Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • joysefke

    veterán

    LOGOUT blog

    válasz #06658560 #37 üzenetére

    Codename Panzers 1-2-t ajánlom, "A" kategóriás magyar fejlesztésű játékok voltak akkoriban.

    J.

    [ Szerkesztve ]

  • joysefke

    veterán

    LOGOUT blog

    válasz #06658560 #53 üzenetére

    Nem véletlenül nem említettem a Rush for Berlint :) De ha a XIII. kerületben jársz, oda tudom adni ingyen és bérmentve mezítlábas PC-Guru DVD formátumban*.

    Ha Panzer akkor a klasszikusokkal szvsz csak a Panzer Corps ér fel (és meg is haladja azokat):
    Panzer Corps

    * hogy működik-e, nem fogom tesztelni

    [ Szerkesztve ]

  • joysefke

    veterán

    LOGOUT blog

    válasz .LnB #77 üzenetére

    Értelmes ember tudja, hogy felesleges ilyen vitába belemenni.
    Régebben a fű is zöldebb volt, hát persze.
    Valaki írta, hogy a nagyfaterja hetedmagával lakott fiatalon egy szobában, apja verte, testvéreivel komoly súrlódások voltak, új ruhára nem jutott, de emlékeiben minden szép volt. Hát ez van itt is...

    nos én emlékszem még arra a csodálatos korra, ahol 5 játékból egyet (sem) sikerült végigvinnem, a brutális és totálisan inkonzisztens nehézségi szint, illetve a segítség hiánya miatt. Akkor 15-17 éve még belefért, hogy fél napot szopjak egy miután játékkal amiben elakadtam, na ma ez nem fér bele. Ha elakadok és jó a játék, akkor 1-1 órát még próbálkozom és ha video guide-al sem sikerül megcsinálnom akkor hagyom a **csába és szidom a fejlesztő anyját, mert megérdemli. Nem azért ülök le 33 évesen a gép elé 8 óra irodai munka után, hogy szopassam magam. Értelmes mennyiségű munka és energiabefektetés mellett egy játéknak sikerélményt kell adnia.

    Akkor ugye ott voltak az über elborult pályadesignok map design then and now ahol nem lehetett nem eltévedni és fél órákat bolyongani miután az ember lelőtt minden rosszarcot.

    Szóval szerintem nem lehet azt mondani, hogy nem történt legalább néhány pozitív változás.

    üdv
    J.

    [ Szerkesztve ]

  • joysefke

    veterán

    LOGOUT blog

    válasz Xaels #79 üzenetére

    Akkor te biztos szereted a QTE-t

    A QTE-vel nincsen semmi baj, addig amíg megfelelő mennyiségben adagolják és PC-n is kontrollere van tervezve a játék. Billentyűzeten az irányítás miatt nem feltétlenül jó móka a QTE.

    Az igazat megvalva nem sok játékot játszottam végig az elmúlt több mint 20évben.

    ezek szerint neked nem fontos hogy be is fejezz valamit amit elkezdtél, nekem viszont igen és még nagyon sokaknak az.

    Ha van egy játék ami bár nem az évszázad játéka, de azért érdekli az embert, szeretné megcsinálni, de a felénél masszívan elakad és még 1-2 óra próbálkozás után sem tud továbbmenni az az én szememben epic design fail.

    Ha volt egy ami megfogott az lehetett akármilyen nehéz végigcsináltam mert a tartalom megérte a belefeccölt energiát

    az előző mondatod fényében téged nem nagyon fognak meg a játékok. Én viszont általában csak olyan játékba kezdek bele ami valószínűsíthetően tetszeni fog, és ha tényleg tetszik a játék, akkor végig is szeretném játszani, akkor is ha nem az évszázad játéka.

    És igen, nekem is vannak játékaim, ami sok időt és energiát öltem és masszívan jó voltam benne (Brood War, Rainbow six Vegas etc) de az hogy képes vagyok belemerülni valamibe, nem jelenti azt, hogy minden játékot extrém nehézségi szinten/szivatásfaktorral akarnék tolni, vagy hogy jobban bele akarok merülni, mint a fejlesztőnek a teszteléssel foglalkozó alkalmazottjai. Shooterekben nekem jelenleg elég a szimpla "Hard" nehézségi fok, ha ez mond valamit..

    J.

  • joysefke

    veterán

    LOGOUT blog

    válasz .LnB #82 üzenetére

    Pontosan annyira vagyok kazuál játékos amennyire erre a 40+ cm-es egérpadomból meg a 15E forintos egeremből meg játszásra dedikált 37"-os TV-ből (amit monitorként használok) meg úgy az egész számítógépemből lehet következtetni :))

    Amik nem nyújtanak sok kihívást
    Akkor neked minden játékot a legmagasabb nehézségi fokon kell játszani, ennyi. Ha szereted stratégiát, akkor ajánlom az új "lebutított" Xcom Enemy Unknown játékot legmagasabb nehézségi fokon (én így játszom éppen), de lehet még dark soulsozni is (ezzel nem játszom) etc.

    Addig amíg a csúszka nincsen maxon, egy szavad sem lehet a nehézségi fokról...

    Minden játék úgy indul, hogy nyomd meg a "xy" gombot a gugoláshoz, nyomd meg az "xy" gombot az ugráshoz, most nézz körbe. Ha ez sikerül, gratulálunk achievement "fasza gyerek vagy".

    És ezzel hol a probléma? Nem minden játékban kell a gyakorlópályát végigtolni, ha pedig igen, akkor utána már nem csesztetnek a guggolással.

    Eltévedni nem lehet

    Ennek szívből örülök. ha játszom, akkor játékélményt akarok, nem tájékozódási versenyt, meg óra hosszat bolyongani meg mélységi bejárást csinálni.

    Pár óra játék, de legyen sikerélmény. Instant kis napi dózis. Megértem, tényleg.

    Olyan hosszú legyen a játék amilyen hosszú kell legyen hogy egy komplett élményt adjon. Legyen egy játék inkább 40 óra izgalom, feszültség, konstans sztori, mint 200-40=160 óra fetch quest meg gyűjtögetés. Én az időmet is becsülöm.

    De a tendencia az, hogy a casual játékos igényeit szolgálják ki.

    Azt kéne megoldaniuk a kiadóknak, hogy a játékuk egyszerre tudja megszólítani a két társaságot, és ez valóban nem mindig sikerül jól..

    J.

    [ Szerkesztve ]

  • joysefke

    veterán

    LOGOUT blog

    válasz .LnB #87 üzenetére

    Természetesen ki lehet emelni pár nehéz játékot manapság is. De te úgy látod, hogy általánosságban nehezek a játékok?! Nem, nem azok. Nem véletlenül halt ki szinte teljesen az RTS műfaj, és nem véletlenül nincs manapság a Commandos szériához hasonló nehézségű játék

    Nem nehezek, mert a legtöbb játékban van easy meg normal nehézségi fok, ami számomra arra szokott szolgálni, hogy ha hardon elakadok, és már 1/2-1 órája ugyanazt a részt gyűröm és már tele van a tököm, szeretnék továbblépni, akkor easy-n letolom azt a fejezetet és utána visszarakom hard-ra. Idelis esetben ez így müködik.

    Egyébként meg ahogy már említettem, ha könnyű a játék, akkor a legmagasabb nehézségre rakod aztán kész.

    Nem véletlenül halt ki szinte teljesen az RTS műfaj
    Nem halt ki az RTS, hanem a közízlés kevésbé komálja, nem ugyanaz. Egyébként a SC2 missziók egy jelentős részét Brutálon/Very hardon csináltam, és ott már valóban van skill igény. Akinek meg ez is kevés az mehet online gyakni.

    J.

    [ Szerkesztve ]

  • joysefke

    veterán

    LOGOUT blog

    válasz Xaels #88 üzenetére

    Én agyf@szt kapok a QTE-től. Gyakorlatilag kivon minket az akcióból. Nem kell megtanulni a megfelelő kombót, csak nyomkodni amit épp akar a program...

    Igen, ezért kéne a fejlesztőknek mértékletességet tanúsítani, amikor QTE-t használnak. Egyébként a QTE-k arra szolgálnak, hogy egy sztorivezérelt játékban, ahol egyszerűen szükséges hogy berakjanak átvezetővideókat amelyek előremozdítják (elmesélik) a történetet a játékost feszültség alatt tartsák, ne engedjék teljesen ellazulni (a "videó van, úgysem történik semmi" mottóval), hanem például egy nem várt eseményre kelljen a főhősnek reagálnia egy QTE segítségével (leeső szikla elől félreugrania például).

    Ha mértékletesen adagolják a QTE-ket akkor nincs velük probléma, és belesimulnak a játékba. Persze ezt is túlzásba lehet vinni.

    ha egy hiba miatt nem lehet tovább jutni akkor persze ott a fejlesztő a hibás, de ha egyszerűen csak feladod mert nem jössz rá az inkább a te hibád nem gondolod? Na meg személy szerint jobban szeretem ha én jövök rá, esetleg küzdöm magam végig egy összetett részen minthogy megnézzek egy Walkthrought mert nincs kreativitásom...

    Ha egy lövöldözős játékban az ellenfelek 70%-át hardon fejövéssel ölöm meg (Kane and Lynch: Dead Man) és jön egy olyan rész ami hozzá sem tartozik a core-játékmechanikához (cikázó helikoptert kell RPG-vel leszedni, amihez pontosan 3db RPG találat kell bármely nehézségi szinten) és easy-n is meghalok (mert ez a rész easy-n pont ugyanolyan nehéz mint a legnehezebb fokozaton), mentési pont meg kúrva messze van, akkor had érezze már a játékos úgy, hogy csak legyen vége ennek a szar résznek hogy mehessen vissza a core-játékmechanikához (kétlábú ellenfeleket fejbelövöldözni) ne szivassák már itt feleslegesen.

    15 éve, a youtube előtt itt az emberek 90%-a feladta volna, a játék 4/5-nél, kevéssel a vége előtt. Ez nekem egyértelműen pályadesign hiba. a tesztelő (ha volt ilyenjük) mivel már fél éve napi 8 órában ugyanazt a játékot játszotta képtelen volt felmérni az adott pályaszakasz valódi nehézségét. És ez 15-20 éve gyakorlatilag általános volt.

    Na meg személy szerint jobban szeretem ha én jövök rá, esetleg küzdöm magam végig egy összetett részen minthogy megnézzek egy Walkthrought mert nincs kreativitásom...

    Irigyellek az idődért, de nekem ez nem ér meg fél nap szenvedést ugyanazon a pályarészen. 1-1,5 órát még én is hajlandó vagyok szopni (ha tényleg jó a játék), de azt vallom, hogy ésszerű idő és energiabefektetéssel normal fokozaton meg kell tudni csinálnia egy átlag játékosnak is egy játékot.

    A fejlesztők felelőssége, hogy gondoljanak a HC arcokra is és rakjanak be nekik is megfelelő nehézségi fokot.

    J.

  • joysefke

    veterán

    LOGOUT blog

    válasz .LnB #89 üzenetére

    Bírom az ilyet mikor valaki a harderével henceg. Nem az határozza meg, hogy casual vagy e avagy sem, hogy milyen géped van.

    Ebben igazad van, de mindenesetre komoly korreláció van a két dolog között, hiszen aki komolyan gondolja a játékot az nem kenyérpirítón fog bohóckodni.
    Egyébként nem én kezdtem az arcoskodást azzal, hogy egyből le "kazuálozom" a másikat egy hozzászólás után.

    Lehet meglepődnél ha felsorolnám mennyi felé egerem és egerpadom volt/van.

    Nem hiszem hogy meglepődnék, voltam 1-2 hetet a milyen egeret vegyek topikban mielőtt az enyémet kiválasztottam :)

  • joysefke

    veterán

    LOGOUT blog

    válasz Rent #94 üzenetére

    Az elképzelhető, hogy "komolyabb" gémer vagy mint én. A komoly gémer címért én nem versengek.

    Szóval nem a komoly gémer matricát akartam megszerezni a hsz-emmel, hanem a másik tag "kazuál gémer" skatulyázását akartam nevetségessé tenni ...

    J.

    [ Szerkesztve ]

  • joysefke

    veterán

    LOGOUT blog

    válasz Diopapa #115 üzenetére

    Régebben, amikor még állitólag minden jó volt, az összes PC s játék tartalmazott quick savet. A checkpoint rendszert a konzolok hozták be. Szvsz egy jó/fair checkpoint rendszer növeli az immersiont, mert nem tereli el a játékos figyelmét a save game management

Új hozzászólás Aktív témák