Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • dabadab

    titán

    válasz priti #36 üzenetére

    Valami azt sugja, hogy soha az eletben nem jatszottal meg szerepjatekot :)

    DRM is theft

  • Huma

    addikt

    válasz priti #36 üzenetére

    Ha valakinek a szerepjáték a hobbija akkor van rá elég ideje, hogy tökéletesen megismerje. Nem kell hozzá zseninek ill időmilliomosnak lennie.

    Egy történetet nem nagy dolog megírni. És nem kell három verzióban elkészíteni.
    A km csak egy vázlatot készít és a játékosok töltik ki tartalommal. Leírja a modulban az adott helyszínt, az njk-kat és a fontosabb dolgokat. Leírja azt, hogy a jk-k mibe csöppennek bele.

    A szabadság nem csak illúzió. A játékos azt tehet amit csak akar. Persze számolnia kell a következményekkel. Ha megöl valaki a városban akkor lehet, hogy letartóztatják. Ha lopáson kapják akkor bitón végezheti. Ha a kocsmában beszól valakinek akkor bunyó lehet belőle.

    Mivel a magus eléggé darkos világ ezért a karakterek találnak maguknak akkor is kalandot ha a km nem ír bele konkrét eseményt. Egy gonosz csapat meg főleg talál magának kalandot. Rablás, fosztogatás, templomgyalázás, stb. ;]

    Persze azért mindig van benne több szál is amit megragadva a játékosok a kaland sűrűjében találhatják magukat.
    Pl Egy kalandban lévő érdekes események:
    -Rivalizáló kereskedőcsaládok: (Testőri ill végrehajtó szerepkör, jellemtől függően)
    -Furcsa dolgok a temetőben. Több tucat friss hulla eltűnt. Másnap mikor őröket rendeltek ki az őrzésére azok is eltűntek.
    -A közeli hegyeken átvezető út fontos a kereskedelem miatt. Sajnos mostanában egy igen felkészült rablóbanda fosztogatja az átutazókat és a kereskedőkaravánokat. Nem tudják elkapni őket mert ha jön a városi milícia akkor meglépnek a hegyekbe.

    És még sorolhatnám vég nélkül. Természetesen célszerű a karakterek jelleméhez igazítani a kalandlehetőségeket. Pl mikor egy ártatlan koldust ütlegelnek az utcán és a kaland miatt meg kellene menteni akkor ezt egy Arel pap, harcművész, stb kombó meg is teszi. Viszont egy Ranagol paplovag, fejvadász, tolvaj, boszorkánymester felállású csapat nem fogja megmenteni.
    Szóval lehet olyan kalandot írni ami független a kasztoktól és a jellemektől, de az az igazi ha egy konkrét csapatnak készül. Így lehet a maximumot kihozni egy kalandból.

    Mindenesetre a lapozgatós könyvekkel nem lehet összehasonlítani. Ott csak pár szálon megy a történet. Itt gyakorlatilag végtelen.

    A lényeg, hogy egy jó kalandban nem erőszakolja rá a km a játékosokra az akaratát hanem felkínál több lehetőséget is amit azok megragadhatnak ha akarnak. De úgy is dönthetnek hogy teljesen mást csinálnak.
    Ha valami nagy zűrt kavarnak akkor úgyis rálépnek valami nagyhatalmú ember tyúkszemére és onnantól kezdve az lesz a kaland, hogy túl kell hogy éljék a dolgot. (Legyőzni a rájuk küldött embereket. Kiszökni a városból álruhában. Szövetségest keresni aki segít nekik. Lehet hogy ez a szövetséges nem ingyen segít hanem kér valamit érte cserébe. Megpróbálni jobb belátásra bírni a nagyhatalmú emberkét. Ha pl sivatagban vagy valami zord, hideg helyen van a város akkor még elszökni sem nagyon tudnak mert a kimenő karavánokat ellenőrzik és karaván nélkül elég nehéz túlélni egy ilyen helyen.)

    [ Szerkesztve ]

    Izospórás harasztok: Sporofitonjuk sporangiumaiban haploid meiospórák keletkeznek.

  • HaaS

    addikt

    válasz priti #57 üzenetére

    >>"A játékos azt tehet amit csak akar"
    Ezt így konkrétan képtelenség elmesélni. Ez úgy igaz, hogy bármikor lehet kvázi öngyilkos. Ha már szabadságról beszélünk..<<

    Háááháháháhá, elképzeltem a magyar szerepjátszó brigádot, hogy a tagjai azzal lepik meg a Mesélőt, hogy rögtön mindjárt azonnal az elején mindegyikük öngyilkos lesz:DDD! Áááá, nagyon röhögök....

    "a sárkány is csak ember" - oxox

  • HaaS

    addikt

    válasz priti #59 üzenetére

    - Most előveszem a mérget és a poharamba öntöm.
    - Rendben, de a melletted ülő részeg még józan, és lehet, hogy észreveszi. Jólelkű a srác. Dobj egy mentőt, hogy sikerüljön.
    - Tessék, megvan.
    - Na jó, beleöntöd a mérget, a józan részeg nem veszi észre. Biztos hogy méreg volt? Jól van, csak kérdeztem... erm...
    - Megiszom a méreggel csurig töltött folyadékot, és meghalok.
    - Hmm... hátööö... a sör ami iszol az egy régi pincéből való, ahol olyan anyagokkal tisztították a hordót, ami pont semlegesíti a méreg hatását.
    - Nemá, most töltöttem bele, azonnal megiszom.
    - Na jó, dobj egy mentőt, hogy ne közömbösítse a cucc a mérget.
    - Tessék.
    - Ba... oké.
    - Megiszom az utolsó cseppig.
    - Apád immunis volt erre a méregfajtára, van esély rá, hogy te is. Most kiderül, hogy örökölted-e, dobj egy mentőt, apád miatt, meg egyébként is...
    - Tessék. Mosmá télleg megiszom.
    - ... hoppá! Halhatatlan vagy!

    [ Szerkesztve ]

    "a sárkány is csak ember" - oxox

  • HaaS

    addikt

    válasz priti #61 üzenetére

    Na most mindenki hülyének néz az irodában, köszönöm, leköptem röhögés közben a monitort...

    "a sárkány is csak ember" - oxox

Új hozzászólás Aktív témák