Új hozzászólás Aktív témák
-
Füleske
addikt
válasz 7Heads Drago #46 üzenetére
A napelem alatt az energiatermelést értem. Globálisan. A hálózat egyensúlyát nem a szigetszerű napelemekben kell keresni. Az atomerőműveket látom a legtisztább megoldásnak e téren. Mielőtt nekem esnél hogy mi lesz a fűtőelemekkel stb. nézd meg ezt pl. [link] Hosszú távon vannak elképzelések, pl. V2G, vagy hogy az autóba már kevésbé jó akkuk energiatárolóként működjenek tovább, az újra hasznosításig.
A hatótávra valóban hatással van a hideg, hol írtam hogy nem ? Fűtés/klíma, havas, jeges út, hány fok van, sebesség, domborzat stb. , szóval minden befolyásolja a hatótávot. A "gyári adat" az a WLTP lesz ha jól gondolom, úgy a valóságban kb. sose vezetsz. Az kb. az hogy +20 fokon száraz, egyenletes úton vezetsz 80 - al, klíma nélkül.
A Niro folyadékhűtéses/fűtéses akkus tehát nem lehet az akku hőmérséklete a kinti. De azt jól mutatja hogy ilyen kinti hőfoknál is működik az autó.
A telefonon gondolom a helyi "időkép" által mutatott hőfok van, az autó hőmérője meg nem egy kalibrált mérőműszer.[ Szerkesztve ]
-
Füleske
addikt
válasz 7Heads Drago #49 üzenetére
(és Somatom) : A jelenlegi (!) szaldós rendszer nem fog már sokáig működni. De az szerintem nem is várható el a szolgáltató részéről hogy az áram tőzsdei ára a sok új egyéni napelem miatt negatív volt már időnként tavaly is [link] , viszont meg kell vennie kisker áron a termelőtől. Úgy tudom lesz továbbra is visszatöltési lehetőség csak nem ugyanolyan áron veszik meg.
-
Füleske
addikt
válasz 7Heads Drago #57 üzenetére
"ha kész van"
És addig mennyi a veszteség, járulékos energiafelhasználás ? És a felhasználás hatásfoka mennyi ? -
Füleske
addikt
Ez szvsz senkinek sem a meggyőződése. Sőt azzal sem írok remélem újat hogy hidegben a belső égésű autók is többet fogyasztanak. Hogy miért fogyaszt a villanyautó arányaiban jóval többet a változó körülmények miatt (hőmérséklet, sebesség) ami a belső égésű autónál nem annyira számít az az eltérő hatásfokban keresendő és nem az akkuban. [link]
-
Füleske
addikt
Nem látom itt sem hogy leírta volna valaki is hogy ez a meggyőződése. A villanyautó akkuja nem ugyanaz az akku ami a telefonban van. Erre írtad hogy szerinted nem függ attól hogy mibe tesszük. Ez valóban igaz, csak értsd már meg hogy nem ugyanaz a kémia, és a 0 fok az nem ugyanaz mint a - 60. Még ha mindkettőt lítium akkunak is hívják. Ha nem hiszed ott a linkem a 42 - es hsz - ben, elolvashatod.
[ Szerkesztve ]
-
Füleske
addikt
válasz 7Heads Drago #85 üzenetére
Jaj. Mély és hosszú témába nyúltál bele. A (saját maga által) autópiaci (!) szakértő úr meg az általa belinkelt félinformációk, ferdítések, tudáshiányos szakik. Szinte minden cikkéről oldalakat lehetne írni. A kedvencem az volt hogy a szűrőknek köszönhetően már tisztább a kipufogógáz mint a városi levegő. Viszont pl. a thermoablakról mélyen hallgat. Indra meg biztos hogy sokat ért a belső égésű motorokhoz de az elektromos dolgokhoz láthatóan nem (vannak ilyen 60+ szakik itthon is, itt pl. [link] két dr. szakmai beszélgetése látható, a rengeteg marhaság között pl. elhangzik hogy a Tesla 20 - 80 % feltöltése 4 - 4.5 óra a képen látható Supercharger - en (24:20 - nál)). Pl. a lágy hibrid szerinte hasznos. Nos ezen a Toyota már 20+ éve túllépett a normál hibriddel, jó reggelt. Nézzük meg a lágy hibriddel elért üzemanyag megtakarítást és hasonlítsuk össze a normál hibrid fogyasztásával. Indra önmagával is ellentmondásban van, egyszerűbb autók kellenek de az elektromos autó a legnagyobb hazugság.
"egyszerűsítünk le dolgokat. Például úgy, ahogy a PSA ezt tette a BMW-vel közösen fejlesztett "Prince" motorral"
Visszavonom, a belső égésű motorokhoz sem ért.
Ha már propaganda én is bedobok valamit veszteség, járulékos energiafelhasználás, szennyezés témában : [link]Tigerclaw : részben igaz a cikk (lassabb töltés, kisebb teljesítmény, akku temperálás) viszont az összemosás a telefon akkukkal megint nem igaz. A 0 fok továbbra sem ugyanaz mint a - 60. Szerintem a cikk is csak az érthetőség miatt mosta össze ezeket valamennyire.
-
Füleske
addikt
"szükséges nyersanyagok nagyon kevés"
Nem, az akkugyár kevés (jelenleg). Amúgy alumínium és grafit kell bele a legtöbb. A jelenlegi nikkel termelés és a jó pár év múlva várt Tesla darabszám között én érzek némi csúsztatást. Mennyi nikkel van ami jelen tudás szerint kibányászható ? Mennyire hasznosítható újra ?
"Az üzemanyagcellát teljesen félreállították."
Ha az elektromos autót "pattintott kőkorszak" - nak veszed, akkor az üzemanyagcella valahol a pleisztocén korban jár.
"Mi lesz a hatalmas mennyiségben keletkező használhatatlanná vált akkumulátorok kezelésével?"
Tárt karokkal várják őket az energiatárolók, végül 90+ (jelen állapot szerint) százalékban újrahasznosíthatók. [link] Jelen pillanatban az a gondja az ilyen üzemeknek hogy nincs elég "nyersanyag". (Pont ez a gond amúgy az atomhulladékkal is. A technológia megvan csak a kevés "nyersanyag" miatt egyelőre nem éri meg gyárat építeni. Majd pár száz év múlva...)
A temperálatlan gen1 Leaf akkuk is működnek még 60-70 százalékon ( a mérsékelt égövben). A hasonló korú temperált Tesla akkuk 90 % körül vannak.
"jelenleginél majd 30-50%-al nagyobb tömegű jármű" Mihez képest ? Hatékonyság mennyi ? Helyi károsanyag kibocsátás mennyi (nem a CO2 - re gondolok) ? -
Füleske
addikt
válasz 7Heads Drago #124 üzenetére
Nyugi. Értelmezd a hallottakat. Többször, nyugodtan.
-
Füleske
addikt
válasz 7Heads Drago #126 üzenetére
"legalább mérnök és több nagy cégnél is dolgozott"
Húha. Ez érv ? Az első linkemet nézted ? Az egyik úr : [link]
A mínusz 60 a 42 - es hsz - em linkjéből van, látom már megtaláltad, de akkor azt is kérném hogy miért nem aktuális már... -
Füleske
addikt
-
Füleske
addikt
válasz 7Heads Drago #143 üzenetére
50 % (elméletben) ? Hűha, ez igen ! Amúgy az utolsó bekezdés a lényeg.
-
Füleske
addikt
válasz Tigerclaw #155 üzenetére
Jó lenne szerintem meg ha Te mutatnál már valamit arról hogy minden Li ion akku egyforma.
"pont az van leirva amit en is mondtam" Pont nem.
A Zebra akkut azért hoztam fel mert van ezzel szerelt autó. Te viszont az autó akkukat ugyan olyannak gondolod mint a mobil akkukat. A Bluecar - t meg pont azért mert az is Li akku de ha szerinted minden Li akku egyforma (LiPo akkus telefonok is voltak, ha ebbe kötnél bele...) akkor miért is kell ezt folyamatosan 80 fokon tartani a működéshez ?
Az autó kézikönyvekben sok minden szerepel amit a gyártó óvatosságból közöl a felhasználóval. De a gyártói kézikönyvet ne gondoljuk már kőbe vésett igazságnak. Megnézném pl. azt a Prince motort ami túléli a gyárilag előírt olajcsere periódust. -
Füleske
addikt
válasz 7Heads Drago #158 üzenetére
Azért nem 1-1 az állás mert eddig Te nem mutattál semmi konkrétat.
Ez nem lenézés, kérlek mutasd be hogy a linkjeim miért nem aktuálisak. Én komolyan várom ezt. Linkelj szakmai ellenvéleményt, frissített tudást, bármit. De ne Blikk szintű félinformációkat, szenzációhajhász újságcikkeket. A valós tudást megköszönöm előre is ! -
Füleske
addikt
válasz 7Heads Drago #163 üzenetére
Ha nem tudsz/tudtok cáfolni akkor miért változtatnék az álláspontomon ?
-
Füleske
addikt
válasz 7Heads Drago #164 üzenetére
Olvastam erről máshol is, nem gondolom hogy ez a tömegek számára elérhető alternatíva lesz. Hogy mondjuk 50 év múlva a jómódú üzletember néhanapján szép időben előveszi az OT rendszámos belső égésű Porsche - t és ilyen üzemanyaggal csapat egyet, ez elképzelhető.
-
Füleske
addikt
"Apró probléma, hogy a világ jelenlegi éves nikkel termelése ahhoz sem lenne elegendő"
VW tegnapi power day : [link]
"2023-tól a kisebb teljesítményű és olcsóbb autók LFP, azaz lítium-vas-foszfát technológiával készülnek majd, amely olcsóbb, kobaltmentes, nagyobb élettartamú, igaz, picivel szerényebb hatótávot tesz lehetővé. Céljuk, hogy ebben a kategóriában 50%-kal csökkenjen a cellák ára. A mainstream, azaz tömegmodellek magas mangántartalmú cellákat kapnak majd, amelyek szintén kobaltmentesek, és kevesebbet igényelnek drága nikkelből. Itt 30%-os költségcsökkenést várnak. Végül a nagy energiaigényű, speciális cellák maradnak az NCM (nikkel-kobalt-mangán) kémiánál."
Ahogy a Tesla - nál is (a kínai Model 3 már most LFP akkuval szerelt, és most már a töltése is jó az új szoftverrel), másoknál is más-más kémiával fognak készülni az akkuk. LFP cellákhoz nikkel sem kell. Pár százalék fog csak NCM cellával készülni.
A nyersanyag visszanyerés jelenleg 95 % - os, bővebben a fenti linkemen.[ Szerkesztve ]
-
Füleske
addikt
válasz 7Heads Drago #164 üzenetére
Szintetikus üzemanyag problémák : [link]
Új hozzászólás Aktív témák
- Fujitsu Esprimo V5535 Core 2 T2330/2x1GB/120GB HDD/Windows Embedded Standard 7 (2025-ig támogatott)
- HP Pavilon 15 - 15.6" IPS 144Hz / Ryzen 7 5800H / 16Gb / 512Gb NVME / nVidia RTX 3050 Ti / GARANCIA
- Rtx 2060
- Ubiquiti Security Gateway USG-3P
- Eladó Új Samsung Neo QLED QN85D, QN90D, QN95D 4k 2024-es modellek