Új hozzászólás Aktív témák
-
nagyúr
A lufi szot egyszeruen nem hasznaljak jol az emberek. Ugye az azt jelenti, amikor valamit masszivan felrearaz a piac, pl. 2000 kornyeken volt jopar olyan ceg, aminek semmifele termeke nem volt, es megis irtozatos valuacion mozgott.
A Tesla mas ugy. Szerintem a jelen ertekeltsegen befektetni mar nem kecsegtet akkora haszonnal, de
- vannak valos termekeik
- brutalisan novekednek (ellentetben a tobbi autogyartoval)
- van eselyuk arra, hogy Apple-modra letoljak a tobbi autogyartot
- nem birnak eleget gyartani a termekukbol, olyan product-market fitjuk vanSzoval az teljes fogalmatlansagra utal, hogy valaki egy VW P/E-jet hasonlitgatja a Tesla-ehoz. Pont ennyi erovel mondhatna azt, hogy a Fotaxi P/E-je 7, az Uber-e meg minusz sok, tehat a Fotaxi a robosztusabb ceg. Vagy hogy a CBA P/E-je 2010-ben sokkal jobban nezett ki, mint az Amazone.
> és talán azért mégsem ér annyit, mint kb. az összes többi autógyártó együtt, még ha van is mondjuk 5 év előnyük a szoftverben
Az a tobbi autogyarto irto nagy problemaja, hogy nem lehet csak ugy elkezdeni a vertikalis integraciot meg a szoftverfokuszt. Egyszeruen befektetoi szempontbol is szinte ertelmetlen. Gondolj bele, van X milliard dollarod, amibol nyereseget szeretnel termelni idovel. Tegyuk fel, hogy azt gondolod, hogy a jovo az elektromos autozase.
Mit finansziroznal inkabb: egy agilis uj startupot (sot, inkabb startup-portfoliot), vagy odaadnad a PSA konszernnek, hogy kezdje el atalakitani a meglevo gyarait, kezdjen el a szakszervezetekkel egyezkedni, stb.
Azt nem ertik sokan, hogy ha tenyleg az elektromos autozase a jovo, akkor a jelenlegi gyartok kozul soknak nulla vagy negativ az erteke -- mivel esetlegesen egyszerubb nullarol felhuzni egy sikeres e-autogyartot, mint atalakitani egy mostani mammutot. Es akkor elkezdik onnan nezni, hogy mi a P/E 2020-ban. Most erre mit lehet mondani?
Persze semmi sem biztos, de en jelenleg a 'regi' autogyaraknal a VW-t, esetleg a GM-et latom eselyesnek. Az is lehet, hogy a Toyota elindul az irrelevancia fele. Vagy nem. Az eselye megvan.
A 800 mrd market cap _nekem_ soknak tunik, en kb. 250 mrd korul kiszalltam a jatekbol, de nyilvan nem ertek hozza
[ Szerkesztve ]
while (!sleep) sheep++;
-
nagyúr
" európában tudtommal egy év alatt 30%-ról 10%-ra csökkent a részesedésük a saját szegmensükben (éledezik a konkurencia)"
Ennek mennyi relevanciaja van, ha nem bírnak eleget gyártani?
Egyébként persze, simán lehet, hogy megvédik őket saját terepukon, de még nem látszik azért, hogy ki lesz az.
Más: az külön erdekes egyébként, hogy a VW lehet, hogy a dizelbotrany miatt fog hosszútávon túlélni.
[ Szerkesztve ]
while (!sleep) sheep++;
-
nagyúr
Hm, nehez megmondani, csak ugye villanyautora nem lett volna cegautoado (asszem), meg az ertekvesztese is talan kevesebb, stb.
Oszinten szolva nekem egy Skoda Citigo kellett volna meg a csaladi kombi melle, a Greengo-s VW e-Up-okat is nagyon szeretem.
[ Szerkesztve ]
while (!sleep) sheep++;
-
ddekany
veterán
"és talán azért mégsem ér annyit, mint kb. az összes többi autógyártó együtt, még ha van is mondjuk 5 év előnyük a szoftverben"
Hogy számoljuk valaminek az értékét, az a kérdés. Nyilván ha valami varázslat folytán az összes többi gyártó hirtelen eltűnne, a Tesla nem tudná őket kiváltani (most), szóval ilyen alapon nem ér annyit. Ha azt nézed, várhatóan hányszorosára fog nőni a cég, akkor már más a történet. Mert hát valószínűleg oda fektetsz be, ahol ebben reménykedsz.
-
makkmarce
őstag
én is boldog lennék jelenleg egolf-al, amennyiben 1-2 millióért árulnák.
viszont 10m-ért egy vicc, és ahogy írtam, csak azért létezik, hogy eladható legyen mellette több szennyező jószág büntetés nélkül.Az 5-10 év dologgal nem értek egyet, az emberek 90%-nak bőven elég az 4-500 km-es hatótáv, az meg pár éven belül standard lesz.
Gondolkodtam az új villanymazdán, de mikor bemondták, hogy 130km a táv, akkor mondtam, hogy akkor megvárom a következő generációt, ez túl nagy kompromisszum. Érthetetlen, hogy 2021-ben hogy gondolták ezt a mazdánál.okoskodom, tehát vagyok
-
makkmarce
őstag
teljesen jogos, nem is kell most átállni. Ki fog forrni ez, ahogy a benzines se olyan, mint 50 éve.
Itt nem az a lényeg, hogy most egyből állj át, hanem az a fő kérdés, hogy mi a jövő.
Be fog állni mindnek az ára, idő kérdése. Engem csak az zavar, hogyha jön a következő "miért szennyez jobban a villanyautó" című zagyvaság, na arra ugrok
Nekem sincs villanyautóm még, itt az utcában már többeknek van, biztos, hogy az lesz a következő, de ráér, nem mindenki cserélgeti évente a kocsiját.
Majd mikor kijön a matek, mindenki vált, sürgetni felesleges.okoskodom, tehát vagyok
-
Pingüino
senior tag
Hátha nem szűnnek meg addig az állami támogatások, és legalább az áfát, meg az árrést benyeli az állam. 8-9M már nem olyan vészes egy jó villanyért. Az a baj, hogy a 2,5M támogatásért bent kellene maradnia 11M alatt az alap árnak. Kétséges, hogy menni fog-e. De lehet, ide majd valami butított modell jön, hogy meglegyen.
[ Szerkesztve ]
-
makkmarce
őstag
Nem a teslának kell a legolcsóbbnak lennie. Itt inkább az lesz az érdekes, ha átveszik tőlük az új akku gyártástechnológiát, vagy hasonlót csinálnak. Mert 1.5-2m-val olcsóbb lehet az új villanykocsi, ha ezt használják. Szerintem amint valós verseny lesz a villanypiacon, és nem e-golf-al kell a teslának versenyeznie, ha kicseréli a kocsi alatt az akkupakkot, simán engedhet akár a model3-ból is, mert bőven megteheti. Jóval egyszerűbb gyártani egy model3-at, mint egy ID3-at. Ha meg megnézed, mennyiért igérték a cybertruck-ot, az valami hihhetetlen olcsó ár a benzines konkurenciához képest.
okoskodom, tehát vagyok
-
makkmarce
őstag
ugyanúgy lesz kis autó, ahogy most, idő kérdése. Nameg lesz használt autó. Ha megnézed az új autó árakat a suzuki is már 4.2m-től indul, az a legkisebb fapados. Emellett a támogatott villany dacia kedvezményesen 4m alatt ment(az a pár darab, amit az ország kapott). Annyi, hogy az még nem mindenkinek jó, ahogy javul az akku technológia, egyre több embernek lesz elég a hatótáv.
okoskodom, tehát vagyok
-
Vesa
veterán
Én is így látom. Racionális, gyakorlati ember vagyok. Lehet elmélkedni, de ha ott állsz a 2-3 gyerekkel, felpakolva, lezavartál már 300km-t és a töltésnél még várakozni kell órákig, mert a 4 töltőből 1 rossz, 1 nem gyorstöltő, 2 meg foglalt, akkor gyorsan át tud ez csapni egy kevésbé szép történetbe.
A benzinkutas hasonlat sem volt a legjobb itt valakitől, mert folyékony üzemanyaggal 5 perc alatt végezni lehet, tehát sokkal több embert képes kiszolgálni egységnyi idő alatt, mint a 30-60 perces töltögetésnél.
Az elektromos autózás bizonyosan a jövő, de nem a jelenleg elérhető Líthium-ion akkus technológiával!
Ebben a szegmensben hatalmas fejlesztések lesznek még, ami törvényszerűen azzal jár majd, hogy a jelenlegi techonlógia értékét veszti. Emiatt eszembe sem jut a most látható összegeket kidobálni erre.A másik téma, hogy ezeknek az akkuknak jelenleg nem megoldott a gazdaságos újrahasznosítása, Musk is csak terel amikor erről beszél, mivel a solar rendszerekben való felhasználásuk valójában nem újrahasznosítás, csak életciklus meghosszabbítás. A végén így is a szeméttelepen végzik, jelentős környezetkárosítás mellett.
A tudomány a valóság költészete!
-
Vesa
veterán
Igen, családi házba valóban megoldás lehet, én is gondolkodtam rajta a páromnak ingázni, garázs is van, simán tudnánk tölteni, de ilyen árak mellett nem láttam értelmét ennek sem. Nem jön ki a matek a végén.
dabadab, Pingüino
Igen, ezért írtam, hogy gyerekcipő még, én kivárom amíg beérik a tech. Az irány jó, de az elején nem szállok bele, ezt már megtanultam a számos egyéb technológiai ugrásnál, mert pár éven belül általában féláron kapok ötször jobbat (kivéve a PC-t, ott a HEDT-re nem sajnálom a pénzt).[ Szerkesztve ]
A tudomány a valóság költészete!
Új hozzászólás Aktív témák
- Amlogic S905, S912 processzoros készülékek
- Sub-ZeRo: Euro Truck Simulator 2 & American Truck Simulator 1 (esetleg 2 majd, ha lesz) :)
- Milyen belső merevlemezt vegyek?
- Yettel topik
- Melyik tápegységet vegyem?
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- PlayStation 4
- Mesterséges Intelligencia topik
- Robotporszívók
- Garmin Forerunner 255 Music - nem csak futóknak
- További aktív témák...