Új hozzászólás Aktív témák
-
gt87
csendes tag
válasz Hieronymus #22 üzenetére
"A nagy dobás az, hogy a két csúcs között nagyon sok jármű használható fel és nem állnak kb. 8 órát egy parkolóban." - és ki használná? Merthogy napközben munkaidőben azokon kívül akiknek a munkája kívánja az utazást, vagy per pill nem dolgoznak nem nagyon utazgatnak. Reggel 9 és délután 4 között sokkal kisebb a közlekedésre az igény, mint csúcsidőben. Ha csúcsidőre méreteznek ilyen rendszereket, akkor valahol állni fognak a járművek. Ha pedig nem a csúcsidőre méretezik a darabszámot, akkor a csúcsidőben nem fog jutni (ez pedig a saját tulajdon felé tereli a usereket).
-
gt87
csendes tag
válasz nyisziati #38 üzenetére
"viszont itt meg azt a pár ön- és közveszélyest kellene leváltani, akikre pl. esős időben jön rá a siethetnék, és az amúgy se gyors forgalmat pikk-pakk teljesen lebénítják egy csúnya balesettel." - jó tegük fel, hogy autóról letiltod őket, de ugyanilyen arcok közlekednek: motorral, biciklivel, rollerrel, egykerekű eletromos izéval, meghatározhatatlan kategóriájú kerekes sporteszközzel, gyalog. És ugyanúgy tudnak meglepit okozni, néha nagyobbat, mint egy kretén autós. Arról nem is beszélve hogy ezeket a közlekedési módokat elég körülményes lenne "automatizálni", vagy betiltani.
-
gt87
csendes tag
válasz Hieronymus #43 üzenetére
No de tudod amikor azzal reklámozzák ezeket a megoldásokat, hogy használatuk azért jobb, mert nem állnak használaton kívül a járművek, akkor kicsit hiteltelenné teszi a dolgot az, ha ebbe belegondolunk.
Külön jó, hogy említetted, hogy ott ahol dolgozol használnának ilyeneket. Remek, csak tudod a városi forgalom napközbeni eloszlása még mindig azt mutatja, hogy a csúcsidőkön kívül sokkal kevesebb igény van az utazásra, ami ennek az egész bérlős rendszernek az értelmét kérdőjelezi meg (arról meg ne is beszéljünk, hogy pl este 10 és reggel 5 között meg a járművek 90+ %-a állna, szóval nehéz lenne kivitelezni azt az álmot, hogy az ilyen bérlős autók kihasználtsága majdnem 100% legyen - mint ahogy a propaganda írja).
Parkolási sérülések szerintem nem ez a legnagyobb probléma. De ja megoldhatja (bár mondjuk amilyen bénán tud parkolni egy parkolósegédes autó, ki tudja).
-
gt87
csendes tag
válasz tha_answer #76 üzenetére
Jó példa, de egy a gond vele. A hatásfoka pocsék.
-
gt87
csendes tag
válasz nyisziati #72 üzenetére
Szerintem ez egy sztereotíp vélemény. Igen rommá törnek nagy prémium SUV-ot is, de ugyanolyan gyogyós ül szuzukiban is, meg egyéb más járműben (utazzál egyet pl a BKV-n ott is ezek azok az arcok akik majd fellöknek gyalog, mert ő siet). Bocs, de az ilyen szelektív tiltás engem valami utopisztikus diktatúrára emlékeztet, amiben nem igazán szeretnék élni.
-
gt87
csendes tag
válasz Hintalow #142 üzenetére
Budapesten is vezetek nap mint nap. Nem hazudok, és magamat sem vágom át azzal, hogy szeretek vezetni. Az ok egyszerű: én irányítok, a saját járművemben. Én megértem viszont hogy vannak akiknek ez semmit nem mond, és boldogok lennének ha nem kellene vezetniük. Ok, legyenek ők is kiszolgálva. De ne a többiek rovására!
Mol Limo. Tiszta, hogyne, mert még csak egy kis réteg használgatja (mondjuk ahogy haladnak vele az hajmeresztő néha), és kb. presztízsből valószinüleg rommá vannak takarítva. Még. Mert most belefér a büdzsébe, hogy tiszta legyen, mert az ideológiát terjeszteni kell bármi áron. Ne aggódj, ha elterjedne, pont ugyanolyan lefingott lepratelep lenne a legtöbbje, mint a BKV/MÁV kombó tetszőleges járműve. Ez most a beetetés. Ha elterjed akkor utána jön a feketeleves (nem először fordult elő ilyen a történelemben).