Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • #90088192

    törölt tag

    válasz makkmarce #150 üzenetére

    De nincs fekpor :DDD
    Es technikai ertelembe veve repul igaz igen alacsonyan. A repulonek sokkal vastagabb a legparnaja :C

    [ Szerkesztve ]

  • Pingüino

    senior tag

    válasz makkmarce #150 üzenetére

    "a fékezés elég nagy gond"
    Viszont nem árt a menetbiztonságnak a hó és a jég. :D

  • Pingüino

    senior tag

    válasz makkmarce #149 üzenetére

    Egyébként magas feszültséggel történő levegő ionizációval lehet lebegtetni bármit, csak egyrészt tápláld meg árammal, másrészt enyhén rákeltő a dolog. :D

    Vagy megfelelő útkiépítéssel még lehet a mágnesekkel is szórakozni.

  • Bati0501

    őstag

    válasz makkmarce #135 üzenetére

    Megmondom őszintén nem igazán értem amit mondasz.
    Nyilván azért perelték be őket, mert csaltak, és emiatt kellett új szoftvert kiadniuk, amivel legálissá tettek autóikat. Ezt írtam korábbi hsz-emben.

    Mindig is csak Európában volt erős a dízel személyautók piaca, sehol máshol a világon, mindenféle botrányok nélkül alakult így.

    Még jó, hogy nincs meg senkinek a joga, hogy kívülről leállíthassa az autót, és szerintem nagyon szomorú, hogy ebben az irányba tartunk.
    Nem tudom mi a baj a példámmal: adott kb. két hasonló áru autó, két teljesen más felhasználási célra tervezve. Az nem az autó hibája, ha arra akarják használni, amire nem igazán való. ( pl. dízellel rövid városi távok, vagy elektromos autóval sok száz kilométeres utazás /nem 110-el/, esetleg vontatás)

    Elnézést, de ez a folyton visszatérő érv, hogy "városlakók arcába pufog az autó, bezzeg az elektromos"...szűklátókörűségre utal, rendszerszemléletre lenne szükség.
    Németország lebontotta a szénerőműveit, hogy zöldebb energiába fektessen, a kieső árammennyiséget meg megveszi a lengyelektől, akik azt szénerőművekben állították elő...sokkal előrébb vagyunk. Ezen erőműveik gázai még véletlenül sem érnek el a városi emberekig, ugye?
    Majd ha fúziós erőmű valóság lesz, és az termeli az áramot, akkor igaz lesz, amit mondtál.

    Euro 7 normának még nincs meg a végső, hivatalos formája, ezért még bármi lehet, de igazad van, hogy nevetséges, hogy egy turbós V8-as környezetkímélőbbnek számíthat, mint egy kis lökettérfogatú motor.
    Rossz a szabályozás, rosszak a fogyasztói trendek (pl. suv mánia).

  • Tuomas

    addikt

    válasz makkmarce #161 üzenetére

    Akkor félreérthető voltam.
    Arra gondoltam, hogy elhangzott az az állítás, hogy a Tesla csak elektromos autókat gyárt, és hogy mi ebben az extra.
    A K+F, amit az önvezető autók fejlesztésébe tolnak, emiatt mem nevezhető sima elektromos autó gyártónak.

    [ Szerkesztve ]

    We were here

  • tranceplanet

    addikt

    válasz makkmarce #170 üzenetére

    Most neked az jött le, hogy siratom? Én benzin párti vagyok. Megveszem én az elektromost, de legyen elérhető árban és Dortmundig jussak el vele.

    " Könnyű döntések-->Nehéz élet ; Nehéz döntések-->Könnyű élet " - Válassz!

  • Bati0501

    őstag

    válasz makkmarce #159 üzenetére

    Én úgy tudom, hogy történelmi okai vannak, hogy itt megy a dízel: II. Világháború után a sok teherautó, munkagép üzemanyagaira nem volt (annyi) adó, ezért az újjáépítés korszakában volt igény az olcsó üzemanyaggal is működő személyautókra. Európának ez bejött, máshol annyira ez nem kellett, és azóta is hasonló a helyzet. Erre értettem a mindenféle botrány nélküli dolgot.

    Nyilvánvaló, hogy a villanymotor jobb vontatásra, mint a belső égésű motor. Ezer éve olyanok már a dízel mozdonyok is- amik ugye nem "igazi" dízel mozdonyok.
    Ebből fakadóan is elvi szinten kiválóak az elektromos autók is vontatásra, csak hát ugye vontatáshoz ugye azért több kell, mint egy villanymotor...bár persze egyszer mindennel meg lehet próbálni megmozdítani valamit. ;]
    Ugyancsak erre utaltam már többször a "nem arra lett tervezve" dologgal, jobban már nem szeretném kifejteni...

    És ha már az elektromos autó a jövő, és ugye környezetkímélőbb mint a mostani autók, akkor az elektromos autóknak azt is tudniuk kell (majd), amit a mostaniak tudnak.
    Hosszútávon az meg minden, de nem környezetbarát, hogy legyen két különböző meghajtású autód a különböző feladataidhoz.

    De hát épp ez a lényeg, hogy jelenleg nem környezetkímélőbb egy elektromos autó.
    Ha mégis, akkor olyan kis mértékben, ami messze nem elég ahhoz, hogy segítsen a Földön. Értem én, hogy nem várhatnak a gyárak 20 évet, mire lesz normális akkumulátor, csak hát addig legyártanak rengeteg veszélyes hulladékot.

    ddekany: a környezetkimélő és az emberi egészségre ártalmas/jótékony két külön dolog. Nyilván a cél, hogy mindkettőre pozitív hatással legyen.
    És ezekbe a tanulmányokba ilyeneket is számításba vesznek?: jelenlegi autók újrahasznosítása, villanyautók töltéséhez szükséges infrastruktúra kialakítása, ennek gazdaságossági számításait, mekkora fizetőképes kereslet lesz ezen új típusú autókra, ezekre mely országok képesek és hajlandóak stb.

    Ne értsetek félre, biztos hogy jók lennének az elektromos autók, csak a jelenlegi erőltetett menetben és adott technológiával a "gyereket is kiöntik a vízzel".

    [link] a levegőből való üzemanyag gyártása lenne a királyság.

  • dbj19

    csendes tag

    válasz makkmarce #159 üzenetére

    Az oké, hogy atomból pótolják a németek, de ha olyan jó a saját megújulójuk, akkor egyáltalán miért kell importálniuk? Mert a napelemfarmjaik napközben termelnek, és kora este a csúcsidőben nem tudnak elég energiát leadni?
    Ráadásul, bár számokat most nem tudok előhúzni, de úgy tudom hogy a megújuló forrásaik nem "versenyhelyzetben" győztek az atom és szén fölött, hanem állambácsi belenyúlt a levesbe és lapáttal önti a pénzt a megújulók támogatásába, a lakóházak napelemmel felszerelésébe. Támogatások nélkül nem lenne versenyképes se ott, se idehaza árban. Meg lehet nézni azt is, hogy az import miatt mennyibe kerül ott a villamos energia, és máshol. Ezek miatt a támogatások miatt történik aztán olyan, hogy "negatív" áron adja a szénerőmű az energiát, mert napközben a kutya nem vesz tőlük, mindenki megújul, de az erőmű nem állhat meg, mert azt befűteni nem fél perc és nincs ingyen. Ezért aztán persze, hogy "nem gazdaságos" egy ilyen egység. Nem beszélve arról, hogy a napelemek és szélerőművek elektronikai részegységei nem bírnak ki 50 év használatot, de cserébe legalább bazi sok veszélyes hulladékot termelnek tönkremenetelkor, amit aztán elásnak.

  • dabadab

    titán

    válasz makkmarce #179 üzenetére

    Egyébként ezt a vontatós dolgot nem értem. Amennyire én képben vagyok, a vontatás akkor tud problémát okozni, ha induláskor, hogy meglegyen a kellő teljesítmény, a kuplungot kell csúsztatni és ez idővel szétcseszi a váltót, illetve jól jön a négykerékhajtás.
    Namármost elektromos autóknál a kuplungcsúsztatás nem játszik, mert nincs is, rögtön van nyomaték meg az erősebbek négykerékhajtásúak - most akkor milyen gond lehet még?

    DRM is theft

  • Bati0501

    őstag

    válasz makkmarce #182 üzenetére

    De akkor miért nics még gyártásban a Tesla Semi?
    Pedig ha valami jó (jobb mint az eddigiek), akkor az a logisztika területen kész aranybánya.

    Na ez érthetetlen, pénzügyi és piaci szempontból is.

  • dbj19

    csendes tag

    válasz makkmarce #177 üzenetére

    Működőképesre megcsinálni valamit az egy dolog, jól megcsinálni pedig egy másik. Lásd kommunizmus. Azt hiszem nem jutottál végig az előző hozzászólásomon.
    Itt van egyébként az európai energiaárak táblázatba foglalva. A lakossági német a legdrágább, a magyarnak majd háromszorosa. Az ipari az kb ugyan annyi, logikus is, hisz különben szarban lennének a gyárak.
    https://www.ksh.hu/docs/hun/eurostat_tablak/tabl/ten00117.html

  • UnA

    Korrektor

    válasz makkmarce #200 üzenetére

    Értelmezési problémába estél: nem azt írta, hogy újító volt, hanem azt, hogy korszakalkotó. És ezt lehet tagadni, de fölösleges. ;)

  • Bati0501

    őstag

    válasz makkmarce #191 üzenetére

    Elnézést, nem tudtam hogy csak olyan "véleménycikket" lehet mutatni, ami neked tetszik.
    Ebben is vannak másra mutató linkek.
    A VW ebben található elemzésében is benne van, hogy gyártáskor jóval szennyezőbb az elektromos autó jelenleg.
    Akkor fordul ez meg, akkor vált az pozitívvá, ha x százezer kilométert ment az autó. Aztán vagy megy annyit vagy nem, mert mondjuk összetörik vagy egyszerűen nem megy annyit.
    De persze, nincsenek ezekben a cikkekben "ha"-k meg "majd"-ok.

    Kérlek, ezt a vontatós témát hagyjuk már, számomra nem lényeges, egyszer megemlítettem, azóta ezen pörög a téma. (Nem tudom milyen autó váltója megy szét 1 km alatt, mondhatsz példát...ha egy vw-hez rendelsz vonóhorgot, akkor az adott autóba nagyobb hűtőt tesznek, és a váltóját is hűtik, ezért kerül annyiba a vonóhorog az extra listában.)

    Szóval te azt gondolod, viccen kívül, hogy a VW elkölt milliárdokat, hogy szándékosan rosszat csináljon, miközben ezt a piacot tartják a jövőnek.
    Értem...vagyis nem, de mindegy.

    Manapság már jobban bírja a Tesla, de azért régebben azt a brutális gyorsulást csak néhány alkalommal tudta.
    Mivel már van néhány Tesla, ezért nem tudom melyikre gondolsz, de bőven van olyan autó, ami kínál annyi helyet és többet, mint egy Tesla.

    Nyilván nem lehet mindent egyszerre. Azonban, ha valamit nem csinál a Tesla az szerinted nem probléma, de ha egy másik autógyár nem csinál valamit,akkor azok milyen bénák.
    Pedig a kamionjuk biztos hogy hozná a pénzt, ha olyan, amilyennek ígérik, szóval nem logikus nem azzal foglalkozniuk.
    Továbbra is érdekelne, hogy külsős ember vezethette már a Semit? Megmutatták-e már a széria érett példányt?

    Tudom, hogy kvóta autó.
    Ha nem lenne ilyen előírás az EU-ban, akkor a Tesla szép nagy összegektől elesne.

    Öhmm...európában nemzetközi fuvarozásban sem 1-2 órát mennek, határátlépés nem tudom miért lehet releváns ebből a szempontból.
    Igen, Scania csinál/tesztel áramszedős nyergesvontatót, illetve azt hiszem van már full elektromos teherautója, amit városi gyűjtőfuvarozásra, terítésre szánnak.

    Mivel ezek haszongépjárművek, ezért teljesen más szempontból vizsgálják őket a fuvarozó cégek, mint mi egy autót. Tehát amit korábban mondtál, hogy egy Tesla az ereje és akksi súlya miatt még alkalmasabb is tud lenni vontatásra, mint egy "sima" autó, addig ez az akksik miatt nagyobb súly pont hogy hátrány egy teherautónál.
    Azért, mert az akksik súlya elvesz a hasznos tömegből, mert meg van határozva, hogy egy pl. nyergesvontatónak mennyi a megengedett legnagyobb össztömege. Magyarul kevesebb árut szállíthat, ami nem gazdaságos. A mai hagyományos kamionoknál pedig annyira szoros a verseny, hogy néhány száz kilók dönthetnek, hogy melyik márkájú vontatót választják a cégek, mert hosszútávon óriási lehet a különbség.
    A Semi formája meg a csőrös és a bulldog kamionok egyvelegének tűnik, és mivel a megengedett legnagyobb hosszúság megintcsak szabályozva van, ezért Európában nem gyakori a csőrös kamion, mert megintcsak kevesebbet lehet vele szállítani (rövidebb pótot húzhat), illetve nem is úgy fér el maga a vontató, mint egy bulldog fülkés.
    Ezért vagyok kíváncsi, hogy itt milyen fogadtatása lesz a Seminek.

    kisfurko: köszönöm a kiegészítést! Meglepődtem, mikor szembe jött ez a cikk.
    Igen, biztosan nem való nehéz dolgok cibálására, de arra szerintem jó példa, hogy csak azért mert villany és nehezebb néhány száz kilóval, mint egy 8-as Golf, nem lesz alkalmasabb vontatásra.

  • Gargouille

    őstag

    válasz makkmarce #200 üzenetére

    Pedig az iphone a maga korában nagyon is korszakváltó volt. Előtte is voltak hasonló eszközök persze, csak épp a közelében sem voltak a mindennapos használhatóságnak. Nem azt mondtam, hogy valami újat talált fel, hanem lerakta az asztalra azt az első igazi modellt, hogy hogyan kellene ennek működnie. Nekem is volt még palmos eszközöm, meg Windows mobile 6-os is, emlékszem még az iphone előtti időkre. Hát a kanyarban nem voltak. Az android is utána kezdett el feljönni, mert gyakorlatilag mindent lekoppintottak az iphone-ról. A tableteknél ugyanez ment végbe.

    Lassan kiderül, hogy amit korábban abszurd humornak gondoltunk, az csak szimpla jövőbelátás volt.

  • Bati0501

    őstag

    válasz makkmarce #217 üzenetére

    Vannak bajok.
    Én nem neveztem véleménycikknek semmit, veletek ellentétben.

    Megnéztem az oldalt, csodálatos.

    Jajjajjaj, miért kevered ide a csalósdízel korszakot, mikor ezt az id 3-ra írtad?
    Ezt írtad: "Az, hogy az ID3-ban mit bénáztak a németek, nem különösebben érdekel, csak azért csinálják, hogy még mindig bizonygassák, hogy a villany rossz, addig is vegyél dízelt, mert ránkrohad."

    Milyen autóra vagy kíváncsi?
    Magad mondtad, hogy a gyorsulás nem játszik. Mert akkor sok minden pariban van, minőségi előnyökről nem beszélve.
    De ha mégis játszik a gyorsulás is, akkor ott a Porsche Panamera Turbo vagy GTS.
    És ez még olyanokat is tud, hogy nem pár alkalommal tudsz vele gyorsulni, van hatótáv, minőségüket meg nem lehet egy lapon emlegetni.

    Már megint ez a vontatás...nem tudom mivel buktam el.
    Ellenben te csak kérdezni tudsz, neked féltett kérdésekre nem annyira.
    Írtad, hogy van olyan hagyományos autó, amivel ha vontatsz, 1 km alatt elégeti a váltóját.
    Megkérdeztem, hogy melyik autó ez...semmi válasz.

    Semi-nél jöttél, hogy amerikában az emberek 2 órát ingáznak...hogy hogy jön ez ide nem tudom.
    De arra már nem válaszoltál, hogy bemutatták-e már a széria érett példányt a nagyközönségnek.

  • dabadab

    titán

    válasz makkmarce #239 üzenetére

    A felár az akkupakk, ami 65*100 USD = ~2 millió.

    Azért pár dolgot kihagytál:
    1. ÁFA és egyéb adók
    2. Kisker árrés meg az elvárható haszon
    3. Méretgazdaságosság

    DRM is theft

  • Bati0501

    őstag

    válasz makkmarce #239 üzenetére

    Rendben, ez a kronológiai sorrend.
    Ugyanakkor te továbbra is azt írtad, hogy szándékosan rosszra csinálták az id 3-at, hogy elvegyék az emberek kedvét az elektromos autóktól.

    (Hogy miért lenne lehetetlen villanyautót gyártani, nem értem mikor a világon elsők között volt az elektromos autó. Szóval szerintem nem biztos, hogy ez pontosan így hangozhatott el.)

    Sajnálom, hogy úgy látod én védek konkrét tanulmányt. Nem védek én semmit, sőt azt mondtam, többször is, hogy a pro és kontra elemzésekben is lehetnek megkérdőjelezhető módszertanok.

    Továbbra is található abban a cikkben más elemzés is, pl az adac, de erre továbbra se reagál senki...
    Amúgy megtennéd, hogy ha már minden hozzászólásodban megemlíted azt a nevetséges VW tanulmányt, akkor kérlek megtennéd, hogy elküldöd a linkjét? Kíváncsi lennék rá, mert gondolom nem az a 22 oldalas pdf-ről van szó, ami ebben a guardian cikkben van.

    Ezt a számítást én sem annyira értem.
    Miért 100 dollárral számolsz, ha előtte megírod, hogy a VW 150-ért jutott hozzá?
    Illetve emlékszem voltak hírek arról, hogy annyira nagy volt a kereslet a gyártók felől az akkuk iránt, hogy talán az e-tron gyártását le is kellett állítani, mert nem volt hozzá akksi. Ez sem ár csökkenésre utal.

    Egy autó bonyolultabb annál, hogy egy az egyben kidobjuk a motort és váltót, és már mehet is be a villanymotor és akksi.
    Egy átlagos benzinmotor néhány évvel ezelőtt olyan 150 ezer forintjába került a gyárnak, szóval ekkora nagyságrendben a jóval kifejezés 10 ezreket jelenthet.

    Mivel az autógyárak nem az elektromos autókra voltak eddig ráállva, ezért nem tudták olyan hatékonyan gyártani az elektromos változatokat, ez is árnövelő tényező.

    Illetve, ne haragudj, de úgy érzem már meg kell jegyeznem, hogy nagyobb tisztelettel is beszelhetnél valakiről, aki egyetemi tanár, dékán, motorfejlesztéseket vezető szakember.
    Mindezt úgy, hogy senki nem nevezte véleménycikknek egy egyetemi kutatást, de te ezt már sérelmezted és viccesnek nevezted.

  • Parci

    HÁZIGAZDA

    válasz makkmarce #244 üzenetére

    csak nagyon halkan mondom, hogy teljesen boldog lennék egy régi e-golffal is. nem mindenkinek techdemo-verseny ez a téma, van, aki csak autónak használná. normális, jó kocsi? igen. tölthető otthon? igen. elmegy annyit, amennyi nekem kell? igen. elképesztően nem érdekel, hogy eredetileg is villanyautó platformnak készült-e az alapja (oké, ha nem marad a napi rutinhoz sem elég csomagtartó, akkor emiatt de, de itt is a csomagtartó a lényeg, nem a technika).

    valami azt súgja, hogy még 5-10 évig inkább második és/vagy városi autók lesznek ezek. és a többség nem tudja, hogy milyen cellák vannak benne....

    dicranum scoparium + genista pilosa = :)

  • UnA

    Korrektor

    válasz makkmarce #244 üzenetére

    "Tipikus butaságok ez a ha egyszerre mindenki tölti a villanytragacsát, akkor majd elmegy az áram, meg hasonlók."

    Pedig igaza van, csak nem elektromos autóra kihegyezve. A helyzet az, hogy személyes használatú járműnek talán egyedül a bicikli maradhatna hosszú távon, mert ez így nem fenntartható, hajtsa akármi azt az autót. Na jó, a pedálos maradhat ;)

  • Bati0501

    őstag

    válasz makkmarce #244 üzenetére

    Abban teljesen igazad van, hogy az autógyárak igen hajlamosak szándékosan nem a legjobbra csinálni valamit, hogy a drágábbat vedd. Pl. VW spórol a hangszigeteléssel a Seat és Skoda esetében, hogy a VW emblémás halkabb legyen.

    Értem így, hogy miért így számoltál.

    Elnézést, tényleg rosszul mondtam, de túlzottan nagyot nem tévedtem, olyan 200 ezerbe került nekik.
    Forrás: [link] 8. perc környéke, és igen, Dr. Hanula mondja.

    Nyilvánvaló, hogy kellenek segédberendezések hozzá, de valamennyi még a villanyautókhoz is kell.
    És igen, elvileg olcsóbbnak kellene lennie a végen egy elektromos autónak, de sajnos a gyakorlatban még nem ez a helyzet.

    Egy új padlólemezt nem néhány évente szoktak tervezni, mert olyan összegekbe kerül, hogy még forintban és rengeteg, nemhogy euróban.
    És mivel egy elektromos autó felépítése teljesen más szempontok szerint épül fel, mint a hagyományosoké, ezért az új, már elektromos hajtáshoz tervezett padlólemezig kénytelenek voltak használni a régebbi.
    Nem csoda, hogy nem mindegyik változat lett a legjobb.

    De hát egy Teslába se lenne egyszerű belerakni egy benzinmotort.

    Illetve azért olyan tényezőkről ne feledkezz meg, hogy olyanra kell/kellett megcsinálniuk ezeket az átmeneti elektromos autókat a gyártóknak, hogy azok mindenféle hatósági, biztonsági előírásnak megfeleljenek.
    Tömeggyártásnál, ahol az elemeket sajtolással készítik, és a formákat megintcsak elképesztő összegekért készítik el, nem egyszerű mondjuk csak egy konzolt is odébb rakni/lehagyni. Ezek nem egyedi autók, hogy majd oda hegesztik kézzel, jó lesz az úgy is.

    Köszönöm a linket, át fogom olvasni.

    Dr. Hanulát 2 videóból "ismerem".
    Nem tisztem megvédeni, de azért az szerintem belátható, hogy tett már le az asztalra, de néha olyanokat írnak róla, hogy az már átlép egy határt. Ezt nem rád értem, ne vedd magadra!

    Ha mindenki egyszerre tölti, elmegy az áram témával kapcsolatban az Audi foglalkozott: [link] (pár napos hír)

    Én nem gondolok összeesküvés elméletre, de amíg a vezető autógyárak top vezetői között is bőven vannak hangos ellenzők, addig az egyszeri, téma iránt érdeklődök között is lehetnek ellenzők.
    Példaként ott a BMW, ahol a vezetők között nincs teljes egyetértés a jövővel kapcsolatban, vagy ott a Toyota, akiket azért ugye a hibrid technológiájuk miatt nem érheti az a vád, hogy nem foglalkoznak a közlekedés tisztábbá, modernebbé tételével. Karácsonyi hír, Totalcaron olvasható az összegzése, amit Akio Toyoda mondott: [link]

  • Parci

    HÁZIGAZDA

    válasz makkmarce #253 üzenetére

    én nem akarom azt a jelenleg elfogadhatatlan bohóckodást, amit a plugshare, meg töltő szoftver error, meg "úgy is innék egy kávét 40 percig" jelent. amikor a két kisgyerekkel utazunk, akkor szeretnék megállni és addig, amíg én akarom (ahogy eddig), nem pedig akkor, amikor az autó akarja.

    én elfogadom, hogy valakinek buli az early adopterség, meg hogy egy nap alatt jut el az ország egyik pontjából a másikba, mert közben milyen klassz élmények érik. nekem nem erre kell egy ilyen autó.

    de szerintem továbbra is hosszú utakhoz még a meglévő kocsik a jók, az év 99%-ában végzett agglomerációs közlekedéshez viszont a villanyautó. abból viszont jó akkor a kis hatótávú is.

    viszont én sem akarok 3-4m ft-ot adni egy használt 24 khw-s leafért, mert vicc.

    dicranum scoparium + genista pilosa = :)

  • Noukoum

    veterán

    válasz makkmarce #253 üzenetére

    Pedig ha tudnád mennyien örülnek a mazdának. “Végre nem egy bevásárlókocsi normális áron”. Igazából tökre megértem mert általános használatra elég a hatótáv, ha meg kirándulni megy az ember vagy máshol időt tölteni akkor úgyis tud tölteni ott. Csak jobb lett volna ha egy áramvonalas sedant csinálnak mert akkor még jobb lenne a hatótáv..
    Ami necces az a külföld, autópályán 130-cal 100-120km-erenként biztosan meg kéne állni tölteni, ami egészségügyi szempontból ugyan ideális csak sosem ér oda az ember.
    Arról nem beszélve hogy 10 év alatt ha csökken 10%-ot a hatótáv akkor azt autópályán nagyon fog hiányozni.

    „Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”

  • Bati0501

    őstag

    válasz makkmarce #253 üzenetére

    Itt egy cikk, hogy mely autógyártó mennyit keres autóként: [link]
    Sokkal részletesebb a cikknél a benne található fiat group world elemzése.

    Ne feledd el, hogy állambácsinak autó vásárlásnál is mennyit tejelsz: ha 10 milliót kell fizetned a szalonban, akkor abból csak az áfa 2,7 millió. Ott van még a regisztrációs adó, az is pár száz ezer. Az autószalonnak is nyilván kell lennie haszonnak az autón.
    Szóval a 10 milliós vételárból a gyártó megkap vagy 2/3-ot, és ennek egy része a haszon nyilván.

  • azbest

    félisten

    válasz makkmarce #263 üzenetére

    A kereskedő vastagon részesül. Azért nem olyan termékről van szó, amiből naponta tucatjával adnak el, hanem egy-egy példány hónapokig is náluk állhat akár. Gondolom autónként akár több milliós árrés is lehet, mert néhány példányból kell fedezni az egész éves költségeket, bérleti díjakat, fizetéseket... hülye példa, de mint a könyv vagy újságeladások, ott is 40% az árrés. Amikor jön egy állami, árplafonhoz kötött támogatás, akkor a nagyobb forgalom reményében simán tudnak engedni fél milliót is.

    Az usában meg sok államban tán ki is lobbizták maguknak a kereskedők, hogy nem szabad őket kihagyni, hanem kötelező rajtuk keresztül árulni. El kell tartani a koloncot.
    Ha 5.9 % a nyereség, attól még lehet 30% árrés is, a különbséget meg felélik működési költségként.

    [ Szerkesztve ]

  • Noukoum

    veterán

    válasz makkmarce #262 üzenetére

    De te a saját használatodat nézed, más nyilván a megint a sajátját. :) Szóval nincs probléma azzal ha ez nem egyezik meg.

    „Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”

  • Bati0501

    őstag

    válasz makkmarce #259 üzenetére

    Úgy fogalmaz, hogy "egy széria 1,3-1,4 literes benzinmotor teljes gyártási költsége kb 700 euró".
    Nekem sem tűnik soknak, illetve az esetleges félreértések elkerülése miatt máshogy is megfogalmazhatta volna, de ő van ebben az iparágban évtizedek óta, tudja mi merre.
    Te ezeket az árakat mi alapján mondod?

    Azért az túlzás, hogy egy laptop akkumulátorokból összerakott autót nem sikerült megugraniuk.

    Hát nem annyira azt mondja, ő bevallottan ellenzi. Azt mondta, hogy becsléseik szerint akkora összeget kellene Japánban az elektromos hálózat fejlesztésére költeni, mint a 2018-as teljes magyar GDP, kétszer. És akkor az áram még mindig a szennyező erőművekből jön.
    De igen, nyilván van a szemléletükben üzleti érdek.

    De hát kevesebb ember kell, mert egyszerűbb az elektromos autó, így az összeszerelő munkástól kezdve a beszállítóknál dolgozókig. Mindenki nem tud átmenni villanymotort összeszerelni. Plusz a robotizálás miatt is egyre kevesebb fizikai munkás kell.

    Nekem is meglepő, hogy mennyit keres egy új autón a gyár (majd beszedik a karbantartással). A pénz gondolom K+F-re megy leginkább (motorfejlesztés, platformok, meg a bérköltség és marketing se lehet kevés).

  • Noukoum

    veterán

    válasz makkmarce #275 üzenetére

    Én pont arról beszélek hogy ismerőseim között nagyon sokaknak bejön az villany mazda, hatótáv ide vagy oda. :)

    „Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”

  • dabadab

    titán

    válasz makkmarce #274 üzenetére

    A hozzám hasonló hülye infósok is millió dolognál váltanak/ cserélnek/újratanulnak, ahogy a technológia fejlődik

    Ráadásul mi vagyunk azok, akik folyamatosan, ezerrel automatizálják a saját munkájukat - aztán valahogy mégse akar elfogyni :)

    DRM is theft

  • Parci

    HÁZIGAZDA

    válasz makkmarce #291 üzenetére

    nem arról van szó, hogy legolcsóbbnak kell lennie, hanem arról, hogy ha azt akarják, hogy én átüljek a benzinesből, akkor ahhoz kevés a 10-15m ft-os kínálat. én = elég sok ember. :DDD

    dicranum scoparium + genista pilosa = :)

  • Parci

    HÁZIGAZDA

    válasz makkmarce #300 üzenetére

    tudom, ki is várok, amíg a matek nem adja ki, addig hittéritésiből nem ugrom bele.

    dicranum scoparium + genista pilosa = :)

  • Vesa

    veterán

    válasz makkmarce #262 üzenetére

    "Az nem zavarna, ha mondjuk mennék Olaszországba, vagy Horvátokhoz, és 300km-enként meg kéne állni. Jó úgy is 3-4 óránként kinyújtózni, évente 1 ilyen út belefér."

    Csak itt az infrastruktúra lesz a gond, már most is meglévő probléma -ha egyelőre nem is tömeges jelenség a kevés autó miatt-, amikor bekalkulálod, hogy Bivajbasznádon megállsz tölteni, de a 4állásos töltőn már lóg 4 autó, meg vár másik 4 a sorára, mert ők is így tervezték a napot, és egyszerre értek oda. Azt még elegánsan ki is hagytam a számításból, hogy csomó töltőponton csak 2db töltő van, vagy mondjuk a 4-ből csak 1-2db a gyorstöltő. Akkor már a gyorstöltés sem 30-40 perc lesz, hanem 1-2 óra. Ilyen rizikóval és zsákbamacskával pedig nem akarok még hosszabb utat beválllani, majd ha kiforr a dolog és tuti végzek belátható időn belül. Azt pedig az app sem tudja előre jelezni, hogy ki fog megérkezni előtted 5 percel. Normál kúton is van, hogy teljesen üres, aztán hirtelen beesik annyi autó, hogy 1 perc alatt sor van belőle. Csak ott végezni lehet 5 perc alatt, itt meg...

    [ Szerkesztve ]

    A tudomány a valóság költészete!

Új hozzászólás Aktív témák