Új hozzászólás Aktív témák

  • Noukoum

    veterán

    válasz Tigerclaw #12 üzenetére

    Ezt konnyu leirni. Mondjuk a hellyel szerintem nem lesz problema, de a hozzajuk szukseges halozatbovitessel igen. Meg egy gyorstolto fej is nagyon komoly energiat igenyel es itt most nem arrol beszelunk, hogy 50 vagy 100%-al kell tobb tolto, hanem a mai 30-50x -ese es meg az is csak kezdesnek. Nagyjabol arra kell keszulni, hogy nem toltoallomasok lesznek, hanem szinte minden parkolohelyen lesz majd toltofej + csaladi hazak eseten otthon is.
    Ezek nelkul logisztikai remalom lenne folyamatosan cserelgetni az autokat a toltokon, mert idopont foglalas kellene majd a tolteshez. Idoben odamenni, feltenni, majd idoben elhozni. Meg ugy is lehet hogy limitalni fogjak a havi toltest a halozatbol. Erdekes lenne latni egy komolyabb szimulaciot arrol hogy mit jelentene ha X%-al none az elektromos autok szama.

    Ez mind csak egy feltételes aggódás.

    Iszonyatos mennyisegu energiarol beszelunk.

    Tényleg?

    Egy elektromos auto mondjuk havi 1000km futasnal megduplazza egy atlag 2 fos haztartas energiafogyasztasat.

    Ez csak egy kivetett példa, semmire nem jó. Csak arra hogy mondj valamit.

    Tehat csak arrol beszelunk, mintha a lakossag 2x annyit fogyasztana es akkor meg nem kerultek szoba hogy a ceges autok, teherautok, kamionok.

    A lakosság kétszer annyit fogyasztana :))Akinek meg havi 60ezres villanyszámlája van, annak villanyautóval 120ezres lesz.
    És aki villanyautóval jár az ugyanúgy megveszi a benzint/dízelt csak azért hogy igazad legyen és jelentősen növeljük az energiaelhasználást. Ja hogy elfelejtetted hogy ahhoz is kell áram? :))
    99% hogy klímánál nem aggódtál, hogy sokat fogyaszt.. Szóval bele se menjünk hogy miért számít soknak ha 50!!!! év alatt 20%-kal nő a lakosság energiaigénye. Jóval több lesz az, meg lehet nyugodni és nem a villanyautók miatt. Meg céges autók, te jó ég. Nyilván jelent is valamit...

    Inkább környzetbarát napelemparkokat. Epiteni lehet napelem parkokat, de akkor kell mellejuk akkupark is, mert a halozatra nem fogjak felengedni onmagaban. Nem veletlenul kell mar most is engedely ezekhez. A szel es napenergia nem kiszamithato, ezert a teljes termelesnek csak kis szazaleka lehet ilyen, mert folyamatos aramszuneteket okozna naponta, nem is rovideket.

    Na, hogy lehet. Nem kell kukázni a 3 év alatt tönkrement akkumulátorokat? :DD

    Remeljuk igy lesz. Rengeteg az igeretes kutatas, de eddig egyikbol sem lett semmi forradalmi. A problemak egy reszere eleg kicsi a rahatasa ennek. A meg gyorsabb toltes meg meg nagyobb problemat okoz a halozati oldalon.

    Nissan leaf:
    2010 24 kWh
    2019 62 kWh

    Bmw i3:
    2013 22 kWh
    2019 42 kWh

    Renault Zoe:
    2012 22 kWh
    2019 52 kWh

    Nincs fejlődés? Tényleg?
    Az okoz problémát mikor mindenben a problémát keresed, mert nem tud megnyugodni a lelked ha valami jó. Ennyi, nem több.

    Ehhez nem ertek. Azt tudom, hogy telefonban, fenykepezogepben hidegben elegge leesik a kinyerheto toltes, de autoknal lehet hogy futik, vagy hasznalat alatt eleve melegiti a belso ellenallasa.

    Villanyautó != nem telefon.

    „Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”

Új hozzászólás Aktív témák