Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Bati0501

    őstag

    válasz Tuomas #121 üzenetére

    Ez így nem igaz: az autók tudták hozni a papiron ígért adatokat, viszont igaz, hogy a normális használat mellett csak ritkán előforduló üzemi körülmények között tudták ezt. Illetve érzékelte az autó, hogy most vizsgálat alatt van, és ekkor átváltott olyan üzemmódra, ahol hozta az ígért adatokat (-> csaló szoftveres megnevezés).

    Az meg már politika (emberi hülyeség), hogy ezeken a teszteken mennyire a normális használattól elrugaszkodott módon használják az autókat a mérésekkor.
    Végül írták olyan szoftvert, amivel már legális volt, szóval meg tudják csinálni, ha akarják.

    makkmarce: hogy jön ide az emberi hülyeség, felelőtlenség, illetve nem megfelelő használat? Dízel A8 nem oviba járásra lett tervezve.
    Ennyi erővel egy Model 3-ral lehet olyan sebességgel és kényelemmel annyit autózni, mint egy A8-cal? Esetleg a Tesla/bármelyik elektromos autó tud több tonnát vontatni, mint egy nagy dízel?
    Nem, mert nem arra lettek kitalálva.

    Porsche azt nyilatkozta, hogy a közelgő euro 7-es normáknak való megfeleléshez szerintük alkalmas lehet az eddigieknél nagyobb lökettérfogat, szóval esetleg jöhet az up-sizing.

  • Bati0501

    őstag

    válasz makkmarce #135 üzenetére

    Megmondom őszintén nem igazán értem amit mondasz.
    Nyilván azért perelték be őket, mert csaltak, és emiatt kellett új szoftvert kiadniuk, amivel legálissá tettek autóikat. Ezt írtam korábbi hsz-emben.

    Mindig is csak Európában volt erős a dízel személyautók piaca, sehol máshol a világon, mindenféle botrányok nélkül alakult így.

    Még jó, hogy nincs meg senkinek a joga, hogy kívülről leállíthassa az autót, és szerintem nagyon szomorú, hogy ebben az irányba tartunk.
    Nem tudom mi a baj a példámmal: adott kb. két hasonló áru autó, két teljesen más felhasználási célra tervezve. Az nem az autó hibája, ha arra akarják használni, amire nem igazán való. ( pl. dízellel rövid városi távok, vagy elektromos autóval sok száz kilométeres utazás /nem 110-el/, esetleg vontatás)

    Elnézést, de ez a folyton visszatérő érv, hogy "városlakók arcába pufog az autó, bezzeg az elektromos"...szűklátókörűségre utal, rendszerszemléletre lenne szükség.
    Németország lebontotta a szénerőműveit, hogy zöldebb energiába fektessen, a kieső árammennyiséget meg megveszi a lengyelektől, akik azt szénerőművekben állították elő...sokkal előrébb vagyunk. Ezen erőműveik gázai még véletlenül sem érnek el a városi emberekig, ugye?
    Majd ha fúziós erőmű valóság lesz, és az termeli az áramot, akkor igaz lesz, amit mondtál.

    Euro 7 normának még nincs meg a végső, hivatalos formája, ezért még bármi lehet, de igazad van, hogy nevetséges, hogy egy turbós V8-as környezetkímélőbbnek számíthat, mint egy kis lökettérfogatú motor.
    Rossz a szabályozás, rosszak a fogyasztói trendek (pl. suv mánia).

  • Bati0501

    őstag

    válasz makkmarce #159 üzenetére

    Én úgy tudom, hogy történelmi okai vannak, hogy itt megy a dízel: II. Világháború után a sok teherautó, munkagép üzemanyagaira nem volt (annyi) adó, ezért az újjáépítés korszakában volt igény az olcsó üzemanyaggal is működő személyautókra. Európának ez bejött, máshol annyira ez nem kellett, és azóta is hasonló a helyzet. Erre értettem a mindenféle botrány nélküli dolgot.

    Nyilvánvaló, hogy a villanymotor jobb vontatásra, mint a belső égésű motor. Ezer éve olyanok már a dízel mozdonyok is- amik ugye nem "igazi" dízel mozdonyok.
    Ebből fakadóan is elvi szinten kiválóak az elektromos autók is vontatásra, csak hát ugye vontatáshoz ugye azért több kell, mint egy villanymotor...bár persze egyszer mindennel meg lehet próbálni megmozdítani valamit. ;]
    Ugyancsak erre utaltam már többször a "nem arra lett tervezve" dologgal, jobban már nem szeretném kifejteni...

    És ha már az elektromos autó a jövő, és ugye környezetkímélőbb mint a mostani autók, akkor az elektromos autóknak azt is tudniuk kell (majd), amit a mostaniak tudnak.
    Hosszútávon az meg minden, de nem környezetbarát, hogy legyen két különböző meghajtású autód a különböző feladataidhoz.

    De hát épp ez a lényeg, hogy jelenleg nem környezetkímélőbb egy elektromos autó.
    Ha mégis, akkor olyan kis mértékben, ami messze nem elég ahhoz, hogy segítsen a Földön. Értem én, hogy nem várhatnak a gyárak 20 évet, mire lesz normális akkumulátor, csak hát addig legyártanak rengeteg veszélyes hulladékot.

    ddekany: a környezetkimélő és az emberi egészségre ártalmas/jótékony két külön dolog. Nyilván a cél, hogy mindkettőre pozitív hatással legyen.
    És ezekbe a tanulmányokba ilyeneket is számításba vesznek?: jelenlegi autók újrahasznosítása, villanyautók töltéséhez szükséges infrastruktúra kialakítása, ennek gazdaságossági számításait, mekkora fizetőképes kereslet lesz ezen új típusú autókra, ezekre mely országok képesek és hajlandóak stb.

    Ne értsetek félre, biztos hogy jók lennének az elektromos autók, csak a jelenlegi erőltetett menetben és adott technológiával a "gyereket is kiöntik a vízzel".

    [link] a levegőből való üzemanyag gyártása lenne a királyság.

  • Bati0501

    őstag

    válasz dabadab #174 üzenetére

    Ez nagyon jó, tényleg, csak hát a Tesla árai prémium kategóriás autókkal egyenértékű, pl. ID. 3 rendelkezik vonóhoroggal, csak a teherbírása 75 kg. [link]
    Ezért is írtam, hogy nem elegendő csak a villanymotor, jelen esetben a váz nem elég erős.
    Tényleg nem number one prioritás a vontatás, de mutatja, hogy még mindig nem tartanak ott az elektromos autók, ahol jó lenne, ha már tartanának.

    makkmarce: [link] Guardian cikk. Tény hogy sokkal több cikk mutatja azt, hogy környezetkímélőbb az elektromos autó (15-30%-kal), csak ezekkel a kutatásokkal az a baj (az összessel), hogy nem tudni kinek a felkérésére készítették, és ami a legfontosabb, hogy mi is volt a pontos módszertan + mindegyik -főként az elektromos autózást támogatókban- tele van "ha"-val és "majd a jövőben" kijelentésekkel.

    Tesla ára egy nagy probléma pl. Nem figyelem őt.

  • Bati0501

    őstag

    válasz makkmarce #182 üzenetére

    De akkor miért nics még gyártásban a Tesla Semi?
    Pedig ha valami jó (jobb mint az eddigiek), akkor az a logisztika területen kész aranybánya.

    Na ez érthetetlen, pénzügyi és piaci szempontból is.

  • Bati0501

    őstag

    válasz dabadab #185 üzenetére

    /Modern autóknak nincsen külön alváza./

    Nem kell rámutatnod, mert nem jól gondolod.
    Makkmarce hozta fel még korábban, hogy szar a katalizátor tisztítási technológiai, meg hogy egy A8 hogy eltömődik a városban.
    Erre írtam, hogy nem városi rohangálásra terveznek nagy dízel autókat, arra kellene használni, amire valók. Előjött a vontatás is, és azóta folyamatosan felhozzátok, miközben az csak egy részletkérdés volt, engem nem különösen érdekel, hogy mennyit bír elhúzni egy autó.
    Erre jöttél a különböző Teslákkal, amik tudnak vontatni, de túlzottan drágák, ennyire egyszerű. De mondom ebbe ne kössetek bele, mondom megnézem az új favoritot, az id 3-at, és akkor láttam meg azt a cikket.

    Gondolod, hogy csak ez a VW nem tud vontatni, miközben ez alapjaiból elektromosnak lett tervezve? És az e up, vagy zoe? Ha érdekel megnézed, engem nem foglalkoztat.

    A cikkekkel kapcsolatban leírtam már pár dolgot.

    Ennyi éven keresztül nem volt kapacitásuk rá, miközben világcégek előrendelték évekkel ezelőtt? Bemutatták már ezt annyira, hogy bele lehetett ülni és vezetni külsősként?

    Lehet, hogy ahogy megjelenik tényleg forradalmasítja a szállítmányozást, vagy annak részterületeit, de az is előfordulhat, hogy bármilyen okból mégsem lesz annyira kelendő.
    (Az európai úthálózat adottságai miatt kíváncsi vagyok hogy mennyire praktikus a formája miatt.)

  • Bati0501

    őstag

    válasz makkmarce #191 üzenetére

    Elnézést, nem tudtam hogy csak olyan "véleménycikket" lehet mutatni, ami neked tetszik.
    Ebben is vannak másra mutató linkek.
    A VW ebben található elemzésében is benne van, hogy gyártáskor jóval szennyezőbb az elektromos autó jelenleg.
    Akkor fordul ez meg, akkor vált az pozitívvá, ha x százezer kilométert ment az autó. Aztán vagy megy annyit vagy nem, mert mondjuk összetörik vagy egyszerűen nem megy annyit.
    De persze, nincsenek ezekben a cikkekben "ha"-k meg "majd"-ok.

    Kérlek, ezt a vontatós témát hagyjuk már, számomra nem lényeges, egyszer megemlítettem, azóta ezen pörög a téma. (Nem tudom milyen autó váltója megy szét 1 km alatt, mondhatsz példát...ha egy vw-hez rendelsz vonóhorgot, akkor az adott autóba nagyobb hűtőt tesznek, és a váltóját is hűtik, ezért kerül annyiba a vonóhorog az extra listában.)

    Szóval te azt gondolod, viccen kívül, hogy a VW elkölt milliárdokat, hogy szándékosan rosszat csináljon, miközben ezt a piacot tartják a jövőnek.
    Értem...vagyis nem, de mindegy.

    Manapság már jobban bírja a Tesla, de azért régebben azt a brutális gyorsulást csak néhány alkalommal tudta.
    Mivel már van néhány Tesla, ezért nem tudom melyikre gondolsz, de bőven van olyan autó, ami kínál annyi helyet és többet, mint egy Tesla.

    Nyilván nem lehet mindent egyszerre. Azonban, ha valamit nem csinál a Tesla az szerinted nem probléma, de ha egy másik autógyár nem csinál valamit,akkor azok milyen bénák.
    Pedig a kamionjuk biztos hogy hozná a pénzt, ha olyan, amilyennek ígérik, szóval nem logikus nem azzal foglalkozniuk.
    Továbbra is érdekelne, hogy külsős ember vezethette már a Semit? Megmutatták-e már a széria érett példányt?

    Tudom, hogy kvóta autó.
    Ha nem lenne ilyen előírás az EU-ban, akkor a Tesla szép nagy összegektől elesne.

    Öhmm...európában nemzetközi fuvarozásban sem 1-2 órát mennek, határátlépés nem tudom miért lehet releváns ebből a szempontból.
    Igen, Scania csinál/tesztel áramszedős nyergesvontatót, illetve azt hiszem van már full elektromos teherautója, amit városi gyűjtőfuvarozásra, terítésre szánnak.

    Mivel ezek haszongépjárművek, ezért teljesen más szempontból vizsgálják őket a fuvarozó cégek, mint mi egy autót. Tehát amit korábban mondtál, hogy egy Tesla az ereje és akksi súlya miatt még alkalmasabb is tud lenni vontatásra, mint egy "sima" autó, addig ez az akksik miatt nagyobb súly pont hogy hátrány egy teherautónál.
    Azért, mert az akksik súlya elvesz a hasznos tömegből, mert meg van határozva, hogy egy pl. nyergesvontatónak mennyi a megengedett legnagyobb össztömege. Magyarul kevesebb árut szállíthat, ami nem gazdaságos. A mai hagyományos kamionoknál pedig annyira szoros a verseny, hogy néhány száz kilók dönthetnek, hogy melyik márkájú vontatót választják a cégek, mert hosszútávon óriási lehet a különbség.
    A Semi formája meg a csőrös és a bulldog kamionok egyvelegének tűnik, és mivel a megengedett legnagyobb hosszúság megintcsak szabályozva van, ezért Európában nem gyakori a csőrös kamion, mert megintcsak kevesebbet lehet vele szállítani (rövidebb pótot húzhat), illetve nem is úgy fér el maga a vontató, mint egy bulldog fülkés.
    Ezért vagyok kíváncsi, hogy itt milyen fogadtatása lesz a Seminek.

    kisfurko: köszönöm a kiegészítést! Meglepődtem, mikor szembe jött ez a cikk.
    Igen, biztosan nem való nehéz dolgok cibálására, de arra szerintem jó példa, hogy csak azért mert villany és nehezebb néhány száz kilóval, mint egy 8-as Golf, nem lesz alkalmasabb vontatásra.

  • Bati0501

    őstag

    válasz dabadab #205 üzenetére

    Melyikre gondolsz?

    A 170 oldalast nem, de az ADAC-osat elolvastam, normálisan leírja hogy mi a helyzet jelenleg, és mivé lehet fejleszteni a jövőben a jelenlegi tervek szerint.
    Ebben a cikkben milyen problémát láttál?

    Amúgy örülök, hogy felhoztad a dolgot.
    Lehet itt dobálózni mindenkinek mindenféle pro és kontra cikkekkel, "tanulmányokkal", csak úgy gondolom hogy ezekkel mind van egy probléma: egy ennyire bonyolult, összetett témával foglalkozni, amiben rengeteg változó tényező van, és szükséges jövőre vonatkozó becsléseket is tartalmaznia, nem lehet néhány oldalban tudományos alapossággal megállapítani valamit.
    Amikor egy mester (egyetemi szintnek megfelelő) diploma megszerzéséhez akár majd 100 oldalas szakdolgozatot kell írni, akkor számomra megmosolyogtatónak hatnak ezek a néhány oldalas nagyívű kijelentések. Összefoglalónak jók lehetnek, amennyiben van mögöttük megfelelően részletezett vizsgálat.
    Ilyen téma eseten a sok 100 oldalas vizsgálat szerintem messze nem túlzó. Aztán lehet vitatkozni rajta a szakembereknek (!), hogy helyes-e az alkalmazott módszertan.

    Ekkor felmerül bennem a kérdés, hogy vajon hányan olvastak végig esetleg ilyen írást? Inkább többet, hogy össze tudja mérni a különböző nézőpontokat és ő maga is jobban átlássa a dolgokat.
    Úgy gondolom, hogy nem lehetnek túlzottan sokan ilyen fórumozók.

    És köszönöm, ne küldjetek ilyen tanulmányokat, nem fogom őket elolvasni, mert azok szakemberek számára készültek, nem nekem.

    /Több, hivatalos szerv (uniós, amerikai, japán pl) által készített vizsgálatokra gondolok, és nem ilyen-olyan intézet, egyetem által, felkérésre elkészített vizsgálatokra, amik módszertanát kellene megvitatni, szakembereknek./

  • Bati0501

    őstag

    válasz makkmarce #217 üzenetére

    Vannak bajok.
    Én nem neveztem véleménycikknek semmit, veletek ellentétben.

    Megnéztem az oldalt, csodálatos.

    Jajjajjaj, miért kevered ide a csalósdízel korszakot, mikor ezt az id 3-ra írtad?
    Ezt írtad: "Az, hogy az ID3-ban mit bénáztak a németek, nem különösebben érdekel, csak azért csinálják, hogy még mindig bizonygassák, hogy a villany rossz, addig is vegyél dízelt, mert ránkrohad."

    Milyen autóra vagy kíváncsi?
    Magad mondtad, hogy a gyorsulás nem játszik. Mert akkor sok minden pariban van, minőségi előnyökről nem beszélve.
    De ha mégis játszik a gyorsulás is, akkor ott a Porsche Panamera Turbo vagy GTS.
    És ez még olyanokat is tud, hogy nem pár alkalommal tudsz vele gyorsulni, van hatótáv, minőségüket meg nem lehet egy lapon emlegetni.

    Már megint ez a vontatás...nem tudom mivel buktam el.
    Ellenben te csak kérdezni tudsz, neked féltett kérdésekre nem annyira.
    Írtad, hogy van olyan hagyományos autó, amivel ha vontatsz, 1 km alatt elégeti a váltóját.
    Megkérdeztem, hogy melyik autó ez...semmi válasz.

    Semi-nél jöttél, hogy amerikában az emberek 2 órát ingáznak...hogy hogy jön ez ide nem tudom.
    De arra már nem válaszoltál, hogy bemutatták-e már a széria érett példányt a nagyközönségnek.

  • Bati0501

    őstag

    válasz ddekany #219 üzenetére

    Mindegyik cikkre értettem, hogy lehet bennük ferdítés. A pro és kontra cikkekre is.

    Az igazság általában mindig valahol középen van, nem fekete és nem fehér (témától függetlenül).
    Ezért nem kedvelem azokat cikkeket, embereket stb, amik csak és kizárólag egy oldalról néznek valamit, kígyót békát kiabálnak, de nem képesek belegondolni a másik oldalba, elfogadni azok érveit, előnyös dolgait (szinten témától függetlenül).

    Említett Guardian cikkben van egy ADAC-os írás, amiben úgy gondolom hogy normálisan vannak elemezve dolgok, leírja hogy most mi a helyzet, és mivel lehetne/kell javítani, hogy környezetkímélőbb legyen a közlekedés.

    Egyébként feltettem a kérdést, hogy ebben miben ferdítenek, mi a problémás benne, de hát erre se érkezett válasz.

  • Bati0501

    őstag

    válasz makkmarce #239 üzenetére

    Rendben, ez a kronológiai sorrend.
    Ugyanakkor te továbbra is azt írtad, hogy szándékosan rosszra csinálták az id 3-at, hogy elvegyék az emberek kedvét az elektromos autóktól.

    (Hogy miért lenne lehetetlen villanyautót gyártani, nem értem mikor a világon elsők között volt az elektromos autó. Szóval szerintem nem biztos, hogy ez pontosan így hangozhatott el.)

    Sajnálom, hogy úgy látod én védek konkrét tanulmányt. Nem védek én semmit, sőt azt mondtam, többször is, hogy a pro és kontra elemzésekben is lehetnek megkérdőjelezhető módszertanok.

    Továbbra is található abban a cikkben más elemzés is, pl az adac, de erre továbbra se reagál senki...
    Amúgy megtennéd, hogy ha már minden hozzászólásodban megemlíted azt a nevetséges VW tanulmányt, akkor kérlek megtennéd, hogy elküldöd a linkjét? Kíváncsi lennék rá, mert gondolom nem az a 22 oldalas pdf-ről van szó, ami ebben a guardian cikkben van.

    Ezt a számítást én sem annyira értem.
    Miért 100 dollárral számolsz, ha előtte megírod, hogy a VW 150-ért jutott hozzá?
    Illetve emlékszem voltak hírek arról, hogy annyira nagy volt a kereslet a gyártók felől az akkuk iránt, hogy talán az e-tron gyártását le is kellett állítani, mert nem volt hozzá akksi. Ez sem ár csökkenésre utal.

    Egy autó bonyolultabb annál, hogy egy az egyben kidobjuk a motort és váltót, és már mehet is be a villanymotor és akksi.
    Egy átlagos benzinmotor néhány évvel ezelőtt olyan 150 ezer forintjába került a gyárnak, szóval ekkora nagyságrendben a jóval kifejezés 10 ezreket jelenthet.

    Mivel az autógyárak nem az elektromos autókra voltak eddig ráállva, ezért nem tudták olyan hatékonyan gyártani az elektromos változatokat, ez is árnövelő tényező.

    Illetve, ne haragudj, de úgy érzem már meg kell jegyeznem, hogy nagyobb tisztelettel is beszelhetnél valakiről, aki egyetemi tanár, dékán, motorfejlesztéseket vezető szakember.
    Mindezt úgy, hogy senki nem nevezte véleménycikknek egy egyetemi kutatást, de te ezt már sérelmezted és viccesnek nevezted.

  • Bati0501

    őstag

    válasz makkmarce #244 üzenetére

    Abban teljesen igazad van, hogy az autógyárak igen hajlamosak szándékosan nem a legjobbra csinálni valamit, hogy a drágábbat vedd. Pl. VW spórol a hangszigeteléssel a Seat és Skoda esetében, hogy a VW emblémás halkabb legyen.

    Értem így, hogy miért így számoltál.

    Elnézést, tényleg rosszul mondtam, de túlzottan nagyot nem tévedtem, olyan 200 ezerbe került nekik.
    Forrás: [link] 8. perc környéke, és igen, Dr. Hanula mondja.

    Nyilvánvaló, hogy kellenek segédberendezések hozzá, de valamennyi még a villanyautókhoz is kell.
    És igen, elvileg olcsóbbnak kellene lennie a végen egy elektromos autónak, de sajnos a gyakorlatban még nem ez a helyzet.

    Egy új padlólemezt nem néhány évente szoktak tervezni, mert olyan összegekbe kerül, hogy még forintban és rengeteg, nemhogy euróban.
    És mivel egy elektromos autó felépítése teljesen más szempontok szerint épül fel, mint a hagyományosoké, ezért az új, már elektromos hajtáshoz tervezett padlólemezig kénytelenek voltak használni a régebbi.
    Nem csoda, hogy nem mindegyik változat lett a legjobb.

    De hát egy Teslába se lenne egyszerű belerakni egy benzinmotort.

    Illetve azért olyan tényezőkről ne feledkezz meg, hogy olyanra kell/kellett megcsinálniuk ezeket az átmeneti elektromos autókat a gyártóknak, hogy azok mindenféle hatósági, biztonsági előírásnak megfeleljenek.
    Tömeggyártásnál, ahol az elemeket sajtolással készítik, és a formákat megintcsak elképesztő összegekért készítik el, nem egyszerű mondjuk csak egy konzolt is odébb rakni/lehagyni. Ezek nem egyedi autók, hogy majd oda hegesztik kézzel, jó lesz az úgy is.

    Köszönöm a linket, át fogom olvasni.

    Dr. Hanulát 2 videóból "ismerem".
    Nem tisztem megvédeni, de azért az szerintem belátható, hogy tett már le az asztalra, de néha olyanokat írnak róla, hogy az már átlép egy határt. Ezt nem rád értem, ne vedd magadra!

    Ha mindenki egyszerre tölti, elmegy az áram témával kapcsolatban az Audi foglalkozott: [link] (pár napos hír)

    Én nem gondolok összeesküvés elméletre, de amíg a vezető autógyárak top vezetői között is bőven vannak hangos ellenzők, addig az egyszeri, téma iránt érdeklődök között is lehetnek ellenzők.
    Példaként ott a BMW, ahol a vezetők között nincs teljes egyetértés a jövővel kapcsolatban, vagy ott a Toyota, akiket azért ugye a hibrid technológiájuk miatt nem érheti az a vád, hogy nem foglalkoznak a közlekedés tisztábbá, modernebbé tételével. Karácsonyi hír, Totalcaron olvasható az összegzése, amit Akio Toyoda mondott: [link]

  • Bati0501

    őstag

    válasz makkmarce #253 üzenetére

    Itt egy cikk, hogy mely autógyártó mennyit keres autóként: [link]
    Sokkal részletesebb a cikknél a benne található fiat group world elemzése.

    Ne feledd el, hogy állambácsinak autó vásárlásnál is mennyit tejelsz: ha 10 milliót kell fizetned a szalonban, akkor abból csak az áfa 2,7 millió. Ott van még a regisztrációs adó, az is pár száz ezer. Az autószalonnak is nyilván kell lennie haszonnak az autón.
    Szóval a 10 milliós vételárból a gyártó megkap vagy 2/3-ot, és ennek egy része a haszon nyilván.

  • Bati0501

    őstag

    válasz makkmarce #259 üzenetére

    Úgy fogalmaz, hogy "egy széria 1,3-1,4 literes benzinmotor teljes gyártási költsége kb 700 euró".
    Nekem sem tűnik soknak, illetve az esetleges félreértések elkerülése miatt máshogy is megfogalmazhatta volna, de ő van ebben az iparágban évtizedek óta, tudja mi merre.
    Te ezeket az árakat mi alapján mondod?

    Azért az túlzás, hogy egy laptop akkumulátorokból összerakott autót nem sikerült megugraniuk.

    Hát nem annyira azt mondja, ő bevallottan ellenzi. Azt mondta, hogy becsléseik szerint akkora összeget kellene Japánban az elektromos hálózat fejlesztésére költeni, mint a 2018-as teljes magyar GDP, kétszer. És akkor az áram még mindig a szennyező erőművekből jön.
    De igen, nyilván van a szemléletükben üzleti érdek.

    De hát kevesebb ember kell, mert egyszerűbb az elektromos autó, így az összeszerelő munkástól kezdve a beszállítóknál dolgozókig. Mindenki nem tud átmenni villanymotort összeszerelni. Plusz a robotizálás miatt is egyre kevesebb fizikai munkás kell.

    Nekem is meglepő, hogy mennyit keres egy új autón a gyár (majd beszedik a karbantartással). A pénz gondolom K+F-re megy leginkább (motorfejlesztés, platformok, meg a bérköltség és marketing se lehet kevés).

Új hozzászólás Aktív témák