Új hozzászólás Aktív témák
-
#65675776
törölt tag
Nem is várja el senki, hogy felsorold Őket. Csak a magas lóról írod, hogy a motor lényegében hibátlan.
Viszont a VRAM-os kérdésre csak egy ködös választ tudtál adni. Nem a konkrét kiterjesztés érdekelt, hanem hogy mi is az, ami miatt az gyorsabban elérhető? Mert nem érhető el gyorsabban, csak az új eljárásokkal a textúraműveletek sávszélességigénye kisebb lesz. De attól, hogy ezek az új eljárások esetleg nincsenek driverben támogatva még nem kellene bugosnak lennie a játéknak. Ugyan úgy futnia kell, csak kicsit lassabban. Szóval láthatóan magában a motorban van a hiba.
Nyilván valóan arra építettek Carmack-ék, hogy minden driver támogatni fogja a játék többször elhalasztott megjelenésére az új eljárásokat. Nem jött be. De erre építeni egyébként is botorság. Az optimalizálás pont azt is jelentené, hogy több renderút is meg van írva, hogy az esetleg alacsonyabb OGL támogatású GPU-kon is fusson rendesen a játék. Nos ez a jelek szerint teljesen elmaradt. Azaz a motor optimalizálatlan. (Anno a HL2 megjelenése azért csúszott újabb fél évet, mert teljesen új renderutat kellett írni a GeForce FX-ekhez, ugyanis a shader motorjuk még az előzetesen egyébként is alacsony várakozást is jelentősen alulmúlta, azt eredményezve, hogy a csúcs FX-en lassabban futott a játék, mint egy Radeon 9600-on. De ilyen apróságok láthatóan nem érdeklik az iD-eseket.)
A VRAM-ot pedig továbbra sem lehet közvetlenebbül elérni, mint ahogy azt egy GPU teszi.
-
#65675776
törölt tag
Attól még a lehetőség megvan. Egyébként pedig a rendszerbusz sebességétől függ alapvetően. Itt számítana az, hogy mennyi az FSB, mennyi a HT órajel... Csak nem használja senki sem a FastWrite-ot már, szóval ezt már nem is igazán lehet lemérni.
Azért egy 4000GT/s-es HT link esetén nem lenne annyira lassú. 16 biten (amit a procikon használ az AMD) is lenne 8GB/s upstream. De ugye ez csak a HT-s AMD prociknál igaz, ott sem mindre.
Kérdés mennyi lenne a szükséges. A VRAM sebességét csak és kizárólag egy dedikált busszal lehetne megközelíteni. Ahhoz viszont az egész PC architektúrát meg kellene változtatni, elég komoly kompatibilitási problémákkal.
TESCO-Zsömle: Az igen. Ebben tényleg ilyen trágyák a textúrák?
proof88: És mennyivel egyszerűbb lett volna, ha alapból utánajársz Te magad, mielőtt bedobod a témát...
[ Szerkesztve ]
-
#65675776
törölt tag
válasz BudTerence #96 üzenetére
GPU-ban valóban a PS3 a gyengébb.
-
-
#65675776
törölt tag
válasz BudTerence #173 üzenetére
Jó pénzért nekem is korpásodik a hajam...