Új hozzászólás Aktív témák

  • Morden24

    nagyúr

    válasz Huma #44 üzenetére

    A szabadság nem csak illúzió. A játékos azt tehet amit csak akar.

    Lássuk be, ez még a p&p szerepjátéknál sem igaz, azaz csak annyira igaz, mint a való életben, meg még egy kicsit kevésbé.
    A cRPG-khez képest természetesen a szabadság összemérhetetlen, de a p&p játékokban nem annyira az általános szabadság, ami olyan eszméletlenül lényeges, hanem a személyes szabadság - a történetben, az eseményekben, amit a KM kidolgozott, ugyanúgy részt "kell" venned, mint egy cRPG küldetései esetén, a különbség a karaktered kidolgozása és az események interpretációja.

    Egy történetet nem nagy dolog megírni.

    Attól függ, milyen "szinten". Olyan kalandokat megírni, amik nem a szokásos olcsó klisés csuklyás megbízós cuccok, hanem valóban a karakterekre tervezett és amennyire csak lehet, egyedi mozzanatokat tartalmazó modulok, azokat bizony hónapok kérdése megíni (nyilván egy normális életvitel mellett). Életút játékoknál elég sokat számít, hogy a KM gondoljon a JK-k holtidejére, a klánokra, rendekre, ezzel együtt a világ jelenjére, tehát politika, gazdaság stb.
    Egy színvonalas kaland ott kezdődik, hogy Véridő (M.A.G.U.S. modul, kiadva hivatalosan az Ynevi kóborlásokban). Na azt elég nagy dolog megírni, és az egy versenymodul, nincsen személyre szabva. A személyre szabott bemesélés, a logikus részvételi okok minden egyes JK-nak még több időbe kerülnek.

    A lényeg, hogy egy jó kalandban nem erőszakolja rá a km a játékosokra az akaratát hanem felkínál több lehetőséget is amit azok megragadhatnak ha akarnak. De úgy is dönthetnek hogy teljesen mást csinálnak.

    Azért azt is érdemes megemlíteni, hogy a KM azért KM, mert terelheti a karaktereket. Lásd: bármit megtehetsz, de mégsem, mert megfizetsz érte. Szerintem egy normális közösségben azért a KM befektetett munkáját általában honorálni szokták azzal, hogy a JK-k megpróbálnak (nyilván a jellemüknek és feladataiknak) intelligensen részt venni a kalandban, és nem szétb_szni baromkodással, mert ha utóbbi állapotba jut egy játék, akkor fel kell állni az asztaltól, és el kell menni kocsmázni, mivel folytatni nincs értelme.

    Egyébként hozzáteszem, mondjuk mi mindig is jobban preferáltuk a "szálakkal" rendelkező (tehát klánok, rendek, akármik kötelékébe tartozó, parancsokat kapó stb.) JK-k kidolgozását és a velük való játékot, mint a M.A.G.U.S. alapkoncepciója által felkínált "kalandozó" koncepciót.

    Sectumsempra - For Enemies

Új hozzászólás Aktív témák