A bajonettben... -
HÁZIGAZDA
válasz konyi79 #4468 üzenetére
annyit mondtam, valószínűleg nem elég pontosan kifejezve magam, hogy a canon legalább láthatóan megpróbálta minimalizálni a tele méretét. ezzel együtt sosem mondtam, hogy az egy komoly optika. egyik sem olyan, ami nagyon csábítana egy adott rendszerbe.
viszont a 11-22 és a 22/2 ilyen, és a sony-nál egyiknek sincs párja ilyen vagy olyan okból.
dicranum scoparium + genista pilosa = :)
-
Uzi74
senior tag
Ha már szóbakerült a canon EF adapter, a drága metabones mellett van másik ahol az AF működik?
Ilyet láttam ebay-en: [link] -
rumos14
nagyúr
nem tudom, mostanra mennyire használható az EOS M vázak AF rendszere, de a vicces/megdöbbentő tényleg az, hogy egy kis erőbefektetéssel nagyon jó rendszer lehetne. jelenleg 349 USD az EOS M + 22/2 kit...
az is mókás, hogy a Tamron 18-200 EOS M bajonettel 499 USD, E bajonettel 739 USD. ugyanaz az objektív! úgy, hogy a Sony-nak 11% részesedése van a Tamron-ban. gondolom nem engedték meg nekik, hogy lényegesen olcsóbban adják mint a Sony adja az ő 18-200-ait.. -
HÁZIGAZDA
válasz rumos14 #4475 üzenetére
teljes kérdőjel az eos-m, mert az m2-t ugyan bejelentették, de csak japánban, és onnan sem dőlnek az infók. elvileg ott már a hibrid af-es szenzor van, biztos segít valamennyit. de egy normális váz nagyon hiányzik a "rendszerből", az tény.
én csak azon dühöngtem, hogy még a vicc kategóriában versenyző eos-m-nél is vannak minden szempontból tök jó obik, a samsung is megcsinált egy csomó jó fixet, a sony pedig befogott füllel fossa a vázakat, mintha nem lenne holnap
dicranum scoparium + genista pilosa = :)
-
totoka2
tag
Lehet, hogy ez abból adódik, hogy a Sony alapjában véve egy híradástechnikai cég, ebben van nagy fejlesztőpotenciálja ... és ezért megy gyorsan az elektronika/vázak/ fejlesztése.
A Zeiss pedig nincs felkészülve a Canon/Nikon mértékű optika fejlesztésre (nem a minőségre gondolok, hanem a volumenre). -
sebgutkopf
őstag
Nem mondtam, hogy hülyeség a jó fogású nagy váz, azt mondtam, hogy nem kell túlmisztifikálni. A nagyon jó fogás nagy mérettel és nagy súllyal jár. Ha nem a 1-2 kg-os obik használata képezi valaki fotózásának a gerincét, akkor nem biztos, hogy érdemes a fogást a másik két szempont elé priorizálni.
-
HÁZIGAZDA
válasz sebgutkopf #4481 üzenetére
70-200-tól indultunk, ugye...
dicranum scoparium + genista pilosa = :)
-
Bogyó bá'
nagyúr
Egy buta kérdés: NEX3-nál objektívcsere előtt feltétlenül ki kell kapcsolni a gépet? Canon DSLR-nél nem kellett..
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
jjeahh
nagyúr
válasz Bogyó bá' #4483 üzenetére
én úgy tudom minden gépnél ajánlott amiben a szenzor előtt semmi nincs, (pl. tükör) mivel bekapcsolt állapotban sokkal jobban vonzza a szenzor a port (fel van töltődve elektromossággal vagy mi )
[ Szerkesztve ]
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
Bogyó bá'
nagyúr
Köszi, akkor így fogok eljárni.
A Canonnal egy-egy rendezvényfotózáskor gyakran 10 másodpercenként váltottam az obikat kikapcsolás nélkül (főleg kezdetben, amikor még voltak fixeim is), de 7 év alatt nem lett baj belőle szerencsére. (Profi fotósoknál láttam hajdanán, hogy ők sem sz*roztak a kikapcsolgatással....)szerk: azért merült fel bennem a kérdés, mert reggel makrózni próbáltam, és váltogattam a közgyűrűket, mire a megfelelő képkivágást / nagyítást megtaláltam az 50-es fix-szel. Egy perc alatt itt is 5-6 alkalommal változott a konfig a kis gép elején.
szerk 2: tényleg a topiclakók közül döglött már meg bárkinek bármilyen okból bármilyen NEX masinája?
[ Szerkesztve ]
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
konyi79
addikt
válasz Bogyó bá' #4486 üzenetére
Illik, de én sem szoktam, csak mert sokszor elfelejtem.. Az 5n túlélt így 3 évet, és köszöni jól van.
Ami igazából még árthat ilyenkor, nem tudja a rekeszt zárni. Kikapcsoláskor legkisebbre zárja, ha csak letekered nem tudja.Ha amerikában élnénk azt mondanám szard le, nincs beleírva a kezelési útmutatóba. Persze ehhez el kellene olvasni először az US manualt.
[ Szerkesztve ]
-
jjeahh
nagyúr
vhohooo speedmaster nem is olyan drága a többi szuperfényerős csodához képest sztem
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
Bogyó bá'
nagyúr
A bokeh-je nekem sem tetszik, de a csekély mélységélesség egyszerűen elképeszt. Fotózásra szerintem sem való, inkább valamiféle techdemó az egész. (Végig néztem a linken lévő összes fotót teljes felbontásban.)
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
madgie
titán
válasz Bogyó bá' #4497 üzenetére
Ha választanom kéne, akkor a Zeiss 55/1.8-at venném A7-re, gondolkodás nélkül. Tudom, az teljesen más karakter, meg nem marketing efnullakilencvenöt
Szerk: a legjobban azon képedtem el, mikor azt olvasom, hogy a gyártó FB oldalán a Fuji X variáns felől érdeklődnek. 'Nyád, gondoltam, ott az 56/1.2, bárkiben is komolyan felmerül, hogy X bajonettre ilyet Mitakon izét vegyen ahelyett?
[ Szerkesztve ]
-
tomiee85
senior tag
Sziasztok!
Teljesen kezdő vagyok, de bele szeretnék kóstólni a fotózásba, amihez is vagy DSLR vagy MILC gépet keresek. A MILC-ek mérete, alakja tetszik nagyon, leginkább a Sony NEX-ek, azért is vagyok itt hogy tőletek kérdezzek.
Jelenleg az a nagy dilemmám, hogy melyik gépet vegyem. Nos egy NEX-6-hoz igen jó áron tudnék hozzájutni (új), amihez vennék egy használt objektívet. Vagy másik alternatívaként vennék egy NEX-5T kit-et.
Nos két kérdésem lenne:
1. NEX-6 használt obi-val jönne ki olyan áron mint egy új NEX-5T kit (16-50-el), melyiket vegyem szerintetek? Nex-6 mennyivel jobb mint az 5T, próbáltam keresgélni, hogy a szenzor megegyezik-e, vagy sem, de nem találtam egyértelmű választ.
2. Ha NEX-6-ot vennék, melyik alap obit vegyem hozzá használtan? 16-50 vagy 18-55?
Köszönöm előre is a segítségeteket.