Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • tordaitibi

    veterán

    LOGOUT blog

    válasz Indi86 #213 üzenetére

    Borzasztóan elfogult vagy valamint rossz vitapartner.

    "Most drágább Németben, de hamarosan ott lesz a legolcsóbb, atom nélkül."
    Igen persze. Akkor miért vesznek széndioxid kvótát, hacsak nem azért mert egyre több szenes erőművet állítanak vissza? Atom nélkül nem fog menni, 15 évig még biztosan nem.

    Érdekes amit írtál ha mind igaz, meg amit én írtam az is.
    10 év múlva privizz rám, meglátjuk kinek volt igaza.
    Nem vagyok a fejlődés ellen és a fejlődés buktatókkal és zsákutcákkal is jár néha. Aztán kiforrja magát majd.
    Talán még meglátom a fényt az alagút végén, ha mégsem annak nem biztos hogy technikai kadályai lesznek.
    A litiumkészletek nagyon is végesek és a más fajta tárolási technológiák még kiforratlanok vagy nagyon rossz hatásfokúak.
    Mindent aláírok amiket (kissé talán nagyképűen de én már nem ugrok nagyon semmire) állítottál ha a tárolás megoldást nyer. Akár nagy, akár kistérségi, akár családi ház méretű megoldással.

    10-15 éve egy komoly szakmai fórumon előadtam az utópiámat, az egyre több háztartásban előforduló elektromos autókat kéne tárolásra és visszatáplálásra használni, ott van a 25-40kWh tárolóképességű akkumulátor, nem kellene a házi tárolásra mégegy 10-15kWh akku a sufniba. Megspórolható a hálózatfejlesztés (ha holnaptól minden autó elektromos lenne, kérlek vezesd le a hálózat és az erőművi hátteret. Ne nyáron, télen amikor 10 -15 felhős nap is van egymás után)
    Feltétele az intelligens vezérlőrendszer.
    Akkor ott kinevettek.
    Most pontosan errefelé tendálunk.

    Nem nézlek hülyének, te se nézzél annak.

    [ Szerkesztve ]

  • Tigerclaw

    nagyúr

    válasz Indi86 #213 üzenetére

    Az hogy 70 fajta villanyautója lesz a VW-nek, valami félreértésnek tűnik. Szerintem a legismertebb 20 autómárkáknak összesen ha lesz annyi, hacsak a legkisebb miniakkuval rendelkező hibrideket is nem nevezzük annak.

    Egyszerű matek. Az elektromos autó kva drága és a tendencia azt mutatja, hogy semennyit sem csökkent az ára az elmúlt években. Nem beszélve arról, hogy az eladások is csak azért indultak be, mert komoly ártámogatást kapnak közvetve és közvetlenül, ami nem fenntartható. Hacsak nem lesz hirtelen mindenki milliomos, akkor nem lesz aki ilyen autókat vegyen nagyobb volumenben, ergo nem éri meg gyártani nem éri meg fejleszteni.

    Az egész dolog egy vágyálom. A hozzá nem értő EU bürokraták, meg a sötétzöldek elképzelése. Gazdasági szempontokat abszolút nem vettek figyelembe, vagy azt gondolják Brüsszelben, hogy ha ők milliomosok, akkor mindenki az.

    Állítólag sokat csökkent az akkumulátorokhoz szükséges nyersanyagok ára, mégsem engedtek egy forintot sem az autók árából.

    A prémium, luxus és sportautók esetén van realitása egy komolyabb elektromos átállásnak, mert ott az ár nem számít és a CO2 adó miatt az azokba szerelt nagy motorok eleve komolyan növelik majd a benzines, gázolajos autók árait.
    Viszont ez egy kis része az autópiacnak. Mikor lesz 4-5 millióért elektromos autó legalább 300km-es hatótávval? Lehet mondani, hogy az átlagember csak rövidtávokra ingázik, de nekik nincs pénzük arra, hogy fenntartsanak egy elektromos bevásárló, szaladgálós autót és egy másik benzinest nyaralásra.

    Másik alternatíva, hogy csak elektromos autók lesznek, de lecsökken a piac tizedére és az autógyárak többsége tönkremegy, fuzionál. Csak a gazdagoknak lesz saját autója.

    Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.

  • szazbolha

    addikt

    válasz Indi86 #213 üzenetére

    "Most drágább Németben, de hamarosan ott lesz a legolcsóbb, atom nélkül. Bár gondolom szted hülye az egész német népség."
    -
    Nem hülye, csak fogékony a jóemberségre, mert sokáig rossz embernek voltak megbélyegezve.
    Bármit el lehet adni nekik amitől jobbnak érzik magukat, zöldülést, bevándorlást, endzsiókat... bármit.
    -
    És igen, ők azok akik lebontatnak egy új atomerőművet (1 évet ment) és nem is építenek többet.
    De a légszennyezési térképen az elsők között vannak mert mennek a hagyományos erőműveik.
    A franciák tiszták az atom miatt, az osztrákok meg a vizierőművek miatt. Ők zöldek. A németek meg zsákutcába kerültek e tekintetben.

Új hozzászólás Aktív témák