Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • joysefke

    veterán

    LOGOUT blog

    válasz Xaels #88 üzenetére

    Én agyf@szt kapok a QTE-től. Gyakorlatilag kivon minket az akcióból. Nem kell megtanulni a megfelelő kombót, csak nyomkodni amit épp akar a program...

    Igen, ezért kéne a fejlesztőknek mértékletességet tanúsítani, amikor QTE-t használnak. Egyébként a QTE-k arra szolgálnak, hogy egy sztorivezérelt játékban, ahol egyszerűen szükséges hogy berakjanak átvezetővideókat amelyek előremozdítják (elmesélik) a történetet a játékost feszültség alatt tartsák, ne engedjék teljesen ellazulni (a "videó van, úgysem történik semmi" mottóval), hanem például egy nem várt eseményre kelljen a főhősnek reagálnia egy QTE segítségével (leeső szikla elől félreugrania például).

    Ha mértékletesen adagolják a QTE-ket akkor nincs velük probléma, és belesimulnak a játékba. Persze ezt is túlzásba lehet vinni.

    ha egy hiba miatt nem lehet tovább jutni akkor persze ott a fejlesztő a hibás, de ha egyszerűen csak feladod mert nem jössz rá az inkább a te hibád nem gondolod? Na meg személy szerint jobban szeretem ha én jövök rá, esetleg küzdöm magam végig egy összetett részen minthogy megnézzek egy Walkthrought mert nincs kreativitásom...

    Ha egy lövöldözős játékban az ellenfelek 70%-át hardon fejövéssel ölöm meg (Kane and Lynch: Dead Man) és jön egy olyan rész ami hozzá sem tartozik a core-játékmechanikához (cikázó helikoptert kell RPG-vel leszedni, amihez pontosan 3db RPG találat kell bármely nehézségi szinten) és easy-n is meghalok (mert ez a rész easy-n pont ugyanolyan nehéz mint a legnehezebb fokozaton), mentési pont meg kúrva messze van, akkor had érezze már a játékos úgy, hogy csak legyen vége ennek a szar résznek hogy mehessen vissza a core-játékmechanikához (kétlábú ellenfeleket fejbelövöldözni) ne szivassák már itt feleslegesen.

    15 éve, a youtube előtt itt az emberek 90%-a feladta volna, a játék 4/5-nél, kevéssel a vége előtt. Ez nekem egyértelműen pályadesign hiba. a tesztelő (ha volt ilyenjük) mivel már fél éve napi 8 órában ugyanazt a játékot játszotta képtelen volt felmérni az adott pályaszakasz valódi nehézségét. És ez 15-20 éve gyakorlatilag általános volt.

    Na meg személy szerint jobban szeretem ha én jövök rá, esetleg küzdöm magam végig egy összetett részen minthogy megnézzek egy Walkthrought mert nincs kreativitásom...

    Irigyellek az idődért, de nekem ez nem ér meg fél nap szenvedést ugyanazon a pályarészen. 1-1,5 órát még én is hajlandó vagyok szopni (ha tényleg jó a játék), de azt vallom, hogy ésszerű idő és energiabefektetéssel normal fokozaton meg kell tudni csinálnia egy átlag játékosnak is egy játékot.

    A fejlesztők felelőssége, hogy gondoljanak a HC arcokra is és rakjanak be nekik is megfelelő nehézségi fokot.

    J.

Új hozzászólás Aktív témák