Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • makkmarce

    őstag

    válasz 8th #120 üzenetére

    ne bohóckodjunk már ezzel a belső égésű motorral...
    az összes károsanyag mérés NECD szabvány szerint történik(szándékosan nem álltak át se WLTP-re, se EPA-ra), aminek kb annyi köze a valósághoz, mint az armageddonos filmnek a meteorelhárításhoz.. szóval semmi.

    kb 10 éve NEM tudják lentebb vinni, csak a szabványt és a programot pofozgatják, hogy kevesebb legyen. (érdemes megnézni a csoda V8 hibridek 1 literes fogyasztásait, vagy a toyota féle "öntöltő" hibrid nevű badarságot).
    Elég csak megnézni az üzemanyagfogyasztási statisztikákat, ha annyira csudijó, takarékos lenne minden, nem nőne, hanem csökkenne a fogyasztás.
    1. a DPF tisztítása NEM kiforrott dolog. Micike aki minden nap viszi a gyereket az A8 dízellel az iskolába, az ő kocsija SOHASE jut odáig, hogy 1 tisztító fázis lemenjen rajta. Végül mikor már karácsonyfa a műszerfal, begurul a szervízbe, aztán ott kiviszik pályára, hátha kiég belőle. Adalékot nem tölt, bár bontott a haver olyat is, amiben megkocsonyásodott az egyik ilyen trutyi(mert okosba el volt zárva, hogy ne fogyjon), ekkor a komplett rendszer le, aztán átmosás. Ezt a userek nem fizetik, inkább kiköttetik a francba.
    2. új szűrőt szinte senki se tesz be, mert a gyártó irreális áron adja. Utángyártott kamut meg max a kis lelke megnyugatására, mert az kb 5 percig szűr(ha szűr), aztán inkább csak átereszt. Persze a műszakin átmegy okosba.

    "Egy ilyen tisztítást követően egy az önregenerálásra már csak korlátozottan képes motorhiba lámpát dobáló szűrő elmegy újabb minimum 50ezer kilométert de a tapasztalat azt mutatja, hogy jellemzően inkább többet. "
    Ha meg kiherélik és kiütik, akkor végtelen ideig elmegy, ez pont azt mutatja, hogy se nem hosszúéletű, se nem tartós, se nem környezetkímélő, és a CO2-t meg a legnagyobb csodaszűrő se szűri, hisz pont az a lényeg, hogy csak az jöjjön ki belőle.
    A villanyautónál meg az a cél, hogy az se.. és mondjuk fékpor se, meg 15ezrenként olajcsere se.

    A belső égésű motornak vége, hamis tanulmányokkal kb idáig tudtak játszani a németek is, 10 éven belül kb 90% lesz a modelpalettában a villany.

    Én örülök, hogy részese lehettem a benzin V8 feelingnek, de ideje váltani.

    okoskodom, tehát vagyok

  • makkmarce

    őstag

    válasz Bati0501 #132 üzenetére

    nem tudták hozni.
    pont ezért perelték rommá őket
    sehol, még a NEDC alatt SEM tudta hozni, ezért készült a csaló software, ahol észrevette a tesztet a kocsi, egyből üzemmódot váltott (ami kb annyit jelentett, hogy a teljesítményt nagy mértékben visszavette). Az külön mókás, hogy EU-ban az amerikai NOx határérték 10x-ese is megengedett, de még így se fértek bele (kb 4x-esen lépték túl).
    Az amerikai márkaképviselet annyira nem tudott erről, hogy ők adták az autókat az egyetemeknek tesztelésre.
    Ennek ugye van egy előélete, mert 1999 körül 1x már volt dízelbotrány amerikában, csak akkor nem a németeket, hanem az amerikai márkákat büntették rommá (ezért sincs amerikában túl sok dízel). Ott már trükköztek egyet, hogy közelébe se voltak az autók valós használatban, de nem csak a személyautók, asszem a CAT is kapott csekket. Na ezért kérték el az egyetemek később a német csodát, hogy hogy a fészkes fenébe csinálják azt, ami nekik nem sikerült sohase, ilyen csodamotort fejleszeni, ami tudja a határértéket.

    10 éve a ICE körül már csak kozmetikázás van, amihez az EUs törvényhozók is asszisztálnak, ez pont addig fog tartani, míg nem lesz elég villanyos(főleg német) EU-s model. Mondjuk kezdhetnék azzal, hogy a NEDC ciklust eltörlik, meg a hozzá tartozó trükközéseket(körberagasztott autó, virsligumi, etc), és átállnak WLTP-re, ami még mindig nem valós, de legalább a forgalomban reprodukálható.

    Senkit se érdekel mire lett tervezve a dízel A8, mert nem arra használják, és nem állíthatod le software-esen az autót, ha nem úgy használják, ahogy megálmodták (ami ugye a NECD.. próbálj úgy közlekedni)
    Rossz a teslás példád, mégpedig azért, mert ha a teslával ha 180-al mész meg kell állnod mondjuk 1.5 óránként, attól az csak kellemetlenség, ellenben az A8 szűrőrendszere eléggé megsínyli az araszolást, aminek szennyezését a városlakók kapják az arcukba.

    Az EURO 7 még mindig vicc, mert pont a kisautókat büntetik (sokan, sokhelyen megírták, bemutatták, keress rá, érdemes utánaolvasni). Az a szabályzás, ahol a biturbo V8 a környezetkímélő, és az 1.2 benzin a környezetterhelő, ott azért felfeslik a német lobbi ereje az EU-s politikában.

    [ Szerkesztve ]

    okoskodom, tehát vagyok

  • makkmarce

    őstag

    válasz NandoXXL #139 üzenetére

    a fékport a villanyautó megoldotta, maradt a gumi, hát arra várni kell még egy jó darabig.

    okoskodom, tehát vagyok

  • makkmarce

    őstag

    válasz Pingüino #147 üzenetére

    pedig úgy reménykedtem, hogy kijön az új tesla roadster spaceX edition... semmi értelme, de iszonyat menő, ha milliárdos lennék, tuti rendeltem volna egyet :D
    persze nem klasszikus lebegő autó, de egy agyrém, az biztos :D

    okoskodom, tehát vagyok

  • makkmarce

    őstag

    válasz #90088192 #148 üzenetére

    hááááát.. azért ott a szálló por koncentráció és a fékezés elég nagy gond :DDD

    okoskodom, tehát vagyok

  • makkmarce

    őstag

    válasz Bati0501 #157 üzenetére

    "Mindig is csak Európában volt erős a dízel személyautók piaca, sehol máshol a világon, mindenféle botrányok nélkül alakult így."
    Nem botrányok, hanem az autógyártó lobbi miatt. Míg se ázsiában, se az USA-ban nem sikerült környezetbarát jó minőségű dízelt csinálni, itt azt hazudták, hogy tudnak, aztán kiderült, hogy mégsem.

    a villanyautó nem tud vontatni mesét el kéne már felejteni, ezt se tudom honnan szedi mindenki, külön mókás ez az elektromos targoncák és vonatok korában, ahol tonnákat mozgatnak vele naponta. (de rákereshetsz a teslák vígan vontatnak bármit, persze van olyan amelyik nem, de a 3 hengeres benzin sem).

    "Németország lebontotta a szénerőműveit, hogy zöldebb energiába fektessen, a kieső árammennyiséget meg megveszi a lengyelektől, akik azt szénerőművekben állították elő."
    szokásos ferdítés, remélem nem a hanula féle butaságból veszed ezeket.
    A német energiamix nyilvános, nem véletlen csinálta a vw féle dízel kamu tanulmány is 5-10 évvel ezelőtti adatokból a számításait, nehogy kiderüljön, hogy badarság az egész.
    itt nézelődhetsz
    Ha vesznek, sokszor francia atomot vesznek, nem feltétlen lengyen szenet.
    Olyan szinten meglódult a zöld energia, hogy az valami hihhetetlen, és csak pár év kellett hozzá. Sok országban azért zárják a szénerőművet mert nem éri meg üzemeltetni, nem azért, mert a sötétzöldek erőlködnek, hanem mert az összes többi alternatíva OLCSÓBB, mint karbantartani a régi lerobbant rossz hatékonyságú szennyező erőműveket.
    elemzés erről

    "Elnézést, de ez a folyton visszatérő érv, hogy "városlakók arcába pufog az autó, bezzeg az elektromos"...szűklátókörűségre utal, rendszerszemléletre lenne szükség."
    Pont az a szűklátókörüség, hogyha valahol tenni lehetne valamit, akkor homokba dugjuk a fejünket, és azt mondjuk.. áá mindenki pöfög, én miért ne.
    Senki se kötelez villanyautó vásárlásra, a régi autók úgy is kikopnak, és biztos, hogy lesz gond a villannyal is, de nem kérdés, hogy ez a jövő. (bár ha úgy fognak zenélni, mint az amazon tesztjárgányai, akkor inkább vissza a V8-at :DDD )

    [ Szerkesztve ]

    okoskodom, tehát vagyok

  • makkmarce

    őstag

    válasz Tuomas #160 üzenetére

    minden héten van önvezető tesla :)
    maradjunk annyiban, hogy örül az ember, hogy tudja tartani a sávot.
    Jelenleg ez az egyik legmodernebb, de az önvezetéstől még évek választják el.

    okoskodom, tehát vagyok

  • makkmarce

    őstag

    válasz tranceplanet #169 üzenetére

    a villanyautó minimum 10 évet késett.
    10 éve az van, hogy mindenáron, de legyenek pöfékelő autók. Erre épült az összes szabályozás. A nagy autógyártók minden hónapban előadták, hogy a villanyautó lehetetlen.
    A politikusokat és a népet pont addig lehetett hülyiteni ezzel, míg valójában meg nem csinálta valaki. Utána jött a fúrás: topgear féle akciók, folyamatos shortolás, mindenhéten lehozzuk, hogy jobban szennyez és dízel az isten. Aztán jött a csalás, tagadás, kamu tanulmányok, olajdömping a palakitermeléssel, és most meg itt a pofáraesés.
    Tetszettek volna fejleszeni :)

    kicsit olyan síratni a pöfékelőket, mint az okostelefonok korában a buta telefont

    [ Szerkesztve ]

    okoskodom, tehát vagyok

  • makkmarce

    őstag

    válasz tranceplanet #171 üzenetére

    minden héten van valaki , aki emiatt fanyalog.. hogy most 300km kell, mikor az meglett akkor 500 kellett, mikor az meglett akkor 1000 kellett.. utána majd az lesz, hogy miért nem megy 24 órán keresztül.
    A megfizethetőség az tényleg érv, mert nincs használtan a sufniban 500ért bontószökevény, de arra még várni kell legalább 1-2 évtizedet.

    okoskodom, tehát vagyok

  • makkmarce

    őstag

    válasz dbj19 #175 üzenetére

    linkeltem lentebb az energiamixet, miért nem nézted meg?
    könyörgöm, már megcsinálták, működik, most arról győzködjelek, hogy hogy lehet, ami már kész?

    okoskodom, tehát vagyok

  • makkmarce

    őstag

    válasz Bati0501 #173 üzenetére

    "De hát épp ez a lényeg, hogy jelenleg nem környezetkímélőbb egy elektromos autó."
    ezt mivel tudod alátámasztani?

    amennyit elhúzol egy passattal, azt el tudod egy villanyteslával is. Mivel a tesla nehezebb és erősebb, nemigazán értem a problémádat.
    itthon handrásék csináltak egy tesztet, mikor hazahúzták az András BMW-jét a teslával egy utánfutón.

    [ Szerkesztve ]

    okoskodom, tehát vagyok

  • makkmarce

    őstag

    válasz dabadab #180 üzenetére

    Én se, meg ugye nem véletlen a villanymozdony(villanydízel) sem, full nem vágom mit akarnak kihozni ebből, ráadásul alapból nehezebb, ami a stabilitásnak jót tesz.
    Nem is lesz tőle irreális fogyasztása se. Teljesen érthetetlen.

    okoskodom, tehát vagyok

  • makkmarce

    őstag

    válasz Bati0501 #183 üzenetére

    köszönöm, hogy találtál egy véleménycikket, pedig szinte biztosra vettem, hogy a hanula félét fogod linkelni.
    Ami 5 perc alatt cáfolható, az szót se érdemel, ugyanarra a kamu német tanulmányra hivatkozik, amit a VW rendelt meg, de felsültek vele. Utána kezdték el komolyabban venni a villanyautót.

    Mondjuk ha megnézel egy svájci egyetemet, aki kicsit komolyabban vette a témát, egyből látod, hogy butaság a guardianos bohózat.
    Alul lépkedhetsz az autók közt, mindent elláttak forrásmegjelöléssel, mindennek utánanézhetsz.

    nincs HA meg jövőben. Annyi van, hogy drágább, és a mostani jobbaknak kb 5-600km a hatótávja, a töltés meg 30 perc ha fullra akarod.
    a többi butaságot, hogy szennyez, hogy nem vontat, azt felejtsük már el, te is tudsz most olyan benzinest venni, ami nem vontat, mert 1km után elég a váltója, de tudsz olyat, ami igen.

    Az, hogy az ID3-ban mit bénáztak a németek, nem különösebben érdekel, csak azért csinálják, hogy még mindig bizonygassák, hogy a villany rossz, addig is vegyél dízelt, mert ránkrohad. Mivel van ellenpélda, ezért ez tök felesleges, kb mintha az 1-es golf specifikációjából mondanánk bölcset a teljes ICE autóiparra, hogy csak arra voltak képesek.

    a tesla drága, mert divatuató.
    Megtennéd, hogy mutatsz egy tesla specifikájú autót sima benzinben? mondjuk elég ha 3.5 alatt van százon, nem sietünk, és legalább akkora a raktér és férőhely. Nem hiszem, hogy az 5 milliós suzukik közt találod meg.

    A gyorsulás felesleges, de szándékos most, mivel ha az új csoda mercit/bmwt/audit/ferrarit állva hagyja a lámpánál Andriska a családi szedánnal, akkor talán elgondolkodnak, hogy taycant kellett volna venni :D, vagy befizetnek egy új tesla roadster-re.

    okoskodom, tehát vagyok

  • makkmarce

    őstag

    válasz Bati0501 #184 üzenetére

    mert a vw-nek kb 80 autógyára van, a teslának meg kb 2. Nem lehet mindent egyszerre, és 2 éve még a csőd szélén voltak. Nem véletlen veszteségesek, mindent mindig visszaforgatnak. Jelenleg is a gyíkokkal hadakoznak a berlin melletti erdőkben :D, hogy tudjon épülni a következő gyár.

    okoskodom, tehát vagyok

  • makkmarce

    őstag

    válasz Bati0501 #187 üzenetére

    az e-up kvótaautó, olvass utána
    nem szándékozzák gyártani, csak azért létezik, hogy a CO2-es kvótabüntetést ne kelljen fizetni.
    A legtöbb ilyen szedett vedett európai az szintén az, hogy meglegyen a flotta átlag
    Ha eladank valakinek 10 milláért egy ilyet, akkor utána elpasszolhatnak V8-as biturbós audit is. Ezért rossz mindnek a hatótávja, ezért limitált minden szempontból a használatuk, mert olcsóbb eladni ezeket az "izéket", mint befizetni a büntetéseket.
    Pont csak annyit adnak el belőlle, ami fedezi a kvótát.

    Aki komolyan gondolta, hogy a népnek készít az a Nissan, Kia, Tesla M3(és majd az M2), BMW az i3-mal, és a franciák.
    Bár sok esetben van itt is szándékos túlárazás, de milyen meglepő, ha van felső árplafon a villanytámogatásra, simán engednek akár 2-3 milliót az árból, szóval simán csak nyerészkednek, mert ennyiért is elviszik.
    Van 1-2 prémium nagyonsokért EQC, e-tron, Taycan, és Tesla nagyonsokért.
    Az ID3 a vw első próbálkozása, hogy tényleg villanyautót gyártson, meg is szenvedtek vele rendesen.

    A SEMI pont azért lesz kelendő, mert itt rövidebb távon kell fuvarozni. Kinnt az usa-ban a napi 1+1 óra autózós munkábajárás az sokaknak alap, itt 2 óra alatt már másik országban lehetsz.
    Nem csak a tesla csinál nyergesvontatót, ott a MAN meg a többiek, sokak villanyosítanak.

    Készül a villanytraktor is, pedig oda kell nyomaték, bár nem kerestem rá, hogy épp hol tartanak. John deere csinált már prototípust a közepes méretből asszem.

    okoskodom, tehát vagyok

  • makkmarce

    őstag

    válasz dbj19 #197 üzenetére

    hatósági áras termékeket hasonlítasz össze.. semmi értelme megint.
    kb olyan, mintha a parkolási díjakat hasonlítanád.
    A lakossági villany hatósági áras termék, semmi köze a piac működéséhez.
    A németek meg köszönik jól vannak, de ezekszerint nem voltál hajlandó megnyitni a linket.

    okoskodom, tehát vagyok

  • makkmarce

    őstag

    válasz Gargouille #198 üzenetére

    ne könyörgöm.. az iphone az nem korszakváltó volt, ott már régóta mindenki sütögette ezt a pecsenyét. Évekkel előtte indult mind az android, mind a winCE, palmtop, és az összes többi fejlesztése. Az apple divatos terméket tud gyártani, nem korszakalkotót. Ahogy Steve Jobs mondotta anno, jól tudnak lopni.

    okoskodom, tehát vagyok

  • makkmarce

    őstag

    válasz Bati0501 #204 üzenetére

    nagyon vicces véleménycikknek nevezni egy egyetemi tanulmányt és összehasonlítani egy bulvárlap bohózatával. (ráadásul folyamatosan aktualizálják)
    mivel nem sikerült megnézned amit linkeltem, telejesen felesges vitatkoznunk
    a VW-s bohózattal szemben abban minden benne van forrásmegjelöléssel, meg a lengyel energiamixet is kiválaszthatod, ha arra vagy kiváncsi. A németek lejáratták magukat azzal a "tanulmánnyal" rajtuk röhögött mindneki, de fizetett hírdetésként lehozták kb 3 havonta.
    Igen, a VW elköltött milliárdokat, hogy összehozza a csalósdízel korszakot.
    Szóval egy autót se tudsz mondani, ami tudja ebben az árban, sejtettem. nulla forrás, de a vagdalkozás az megy. Ez a tudok mondani duma nem érdekel. Ha tudsz, miért nem mondod? Titok?
    Az a baj, sejtegetősen tekergőzöl konkrétumok nélkül. Mikor meg bebuksz egy konkrétumot, akkor az nem is számít (pl vontatás).
    Megvitathatjuk a vw tanulmányt is, ahol a tankban termelődő benzin van NECD fogyasztású autóban összehasonlátva a tesla teljes gyártási költségével lengyel szénnel, és ha jól emlékszem egészen odáig, hogy a litiumot szállítják a teherautóval.
    És ekkor jön ki a 200ezres km-nél váltás.. ja hogy nem érdekes honnan jön az üzemanyag, vagy hogy olajat cserélünk a benzinesben fél évente? vagy hogy a benzinmotort is le kell gyártani? sebaj.
    Darabokra szedték azt a bohózatot, rengeteg ferdítés van benne, és iszonyat izzadságszagu, ráadásul vagy 5éves, mielőtt az ID3-al elkezdtek volna érdemben foglalkozni.

    [ Szerkesztve ]

    okoskodom, tehát vagyok

  • makkmarce

    őstag

    válasz Bati0501 #218 üzenetére

    az a baj, nem tudod a kronológiai sorrendet

    -vw csinál csalódízelt, és váltig állítja, hogy a villanyautó lehetetlen
    -tesla gyárt villanyt, model S, nissan leaf-elt, BMW i3-at
    -vw megbukik a csalódízellel, jön az euro 6, váltig állítja, hogy a villanyautó kb az e-golf, ugye látják milyen rossz, lehetetlen normális áru villanyt gyártani
    -tesla gyárt model 3-at, nissan leaf 2-t, jön a kiá-tól, és a PSA-tól is kisebb autó
    -vw megjelenteti a hamis tanulmányát, kb régi ferdített adatokka, rajtuk röhög mindenki, közben elkészül az első audi e-tron.
    -vw folyamatosan minden országban, minden fórumon 2-3 havonta előadásokat tart, itthon a hanula féle kabaré megy, hogy a dízel környezetbarátabb. az előadássorozat teljes kudarc, rajtuk röhög mindenki.
    - VW-nél lezajlik a vezetőség csere, és a vw vezére a teslát tartja iránynak, hogy őt kell beérniük, az interju még mindig a YT-on.
    - Merkel ID3 gyárat avat, vw bejelenti, hogy most már teljesen iztibizti tiszták lesznek, még a wc lámpát is napenergia fogja működtetni a gyárban. Amerikában folyamatos vw reklám megy, hogy most már aztán tényleg nagyon zöldek.

    Egy olyan tanulmányt védesz, ami már megbukott, hiába próbálod úgy beállítani, mintha valami mágikus középút lenne, hogy egy guardian bulváríró épp belefutott az előadásba megint. Azt, aki készíttette távozott(vagy leváltották) a vw-től.

    A németek legnagyobb gondja az akku, mert 2018-ban a tesla $100/kwh-ból gyártott, ők meg piaci alapon $150/kwh-ért vették. Ez a tesla előny némileg csökkent egészen a legutóbbi tesla előadásig, ahol bejelentették az új akkukat, amit kb $50-60/kwh-ért gyártanak. Innen egyébként egyből számolható is, hogy mennyi lenne a reális "felár" a villanyautóra, és ehelyett mennyit tolnak rá szándékosan.

    Fogsz egy kisautót, simán csak front hajtásosat szeretnél, legyen mondjuk villannyal 100 lóerő(sokkal jobban fog menni, mint egy 100 lóerős benzines). Egy kis autóba elég kb 65kwh akku, hogy tudja a mostani kisautós 4-500km-t. Tegyük fel a hőpumpa és a villanymotor ugyanannyiba kerül, mint a benzinmotor és váltó plussz csetreszei (EGR, katalizátor, vízpumpa, generátor, klíma, befecskendezés, tank, kipuff, benzinpumpa, turbo, etc).
    A felár az akkupakk, ami 65*100 USD = ~2 millió.
    (egyébként a villanymotor jóval olcsóbb, mint egy motor+váltó szett, de ez most mindegy).
    Szóval a 4 milliós kisautónak kb MAXIMUM 7 millióba kéne kerülnie, HA nem számolunk a kihullott régi alkatrészek árával sem, nem 12-be. A többi szimpla nyerészkedés. Pont ezért, csak idő kérdése, és telítődik a piac, olcsóbb is lesz a villany, mint a benzines. Ha meg fenntartást számolunk, akkor ég és föld (kivéve persze ha mondjuk első generációsat veszel, mert azoknak biztos lesz bajuk elég, ahogy az első generációs model S-ben is néha fatális hibák jönnek elő).

    [ Szerkesztve ]

    okoskodom, tehát vagyok

  • makkmarce

    őstag

    válasz Bati0501 #243 üzenetére

    jogos, az id3 már valós első generációs villanyautós vw produktum, az egolf és a többi borzalom a kvótaautó (asszem nem is soroltam az id3-at oda). Viszont sokszor szándékosan kihagynak valamilyen funkciót, hogy a régit vedd. Azért azt tegyük hozzá, hogy a vw is óvatosan villanyozik, mert van kb 80 gyára, aztán abból talán 1-2ben ha foglalkoznak villanyautókkal.

    Azért 100-al számoltam, mert a mostani modelleknel kb annyira lement az ára, mivel minden évben csökken. 150 volt a legdrágább CATL, 100 volt akkor a tesla, mikor a model3 megjelent, és a kettő közt volt az LG Chem kb 120-130-al, meg vannak mások is. Ha megnézed szándékosan 3millióval többet írtam árnak, nem 2-t (amibe ideális esetbe a legolcsóbb kerülne). Így van benne tartalék is, de így is irreális az ára a kocsiknak. (a tesla meg van annyira divatcikk is, mint csak egy szimpla villanyjárgány, azt meg mindenki annyira árazza, amire akarja). Hozzáadhatsz akár még 1 millát, még mindig hiányzik 4, ami teljesen indokolatlan.
    Ha 150 lenne egy gyárnak egy motor, akkor halomra kereshetnék magukat vele és a világ urai lennének, holott a valóságban 5% alatt van a profitmarzs, tehát valami sántit. Nézd hozzá a motor nem csak a blokk, hanem a komplett körítés a ráagatott cuccokkal, vátlóval (villanymotorhoz nem kell, hacsak nem cél a 2 körüli gyorsulás). A villanymotor egy jóval fapadosabb cucc, jóval kevesebb munkából, jóval több tapasztalat van vele (az autógyártókon kívűl). Senki se mondta, hogy a következő ütemezett padlólemez tervezésnél ne vegyék figyelembe a villanyt. Biztos, hogy nem egyszerű összerakni, viszont csak rajtuk áll, hogy melyik irányba mennek, a V8-as biturbo-nak és a 70 literes tanknak is kellett a hely, azt is megoldották. Természetesen beruházásokkal jár egy új gyártósor, de inkább az a gond, hogy az autógyártók jó része már csak legózott. Megvették a bosch-tól a komplett elektronikát, szűrőt, miegyebet, a zetef-től a váltót, a denso-tól a szenzorcsomat akár, aztán összerakták az egészet, érdemi fejlesztés már rég zajlott, megtették ezt a beszállítók. Mivel a beszállítók még csak most kezdenek el villany hajtásláncokat készíteni, így vagy saját kútfőből megcsinálják, vagy kivárnak.

    tanulmány

    Sajnos nem tudok hanuláról nagyobb tisztelettel beszélni, mert eladta magát 2 fillérért, és szégyen volt amit előadott. Nézd meg az előadását. Egy profi motortervező, aki saját magát lejáratta a műsorral, az ember már a felénél a falba verte a fejét, annyira kínos volt. Tipikus butaságok ez a ha egyszerre mindneki tölti a villanytragacsát, akkor majd elmegy az áram, meg hasonlók.
    Szerintem mondhatott volna nemet is, hogy ne kelljen ezzel házalnia, de lehet, hogy hisz benne, ezt nem tudhatom.
    Nagyon szórakoztatóan ad elő, látszik a tehetség, és aki nem tud kettőig számolni, az iszonyat jól szórakozik rajta, hogy hogy megszivatják a villanyautós hülyéket, és leleplezi a nagy "összeesküvést".

    okoskodom, tehát vagyok

  • makkmarce

    őstag

    válasz Parci #245 üzenetére

    én is boldog lennék jelenleg egolf-al, amennyiben 1-2 millióért árulnák.
    viszont 10m-ért egy vicc, és ahogy írtam, csak azért létezik, hogy eladható legyen mellette több szennyező jószág büntetés nélkül.

    Az 5-10 év dologgal nem értek egyet, az emberek 90%-nak bőven elég az 4-500 km-es hatótáv, az meg pár éven belül standard lesz.
    Gondolkodtam az új villanymazdán, de mikor bemondták, hogy 130km a táv, akkor mondtam, hogy akkor megvárom a következő generációt, ez túl nagy kompromisszum. Érthetetlen, hogy 2021-ben hogy gondolták ezt a mazdánál.

    okoskodom, tehát vagyok

  • makkmarce

    őstag

    válasz Pingüino #252 üzenetére

    ne is mond, most fogok bővíteni majd, ha végre találok egy villanyszerelőt, aki vállalja.
    Mivel vadiúj minden, nem lehet vele keresni, csak a kismegszakítót kellene cserélnie, és kitölteni a papírokat. Így meg senki se vállalja, mert nincs benne pénz.
    (16,10,10 a minimum 3 fázisnál, 3x10-nél nincs meg a törvényi minimum, azt nem használják).

    okoskodom, tehát vagyok

  • makkmarce

    őstag

    válasz Bati0501 #247 üzenetére

    nem stimmelnek a számai, max a blokk annyi.
    csak anyagköltségből több ezer forint nyerhető vissza, legyen az akár egy katalizátor, vagy az alu blokk kilója.
    tehát 200k a motor, és akkor abból a befecskendezés kompletten mondjuk 35.000, a szűrőrendszer 35.000, a turbó meg 30.000, és 100k meg a blokk? Azt el tudom képzelni, hogy az öntvény ennyi, vagyhogy 200k-ba kerül összeszerelni.
    Maradjunk annyiban, hogy szeret az öreg nagyot mondani, max egy villanymotor jön ki 200k-ra, az rézdrót, aluház meg egy marék mágnes.

    A hiba ott van a képletedben, hogy az első tesla egy lotus alvázban volt, semmi spec alvázuk nem volt, mégis autó formája lett. Nem volt csúcsjárgány közel sem, de azt a szintet se sikerült megugrania a világ egyik legnagyobb autógyártójának, amit pár lelkes fiatal a garázsban barkácsolt össze, ami azért nem kis szégyen.

    Toyoda úr pont azt mondja, hogy meg lehet csinálni, csak akkor elvesztik a vezető pozicciójukat.(meg persze jajj szegény munkásokkal meg mi lesz.. mondom a titkot, átmennek a villanyautó gyárba, mert kocsiból ugyanúgy kell gyártani tovább. Hogy ez nem a toyota lesz, az a munkást nemigazán érdekli.)
    Ráadásul mókás ezt hallani pont tőle, aki 2025 körülre igérte a szilárdtest akkus villanyautókat :D. Folyamatosan minden autógyár mindkét irányba beszél, hátha akkor nem kell csinálni semmit se.
    Teljes a káosz, és semmi más célja nincs az ilyen nyilatkozatoknak, hogy hátráltassák az átállást. Amint kész az új csodaautójuk, ők lesznek a legvehemensebb támogatói a villanyautózásnak. Ez pusztán üzlet, semmi több.
    A legnagyobb gondjuk az, hogy ICE motort nem sokan tudnak jó minőségben gyártani, míg villanymotort szinte bárki, így az összes régi autógyártó elveszíti előnyét.

    Addig meg jön az "öntöltő hibrid" ami szintén egy fájdalom számomra, hogy ilyet ki mertek adni.. akkor már inkább sima benzin, mindenki jobban jár.

    Dr. Hanula sokmindent tett le az asztalra, de a villanyos szakma nem a szakterülete, fogalma sincs róla, mégis arról ad elő. Senki se szólt volna egy szót se, ha arról tartan előadást, hogy milyen a lángörvény a dízelmotorban. Ahhoz ő ért a legjobban. Nem a saját szakterületén ügyködik, és azt hiszi, ha ő mondja, akkor majd másfele folyik az áram.

    okoskodom, tehát vagyok

  • makkmarce

    őstag

    válasz Parci #256 üzenetére

    teljesen jogos, nem is kell most átállni. Ki fog forrni ez, ahogy a benzines se olyan, mint 50 éve.
    Itt nem az a lényeg, hogy most egyből állj át, hanem az a fő kérdés, hogy mi a jövő.
    Be fog állni mindnek az ára, idő kérdése. Engem csak az zavar, hogyha jön a következő "miért szennyez jobban a villanyautó" című zagyvaság, na arra ugrok :D
    Nekem sincs villanyautóm még, itt az utcában már többeknek van, biztos, hogy az lesz a következő, de ráér, nem mindenki cserélgeti évente a kocsiját.
    Majd mikor kijön a matek, mindenki vált, sürgetni felesleges.

    okoskodom, tehát vagyok

  • makkmarce

    őstag

    válasz Noukoum #257 üzenetére

    én 1 autó párti vagyok. ha a mazda elmenne 3-400km-t(ami ugye 250 körül is lehet nagy hidegben, sok fűtéssel,etc), teljesen megfelelne.
    Mondjuk nálam olyan szempont van, hogy Budapestre és vissza vigyen el kényelmesen ne kicentizve. Az nem zavarna, ha mondjuk mennék Olaszországba, vagy Horvátokhoz, és 300km-enként meg kéne állni. Jó úgy is 3-4 óránként kinyújtózni, évente 1 ilyen út belefér.

    okoskodom, tehát vagyok

  • makkmarce

    őstag

    válasz Bati0501 #261 üzenetére

    ott is az van, hogy 5.9% a profit margin, ha jól látom.
    Tehát ha 10m az autó, 10/1.27 = 7.87m ami marad, legyünk barátiak, és adjunk pár %-ot kedvezményekre, meg a kereskedőnek, legyen a kocsi gyártása nyereséggel együtt 6.5m, ebből lejön az 5.9%-os nyereség, és akkor azt mondod ebből a több, mint 6milliós maradékból csak 200k a motor?
    nemértem... Ha ennyire olcsó minden, akkor hova lesz a pénz ? :F

    [ Szerkesztve ]

    okoskodom, tehát vagyok

  • makkmarce

    őstag

    válasz Bati0501 #273 üzenetére

    ilyet talaltam:
    https://insideevs.com/news/444542/evs-45-percent-more-expensive-make-ice/
    Itt még látszik, hogy mi mennyivel drágább a villanyban a gyártásban.
    2000 euronak mondja a hajtásláncot, és 3000nek a motort.
    Ez az autó amit vizsgáltak 13k euró gyártási költségű autó, ahogy azért látszik, a motor és váltó elég komoly összeget emészt fel.
    Azt is vizsgálták, mikor lehet kb egy szinten a villanyos és a régi.

    "Te ezeket az árakat mi alapján mondod?"
    melyik árra gondolsz?

    Régen rengeteg lovász volt, rengeteg káder, rengeteg hajtó, egyik se kell most, még is találtak munkát. Régen kézzel szőttek, most gépi szövőgép van, akkor szét is vertek mindent a munkások, de tök feleslegesen, mert most 10x annyi embernek is van munkája.
    Mást fognak csinálni, megesik. A hozzám hasonló hülye infósok is millió dolognál váltanak/ cserélnek/újratanulnak, ahogy a technológia fejlődik. Ez az élet része, már nagyon kevesen engedhetik meg maguknak, hogy 50 évig ugyanazt csinálják, ugyanazt csavarozzák.

    okoskodom, tehát vagyok

  • makkmarce

    őstag

    válasz Noukoum #266 üzenetére

    perszehogy, de van egy olyan , hogy KSH, és ott meg leírják, hogy egy magyar jóember 15k-t megy a kics tragacsával évente. Namost 2 dolog lehet.
    1. ingázik és megteszi a napi 2x20 km-ét
    2. minden hónapban van ágyugólyó futam, és havi egyszer letol 1200km-t.
    szerinted melyik a reálisabb? :)
    Biztos van olyan, akinek kell az 1000km-es hatótáv.. meg nehéz neki mondjuk otthon tölteni. Nekik még nem való a villany, aki heti 1x 500-1000km-t megy, annak meg teljesen jó a dízel passat. A gond az, hogy most a dízelek legtöbbje is csak a napi 2x20km-t teszi meg a városban araszolva, annak reményében, hogy 1x majd biztosbiztos beül a család a batárba, és eljutnak a tengerpartra. Holott ha lenne olcsó villany, akkor akár repülhetnének is a megtakarított pénzből a bahamákra.

    okoskodom, tehát vagyok

  • makkmarce

    őstag

    válasz Noukoum #276 üzenetére

    hát, bár lett volna villanytragacs, mikor még ingáztam.. :)
    most meg nem használom az autót, már évek óta home office van, inkább csak zavar, hogy porlik.

    okoskodom, tehát vagyok

  • makkmarce

    őstag

    válasz mufi #282 üzenetére

    sokan nem voltak jók az iskolában, ezzel most mit is akartál mondani? van akit untat és nem érdekelte, valaki meg csak későnérő. Ha megnézel majd egy Elon interjút, ahol a termékekről beszél, akkor pontosan látni fogod , hogy iszonyatosan képben van. Nem úgy, mint a cégvezérek 99%-a, akik max a tözsdei jelentésre emlékszik, meg a negyed éves főkönyvre.

    Nameg az is tudás, ha az "ezt nem lehet megcsinálni" karótnyelt dr.dr.dr.phd.-s szakikból kipréseli a számukra lehetetlent. (nem egy mérnököt vágott már ki a spaceX-től/teslától is, mert hagyományosan csak vinnyogott a probléma hallatán, nem a megoldást kereste). Ha megnézed az innovációit, mind a teslánál, mind a spaceX-nél, egy csomó full fapad józan paraszti észre épül. Lásd mondjuk óriási prés, vagy visszatérő űrhajó. Mindkettő teljesen triviális, de ugyanez igaz a legújabb akkura is. Ráadásul a prést simán csak megrendelte az olaszoktól, semmi ördöngősség nincs benne, de iszonyatosan felgyorsítja és olcsósítja a gyártást.

    okoskodom, tehát vagyok

  • makkmarce

    őstag

    válasz Parci #289 üzenetére

    Nem a teslának kell a legolcsóbbnak lennie. Itt inkább az lesz az érdekes, ha átveszik tőlük az új akku gyártástechnológiát, vagy hasonlót csinálnak. Mert 1.5-2m-val olcsóbb lehet az új villanykocsi, ha ezt használják. Szerintem amint valós verseny lesz a villanypiacon, és nem e-golf-al kell a teslának versenyeznie, ha kicseréli a kocsi alatt az akkupakkot, simán engedhet akár a model3-ból is, mert bőven megteheti. Jóval egyszerűbb gyártani egy model3-at, mint egy ID3-at. Ha meg megnézed, mennyiért igérték a cybertruck-ot, az valami hihhetetlen olcsó ár a benzines konkurenciához képest.

    okoskodom, tehát vagyok

  • makkmarce

    őstag

    válasz genlog #292 üzenetére

    jó, azért az amerikai pár százalékos adót ne keverjük az itthoni 27-el :D
    A vám meg a többi felejtős, nem véletlen épül most a gyár, amint kész, lesz helyi gyártás, és jobb lesz a finanszírozás és a szervízháttér is.

    okoskodom, tehát vagyok

  • makkmarce

    őstag

    válasz Parci #293 üzenetére

    ugyanúgy lesz kis autó, ahogy most, idő kérdése. Nameg lesz használt autó. Ha megnézed az új autó árakat a suzuki is már 4.2m-től indul, az a legkisebb fapados. Emellett a támogatott villany dacia kedvezményesen 4m alatt ment(az a pár darab, amit az ország kapott). Annyi, hogy az még nem mindenkinek jó, ahogy javul az akku technológia, egyre több embernek lesz elég a hatótáv.

    okoskodom, tehát vagyok

Új hozzászólás Aktív témák