Új hozzászólás Aktív témák
-
Ilsyde
őstag
Igaz, ez mar id tech 5, az meg id tech 4. De a Quake Wars-al meg a megatexture-el nem is volt semmi gond, mert az elsosorban PC-re keszult. Aztan lett belole konzol port (egy ev elteltevel).
Ez csak rossz kifogas. Ordit rola hogy a motor a konzolokat reszesiti elonyben, maga Carmack is egyertelmuen kijelentette hogy csak ezzel az eljarassal tudtak konzolon szep eredemyent elerni de a PC teljesen mashogy mukodik es ilyesmire semmi szukseg, csak hatraltatja az eljarasokat.
Vegulis ugy csinaltak az engine-t hogy elmenjen a jatek a legalja konzolon is (PS3), aztan ezt a kesz kodot foltoztak hogy elfusson valahogy PC-n. Az a szep az egeszben hogy ez megintcsak Carmack szajabol hangzott el, eloben, csak persze koritessel
-
Ilsyde
őstag
Nem az megatexture-re gondoltam, hanem a megoldasra ahogy korulotted frissitgeti a texturakat. Ez a metodus konzoloknal muszaj, PC-t viszont visszaveti (ahogy latni lehetett). Egyszeruen nem ertem hogy ha Carmack ezt igy kijelenti akkor miert nem figyeltek ra hogy ne essenek ebbe a hibaba Nem veszekedni akarok, csak felhozom ami elhangzott.
Nem tudom egy-egy driver mit fog rajta segiteni ha magaban a kodban van a hianyossag. Az UE3 is ilyen, legutoljara peldaul a Singularity volt ami hasonloan kuszkodott mint most a Rage. Mindegyiken patch segitett, nem a driver. Meg most a Rage-re is volt/lesz patch, ahogy lentebb irtak ez is azt jelenti hogy nem egy driver fogja megoldani a problemat, bar nyilvan segit mint minden mas jateknal.
A legtobben azert vannak felcseszodve mert ez egy "uj" tech, meg osszedolgoztak a videokartyagyartokkal meg bla bla bla de a vegen csakis az szamit hogy mas jatekban nincs ilyen ormotlan hiba (oke, a Singularityben pl. volt) tehat meg lehetett volna csinalni azt rendesen is, szardobalas meg masok okolasa nelkul. Szerintem ennyi
-
-
félisten
-
#65675776
törölt tag
Nem is várja el senki, hogy felsorold Őket. Csak a magas lóról írod, hogy a motor lényegében hibátlan.
Viszont a VRAM-os kérdésre csak egy ködös választ tudtál adni. Nem a konkrét kiterjesztés érdekelt, hanem hogy mi is az, ami miatt az gyorsabban elérhető? Mert nem érhető el gyorsabban, csak az új eljárásokkal a textúraműveletek sávszélességigénye kisebb lesz. De attól, hogy ezek az új eljárások esetleg nincsenek driverben támogatva még nem kellene bugosnak lennie a játéknak. Ugyan úgy futnia kell, csak kicsit lassabban. Szóval láthatóan magában a motorban van a hiba.
Nyilván valóan arra építettek Carmack-ék, hogy minden driver támogatni fogja a játék többször elhalasztott megjelenésére az új eljárásokat. Nem jött be. De erre építeni egyébként is botorság. Az optimalizálás pont azt is jelentené, hogy több renderút is meg van írva, hogy az esetleg alacsonyabb OGL támogatású GPU-kon is fusson rendesen a játék. Nos ez a jelek szerint teljesen elmaradt. Azaz a motor optimalizálatlan. (Anno a HL2 megjelenése azért csúszott újabb fél évet, mert teljesen új renderutat kellett írni a GeForce FX-ekhez, ugyanis a shader motorjuk még az előzetesen egyébként is alacsony várakozást is jelentősen alulmúlta, azt eredményezve, hogy a csúcs FX-en lassabban futott a játék, mint egy Radeon 9600-on. De ilyen apróságok láthatóan nem érdeklik az iD-eseket.)
A VRAM-ot pedig továbbra sem lehet közvetlenebbül elérni, mint ahogy azt egy GPU teszi.
-
Lenry
félisten
Carmack a rendszermemória - GPU általi - közvetlen és gyors eléréséről beszélt, ami konzolokban meg IGP esetén megvan, a PC-k diszkrét VGA-ja esetén meg nincs. fizikailag nincs. ezen nem fog semmilyen szoftver javítani.
ezzel kevered a dolgokat.
Gvella Glan! | There are two types of people: Those who can extrapolate from incomplete data
-
Bocs, a játék 60 dollár. Ennyi pénzért az ember elvárja, hogy működjön is. A netszerte található videókban látni olyan hibákat, amelyeket nemhogy Carmacktól, de még egy kezdőtől sem fogadna el senki - egyébként egy szóval nem mondtam, hogy más játék hibátlan lenne. Csúcskategóriás vason szaggatni, textúrákat későn betölteni, kifagyni (!), felbontás állítását lehetetlenné tenni - elfogadhatatlan. Mondom: egy kezdőtől is, nemhogy Carmacktól. Idejét nem tudom megmondani, mikor láttam játékot utoljára szoftveres hibából hátast dobni. Nem vitatom Carmack tudását, dehogy most egy hulladékot adott ki a kezéből, az biztos.
https://www.coreinfinity.tech
-
félisten
-
Pikari
őstag
ezt úgy kellett volna kiadni, hogy a megjelenése előtt 2 hónappal ki kellett volna dobni valami futtatható benchmark programot, aztán a game megjelenésére javítani benne a hibákat
A Dunning−Kruger-hatás az a pszichológiai jelenség, amikor korlátozott tudású, kompetenciájú vagy képességű emberek rendkívül hozzáértőnek tartják magukat valamiben, amiben nyilvánvalóan nem azok.
Új hozzászólás Aktív témák
- Amazfit GTS 2 új! (nem a mini)
- -62% HP EliteBook 845 G7 (840 G7):Ryzen 5 4650U,16GB,512GB SSD,vilI.MAGYAR bill.,Bang&Ol.,Win11ProHU
- Több db HP Thunderbolt dock 230W G2 230W -os töltővel MONITORCENTER
- Philips Evnia 42M2N8900 Gamer Oled Monitor!42"/4k/138hz/0,1ms/Freesync-Gsync/HDMI 2.1/TypeC/Ambiglow
- -56% HP EliteBook 840 G8:i7 1165G7,16GB RAM,512GB NMVe SSD,Iris Xe,IR kam.+ujj.olv.,vil.MAGYAR bill.