Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Tigerclaw

    nagyúr

    válasz 7Heads Drago #85 üzenetére

    Ahhoz kepest, hogy a bevezeto utan komolyan elfogult nezetet vartam, meglepoen tisztan latja a helyzetet, es vegre azt sem lehet mondani, hogy csak a csoro magyarok szerint olyan draga az e-auto, hogy gazdasagilag keptelenseg egy bizonyos szazalek fele novelni az aranyukat, globalisan, vagy akar csak EU szintjen. Es az a szazalek nagyon alacsony. Most ezt egy valoszinuleg hozzank kepes milliomosnak is tekintheto valaki mondta, akinek meg nagyobb ralatasa is van az iparagra.

    Par helyen latok logikai bukfencet.

    Pl. attol hogy a cegeknek magasrol tettek az alkalmazottak arra, hogy toltsek a hibrideiket, meg nem kovetkezik az, hogy zsakutca lenne. Ennyi erovel mondhatnam hogy ha nem tankoljak meg a gazolajos auto 1000km-re is nullara csokken, tehat zsakutca az is. Ha a sajat autod, sajat zsebedre megy, fel fogod tolteni a plug-in hibridet es a napi rutin kort a tobbseg le tudja majd hozni tisztan elektromosan...kozben parszaz kilovel konnyebb es gyorsabb is a toltese. A cegeknel is be lehet vezetni olyan szabalyozast, hogy leszoktassa az alkalmazottakat a hanyagsagrol.

    Ami szinten problema, hogy neki lathatoan minden ugy jo, ahogy van, pontosabban ahogy volt 10-15 eve. Tehat semmi valasza nincs arra, hogy mi lesz ha elfogy az olaj, vagy hogy hogyan lehetne csokkenteni a szennyezest nagyobb mertekben. Szerintem pont erre valasz atmenetileg a hibrid auto, vagy gazdagabbaknak a teljesen elektromos. Az artamogatast teljesen elhagynam. Helyette lehetne valami olyan, hogy a kapnanak X kWh-ra eleg toltest. Mint valami "benzinkartya" csak elektromos autoknak, es mondjuk az elso 3 evben lehetne hasznalni. Ezzel talan jobban beindulna az arak csokkenese. Persze ezt is csak azokhoz az autokhoz adnam, amiket atlagemberek vennenek, tehat nem felso kategorias / sport / terepjaros hibridekhez, vagy Teslahoz. Akinek arra van penze, az koltse a sajat penzet.

    A hibridek eseten az a problema sincs, hogy nem fejlesztik tovabb a belso egesu motorokat, amikben meg van nemi potencial. Mivel a hibridekbe kell belso egesu motor, megmarad a fejlesztes es a szakemberek is.

    Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.

  • Füleske

    addikt

    válasz 7Heads Drago #85 üzenetére

    Jaj. :) Mély és hosszú témába nyúltál bele. A (saját maga által) autópiaci (!) szakértő úr meg az általa belinkelt félinformációk, ferdítések, tudáshiányos szakik. Szinte minden cikkéről oldalakat lehetne írni. A kedvencem az volt hogy a szűrőknek köszönhetően már tisztább a kipufogógáz mint a városi levegő. :) Viszont pl. a thermoablakról mélyen hallgat. Indra meg biztos hogy sokat ért a belső égésű motorokhoz de az elektromos dolgokhoz láthatóan nem (vannak ilyen 60+ szakik itthon is, itt pl. [link] két dr. szakmai beszélgetése látható, a rengeteg marhaság között pl. elhangzik hogy a Tesla 20 - 80 % feltöltése 4 - 4.5 óra a képen látható Supercharger - en (24:20 - nál)). Pl. a lágy hibrid szerinte hasznos. Nos ezen a Toyota már 20+ éve túllépett a normál hibriddel, jó reggelt. Nézzük meg a lágy hibriddel elért üzemanyag megtakarítást és hasonlítsuk össze a normál hibrid fogyasztásával. Indra önmagával is ellentmondásban van, egyszerűbb autók kellenek de az elektromos autó a legnagyobb hazugság. :)
    "egyszerűsítünk le dolgokat. Például úgy, ahogy a PSA ezt tette a BMW-vel közösen fejlesztett "Prince" motorral"
    Visszavonom, a belső égésű motorokhoz sem ért. :)
    Ha már propaganda én is bedobok valamit veszteség, járulékos energiafelhasználás, szennyezés témában :) : [link]

    Tigerclaw : részben igaz a cikk (lassabb töltés, kisebb teljesítmény, akku temperálás) viszont az összemosás a telefon akkukkal megint nem igaz. A 0 fok továbbra sem ugyanaz mint a - 60. Szerintem a cikk is csak az érthetőség miatt mosta össze ezeket valamennyire.

Új hozzászólás Aktív témák