Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Tigerclaw

    nagyúr

    "2030-ra a Volvo csak elektromos meghajtású autókkal szeretne jelen lenni a piacon"

    Vegul is a "szeretne" eleg altalanos szo. En is szeretnek nyerni a lotton 2030-ra. Annak van realitasa, hogy tisztan benzines szemelyautojuk mar nem lesz, a gazolajos meg meg hamarabb eltunik. A dragabb felsokategorias autoiknal van eselye, hogy mar hibrid sem lesz.

    Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.

  • Tigerclaw

    nagyúr

    válasz Sgr_A #5 üzenetére

    Ezekre nincs valasz, ahogy arra sincs, hogy jutnak el 10-15 ev alatt 2%-rol 100%-ra.

    Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.

  • Tigerclaw

    nagyúr

    válasz Noukoum #10 üzenetére

    de hol lesz ennyi töltőállomás
    Kiépítik, ahogy a benzinkutakat is kiépítették.

    Ezt konnyu leirni. Mondjuk a hellyel szerintem nem lesz problema, de a hozzajuk szukseges halozatbovitessel igen. Meg egy gyorstolto fej is nagyon komoly energiat igenyel es itt most nem arrol beszelunk, hogy 50 vagy 100%-al kell tobb tolto, hanem a mai 30-50x -ese es meg az is csak kezdesnek. Nagyjabol arra kell keszulni, hogy nem toltoallomasok lesznek, hanem szinte minden parkolohelyen lesz majd toltofej + csaladi hazak eseten otthon is.
    Ezek nelkul logisztikai remalom lenne folyamatosan cserelgetni az autokat a toltokon, mert idopont foglalas kellene majd a tolteshez. Idoben odamenni, feltenni, majd idoben elhozni. Meg ugy is lehet hogy limitalni fogjak a havi toltest a halozatbol. Erdekes lenne latni egy komolyabb szimulaciot arrol hogy mit jelentene ha X%-al none az elektromos autok szama.

    ehhez rengeteg áram fog kelleni
    Nem olyan rengeteg áram az, nagyon hatékonyak a mai villanyautók.

    Iszonyatos mennyisegu energiarol beszelunk. Egy elektromos auto mondjuk havi 1000km futasnal megduplazza egy atlag 2 fos haztartas energiafogyasztasat. Tehat csak arrol beszelunk, mintha a lakossag 2x annyit fogyasztana es akkor meg nem kerultek szoba hogy a ceges autok, teherautok, kamionok.

    vagy majd olaj erőműveket építenek?
    Inkább környzetbarát napelemparkokat. Epiteni lehet napelem parkokat, de akkor kell mellejuk akkupark is, mert a halozatra nem fogjak felengedni onmagaban. Nem veletlenul kell mar most is engedely ezekhez. A szel es napenergia nem kiszamithato, ezert a teljes termelesnek csak kis szazaleka lehet ilyen, mert folyamatos aramszuneteket okozna naponta, nem is rovideket.

    ide valami akku újítás is kelleni fog
    Folyamatosan fejlődik a technológia.

    Remeljuk igy lesz. Rengeteg az igeretes kutatas, de eddig egyikbol sem lett semmi forradalmi. A problemak egy reszere eleg kicsi a rahatasa ennek. A meg gyorsabb toltes meg meg nagyobb problemat okoz a halozati oldalon.

    mert ezek a li-ion aksik hamar degradálódnak főleg a hidegben
    Ez egész egyszerűen nem igaz.

    Ehhez nem ertek. Azt tudom, hogy telefonban, fenykepezogepben hidegben elegge leesik a kinyerheto toltes, de autoknal lehet hogy futik, vagy hasznalat alatt eleve melegiti a belso ellenallasa.

    Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.

  • Tigerclaw

    nagyúr

    válasz <Lacy85> #18 üzenetére

    El tudom kepzelni, hogy ha valahol kint hagyva lehul -20-30 fokra, inditas utan azonnal felmelegitik valahogy. Volt egy hir arrol is, hogy talan eleve ugy kellene tolteni is, hogy felmelegitik , mert akkor tobb toltesi ciklust bir.

    Kicsi lepesekkel lepnek elore akkuk eseten es nem csodalkoznek azon, ha az olajipar, olajtermelo orszagok nem probalnanak megtenni mindent hogy lelassitsak, vagy eltemessek ezeket a kutatasokat, vagy ha tobb eszuk van, befektetnek ezekbe, felvasaroljak ezeket es hagyjak a kutatokat dolgozni, csak nem engedik piacra ebben a fazisban. Tul sok igeretes kutatasrol hallani es tul keves ezekre epulo termekrol. Korabban volt arrol hir, hogy japanban neves auto gyarto atall szilard elektrolitos akkura, par napja hogy a Tesla a kisebb kapacitasu modellekben cobalt mentes akkukat fog hasznalni.

    Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.

  • Tigerclaw

    nagyúr

    válasz Sinesol #20 üzenetére

    Attol meg a olajbol probaljak kiszedni a profitot es az annal nehezebb lesz, minel hamarabb csokken ra a kereslet. Az esszeru dontes az, hogy ha van is naluk barmi fejlesztes, azt levedik valami semmitmondo szabadalommal, de nem dobjak piacra.

    Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.

  • Tigerclaw

    nagyúr

    válasz 7Heads Drago #21 üzenetére

    10-15 even belul varhatoan nem lesz nagyobb hiany, a befektetoknek meg ez boven eleg.

    Az ilyen "2030-ra mar csak elektromos autot fogok forgalmazni" valoszinuleg csak azoknal az autogyaraknal valik igazza akik csak, vagy foleg a felsokategoriaban, premiumban, sportautokban erdekeltek. A Volvo nagyjabol ezen a szinten van.

    Szerintem az osszes gyarat tekintve, ha a jelenlegi 2%-os uj auto aranyrol felmennek 10 ev alatt 15-20%-ra tisztan elektromos autobol, es a maradek is csak hibrid lesz (legalabb 50-60km-es elektromos hatotavval), akkor oriasi sikernek lehet majd elkonyvelni. Lesznek persze bezzegorszagok, akik kulonbozo okokbol sokkel elorebb jarnak majd.

    Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.

  • Tigerclaw

    nagyúr

    válasz <Lacy85> #22 üzenetére

    Ez azert nem azert alakult igy, mert a technologia nem tette lehetove, hogy akar 1 hetre kitolodjon az akkuido, hanem mert amikor valasztaniuk kellett, hogy akkuidoben tudjon tobbet vagy teljesitmenyben, featurelistaban, mindig az utobbit valasztottak.

    Mondjuk tisztan akkutechnologia teren tenyleg nagyon kicsi fejlodes latszik.

    Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.

  • Tigerclaw

    nagyúr

    válasz Noukoum #31 üzenetére

    Villamosiparban dolgoztam 17 evig, Nagyfesz allomasoktol, kisebb vizieromuveken keresztul a lakossagi vegpontokig, digitalis vedelmekkel, automatikakkal, nagy pontossagu eromuvi energiameresekkel, kesobb szeleromuvekkel, gazmotorokkal. Ismerem az eromuvek felepiteset, melyiket hogyan lehet szabalyozni, mik az alaperomuvek, csucseromuvek, mi a halozati energiaegyensuly. hogy miert nem lehet barmennyi napelemet, szeleromuvet felengedni a halozatra. Nemetorszagban nem ritka, hogy nyaron delben kifejezetten megkerik a fogyasztoikat hogy kapcsoljanak be minel tobb elektromos fogyasztot, mert tul nagy a napelemek reszaranya meg ugy is hogy egy csomot exportalnak.

    Hidd el, hogy nem legbol kapott dolgokkal dobalozok. Most kb. 2% az uj e-autok aranya, minden futo autot tekintve meg valahol 0,00000...% korul van az e-autok alltal megtett kilometerek aranya. Ha ebbol valaki 10-15 ev alatt 100%-ot akar csinalni, az vagy bolond, vagy koze nincs a temahoz. Meg 10% is nagy dolog lenne.

    Ez az utemterv a nyugati EU-s politikusok fejeben fogant, foleg az dizelbotrany es a CO2 ado miatt felgyorsitva, ami miatt tobb orszag, tobb autogyarto PR okbol megigerte, hogy persze, 2030-35-re mar kanaan lesz.

    A teljesitheto realitas kb. az hogy mondjuk Europat tekintve 10 ev mulva talan mar nem lesznek tisztan benzines, gazolajos uj autok se gyartva, se forgalmazva. A hibridek is remelhetoleg eleg nagy hasznos elektromos hatotavval birnak majd, mondjuk minimum 50km jo lenne. 2040 kornyeken talan kitilthatok lesznek a tisztan benzines autok, a gazolajosok talan meg hamarabb. A teherautok is hibridek lesznek. Afrikaban, Azsiaban, Del-Amerikaban erre semmi esely, persze orszagonkent ott is lehetnek kivetelek.

    Europaban Norvegiarol elhiszem, hogy akar 2030-ra elerhetik hogy csak tisztan elektromos autoik legyenek, de az az egyik leggazdagabb orszag es a lakossaga is kornyezet-tudatosabb. Az autogyarak is mas tempoban valtanak majd. A hirben szereplo Volvo, Mercedes, Audi, Jaguar talan meg tudja lepni ezt 10-15 ev alatt, de egy Suzuki, Skoda, Opel, Renault-nek szoval a mainstream gyartoknak eselye nincs erre.

    Nem csodalkoznek ha a CO2 adoban par even belul visszabb lepne az EU, mert az konnyen tonkretehet jopar autogyartot, es azt valoszinuleg nem fogjak csak ugy vegignezni.

    Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.

  • Tigerclaw

    nagyúr

    válasz Somatom #61 üzenetére

    Teherautoknal is a hibrid motorok lennenek idealisak, hogy legalabb a gyorsitast elektromosan vegezze, lassitaskor meg termeljen vissza. Egy 50-100kWh-nyi akkupack hasznos lehetne egy kamion eseten. Mondjuk a kamion potkocsik tetejet meg lehet rakni napelemmel is, de a jelenlegi hatekonysaga nem tul magas. Persze tobb mint a semmi.

    Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.

  • Tigerclaw

    nagyúr

    válasz Kinder #67 üzenetére

    "Szóval a mai akkutechnológia kb a 30x-ára fejlődött, de sebaj."

    Ugy olvastam, hogy az utobbi 10 ev alatt kb. duplazodott az energiasuruseg autoba valo Li-ion akkk eseten. Nem 30x csak 2x, de ez is valami. Ha minden 10 evben ezt tartjak az nagyon jo lenne es talan egyben csoda is. Vagy egy hete volt hir, hogy a Tesla kisebb energiasurusegre valt bizonyos modelljeinel, cserebe hogy ne kelljen pl. kobaltot hasznalnia. Szoval ez visszalepes es elore lepes is egyben.

    Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.

  • Tigerclaw

    nagyúr

    Egy kis angol nyelvu, olvasmany a hideg autoakkukra gyarokolt hatasarol: [link]
    TLDR: Hidegben az elektrolit folyadek besurusodik es se leadni nem tudja a teljes kapacitasat, se tolteni nem lehet ugy. Kvazi pontosan ugy viselkedik mint a telefon akkuk, mert ugyanaz a fizikai/kemiai jelenseg, csak mig a telefont be lehet rakni a belso zsebbe, ahol a testho melegiti, autok eseten ezt elomelegitessel szoktak orvosolni, ha van ilyen lehetoseg, ami persze szinten energiaba kerul.

    Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.

  • Tigerclaw

    nagyúr

    válasz 7Heads Drago #85 üzenetére

    Ahhoz kepest, hogy a bevezeto utan komolyan elfogult nezetet vartam, meglepoen tisztan latja a helyzetet, es vegre azt sem lehet mondani, hogy csak a csoro magyarok szerint olyan draga az e-auto, hogy gazdasagilag keptelenseg egy bizonyos szazalek fele novelni az aranyukat, globalisan, vagy akar csak EU szintjen. Es az a szazalek nagyon alacsony. Most ezt egy valoszinuleg hozzank kepes milliomosnak is tekintheto valaki mondta, akinek meg nagyobb ralatasa is van az iparagra.

    Par helyen latok logikai bukfencet.

    Pl. attol hogy a cegeknek magasrol tettek az alkalmazottak arra, hogy toltsek a hibrideiket, meg nem kovetkezik az, hogy zsakutca lenne. Ennyi erovel mondhatnam hogy ha nem tankoljak meg a gazolajos auto 1000km-re is nullara csokken, tehat zsakutca az is. Ha a sajat autod, sajat zsebedre megy, fel fogod tolteni a plug-in hibridet es a napi rutin kort a tobbseg le tudja majd hozni tisztan elektromosan...kozben parszaz kilovel konnyebb es gyorsabb is a toltese. A cegeknel is be lehet vezetni olyan szabalyozast, hogy leszoktassa az alkalmazottakat a hanyagsagrol.

    Ami szinten problema, hogy neki lathatoan minden ugy jo, ahogy van, pontosabban ahogy volt 10-15 eve. Tehat semmi valasza nincs arra, hogy mi lesz ha elfogy az olaj, vagy hogy hogyan lehetne csokkenteni a szennyezest nagyobb mertekben. Szerintem pont erre valasz atmenetileg a hibrid auto, vagy gazdagabbaknak a teljesen elektromos. Az artamogatast teljesen elhagynam. Helyette lehetne valami olyan, hogy a kapnanak X kWh-ra eleg toltest. Mint valami "benzinkartya" csak elektromos autoknak, es mondjuk az elso 3 evben lehetne hasznalni. Ezzel talan jobban beindulna az arak csokkenese. Persze ezt is csak azokhoz az autokhoz adnam, amiket atlagemberek vennenek, tehat nem felso kategorias / sport / terepjaros hibridekhez, vagy Teslahoz. Akinek arra van penze, az koltse a sajat penzet.

    A hibridek eseten az a problema sincs, hogy nem fejlesztik tovabb a belso egesu motorokat, amikben meg van nemi potencial. Mivel a hibridekbe kell belso egesu motor, megmarad a fejlesztes es a szakemberek is.

    Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.

  • Tigerclaw

    nagyúr

    válasz Somatom #89 üzenetére

    Nyugaton ketlem, hogy mikozben az e-autokat nyomjak - Nemetorszagban pl. extra arkedvezmennyel - uj adoterhet raknanak a toltesre. Ez ilyen "magyar modszer", mint az hogy a minimalber is SZJA koteles, mig mas fejlett orszagban - ahol joval magasabb a minimalber - nem hogy nem adoznak, de meg melle kaphatnak segelyt is neha.

    Azt megertem, hogy a mezeshetek elmultak, nincs ingyen toltes, de hogy normal piaci ar fele nojon az ara extra adok miatt, az nem koser. Igy is gondolom van felara az otthoni tolteshez kepest, mert valamibol meg kellett epiteni a toltopontokat. Amiket uzemeltetni is kell es persze profitorientalt a befektetes.

    Az meg madness kategoria, ha az otthoni toltest is adoztatnak. Olyan lesz mint a Tanu-ban a fekete vagas. Titokban kell tolteni majd az autot es lehet hogy felnyom a rossz szomszed, hogy feketen toltesz. :DDD :W

    Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.

  • Tigerclaw

    nagyúr

    válasz Somatom #92 üzenetére

    Ott sem kellene igy lennie. Termeszetesen ha utak epitesere, fenntartasara koltik, akkor legyen, de ketlem hogy a jelenlegi magas ado mind erre menne. Nagyreszt inkabb csak egy altalanos adopumpa.

    Masreszt ahhoz mar tenyleg nagyon butanak, vagy hihetetlen kornyezet-tudatosnak kell gondolni az allampolgarokat, hogy azt higgyuk hogy megveszik majd az elektromos/hibrid autokat ugy hogy eleve magas a felaruk, de van hatotav gond, toltes gond, es meg nem is olcsobb a hasznalata, mert annyi adot tesznek a toltesre, hogy ugyanott vannak mint a benzinessel. Igy gyakorlatilag nem marad mellette semmi erv, csak az hogy relative kornyezetbaratabb, ami 100-bol 99 embernek nem eleg jo erv. Persze egy Tesla eseten ott van a fun faktor, mert az kvazi sportkocsi is egyben, de a legtobb e-auto nem ilyen.

    Ha nem tudunk elszakadni a kapitalista mohosagtol meg ebben az ugyben sem, felesleges is almodozni errol az utrol.

    Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.

  • Tigerclaw

    nagyúr

    válasz Somatom #94 üzenetére

    Tervben van a szemelyautos fekete dobozok bevezetesere is a jovoben.

    Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.

  • Tigerclaw

    nagyúr

    válasz g0dl #98 üzenetére

    Norvegia az Norvegia, de meg ott is komoly anomaliak vannak, szoval meg ok sem tekinthetoek bezzeg orszagnak. Ott if foleg masodik autonak veszik a Tesla-kat, amolyan szabadido autonak, illetve kemenyen benne van a vetelben a gazdagsaguk mellett is, hogy komoly kedvezmenyek jarnak, jartak ezek utan, amiket reszben meg is akarnak szuntetni.

    Attol hogy torvenybe iktatjak azt, hogy 2030-tol viz helyett csak pezsgot ihass, meg nem jelenti azt hogy ez meg fog tortenni. Ha tenyleg meglepnek azt, gyakorlatilag toredekere esne ossze az autopiac, mert nem lenne fizetokepes kereslet. Ez pont az EU-ban lenne oriasi problema, mert itt van a legtobb autogyarto.

    Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.

  • Tigerclaw

    nagyúr

    válasz g0dl #102 üzenetére

    A dizelbotrany nem kis reszt pont abbol fakadt, hogy az EU-ban egyes politikusok azt kepzeltek, hogy a technologiai fejlodes uteme, sot maga a fizikai is igazodik majd a jogszabalyaikhoz. Torekedni kell egy idealis allapotra, de el kell fogadni a valosag korlatait. Nyomast helyeztek a kormanyokra, nyomast helyeztek az autogyartokra, erre meg is jott a valasz, igeretek formajaban. Nagyreszt ennek az eredmenye, hogy tavaly kb. 1 millioval nott a kisautok ara.

    Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.

  • Tigerclaw

    nagyúr

    válasz <Adamsky> #106 üzenetére

    Szerintem nagyjabol marad a jelenlegi felallas. Volvo neven viszik a korabbi tipusaikat, a Polestar meg gondolom a Tesla ellen lett inditva es marad ilyen tuning/performance marka. Annak nagyon kicsi az eselye, hogy eldobjak a Volvo markanevet, mert rengeteget er. (Igaz annyit nem ert, hogy egyedul tuleljen, majd a Ford sem tudott/akart vele mit kezdeni)

    Tipikusan olyan gyarto aki foleg a magasabb vasarloereju piacokon tud labdaba rugni, de ott sem kiemelkedo, szoval csapdaba zarta magat hogy nem lepett lentebb a felsokategoriabol. Talan jobb lenne ha szukitene a palettajan, hogy fejlesztesben lepest tarthasson. Mondjuk ez a legtobb autogyartora igaz. A kovetkezo 10 evben latunk meg par eltuno vagy osszeolvado markat szerintem.

    Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.

  • Tigerclaw

    nagyúr

    válasz Füleske #121 üzenetére

    Nemreg jelentettek be, hogy a Tesla a long range modellek kivetelevel atall par even belu LiFePo4 akkukra, amibe se kobalt se nikkel nem kell, ha jo cikket olvasta,

    Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.

  • Tigerclaw

    nagyúr

    válasz Füleske #122 üzenetére

    Lehet hogy a stand up komikusok is atgondolhatnak, hogy mivel poenkodnak, mert valoszinuleg a nezok nem kis resze olyan buta, hogy meg el is hiszi, ami az eloadason elhangzik, es masnap mar a kollegainak vagy a gyerekeinek adja elo ezt mint tudomanyt.

    Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.

  • Tigerclaw

    nagyúr

    válasz Füleske #119 üzenetére

    A telefonos akkuk elektrokemiaja szinte ugyanaz mint az autoke es a hideg okozta gond fizikai/kemiai jellegu.

    Ha figyeltel kemia oran, tudod hogy a reakciokat melegitessel gyorsitjak fel. A hideggel lelassulnak a kemiai folyamatok. 0K fokon teljesen meg is allnak...legalabbis kvantumszint felett.

    Ami foleg mas, az az hogy e-autok eseten mar tervezeskor figyelembe veszik, hogy az autonak uzemelnie kell nagyobb minuszokban is, igy pl. szigetelnek, foleg ha a celorszag ezt megkivanja vagy kialakitanak akkufutest, meg eleve olyan Li ion akku-altipust valasztanak ami jobban birja a hideget, de ott is van egy limit:

    "Do not expose Model S to ambient temperatures above 140F (60C) or below -22F (-30C) for more than 24 hours at a time."

    Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.

  • Tigerclaw

    nagyúr

    válasz Hintalow #130 üzenetére

    "Amúgy azt se felejtsétek le, hogy az elektromos autókra való átállás azért sem fog annyit terhelni a hálózaton, mert mire eljutunk odáig, nem lesz ennyi autó"

    Jelenleg ez egy logikus jovokep. A mohosag es a fenntarthato fejlodes uti egymast. Mar latni egy ideje az elso jeleket abban is hogy egyre tobb neves autogyarto megy csodbe, tunik el, vagy vasaroljak fel, hogy aztan megint csodbe menjen, es egyre tobb a fuzio is.

    A kerdes csak az hogy az autogyartok megallnak-e a idoben szakadek elott, vagy onkent beleugranak. Az tunik most logikusnak, hogy csokkentsek a gyarak a modelljeik szamat es tenyleg figyeljenek a piaci igenyekre.

    A masik oldalrol most pont azt latni, hogy az olajipar fontos kitermeloi talan valtanak a kitermeles maximalizalasarol a hosszabb ideig fenntarthato kitermelesig, mikozben lehet hogy meg profitot se veszitenek az emelkedo olajarak miatt. Persze ez megbukhat barmikor, ha nagyobb reszuknek megis csak most kellene tobb penz.

    Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.

  • Tigerclaw

    nagyúr

    válasz <Adamsky> #134 üzenetére

    A teszt alapjan nem kell attol tartani, hogy a Polestar tulno Brandkent a Volvon. Arra talan idealis, hogy eldobhato markanevkent hasznaljak, latva hogy milyen felkesz autokat dobnak piacra, ami meg keszen se lenne versenytarsa a megcelzott konkurencianak.

    Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.

  • Tigerclaw

    nagyúr

    válasz 7Heads Drago #143 üzenetére

    Azert ez egy nagyon specialis es draga motor. Ha ez valamibe belekerul, hibrid felara lesz minimum. Az lenne egy bonyolult kombo, ha eleve hibrid autoba tennek.

    Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.

  • Tigerclaw

    nagyúr

    válasz Füleske #152 üzenetére

    Jo lenne ha konkret ervekkel vitaznal, nem linkeket mutogatnal, ahol egyebkent pont az van leirva amit en is mondtam. Autokban es pl. mobilokban is Li ion csaladba tartozo akkukat hasznalnak kiemelten nagy mertekben. Igen, mas a tokozasuk, sot eleg sok altipus van, es mindre igaz, hogy a hideg hat a kisutesi es toltesi karakterisztikajukra negativ modon. Ez egyszeru kemia, es nem csak en allitom, de pl. a Tesla kezikonyveben is szerepel, ha nekem nem hiszel:

    "Do not expose Model S to ambient temperatures above 140F (60C) or below -22F (-30C) for more than 24 hours at a time."
    A Bluecar LiPo akkut hasznal, ahogy a legtobb mobiltelefon. A Zebra meg olyan extrem akkutipus amit kb. egyetlen e-autogyarto sem hasznal, foleg katonai hasznalatban van es fel kell melegiteni 300 fokra hogy hasznalni lehessen. Szoval ha tisztan e-autoban hasznalod kell valami masodlagos energiaforras, vagy kemiai megoldas, hogy eloszor felmelegitsd a Zebra akkut extrem forrora. Valoszinuleg ezert sem hasznaljak autokban.

    Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.

Új hozzászólás Aktív témák