Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • makkmarce

    őstag

    válasz Bati0501 #243 üzenetére

    jogos, az id3 már valós első generációs villanyautós vw produktum, az egolf és a többi borzalom a kvótaautó (asszem nem is soroltam az id3-at oda). Viszont sokszor szándékosan kihagynak valamilyen funkciót, hogy a régit vedd. Azért azt tegyük hozzá, hogy a vw is óvatosan villanyozik, mert van kb 80 gyára, aztán abból talán 1-2ben ha foglalkoznak villanyautókkal.

    Azért 100-al számoltam, mert a mostani modelleknel kb annyira lement az ára, mivel minden évben csökken. 150 volt a legdrágább CATL, 100 volt akkor a tesla, mikor a model3 megjelent, és a kettő közt volt az LG Chem kb 120-130-al, meg vannak mások is. Ha megnézed szándékosan 3millióval többet írtam árnak, nem 2-t (amibe ideális esetbe a legolcsóbb kerülne). Így van benne tartalék is, de így is irreális az ára a kocsiknak. (a tesla meg van annyira divatcikk is, mint csak egy szimpla villanyjárgány, azt meg mindenki annyira árazza, amire akarja). Hozzáadhatsz akár még 1 millát, még mindig hiányzik 4, ami teljesen indokolatlan.
    Ha 150 lenne egy gyárnak egy motor, akkor halomra kereshetnék magukat vele és a világ urai lennének, holott a valóságban 5% alatt van a profitmarzs, tehát valami sántit. Nézd hozzá a motor nem csak a blokk, hanem a komplett körítés a ráagatott cuccokkal, vátlóval (villanymotorhoz nem kell, hacsak nem cél a 2 körüli gyorsulás). A villanymotor egy jóval fapadosabb cucc, jóval kevesebb munkából, jóval több tapasztalat van vele (az autógyártókon kívűl). Senki se mondta, hogy a következő ütemezett padlólemez tervezésnél ne vegyék figyelembe a villanyt. Biztos, hogy nem egyszerű összerakni, viszont csak rajtuk áll, hogy melyik irányba mennek, a V8-as biturbo-nak és a 70 literes tanknak is kellett a hely, azt is megoldották. Természetesen beruházásokkal jár egy új gyártósor, de inkább az a gond, hogy az autógyártók jó része már csak legózott. Megvették a bosch-tól a komplett elektronikát, szűrőt, miegyebet, a zetef-től a váltót, a denso-tól a szenzorcsomat akár, aztán összerakták az egészet, érdemi fejlesztés már rég zajlott, megtették ezt a beszállítók. Mivel a beszállítók még csak most kezdenek el villany hajtásláncokat készíteni, így vagy saját kútfőből megcsinálják, vagy kivárnak.

    tanulmány

    Sajnos nem tudok hanuláról nagyobb tisztelettel beszélni, mert eladta magát 2 fillérért, és szégyen volt amit előadott. Nézd meg az előadását. Egy profi motortervező, aki saját magát lejáratta a műsorral, az ember már a felénél a falba verte a fejét, annyira kínos volt. Tipikus butaságok ez a ha egyszerre mindneki tölti a villanytragacsát, akkor majd elmegy az áram, meg hasonlók.
    Szerintem mondhatott volna nemet is, hogy ne kelljen ezzel házalnia, de lehet, hogy hisz benne, ezt nem tudhatom.
    Nagyon szórakoztatóan ad elő, látszik a tehetség, és aki nem tud kettőig számolni, az iszonyat jól szórakozik rajta, hogy hogy megszivatják a villanyautós hülyéket, és leleplezi a nagy "összeesküvést".

    okoskodom, tehát vagyok

Új hozzászólás Aktív témák