Új hozzászólás Aktív témák
-
válasz tordaitibi #191 üzenetére
A parizertől legalább jól laksz .
#192: szvsz kellenének jó kriptók: amik tényleg alkalmasak fizetőeszköz-szerepre (rögzítve van az árfolyamuk) és kevés energiafelhasználással lehet számolgatni a tranzakciókat (bányászni őket). Azaz én látok a jövőben kriptodevizát, de azt nem BTC-nek v ETH-nak fogják hívni.
Mindig meglep milyen sokan hiszik el, hogy van ingyen ebéd.
-
Indi86
tag
válasz t72killer #201 üzenetére
Van ilyen pl USDC. De ez is központosított ha jól tudom. Ha nem központosított akkor meg munka alapon vagy pénz alapon (POW vagy POS) kell megakadályozni hogy bárki bármit megtehessen. Olyan nincs h kevés energia és biztonság, mert akkor másnak lesz több energiája aztán heló..
-
-
ricsi99
addikt
válasz sztanozs #188 üzenetére
Tavaly akart egy ismim kutat a kertjében... fent van Miskolc mellett valahol , ki is furták aztán amikor bevizsgálták a vizet akkor azt mondták ,locsolni se nagyon mert "annyira tiszta" valami nyaraló övezet ahol nincs vezetékes víz... szal kannáznak azóta is.....
Egy Gyűrű mind fölött, Egy Gyűrű kegyetlen, Egy a sötétbe zár, bilincs az Egyetlen...
-
Láttál litiumbányát?
Kukkantsd meg, ne a műtermi felvételeket.
A napelemek gyerekcipőbe járnak, pont a tárolás hiánya miatt azaz még több litium kell. Ne gyere most a hálózatra visszatáplálással mert azt télen elő kell állítani. Nézz utána, a legnagyobb napelemesnémetországban miért is a legdrágább az áram kilowattja..?Amúgy Musk nem azért nem tudja teljesíteni a megrendeléseket mert nem képes autót gyártani hanem perpill. nincs akku beszállítója amennyi kéne.
Kérnék 10-12 évr előrevetítve egy nem megrendezett zöldlobbis videót a teljes, ismétlem teljes akkupakk recyclingről, és ugyanezt 20-30 éves futamidővel az akkori több 100millió napelem panelra vonatkoztatva.
Nem úgy mint Ghána, napi 3 konténerhajó ömleszti a civilizáció szennyét a partra.Hollandia szélerőmúvei, miután bekaszálták értük a nem kevés eurót és megvolt a haszon annak akinek elő volt írva, a tengerparton hevernek, bedőlve a tengerbe, a kiemelésük és szakszerő megsemmisítésük 10x többe kerülne mint amennyi áramot valaha is termeltek.
Számolj utána a megyarországi szélerőműpark telepítési költségének, a karbantartásnak, és a majdani szakszerű, mindenre kiterjedő leszerelésnek ha elöregedtek-kontra megtermelt áram, ne a támogatott átvételi árat nézd!!! Abba szakadnak bele a németek is, egy atomerőmű pl. 9eurocentért adja az kilowattot, az általad favorizált megújulók üzemeltetőinek meg 25 eurocentet fizetnek. A különbözetet a német fogyasztók, állampolgárok és az állam adja. Hol igazságos ez..? Ez nem mehet a végtelenségig.
Valamint sem a szél sem a naperőművek nem tervezhetőek, kérdezz meg agy németországi energetikust, miért nincs haja, azért mert kitépte már, amikor 2-3 paks teljesítménnyel dübörögnek a háztetőkön a napelemek és végig szalad az ország felett egy 3 perces átfutó felhő. Na azt kiszabályozni.
Nálam nagyobb villanyautós nincs szerintem itt az egész PH. topikokba, én 35 évvel ezelőtt kiszedtem a Wartburgomból a motort és betettem egy villanymotort meg összekoldultam az utcába 6 IFA akksit és száguldottam.
Csináltam 30 éve elektronikus kommutációjú (Kefe nélküli (BLDC-Brushless) motort és hozzá vezérlést, egy 3 kerekű elektromos robogót.
Csináltam villanyrollert. Stb.Sajnos amiket leírtam igaz, ha kell mesélek még ha kéred.
El vagyok keseredve emiatt mert nem olyan szép a menyasszony mint ahogyan azt neked is tudatosították. Meg még pár milló embernek.[ Szerkesztve ]
-
Solicidium
aktív tag
-
ricsi99
addikt
Felesleges az egész vita erről... itt nem arról van szó ,hogy "ócsób"... hanem mert nem mehet tovább így ahogy van...
Meg lehet pusztulni a füstől ,aztán lehet majd tologatni a verdát benya nélkül.Tudjátok az a baj ,hogy 1 föld van, és be lehet vágni a durcit ,de vannak akik seggükben hordják a fejüket.
Az nem zavarna ,hogy belepusztulnának a hülyeségbe ,de az a baj ,hogy az engem is elvisz majd ez a dolog.Amíg lehet addig kell átállni... ha drágább ,ha nem annyira hatékony, ha csúnyább, nem számít.
,
De ha elfogy az olaj akkor nem lesz nylon táska a teszkóba se...Rengeteg energia van még a földön... de semmi nincs szépen elosztva... van ahol áram sincs
Jah ,van aki pénzt keres a géppel ,bányászik ,vagy dolgozik rajta, van aki játszik... mer az aztán baromi takarékos... nem mind1 nektek?
Majd paks2 termel nektek áramot... jó drágán...
Ausztrián meg ólcsón adták az áramot nem? Valószínű azért vitték oda a gépparkokat.
Nah jöhetnek az anyázások.....Egy Gyűrű mind fölött, Egy Gyűrű kegyetlen, Egy a sötétbe zár, bilincs az Egyetlen...
-
Indi86
tag
válasz tordaitibi #210 üzenetére
Láttam. És te olajszennyezést?
Most drágább Németben, de hamarosan ott lesz a legolcsóbb, atom nélkül. Bár gondolom szted hülye az egész német népség. Tudok az akkuhiányról is ez is átmeneti. Magának csinálja az akkut nem tudom miről beszélsz. Hamaroson a mostani kb 16* át dogják tudni gyártani a Maxvell technologiájának hála és sokkal olcsóbban, tájékozódj. A világon épp épül egy csomó akkugyár. Vw csoportnak 70 fajta villanyautója lesz kint 28-ra, már jövőre jön a nagysorozatú id3 ami kb egy golf. Sztem abban is lesz akku.
Szted az emberiség nem bírja megoldani a napelem újrhasznosítást? 😂 Ha a hűtőket megoldják meg az autókat akkor ez is menni fog.
Hát biztos nagyon bonyi szétszedni felaprítani egy szélerőművet meg biztos nem termeli ki az árát, hülyének nézel? Magyaro meg nem széleromunek való. Ide napelem kell. Tudod hány atomerőművet szedtek szét eddig a világon? Pont nullát! Mert nincs ehhez meg a tudás, a németek pont küzdenek egyel kb 20 év és kész is lesznek vele, de te inkább ezt favorizálnád. 😂😂😂
Dotálásról hallottál már?.Bevett szokás különben egy új kedvezőbb iparág sose tudna olcsóbb lenni, mert nem éri el a mérethatékonyság a szükséges szintet. Lásd villanyautók amik most mondom később mégis olcsóbbak lesznek mint a mostaniak. Aksikkal majd megoldják a hálózat ingadozását, az aksi árak 10 év alatt a nyolcadára estek! Minden évben esik kb 20 százalékkal és még alig gyártják valahol nagy volumenben, meg lesz ez is oldva.
Melyik nem igaz abból amit írtam szted?
-
Borzasztóan elfogult vagy valamint rossz vitapartner.
"Most drágább Németben, de hamarosan ott lesz a legolcsóbb, atom nélkül."
Igen persze. Akkor miért vesznek széndioxid kvótát, hacsak nem azért mert egyre több szenes erőművet állítanak vissza? Atom nélkül nem fog menni, 15 évig még biztosan nem.Érdekes amit írtál ha mind igaz, meg amit én írtam az is.
10 év múlva privizz rám, meglátjuk kinek volt igaza.
Nem vagyok a fejlődés ellen és a fejlődés buktatókkal és zsákutcákkal is jár néha. Aztán kiforrja magát majd.
Talán még meglátom a fényt az alagút végén, ha mégsem annak nem biztos hogy technikai kadályai lesznek.
A litiumkészletek nagyon is végesek és a más fajta tárolási technológiák még kiforratlanok vagy nagyon rossz hatásfokúak.
Mindent aláírok amiket (kissé talán nagyképűen de én már nem ugrok nagyon semmire) állítottál ha a tárolás megoldást nyer. Akár nagy, akár kistérségi, akár családi ház méretű megoldással.10-15 éve egy komoly szakmai fórumon előadtam az utópiámat, az egyre több háztartásban előforduló elektromos autókat kéne tárolásra és visszatáplálásra használni, ott van a 25-40kWh tárolóképességű akkumulátor, nem kellene a házi tárolásra mégegy 10-15kWh akku a sufniba. Megspórolható a hálózatfejlesztés (ha holnaptól minden autó elektromos lenne, kérlek vezesd le a hálózat és az erőművi hátteret. Ne nyáron, télen amikor 10 -15 felhős nap is van egymás után)
Feltétele az intelligens vezérlőrendszer.
Akkor ott kinevettek.
Most pontosan errefelé tendálunk.Nem nézlek hülyének, te se nézzél annak.
[ Szerkesztve ]
-
Indi86
tag
válasz Solicidium #211 üzenetére
Mirrt zavar ha sokat kommentelek? Nem azért van a felület? Megnéztem, jó sokat csúsztat az öreg. Eleve a csúcsra járatott mostani autókat hasonlítja össze a kárrierje elején lévő villanyos autókkal, mintha nem lenne még radikális fejlődés a jövőben aksi téren is meg erőmű szinten is. Pedig radikálisan javul mind a kettő. Most állnak csak rá a sorozatgyártásra. Lítium ára csökken ez is egy hazugság volt mert kb az ellentetjét mondja. Hogyan bírja el a hálózat? Vezérlik majd szépen éjszaka pont jó ha töltenek mert völgyidőszak van lásd éjszakai áram. Mai autóknál szted beleszámoltál a finomítást olajcserét stb? Túrót. Azt meg ne magyarázza már meg nekem hogy hha felrakok 6 napelemet a házra ami 30 évig adja nekem az áramot akkor annak gyártása több co2 vel jár..A csávó élete a motorok voltak elfogult, fejleszző volt de pont az aksik meg az erőművek fejlődésével nem számol? 😂😂😂 Elfogult e? Az. 10 százalékkal csökkent csak a német emisszió,.nyilván nőtt a fogyasztás is. Nemrég olvastam hogy már zárják be a széneromuveket ott os mert drágább mint a megújuló ez lesz az egész világon. Szóval hiába adod elő a nagy tájékozottat nem vagy az. A kocka régen el van vetve 2025-30 ra minden második eladott autó kb villanyos lesz, a pénzeket már belerakták ettől kezdve ez lesz ha törik ha szakad. Ja és co2 lábnyom..ha aaksis bányagépek stb lennének nem e csökkene a co2 lábnyoma? Ja ezt is kihagyták belőle..Megy a régi lobbi parasztvakítása ti meg benyelitek. Igaz ez az előadó szimplán csak elfogult ami érthető hiszen egészéletében amásik oldalon dolgozott.
-
Indi86
tag
válasz tordaitibi #214 üzenetére
Igen eddig járatták a szenet, de nemrég olvastam hogy már nem éri meg, kapcsolgatják lefelé. Sőt..
Ezt nézd meg:
https://villanyautosok.hu/2019/08/02/ennyire-lett-szennyezo-a-nemet-energiamix-a-megujulok-miatt/
Ezen az oldalon le van vezetve az is hogy jelenleg is elbírna 1 milla autót magyarországon a hálózat keress rá ha érdekel.
A jövő ez lesz a pénzek már be vannak fektetve.
Lítium a tengervízben is van az se olyan szűkös már mint ahogy kezdetben mondták, de nyilván ahol a legolcsóbban lehet kiszedni chile pl azok aratni fognak.
-
Solicidium
aktív tag
Nézd, aki kettőnk közül előadja azt, hogy bírtokolja a bölcske kövét, az te vagy és a vitastílusod is megfelelően lekezelő hozzá. Gondolom van mire, bár jól palástolod, így én meghajlok a felsőbb szellemi entitás előtt és elnézésedet kérem, hogy linkelni mertem egy véleményem szerint gondolatébresztő előadást, amivel kapcsolatban sosem állítottam, hogy tájékozott vagyok. Btw vesd össze: tudás vs. tájékozottság, a magabiztosság 21. századi talmi táptalaja. Egyébként érdemben nem kívánok ragálni arra, amit írtál, mert egyszerűen nincs kedvem hozzá, meg ahogy mondod, tudásom sem. Nyilván neked igen és nem szeretek eleve vesztes iszapbirkózásokba belemenni. Elnézést a kevéssé burkolt szarkazmusomért és a minimális személyeskedésért, amit megengedtem magamnak. Évek alatt jól bevált read only mode on.
[ Szerkesztve ]
-
Ispy
veterán
válasz Solicidium #217 üzenetére
Ezen kár vitázni, mi a jövő, mert aki lát a jövőbe, az inkább lottózon.
Trendek vannak, amiből vagy lesz valami vagy nem, vagy valaminek az alapja lesz vagy nem.
A 3d tv is a jövő volt, most meg nincsen, mindenki leépítette, gyorsan tudnak az írányok változni.
"Debugging is like being the detective in a crime movie where you're also the murderer."
-
Reggie0
félisten
Ha a dizel hatasfoka 0 lenne, akkor nem jarna a motorja se. Well 2 wheel, az elektromos sem sokkal jobb, csak nem az orrunk ala szennyez.
Az ujrahasznositassal pedig igencsak sokat foglalkoznak, de a litium reaktivitasa miatt folyekony nitrogennel kell lefagyasztani, hogy ujrahasznosithato legyen, ami nem igazan konnyiti meg.
(#218) Ispy: Meg mindig a jovo, csak pont a televiziozasban egy kis visszafejlodes tapasztalhato.
(#216) Indi86: Ez csak addig mukodik, amig a kornyezo orszagok hajlandoak kiszabalyozni a nemet megujulok miatti ingadozast. De ez nem mukodik vegtelensegig, foleg ha mashol is novelik a megujulok aranyat. Megujulot nem lehet atomeromuvel potolni, mert nem tudja a teljesitmenyet olyan gyorsan valtoztatni. Tehat minden megujulo melle kell egy szennyezo gazeromu is(vagy valami mas fosszilis).
[ Szerkesztve ]
-
Tigerclaw
nagyúr
válasz tordaitibi #210 üzenetére
Azokról a Holland szélerőművekről tudnál linkelni valami cikket. Ha már a parton vannak ledőlve, miért lenne drága szétszedni azokat?
[ Szerkesztve ]
Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.
-
#90088192
törölt tag
válasz blackcoffee #196 üzenetére
Ez viszont csak látszat intézkedés: Kérdés, bele-e akarsz szarni a kútba, vagy csak a kávájára, és majd onnan belelököd?
Az adott tömeget adott sebességre gyorsítani adott energia kérdése, hogy ennek oko lábnyoma hol realizálódik, csak az a kérdés.
-
Eugene Roe
őstag
Mutass már egy példát Magyarországról, ahol erőművet fejlesztettek? Konkrétan generátort cseréltek volna egy akármilyen erőműben, hogy mondjuk 28,5%-ról 30,7%-ra javítsák a hatásfokot! Nyugat-Európából is mutathatsz, aztán ha 1 megvan, akkor keress egy százalékos értéket eu államokra vonatkozóan is.
It'll hurt... a lot, but you'll be better - you say?!
-
Indi86
tag
válasz Solicidium #217 üzenetére
Ez esetben kár volt ennyit is írnod. Illetve kár volt lekezelően belinkelni ide egy csúsztatásokkal teli anyagot, ha egyébként -ahogy mondod- a tájékozatlanságod miatt a témában az említett csúsztatások fel sem tűnnek.
-
Indi86
tag
A tények azok kedves nembarátom, hogy a nagy autógyárok 5 éven belül rengeteg vilanyautóval jönnek ki, melyek legalább a termelésük 30%át teszik ki. A tőke át van már régen irányítva erre a célra..Na most gondolod hogy hagyják elveszni ezt a füstölősök miatt? Eleve gyorsan megfogják az emberek szokni a jót hogy nincs rezonancia, szag, van nomyaték mint a tenger, erősebb autók, kevesebb szervíz. Vannak hátrányok is de azt meg felszámolják a fejlesztésekkel. A nagyobbik Tesla az X most is tud 110 es tempó mellett 610 km-t és 250-es töltőket most kezdik telepíteni a model 3- már annyival tudsz tölteni..tehát akkor miért is nem jó? 1000 kmt akar valaki levezetni egyhuzamban? Ezt ugye otthon is töltheted..Az megy hogy itt midnenki a jelenlegi aksiárakkal és ehhez tartozó co2 kibocsátással számol az egy vicc, mikor a gáyrtás fel sincs pörgetve foszilisek meg teret veszítenek folyamatosan. 5 év és neked is leesik a tantusz. Mik a tényee amik nem férnek bele a buborékomba?? Szerinted lesz rengeteg legyártott villanyautó aztán nem tudják majd tölteni a népek vagy mi?
-
Indi86
tag
Istenem..az költői túlzás akart lenni, egy átlagos dízel ami megy városban is nem lesz 30%.nál jobb, ami pont harmada az elektromosnak. Tehát szted melyikbe mennyi energia kell egységnyi kilométerhez? Ja és szted melyik energiamix zöldebb az áramé vagy a dízelé? Ja és hol tudnak jobban szűrni az erőműben vagy egy autóban?
Erőművekről meg leírtad amit mindenki tud..ott is változni fog ez az aksi telepek elterjedésével, már most is nagyon terjed. Eleve az autók majd ki tudják egyensúlyozni a hálózatot..éjjel völgyidőszakban töltik őket ami kedvező, nappal meg táplálhat felfelé. Problem solved.
-
Indi86
tag
válasz Eugene Roe #224 üzenetére
Nem írtam sehol hogy a meglévőeket fejlesztik, hanem hogy javul az energiamix. Ez elkerülte a figyelmedet gondolom:
https://www.portfolio.hu/vallalatok/zoldvilag/a-csehek-sem-tudnak-ellenallni-a-magyar-napenergia-forradalomnak.334033.html
Meg azt hogy kb az egész világon ez zajlik..
Gondolom ezzel az ábrával is tisztában vagy:
https://about.bnef.com/blog/behind-scenes-take-lithium-ion-battery-prices/
Szted ezek után megoldható lesz-e a megújulók betárolása? A necces egyedül a téli időszak lesz.
-
Cassi
senior tag
válasz #90088192 #222 üzenetére
Nem teljesen mindegy, hogy a nappali közepére szarsz-e vagy az erre a műveletre jobban felkészített mellékhelyiségben. Az elektromos autó megoldaná a problémahalmaz 20%-át többek között azzal, hogy a szennyezést és a gázkibocsátást elválasztaná a felhasználás helyétől. Csak így, lépésenként lehet bármit megoldani.
-
#90088192
törölt tag
Azt ugye beleszámoltuk, hogy a gyártás lábnyoma, az újrahasznosíthatóság, és a legfontosabb az energia továbbítás hatásfoka, hogyan változna?
Persze lokálisan jobb de globálisan nem.
De majd az idő eldönti, ahogy a mai autókban az analóg órasor az alacsonyabb kategóriába kerül(olcsóbb autókba) míg ugye az LCD/egyéb kijelzők gyártása sokkalta olcsóbb mint mint az olcsó kategóriába kerülő órasor, de hat az emberek mar csak ilyenek, meg az óriáscégnél is vannak gazdasági zsenik, mert ugye az órasoron, 10-100E nagyságrend eseten rengeteget lehetne spórolni, míg a luxus autók ugye nagyságrenddel kevesebb számban gyarapodnak
Üdvözöllek az emberek világában
-
Tigerclaw
nagyúr
Az hogy 70 fajta villanyautója lesz a VW-nek, valami félreértésnek tűnik. Szerintem a legismertebb 20 autómárkáknak összesen ha lesz annyi, hacsak a legkisebb miniakkuval rendelkező hibrideket is nem nevezzük annak.
Egyszerű matek. Az elektromos autó kva drága és a tendencia azt mutatja, hogy semennyit sem csökkent az ára az elmúlt években. Nem beszélve arról, hogy az eladások is csak azért indultak be, mert komoly ártámogatást kapnak közvetve és közvetlenül, ami nem fenntartható. Hacsak nem lesz hirtelen mindenki milliomos, akkor nem lesz aki ilyen autókat vegyen nagyobb volumenben, ergo nem éri meg gyártani nem éri meg fejleszteni.
Az egész dolog egy vágyálom. A hozzá nem értő EU bürokraták, meg a sötétzöldek elképzelése. Gazdasági szempontokat abszolút nem vettek figyelembe, vagy azt gondolják Brüsszelben, hogy ha ők milliomosok, akkor mindenki az.
Állítólag sokat csökkent az akkumulátorokhoz szükséges nyersanyagok ára, mégsem engedtek egy forintot sem az autók árából.
A prémium, luxus és sportautók esetén van realitása egy komolyabb elektromos átállásnak, mert ott az ár nem számít és a CO2 adó miatt az azokba szerelt nagy motorok eleve komolyan növelik majd a benzines, gázolajos autók árait.
Viszont ez egy kis része az autópiacnak. Mikor lesz 4-5 millióért elektromos autó legalább 300km-es hatótávval? Lehet mondani, hogy az átlagember csak rövidtávokra ingázik, de nekik nincs pénzük arra, hogy fenntartsanak egy elektromos bevásárló, szaladgálós autót és egy másik benzinest nyaralásra.Másik alternatíva, hogy csak elektromos autók lesznek, de lecsökken a piac tizedére és az autógyárak többsége tönkremegy, fuzionál. Csak a gazdagoknak lesz saját autója.
Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.
-
lacafaca
őstag
A lithium tárolástechnológia nem megoldás az autózásra. Amíg ezt nem oldják meg, nem lesz itt semmiféle EV forradalom.
Vedd el a szabadságukat, de ne egyszerre, hanem kicsi, apró lépésekben, hogy amikor már semennyi sem maradt nekik, azt észre se vegyék.
-
Kékes525
félisten
Így van a gyenge akkumulátor teljesítmény nagyon sok technikai újdonság, megoldás gátja.
Minden számítógép füsttel működik, ha kimegy belőle, akkor nem működik.
-
hellboy
csendes tag
Arról mi a véleményetek - kicsit visszakanyarodva a felmelegedésre - hogy a Föld pólusai megcserélődhetnek.
A tudósok (nem tudom hogy britek voltak, ha jól emlékszem a spektrumon láttam)
szerint azért vándorol az északi pólus kelet felé mert Kinában annyi betont használnak az épitkezésekre
illetve Indiában a vízkészletek mozgatásával (öntözés), hogy ez kibillenti a Föld tengelyét.A pesszimista véleménnyel sztem nem tudjuk már a változást megállítani, öngerjesztő a folyamat:
tengely dőlés > felmelegedés > tundra permafrost olvadás > még több metán > felmelegedés
> időjárási anomáliák > földrengések > goto tengely dőlés"sok irodában megfordulok... Gondolom megbízhatóak"
-
hellboy
csendes tag
válasz Kékes525 #237 üzenetére
Igen, ha jól tudom a kőzetek mágnesességéből mutatták ki.
itt is van
Azt nem tudom, hogy vizsgálták-e milyen hőmérséklet változást okozott a folyamat.
Ha nem is lesz pólusváltás, meg visszamozdul nyugat felé az északi,
attól még lehetséges, hogy ez is hozzáad a felmelegedés növekedéséhez.Az oka volt furcsa (bár logikus: ha egy gömb egyik pontjára beton hegyet húzzunk az elmozdíthatja)
Állítólag Kina annyi betont használt fel pár év alatt mint az USA 100 év alatt.
Ha nem is ezért de északi pólus kelet felé mozog, így ezért kaphat több napfényt az orosz tajga.
Persze ezek csak az én következtetéseim, egy fizika-földrajz tanár biztos le tudná vezetni"sok irodában megfordulok... Gondolom megbízhatóak"
-
Tigerclaw
nagyúr
válasz Kékes525 #240 üzenetére
Ezen én is gondolkodtam már. Attól hogy elhanyagolható a tömege mondjuk egy felhőkarcolónak a föld teljes tömegéhez képest, még lehet számottevő hatása. Ne felejtsük el, hogy az építmények a felszínen, vagy a felszínen épülnek, ahol a kerületi sebesség óriási lehet attól függően, hogy melyik szélességi körön építik. Olyan mint egy autó kereke, ahol pár grammos súlyokkal kénytelenek kiegyensúlyozni a szerelt kerék aszimmetrikus tömeg eloszlását. Ha nem tennék komoly probléma lenne belőle.
Az a nagy szerencse, hogy a viszonylag sok víz sok dolgot ki tud egyenlíteni, de lehet hogy a földmozgások, földrengések egy része ilyen egyensúlyváltozás miatt következik be. Igazodik a felszín, hogy közeledjen az egyensúlyi állapothoz.
Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.
-
Reggie0
félisten
Mar megint HAZUDSZ. Az elektromos jarmuvek hatasfoka nincs meg 90%. Messze nincs, mar csak azert is, mert a rekuperacio olyan 65% koruli.
Nyilvan az arame a zoldebb, es eromuben szurnek jobban, en sem allitottam mast, most tenyleg vegigkerdezed azt amit mindenki tud?Az akkumulator telepekkel nem fogsz napokig ellatni egy fel orszagot, ha beborul az ido vagy eppen szelcsend van(telen egyszerre a ketto sem ritka). Aztan nagyon jo, ha az autok kiegyensulyozzak a halozatot, de az ilyen utopiakat hajunkra kenhetjuk most, amikor kozeleben se vagyunk, de a zold energiaforrasok mar most tonkreteszik a VER biztonsagat. Majd mondogasd a konnektorodnak, hogy de hat az autok majd egyszer kiszabalyozzak, hatha bizakodasbol fog kiadni 230V 50Hz-et... Amugy tudtad, hogy az autokkal majd repulni fogunk, es igy nem lesz dugo? Ezt is megjosoltak mar vagy 20 evvel ezelottre, aztan nehany fanatikus hivo ezt szajkozta evekig, mint most te a szovegedet.
-
lacafaca
őstag
Csak az ilyen Handrás féle bérvloggerek csecsén nevelkedő ostobák hiszik, hogy ez az elemesautózás a megváltása az emberiségnek...akinek 1bitnél több dolgozik fönn, az csak nevet az ilyen marhaságokon...nem más ez az egész, mint orbitális megcumiztatása pár pénzzel kitömött, de ésszel nagyon nem megáldott júzernek..
Vedd el a szabadságukat, de ne egyszerre, hanem kicsi, apró lépésekben, hogy amikor már semennyi sem maradt nekik, azt észre se vegyék.
-
atok666
őstag
válasz Tigerclaw #241 üzenetére
Ha az autod kerekere ratapad egy homokszem, az gyakorlatilag semmit sem valtoztat a kerek egyensulyan (es akkor a homokszem vs kerek aranya sokkal-sokkal nagyobb mint egy felhokarcolo vs fold tomege (0.0000044kg/25kg vs 250.000t/6.000.000.000.000.000.000.000t).
Meg hat ugye a nyersanyag, amibol az epulet keszul is valahol a kornyekrol lett odaszallitva (tehat az a tomeg eddig is ott volt, csak mas formaban) - szerintem.Atok
-
azbest
félisten
Milyen szépen össze lett mosva a topicban a megújuló energiák / elektromos autók / kriptovaluta téma.
Így aztán lehet érvelni minden mellett és ellen is, attól függően, hogy milyen részigazság passzol az aktuális hithez.
-
ricsi99
addikt
"Így aztán lehet érvelni minden mellett és ellen is, attól függően, hogy milyen részigazság passzol az aktuális hithez."
Igy van.
Tök nevetséges ,hogy egyesek kilogikázzák a jövőt.
Amúgy is meg volt jósolva ,hogy londonban probléma lessz a régi lovaskocsis taxikkal ,mert a környéken nem tudnak elég zabot termelni a lovaknak....
Én pl biztos vagyok benne ,hogy az alternatív energifelhasználás és egyebek lessz a jővő...
Ha tévedek és megy az atom/olaj biznisz akkor meg úgy is vége lesz a
Energia az lesz ,csak épp minek...Egy Gyűrű mind fölött, Egy Gyűrű kegyetlen, Egy a sötétbe zár, bilincs az Egyetlen...
-
Kruz
csendes tag
-
"Meg jobban szűri az erőmű és nem az orrom alatt a dugóban."
Ez így nagyon korrekt, Te egy igazi civilizált ember benyomását kelted.
Vagyis a tartózkodási, lakóhelyedtő mindegy hova, bárhova de kitolod a a téged zavaró momentumokat.
A villanyautódba a litiumot a legelmaradottabb országokból bányászatod gombokért, hatalmas környezetterheléssel, a benne lévő kobaltot Kongóból hozatod ahol napi több ember hal meg a bányákba, a tankoláshoz szükséges áramot több 100-1000 kilométerről hozod, ott nem probléma egy reaktorrobbanás, egy szénerőmű szennyezése, csak a Te komfortzónád tiszta maradjon.
Ha lejárt a villanyautód mandátuma akkor meg vagy bedobod a tengerbe vagy lerakod valahol Afrika valamelyik hanyagolt térségébe, van már ott úgyis több millió köbméter civilizációs hulladék.
Tulajdonképpen igazad van, én Budapesten lakom, ha a Parlament előtt beleszarok a Dunába, az engem onnantól nem érdekel mert a víz elviszi. Hogy esetleg Pakson vagy Baján az én szaromba fürdenek, na bumm.
Hát maximális congratula.Gondolkodtam hogy elküldjem-e ezt a hsz.-t de a Te stílusod sem éppen kimondott társalgási, a szint kb. megmarad így megnyomtam a Küldés gombot.
-
azbest
félisten
Külön-külön is elég bonyolult kérdés mindegyik, nemhogy valaki egyszerre akarja megmondani a tutit.
Nekem az a véleményem, hogy a kripto téma, mint pénz, egy hatalmas átverés. Az exponenciális növekedés nem lehet értelmes alapja semmilyen gazdaságnak. Brute-force pazarlással nem lehet stabil alap. Ha befejezzük a végtelen pazarlást, akkor semmi perc alatt szétcincáható a sokat hangoztatott biztonsága. Arról nem is beszélve, hogy kb minden probléma érinti a kripto pénzeket is, ami a hagyományost, csak mivel más irányból jelentkezik, ezért népszerű a szerencselovagok között. Azt használják ki, hogy a normál gazdasági folyamatokhoz is hülye az átlagember, így az értelmezési tartományt fejreállítva bármit elhisznek.
A megújuló energia és az elektromos autó téma pedig hosszútávon elkerülhetetlen. Viszont ehhez az akkumlátor technológia fejlődése is kell. Az energiatárolás legkompaktabb formája ma. A szénhidrogán gyártása rengeteg energiát eléget, majd a végeredményt is elégetjük. Mindenféle energiagyártás komoly befektetésbe kerül és sosincs teljes szennyeződés mentesség. Viszont nem mindegy, hogy a legyártás után több évtizedig használva kell-e vagy sem szennyezni. Ennek meg legfeljebb annyi köze van a kripto valutához, hogy ha sok megújuló energiánk van, akkor is hülyeség poénból elfűteni hülyeség pörgetésére, azt mondván, hogy el kell pazarolni minden energiát, amihez csak hozzájutunk.
[ Szerkesztve ]
-
Sinesol
veterán
Látom nem érted a dolgot. Nyilván lesz rengeteg legyártott villanyautó, mert jelenleg ez a legnagyobb biznisz a "zöld" energiával együtt, nagy pénz van benne, ezért is megy a propaganda, a probléma ott van, hogy egyáltalán nem zöldebb ez az egész, csak erről ugye nem beszélnek, nem mutatna jól a marketingben.
Tudod ez kb. olyan, mint amikor a bioállattartást nyomják, közben meg elfelejtik, hogy 10-szer akkora szennyezést jelent, de nem baj, a lényeg az ideológia, hogy páran jobban érezzék magukat tőle, hogy milyen jót tesznek a világgal. A szélerőművek egész élettartamuk alapján nem termelnek annyi energiát, ami az előállításukhoz szükséges, az ujrahasznositásuk nem megoldott, a napelemekkel ugyanez a helyzet, nagyon kényelmesen elvagyunk itt, arról minek is tudomást venni, hogy Kínában ömlik a nehézfém a folyókba a gyártás során, plusz rengeteg energia is emegy a semmibe, ráadásul itt is a nagyon nagy probléma, hogy gyakorlatilag ráfizetéses az ujrahasznositas, senki sem fog vele vesződni. Jelenlegi előrejelzések szerint 2050-re a legnagyobb problémát, a több millió tonnányi "zöld" hulladék fogja jelenteni, mivel nem igazán fog vele senki foglalkozni.Jelenleg az atomenergia jelenti messze a leghatékonyabb lehetőséget, csak ugye az a mumus, meg hát abból nincs is nagy haszon, megy is ellene a lobbi meg a propaganda. Nosza gyártsunk inkább "zöld" dolgokat, abból vastagon megszedheti magát rengeteg cég, ráadásul drágábban is lehet adni az energiát, tiszta haszon, a jövő emberei meg majd megoldák valahogy a dolgokat, ha gond lesz. Persze az atomenergiával is vannak problémák, de megfelelő szabályozás mellett teljesen biztonságos lehet.
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- Autós topik
- Samsung Galaxy Watch4 és Watch4 Classic - próbawearzió
- iPhone topik
- Elektromos autók - motorok
- Óra topik
- Energiaital topic
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Eredeti játékok OFF topik
- PlayStation 4
- További aktív témák...