Új hozzászólás Aktív témák

  • Huma

    addikt

    válasz priti #36 üzenetére

    Ha valakinek a szerepjáték a hobbija akkor van rá elég ideje, hogy tökéletesen megismerje. Nem kell hozzá zseninek ill időmilliomosnak lennie.

    Egy történetet nem nagy dolog megírni. És nem kell három verzióban elkészíteni.
    A km csak egy vázlatot készít és a játékosok töltik ki tartalommal. Leírja a modulban az adott helyszínt, az njk-kat és a fontosabb dolgokat. Leírja azt, hogy a jk-k mibe csöppennek bele.

    A szabadság nem csak illúzió. A játékos azt tehet amit csak akar. Persze számolnia kell a következményekkel. Ha megöl valaki a városban akkor lehet, hogy letartóztatják. Ha lopáson kapják akkor bitón végezheti. Ha a kocsmában beszól valakinek akkor bunyó lehet belőle.

    Mivel a magus eléggé darkos világ ezért a karakterek találnak maguknak akkor is kalandot ha a km nem ír bele konkrét eseményt. Egy gonosz csapat meg főleg talál magának kalandot. Rablás, fosztogatás, templomgyalázás, stb. ;]

    Persze azért mindig van benne több szál is amit megragadva a játékosok a kaland sűrűjében találhatják magukat.
    Pl Egy kalandban lévő érdekes események:
    -Rivalizáló kereskedőcsaládok: (Testőri ill végrehajtó szerepkör, jellemtől függően)
    -Furcsa dolgok a temetőben. Több tucat friss hulla eltűnt. Másnap mikor őröket rendeltek ki az őrzésére azok is eltűntek.
    -A közeli hegyeken átvezető út fontos a kereskedelem miatt. Sajnos mostanában egy igen felkészült rablóbanda fosztogatja az átutazókat és a kereskedőkaravánokat. Nem tudják elkapni őket mert ha jön a városi milícia akkor meglépnek a hegyekbe.

    És még sorolhatnám vég nélkül. Természetesen célszerű a karakterek jelleméhez igazítani a kalandlehetőségeket. Pl mikor egy ártatlan koldust ütlegelnek az utcán és a kaland miatt meg kellene menteni akkor ezt egy Arel pap, harcművész, stb kombó meg is teszi. Viszont egy Ranagol paplovag, fejvadász, tolvaj, boszorkánymester felállású csapat nem fogja megmenteni.
    Szóval lehet olyan kalandot írni ami független a kasztoktól és a jellemektől, de az az igazi ha egy konkrét csapatnak készül. Így lehet a maximumot kihozni egy kalandból.

    Mindenesetre a lapozgatós könyvekkel nem lehet összehasonlítani. Ott csak pár szálon megy a történet. Itt gyakorlatilag végtelen.

    A lényeg, hogy egy jó kalandban nem erőszakolja rá a km a játékosokra az akaratát hanem felkínál több lehetőséget is amit azok megragadhatnak ha akarnak. De úgy is dönthetnek hogy teljesen mást csinálnak.
    Ha valami nagy zűrt kavarnak akkor úgyis rálépnek valami nagyhatalmú ember tyúkszemére és onnantól kezdve az lesz a kaland, hogy túl kell hogy éljék a dolgot. (Legyőzni a rájuk küldött embereket. Kiszökni a városból álruhában. Szövetségest keresni aki segít nekik. Lehet hogy ez a szövetséges nem ingyen segít hanem kér valamit érte cserébe. Megpróbálni jobb belátásra bírni a nagyhatalmú emberkét. Ha pl sivatagban vagy valami zord, hideg helyen van a város akkor még elszökni sem nagyon tudnak mert a kimenő karavánokat ellenőrzik és karaván nélkül elég nehéz túlélni egy ilyen helyen.)

    [ Szerkesztve ]

    Izospórás harasztok: Sporofitonjuk sporangiumaiban haploid meiospórák keletkeznek.

Új hozzászólás Aktív témák