- Akciófigyelő: Humble Games Bundle - Nightdive FPS Remasters
- Call of Duty: Modern Warfare III - Új szezon, újabb ingyenes hétvége jön
- Hunt: Showdown - Jön az engine csere, befutnak az újgenerációs verziók
- Steamre tart a Crime Boss: Rockay City
- The Witcher - Befutott a TV sorozat folytatásának első rövid kedvcsinálója
Új hozzászólás Aktív témák
-
DigitXT
félisten
Nem sajna. Hidd el, konyítok valamennyit a számítógépes grafikához.
Természetesen a végső kép, a feliratokkal pixelhelyes Full HD (natív!),
de a 3D render felbontása kisebb - amit interpolációval felskálázott.Elég, ha kinagyítod (azért linkeltem png-ben), s megnézed a lépcsőket
az autó bármely elemén, a rázókövön, épületen. (Nem pontosan a fele
felbontásból van felskálázva, azt nem állítom, hogy 960x540 - de nem
több egy 1280-as felbontásnál, az garantált: ezen az élsimi sem segít,
persze mosna rajta, de ha Full HD lenne kisebbek lennének a recék.) -
l4ci
senior tag
Hát, nálam a 10"-os Sony tableten iszonyat gáz, ahogy kinéz default beállításokkal... Tiszta kockás minden, egyenes vonal alig van. Igaz, hogy már 2 éves a vas, de azért nem olyan szar, akkor még csúcsgép volt, egy iPad se tol sokkal többet szintetikus teszteken. De hát az optimalizálás hiánya megteszi a hatását: még ilyen fos grafikával is megröccen néha, de majd holnap lebutítom a grafikát, ha befejeztem ezt a challenget. 5"-on valóban "szép", a telefonon
alig lehet észrevenniis észre lehet azért venni a recés éleket, még 1280x720-as felbontáson is... -
DigitXT
félisten
Ovális-ovális... És inkább széles, mint magas: ez is tény...
Pont azért mondtam, hogy perifériás látómező, amit a 16:9-ben
oda szánnak, uis jellemzően a kép közepén van az éleslátásod.
Már ha elég közelről nézed az eszközt. De valljuk be, azért egy
telefonnál nem lesz meg a THX ajánlás sem, ha nem bújsz bele.
Ellenben egy nagyobbacska táblagépnél simán meglehet. Ezért
nem hiányzik a kép széle közelről nézve: nem emiatt lassultam!
Nagyon speciális esetekben, kívülről kezdett hajtűnél benézni a
kanyarcsúcspontra... na ott éreztem, hogy kéne még pár fok.Megjegyzem, a moziban sem homályos a kép két széle... Pont
azért, mert ott is lényeges lehet a képtartalom, ha kell, rá tudsz
nézni. És erről van "nagybaszó", hogy képkivágással operálnak.
Nem is tudtak volna másképp, ha eleve olyan képet vesznek fel!
Lásd még Open Matte: tök jó kisvideók vannak fent róla a neten.Mellesleg, a kamerák sem úgy vesznek fel, ahogy az ember lát,
ami "szerencse", uis nem tudni, a végén hogyan nézzük vissza.Ha mondjuk az RR3-ban "elmosnák" a kép szélét, az tetszene?
Nem, mert elég messziről nézve nem lenne reális az elmosás...
Rá kell hagyni az emberre, hogy ha olyan közelről nézi, akkor a
szeme majd "elmossa" a szélét, és realisztikus lesz az élmény.
A telefont messziről nézve viszont ez nincs így... tehát valójában
ez nem más, mint képkivágás (egy lehetséges nagyobb képből).
Tudjátok, hogy pl. milyen rádió van a Musztángban? Miért nem?
Mert még sosem néztetek oda? Lehetne olyan képet renderelni,
amin megvan a "16:9-es" (esetünkben eredeti!) szélesség, és a
rádió is végig látszik? Hát hogy a viharba ne! Értelme? Csekély.Még több panasz lenne, hogy "lőrésen" kell kinézni az autóból.Megjegyzem: PC játékokban (főleg a frissebbekben, és főleg ami
nem vmi f.s konzolport), jellemzően állítható a FOV, így mindenki
megtalálja "a maga számítását", a saját preferenciái, és kijelzője
szerint... Van aki sokat szeret látni, és nem zavarja, hogy emiatt
minden rohadt messzi lévőnek tűnik... más meg keveset, és nem
zavarja, hogy ettől a mozgása lassúnak tűnik, mint egy zoom-os
felvétel a versenyszemélygépjárműből: különbözőek vagyunk, na!
Az alapbeállítás a legtöbbeknek, a legelterjedtebb kijelzőkön faja.
Aki ezektől eltér (21:9, multimonitor, stb.), vagy éppen ez (vmiért)
hányingert okoz neki (előfordul), állíthatja: örömésbódogság...[GONOSZ]
Annyi, hogy sommásan kijelenteni, hogy "16:9-ben" többet látsz
minden esetben, egy hatalmas tévedés... Amikor képkivágással
jutsz el oda a 4:3-ból, mint régebbi(!) játékokban gyakran, akkor
az pont kevesebb információt jelent. Szerintem nem nekem kell
ezt elmagyaráznod, de tőled megszoktam, hogy próbálkozol.Inkább magyarázd el Sztregonak, neki nem volt világos a dolog!
Neki nem számított semmi, csak a 16:9 meg a fix 60 fps, hogy
ne legyen hátrányban (gyors legyen), ja és a "gyönyörű grafika".
[/GONOSZ][ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
Hozod a formád! Nem: a 4:3 nem az optimális képarány! Ahogy a 16:9 sem az.
Egyszerűen nem létezik optimális* képarány, mert nagyon függ a felhasználástól.
(Az egy dolog, hogy amikor a TV-t kitalálták, azt mondták, legyen a 4:3, mert a
legtöbb embernek az volt a legkényelmesebb. De ez is full történelem. Tényleg!)
Ahogy mondjuk Sztrego is "végigszenvedte" az összes játékát 2007-ig 4:3-ban a
PS2-jével, mert hát olyan TV-je volt otthon, és mit kössön rá, nem igaz? Ez van...
Szerk: az mondjuk más kérdés, hogy a CRT TV-ket is át lehetett kapcsolni 16:9
módra, cserébe persze letterboxolt: ezt vagy nem tudta, vagy nem csak ez volt a
baj, mivel a hagyományos TV-k felbontása (bár foszfornál ez sem triviális!) picike,
szóval 2007-ben nyílt ki a világ, mert lett egy nagyfelbontású+szélesvásznú TV-je.
És azóta ez az etalon: hiába csináltak azóta 21:9-es TV, amin még többet látna?
Szegény mérnökök. (És persze szegény marketingesek... Csak erőlködnek?!)---
Megjegyzem amikor besétálnak a képbe oldalról, mert "túl sokat lát a kamera", a
hátam közepére kívánom a 16:9-et. Vagyis azt a 120 fokot, amit ebbe belesűrít.
Vagy amikor nem fér be az alany a képbe, mert (...nem ismételném meg megint)!
Okés, akkor távolabb megyek: úgy már belefér! De megint felesleges részleteket
látok a kép szélén, ráadásul kicsinek látszik a téma középen: viszont ilyen a TV,
ilyen a YT. Ez kvázi-szabvány manapság, így ebben dolgozunk. Ezt kell szeretni!
Ehhez kell alkalmazkodni - adott esetben levágni a bíró lábát, és akkor milyen jó!Vagy kisebb látószögű objektívet használni: zoomolni! És azzal levágni a lábát.Ellenben egy 4:3-as (fogjuk rá hogy zoomos) akciókamerás (LOL!) videóban pont
sebességérzeted nem lesz (a perifériás látómező hiánya miatt). Tudod mekkora
látószöggel dolgozik mondjuk egy Sony AS200? 170 fok. Befér-e ez értelmesen
a képbe? Nanáhogy... nem! Mi történik? Halszemtorzítás: szükséges rossz...
Persze a linkelt videóban nincs torzítás, de 4:3-ról le lett vágva 16:9-re: elég szar.
Eredetileg sem volt túl jó, de így végképp nem mond semmit, felgyorsítva sem.---
Mikor veszed már észre, hogy rossz emberrel vitázol? Már megint. Ugyanúgy,
ahogy a "Számítógépes grafikáról kezdőknek" c. "fejezetnél" azt akartad nekem
bemagyarázni, hogy a 2 pixel az 1, noha a lelked mélyén már tudtad, hogy nem.
Mondjuk valahol ez szórakoztat, tőled megszoktam: valószínűleg ezért csinálod!
Viszont ha a topiklakókat zavarja, a jövőben inkább nem olvasom, amit irkálsz...Persze sajnálnám, mert a TT időddel bizonyítottad, hogy a játékhoz "van közöd".
De ha már autó játék, az optimális képarány így néz ki:
Látom két pofára eszed a marketinget: mit látunk a képen? Egy autó seggét(!!!),
ahonnan ugye lehetetlen vezetni (árkád bohóckodásra persze elmegy szódával),
valamint egy "oltárian szélesvásznú" képet (yeah!), amit a játékod úgy támogat,
hogy egy iszonyat torz(!!!) lapos képet renderel, s a két szélső monitor CSAK a
perifériás látómeződet szolgálhatja ki - ha messzi ülsz tőle, garantáltan hánysz.
Arról nem beszélve, hogy mennyire ideális a monitorok kávája a kép harmadán?
Akkor már egy 21:9-es monitor, amin ugyan még mindig torzabb lesz a kép, de
legalább nincs ott a káva. Persze a rendes szimekben az oldalsó monitor tök
más kameraállást renderel. Ergo nem torzítja a képet, pl .oldalablakot szimulál,
amire rá tudsz nézni: na az biztos sokat hozzáad az élményhez. Mint egy FFB
kormány is, amit a képeden nem látok. Biztos, hogy így szeretnél játszani?a mai játékokban tényleg több látszik 16:9-ben
Persze, mert így írják meg őket, amihez képest a 4:3 lefaragás. Mert kb. senki
nem használ már olyan monitort. Mármint "multimédiás tartalomfogyasztására".
(Cégnél természetesen egy 1600x1200-as kicsikén dolgozok. Bár kevéske, lol.)Ha raknék egy kapcsolót az RR3-ba, ami 4:3-ban nem lefarag, hanem "kinyitja"
a szélesvásznú letakarást, és hirtelen látszik a Musztáng rádiója, mit szólnál?
Tudom hülyeség, mert kit érdekel a rádió? Meg hát droidon a műszerfal felirata
sem igen olvasható. Szóval az is kit érdekel!!! Meg minek van abban a szarban
olajnyomásmérő, ha egyszer nem működik nem igaz? A tank is a felénél áll.Vagy, ha olyan kapcsoló lenne benne, hogy sz*rik a kijelző képarányára, és ha
4:3-ast érzékel, akkor letterboxban tolja a 16:9-et? Az is működhetne. De ha
már "összenyomja" nekem a képet, hogy többet lássak, akkor kínálja magát a
lehetőség, hogy az a letterbox ne két fekete csík legyen, hanem épp a rádió.
De mivel ezek szar telefonok, táblák, és zárt rendszerek - nem kívánságműsor!
Egyet tehetsz te is: ne vegyél Air 2-t az RR3-hoz! Ezt már leírtam, nem?
(Attól, hogy szarkasztikusan hangzik, lehet mögötte egy nagy adag igazság.)*: egyáltalán tudod, mit jelent ez a szó?
[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
Hátööö... "ugyanolyan optimális képarány" Végülis megismétled azt, amit én,
hogy erősen felhasználásfüggő. Adott környezetben ez optimális, másban az.
De ezek inkább ilyen szabványok és "megszokások", mert nem lehet ráfogni,
hogy a filmiparban optimális, mert. Ahány film, annyi megközelítés. Béke...ne akard nekem tulajdonítani
Ó, dehogynem, hiszen felszólítottál, hogy hozzak példát, amikor nem igaz.
(Hoztam már.) De kikötötted, hogy csak olyat, ami a te feltételeidnek megfelel!
Sőt, még le is írtad, hogy márpedig Sztrego igazat állít. De tudod mit? Ignore.[ Szerkesztve ]
-
Gyurma_13
aktív tag
Nálam meg nagyon erősek a botok, még ha butítom őket, akkor is csak hangyányival lesznek gyengébbek.
De ez nem nagyon zavar, legalább izgalmasak a versenyek. Annak sem sok értelme van, hogy mindig minden erőlködés nélkül összejön. Persze azért az is zavarna, ha a cél előtt buknám el a nyereményautót, mert nem lenne aranyam, hogy fejlesszek vagy skippeljek. Ha minimális arannyal rendelkeznék, valószínű, hogy én is a biztosra hajtanék.Az szerinted befolyásolja a botok erősségét, hogy a totál futam/arany kupa statisztika, hogy viszonyul egymáshoz? Tudod a sajtábrára gondolok...
[ Szerkesztve ]
-
Pompi
MODERÁTOR
Én nem butítok, mert elveszti a játék még azt a cseppnyi izgalámát is ami van neki és maradna az agyatlan farmolás, meg néha a TT ami kihívás.
Maximum "altatok" azaz arra figyelek, hogy nem nyerek kilóméterekkel, nem húzók el, igyekszem csak pár km-mel dönteni a speed recordokat, kevéssel meglépni az autocross limitet stb.
És azért így is vannak jó futamok. Az 5/3-hoz már nem volt elég a pénzes tuning, ráment a fék 15 aranyért, meg a kerék 18-ért, így még mindig kevesebb volt, mint a 35-ös skip. Az utolsó eliminationt is többször kellett megpróbálnom, valami mindig hibádzott, már a sokadik na még egy utolsó próbálkozást aztán skip (mert itt már mindegyik tuning annyi lett volna, mint a skip, és az legalább biztos és fogytán volt az idő) futamot nyomtam, amikor összejött minden és meglett.
Feel Good Inc.
-
kgymac
őstag
Szvsz beleszól, de súlyozva. A lányom mindig erősebb ellenfeleket kap az eventek/szériák elején, mint én, az overall indexe is magasabb kb 10%-kal.
Az én tapasztalataim alapján ezektől függ: overall index, driver level, szérián belüli index, kocsi pr, ill. a kocsi erőssége a szérián belül (pl. gyengébb kocsival (audi r8) nyerem meg szuzuka 5 köröst {r8+918+bmw} , erősebb ellenfeleket ad a későbbi futamokban). -
kgymac
őstag
Igazán több profillal, új széria/eventnél látszik az overall index hatása, egy profil esetében nem. A lányom még az "elején" jár 60-70 kocsival, 90% feletti overall indexxel. Az enyém 67%-os, így új event/széria (már csak a nascarosok maradtak, autó hiányában csak az utolsó eventek botjaira lehet támaszkodni) estében az első naptól erősebb ellenfeleket kap (cup/head/elimination). Ha esetleg azonos is az ellenfél, mindig nagyobb sebesség/több táv (ill. jobb idő) kell speed rec/snap/endurance/hunter teljesítéséhez.
A régi szériáimban nekem is ált. auraipod/rattlesnack az ellenfél, ált. full/majdnem full kocsival tudom csak megverni őket.
Elég sokat farmoltam eddig (2960 óra, 572 szint, >490M R$, 29.5e gold), hogy feltűnjön, hogy a kocsi pr növelésére (1-2 tier szint, nem csak lépés), ill. 20-40 szintlépés (közben csak farmolás volt) - nagyjából a 200-as szintig - emelte a botok szintjét. Arra mindig vigyáztam (kb. a 100-as szint óta), hogy ne nagyon gyepáljam el a botokat, mert jön auraipod/rsnack és a kocsik közel fullra húzása...
A karácsonyi akció előtt csak a szuzuka 5 körös farm futam volt a lányomnál, ha az audival nyertem, mindig 4-5 szinttel
erősebb botokat kaptam később a 918/bmw-nek. Ebből tippelnék, hogy az autó szérián belüli poziciója is számít.
A lányomnál tűnt fel egy futamban (red origin, utolsó nap, 6 kör 412t2 ellen, ütközés/törés nélkül) dr w..., aki elvileg auraipod/rsnack felett áll ai-ban (első volt az indulási listán, ráadásul nyerte is a futamot ) Találkozott már valaki ezzel a bottal másik futamban ?
Új hozzászólás Aktív témák
- Ford topik
- Netfone
- AMD Navi Radeon™ RX 7xxx sorozat
- Bőven 8 GHz felett ketyeg a G.Skill új Trident memóriája
- Politika
- Proxmox VE
- Synology NAS
- Bestbuy játékok
- Megfizethető és viszonylag kompakt ház született a Lian Li-DAN Cases frigyből
- NVIDIA GeForce RTX 4080 /4080S / 4090 (AD103 / 102)
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen