Új hozzászólás Aktív témák

  • Tigerclaw

    nagyúr

    válasz Indi86 #213 üzenetére

    Az hogy 70 fajta villanyautója lesz a VW-nek, valami félreértésnek tűnik. Szerintem a legismertebb 20 autómárkáknak összesen ha lesz annyi, hacsak a legkisebb miniakkuval rendelkező hibrideket is nem nevezzük annak.

    Egyszerű matek. Az elektromos autó kva drága és a tendencia azt mutatja, hogy semennyit sem csökkent az ára az elmúlt években. Nem beszélve arról, hogy az eladások is csak azért indultak be, mert komoly ártámogatást kapnak közvetve és közvetlenül, ami nem fenntartható. Hacsak nem lesz hirtelen mindenki milliomos, akkor nem lesz aki ilyen autókat vegyen nagyobb volumenben, ergo nem éri meg gyártani nem éri meg fejleszteni.

    Az egész dolog egy vágyálom. A hozzá nem értő EU bürokraták, meg a sötétzöldek elképzelése. Gazdasági szempontokat abszolút nem vettek figyelembe, vagy azt gondolják Brüsszelben, hogy ha ők milliomosok, akkor mindenki az.

    Állítólag sokat csökkent az akkumulátorokhoz szükséges nyersanyagok ára, mégsem engedtek egy forintot sem az autók árából.

    A prémium, luxus és sportautók esetén van realitása egy komolyabb elektromos átállásnak, mert ott az ár nem számít és a CO2 adó miatt az azokba szerelt nagy motorok eleve komolyan növelik majd a benzines, gázolajos autók árait.
    Viszont ez egy kis része az autópiacnak. Mikor lesz 4-5 millióért elektromos autó legalább 300km-es hatótávval? Lehet mondani, hogy az átlagember csak rövidtávokra ingázik, de nekik nincs pénzük arra, hogy fenntartsanak egy elektromos bevásárló, szaladgálós autót és egy másik benzinest nyaralásra.

    Másik alternatíva, hogy csak elektromos autók lesznek, de lecsökken a piac tizedére és az autógyárak többsége tönkremegy, fuzionál. Csak a gazdagoknak lesz saját autója.

    Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.

Új hozzászólás Aktív témák