Új hozzászólás Aktív témák
-
Parancsolj igaz 1:29-el hosszabb mint 10perc. De biztos lehet még belőle faragni. Csak "gyakorolni kell".
[ Szerkesztve ]
„A kerékpározás első szabálya, hogy szenvedned kell, és senki más nem teheti meg helyetted. Semmilyen számítógép vagy edző által kitalált program nem tudja elérni, hogy kevésbé fájjon.”
-
batai15
félisten
God mode,meg minden van itt,mi ebbe a e kord?
-
Béééla
őstag
Közben rájöttem, hogy van egy gyorsabb mód is a végére jutni:
map c5a1.
De összefoglalva a mondanivalót: egy olyan játékot, amit órákig kellene végigjárni és négyzetcentiről négyzetcentire átfésülni az utalások és a sztori miatt, végighallgatni a szövegeket, vétek végigrohanni akárhogy is csináljuk. Nekem a speedrun abszolút olyan, mint a gyors numera: lehet úgy is csinálni, hogy a lány benyúl a gatyádba és már megköszönöd a részvételt (ld. amerikai pite) de pont a lényege vész el. Meg lehet oldani ezt is, azt is röviden, de minek.Bélabá
-
Azért van jogosultsága a speedrunnak. Gondolj bele, aki 30-40perc alatt végignyom mostanra egy Half-Life-ot az ne tudna mindent a játékról? Ők már ezerszer átfésülték a játékot nem "négyzetcentiről négyzetcentire" hanem poligonokról poligonokra .
Ez is egy műfaj, és szerintem ügyesek is. Főleg ha valaki látta már a Portal speedrunokat.„A kerékpározás első szabálya, hogy szenvedned kell, és senki más nem teheti meg helyetted. Semmilyen számítógép vagy edző által kitalált program nem tudja elérni, hogy kevésbé fájjon.”
-
DeFranco
nagyúr
Többször játszották végig, mint te vagy én vagy bármelyikünk itt a topicban, szépen centiről centire, ebben biztos lehetsz.
Továbbra is azt mondom, hogy ez egy mókázás, funolás, és nem kellene mögé látni semmit ami amúgy nincs is ott.
Könyörgöm mintha megboldogult nagyanyámat hallanám ahogy vitatkozik a tévével.
-
Samus
addikt
Nem egy kategória. Szerintem anno ők is élvezték a játékot.
Csak utána jött a ki a gyorsabb dolog.
Tudod, mint mikor veszel egy sportkocsit. Először fúú de jó, hogy mennyi mindent tud, de mikor megszoktad, már csak az számít, hogy gyorsabb legyél, persze ne mindenkinél. Akkor kezdtem el nézni, mikor még a HL1 is másfél óra volt. Utána jött egy óra, 45 perc, aztán fél óra, és így tovább.Én azt várom, hogy olyan HL speedrunt lássak, ahol nem ugornak át pályákat, hanem úgy haladnak, ahogy azt a készítők kitalálták. Van ilyen?
Mod: a Portal speedrunok eszméletlenek....
[ Szerkesztve ]
'' Az élet egyszerű. Döntéseket hozol és nem nézel vissza.'' // Tomorrow's just your future yesterday!
-
Béééla
őstag
Szerintem anno ők is élvezték a játékot.
+@DeFranco
Továbbra is azt mondom, hogy ez egy mókázás
Ezt nem szeretem, amikor egy játékból (szórakozás) edzés lesz. Mint az MMO-k gyakorlatilag 100%-a
A célja hogy élvezd a játékot, ne az hogy harmincmilliószor végigmenj ugyanott. Vagy legyen az a cél és irány játékot tesztelni és bugokra vadászni ha ennyire jól megy ÉS még pénzt is keresel vele.Én azt várom, hogy olyan HL speedrunt lássak, ahol nem ugornak át pályákat, hanem úgy haladnak, ahogy azt a készítők kitalálták. Van ilyen?
Nekem ez lenne az igazi speedrun. Most tervezem úgyis újrajátszani az egész szériát mindenestül, abba lehet belefér az első részt kétszer végigtolni, egyszer a sztorit figyelve, egyszer rohanvaa Portal speedrunok eszméletlenek
Mivel a Portal pont egy olyan játék, amibe a "csalás" (út lerövidítése portálokkal) a cél, ezért az művészet lehet.[ Szerkesztve ]
Bélabá
-
MageRG
addikt
"...magas zuhanásoktól is illene meghalni."
Asszem ez engine bug. Ha egy ferde (nem vízszintes) felületre érkezel, akkor "elvezeti" a mozgási energiádat. Ugyanez van ha létrára érkezel.
A HL2 Done Quick még durvább. Ott az ürge egy szál deszkán repked meg szörfözik (szintén engine bug)."What is bravery, without a dash of recklessness!"
-
Van olyan HL speedrun is ami no jump. Igaz a srácok úgy is végeznek 31perc alatt. Mert végig tixozzák
De természetesen van teljesen tiszta is, csak azt nem speedrunnak hívják ugye Hanem walkthrough-nak.
[ Szerkesztve ]
„A kerékpározás első szabálya, hogy szenvedned kell, és senki más nem teheti meg helyetted. Semmilyen számítógép vagy edző által kitalált program nem tudja elérni, hogy kevésbé fájjon.”
-
DeFranco
nagyúr
Ezt nem szeretem, amikor egy játékból (szórakozás) edzés lesz. Mint az MMO-k gyakorlatilag 100%-a
A célja hogy élvezd a játékot, ne az hogy harmincmilliószor végigmenj ugyanott. Vagy legyen az a cél és irány játékot tesztelni és bugokra vadászni ha ennyire jól megy ÉS még pénzt is keresel vele.Kis x a böngészőfülön? Vagy ha neked nem tetszik, akkor tilcsákbeja?
Én értem, hogy neked ez nem tetszik. Értem, hogy te ezt nem tartod teljesítménynek. Világos, jogod van hozzá, saját gépeden saját internetelőfzietéssel saját lakásban olyan tartalmat fogyasztasz amit akarsz, a véleményed meg szabad ezen a földrészen mindenhol, meg még egy pár helyen. Szíved joga.
Másnak meg szíve joga ezen a videón jól szórakozni, és leszel kedves nem elrontani a szórakozását azzal, hogy váltig bizonygatod, hogy ezt bárki megcsinálja e! Megmondtam, ott van, leírtad, hogy te 10 perc alatt lehúzod így-meg-így, tessék, van rá egy six pack söröm, lehet megcsinálni. Saját gameplay videót kérek róla.
Lehet menni keresgélni a mapokat, bugokat, kiismerni a játék minden glitch-ét évek alatt, munkát-energiát belefektetni, utánajárni mindennek, majd prezentálni. Aztán majd jövök én is fikázni, hogy ez egy szar.
[ Szerkesztve ]
-
Béééla
őstag
Hőbörgést meg szándékos félreértést kéretik abbafejezni és a nyereg se arra lett kitalálva hogy egész nap azon ülj. Tudtommal még szabad kritikusan megnyilvánulni, akinek meg egy vélemény teszi tönkre a lelki világát, annak tessék szíverősítőt szedni, mert nem fogja sokáig húzni.
Bélabá
-
" a véleményed meg szabad ezen a földrészen mindenhol, meg még egy pár helyen. Szíved joga."
Majd..
"és leszel kedves nem elrontani a szórakozását azzal, hogy váltig bizonygatod, hogy ezt bárki megcsinálja "
Ha szíve joga, akkor ír amit akar. Neked nem kell felvenni. Miért befolyásol az téged, hogy ő mit ír? Ha valakinek nem pozitív a véleménye az is leírhatja. Nem értem miért rontja el a te szórakozásodat, az ő véleménye.
„A kerékpározás első szabálya, hogy szenvedned kell, és senki más nem teheti meg helyetted. Semmilyen számítógép vagy edző által kitalált program nem tudja elérni, hogy kevésbé fájjon.”
-
DeFranco
nagyúr
Nem az zavar, hogy leírja, szíve joga, nem tilthatom meg és nem is akarom, tiszteletben tartom.
Az viszont már zavar, hogy a topic fele erről szól, hogy hurr-durr noclip.
Ebben is van teljesítmény, nem tipikus vérgamer, de van. Azt pedig leírni, hogy fele idő alatt utánuk csinálja minimum merész, de legyen, elhiszem. Szeretném látni.
Magyarul nem elkussoltatni akarom én, dehogy is, csak akkor már teszek én is érveket, illetve én is kifejezem, hogy engem mi zavar. Hurr-durr fikázás.
[ Szerkesztve ]
-
Én részben egyetértek vele, és veled is.
Mert szerintem se nagy szám egy ilyen összevágott, agyon scriptelt speedrun. Viszont ez annyit tesz, hogy a Segmented speedrun nem tetszik nekem.
Viszont szeretem a speedrunokat, mert sok munka van mögötte, ha azt valaki tisztán csinálja végig. Srciptek használata nélkül. Sőt még a bugok kihasználása is oké, mert így "kész" a játék. Szóval ha átmegy a falon az oké, mert én sose jöttem volna arra rá, úgy mint HL-ben a HP töltős trükkre sem.
Kedvencem a Morrowind speedrun[ Szerkesztve ]
„A kerékpározás első szabálya, hogy szenvedned kell, és senki más nem teheti meg helyetted. Semmilyen számítógép vagy edző által kitalált program nem tudja elérni, hogy kevésbé fájjon.”
-
Béééla
őstag
Nem hurr-durr fikázás ment, hanem annak a kifejtése, hogy buggal-glitchel tényleg töredékére vehető, viszont így számít-e.
Ebben is van teljesítmény, nem tipikus vérgamer, de van.
Van, ami nehezen hasznosul. Bár kétségkívül elrettentő példa a fejlesztőknek, hogy mire is figyeljenek a legközelebbi engine kifejlesztésekor. Viszont a teljesítményük sokakat emlékeztethet a "csítter aimos véhás k*cs*g"-re, ami legtöbbünkben rosszallás kelt.Azt pedig leírni, hogy fele idő alatt utánuk csinálja minimum merész, de legyen, elhiszem. Szeretném látni.
Ott volt a noclipes, az majdnem megközelíti. Viszont annak fényében tényleg nem semmi hogy ~20 perc alatt megoldják, miközben falakon keresztül 10 perc az út.
Közben megtaláltam, hogy nem a sebességet, hanem a gravitációt lehet állítani így a noclipesnél sokkal gyorsabb nem lesz, max. direkt hekkeléssel.
A noclipes megoldás viszont indulhat a legpacifistább végigjátszás címéértBélabá
-
wjbhbdux
veterán
Nem értem, hogy vagy képes a quake engineben kivitelezhető strafejumpot bármilyen külső program által elérhető csaláshoz hasonlítani. Évek (sőt, lassan évtizedekről is beszélhetünk) munkája megtanulni így mozogni, nem egy jump on gomb megnyomására lesz ilyen gyors az ember, hanem az egér precíz kezelésével.
Nézz meg pl egy Half-Life multiplayer veteránt, pontosan egy fraget sem lőnél ellene, még csak rajta se tudnád tartani a célkeresztet úgy mozognak
[ Szerkesztve ]
/s
-
Ed3r_X_
nagyúr
Az viszont nem egészen fair. Most mondanám, hogy kiugrok a mapon kívülre, ahol ti nem tudtok lelőni, én viszont titeket igen. Bug, de mégse fair. (CoD2 Burgundy volt ilyen pl. asszem)
Minden játékosnak biztosítani kell az egyenlő feltételeket. Így nem egészen az szerintem. Oké, hogy megtanulta, de akkor is olyan bug, ami által tisztességtelen előnyhöz jut.
[ Szerkesztve ]
“Songbird, Songbird, see him fly, drop the children from the sky. When the young ones misbehave, escorts children to their grave. Never back-talk, never lie, or he'll drop you from the sky!”
-
mekker
őstag
Jó, de a végigjátszásos videóban valszeg a bunnyhop és az összes trükkös ugrás be van scriptelve nekik, hogy automatikusan menjen. Így sem egyszerű azért (gyorsan) ugrálni, de mérföldekkel könnyebb, mintha script, meg konzolozás nélkül csinálná..
Данное сообщение (материал) создано и (или) распространено иностранным средством массовой информации, выполняющим функции иностранного агента, и (или) российским юридическим лицом, выполняющим функции иностранного агента.
-
mekker
őstag
Hát azért annyira nem számít csalásnak ez az ugrálósdi, mert ugye közben lőni nehezen tudsz, csak ha megállsz, különben eléggé pontatlanul lősz. Meg azért ha játék közben akarsz ugrálni, és közben játszani is, kell legalább 3-4 év gyakorlás.
Данное сообщение (материал) создано и (или) распространено иностранным средством массовой информации, выполняющим функции иностранного агента, и (или) российским юридическим лицом, выполняющим функции иностранного агента.
-
Béééla
őstag
Úgy merem, hogy ez nem fícsör, hanem bug. A egy-két MMO szabályzatában is benne van, ha bugot kihasználva jutsz előnyhöz (exploit) akkor ugyanolyan banánt kapsz, mint aki botozik.
Ha majd megmutatod nekem, hogy IRL hogy lehet bunnyhoppolni akkor nem is kell jutalnazni, mert megugrod távolugrásban az ezer métert akkor kapsz pár érmet meg nem kevés manitÉvek-évtizedek megtanulni egy bugot kihasználni? Igen. Szép teljesítmény így közlekedni? Igen. De ha az én szerveremen repkedne így valaki egy játékban, akkora permabant kapna hogy na, akármennyire is "legális". Van különbség a skill és a bugkihasználta előny között.
Fegyver visszagúrást használni jogos, mert az a való életben is működik. Azzal esést csillapítani lehet, de repülésre használni például bug, amit a készítőknek illene javítani. Vagy utána 10 méter magasból leesve alig veszteni HP-t is motor probléma.
Már csak arra lennék kíváncsi, hogy a Gauss gunnal falon átlövést gyakorolt, vagy valami egyéb bug volt, amikor "random" faldarabokat lövöldözött?
Bélabá
-
Samus
addikt
Mostmár azért komolyan. Ez nem multi. Nem más ember kárára csinálja, nem jut ettől előnyhöz (maximum rendezvényeken). Mi a baj ezzel? Tényleg nem értem. A cikkben lévő videó tényleg nem fair, mert nem egy ember tolta végig, de például coolboy megcsinálta egymaga pár éve 36 perc körüli idővel.
Azon vagy kiakadva, hogy kihasználja a bugokat, a játékmechanizmusból eredő hibákat, anomáliákat azért, hogy másokat szórakoztasson. Ezek a hibák nem voltak ám leírva a végigjátszásban, jópárat ilyen játékosok fedeztek fel, gondolom nem fél perc alatt.
Két napja ez megy itt. Meg kellene már érteni, hogy ez nem multi. A scriptelés részemről is csalás. De addig nem büntetendő, amíg nem más kárára történik. A cikkben szereplő videó nekem sem jön be, de te lassan már annyira általánosítasz, hogy az valami hihetetlen. Ha felfedezel egy rövidebb utat a munkahelyedre, és azon jársz, az is csalás?
'' Az élet egyszerű. Döntéseket hozol és nem nézel vissza.'' // Tomorrow's just your future yesterday!
-
wjbhbdux
veterán
Nézd, szerintem is igazad van, és jobb lenne ha többen is így vélekednének. Jövő hétvégén lesz Bukarestben a Dreamhack versenysorozat következő állomása, szerintem el kéne menned oda, és elmagyarázni a Quake játéksoknak, hogy ne ugráljanak, meg a rocket jumpot se használják, mert az csak egy bug és a való életben leszakadna a lábuk. Aztán ha mégis tovább ugrálnak, akkor menj oda a szerverhez és a döntő kellős közepén permabannold őket, nehogy már ilyen csíter gecók tízezer dollárokat kapjanak!
ps: HLDM fall damage 10hp, nem számít a magasság.
[ Szerkesztve ]
/s
-
-
Shing
őstag
Ezzel teljesen egyetértek:
"Évek-évtizedek megtanulni egy bugot kihasználni? Igen. Szép teljesítmény így közlekedni? Igen. De ha az én szerveremen repkedne így valaki egy játékban, akkora permabant kapna hogy na, akármennyire is "legális". Van különbség a skill és a bugkihasználta előny között." -
Béééla
őstag
Mostmár azért komolyan. Ez nem multi.
Olvastál, láttad a videót? Az a rész a multisról szólt. NEM a singleplayerről. De nem gond, nézd csak default hülyének az embert, attól jobban fog menni a napod is, ne a tőmondatnál és lineáris sztorinál egy fokkal is komplexebb gondolatmenetet követést próbáld fejleszteni.Abból indult, hogy hax, nem hax, így nem akkora teljesítmény, aztán átment az "én ízlésem > te ízlésed"-be.
A multisjáték példák meg azért voltak hivatottak, hogy alátámasszák: nem igazán elfogadott a hekkelés.Azon vagy kiakadva, hogy kihasználja a bugokat, a játékmechanizmusból eredő hibákat, anomáliákat azért, hogy másokat szórakoztasson.
Az meg nem épp a legszórakoztatóbb hogy repkedünk ide-oda, kihagyjuk a fél pályát és az összes bosst, és így pont az értéke vész el, hogy taktikával, ügyességgel csinálta volna meg.@wjbhbdux:
Quake az kb. megegyezik az UT-vel és hasonló sci-fi játékokkal abban, hogy ott a rocket jump vagy hasonló belemagyarázható, vagy ha szervesen beleszövik (ld. TF2, a rocket jump és a scout puskájának erős rúgása feature, nem bug) akkor elfogadható. Vagy ha realisztikus mértékű.
Amit meg linkeltél, pont egy ellenpélda: nagyon durván fel vannak gyúrva célzási és egyéb skillekkel, nem a falon átrepülve hátbalövik a másikat. És a pörgőssége a játékmenetnek kifejezetten szemet gyönyörködtető (ellentétben a témaindítóval, mert az legfeljebb hányingert okoz), nagy kár hogy már nincs időm ilyenekre, amikor meg volt, akkor nem volt csak percalapú internetünk (vagy az se).@.LnB:
[ Szerkesztve ]
Bélabá
-
wjbhbdux
veterán
Ha valamibe bele van szőve a rocketjump elfogadhatósága, az a Half-Life a HEV suit miatt A longjump module meg az alap ugrálást is más szintre emeli, szinte beleépítve a Quakes csoda mozgásokat az alap élménybe. Az úgynevezett skill cap elérése az ilyen deathmatch PC játékokban, amikor már tökéletesen tudsz mozogni. Ha ezt elvennéd, az olyan lenne mintha CS-ben arra kérnéd a játékosokat, hogy ne célozzanak fejre, starcraftban csak 25 gombot nyomjanak le percenként, de ennyi erővel konzolon is játszhatnánk, ott aztán nem nagyon lehet egyéni skillel villogni mert a gép céloz .
TF2ben se lenne rocketjump, ha a Quake és HL mod TF-ekben nem lett volna akkora hagyománya.
/s
-
Béééla
őstag
Naja, a longjump fícsör, szeretjük is
A rocket jump meg hasonlók továbbra sem baj, ha mögétesznek egy indokot. Ha csak irreális repkedés a vége vagy végtelen sebesség, esetleg EZ egy bugnak akkor az baj, ha fűszerezi a játékmenetet, akkor miért ne emeljék be?
Bélabá
-
dabadab
titán
A Quake-ben a rocket jump az gyakorlatilag glitch, Carmackek egyaltalan nem akartak ilyet, nem terveztek ilyet, nem is tudtak, hogy lehet ilyet, amig valamelyik jatekos ra nem jott (es ugye a Quake-es speedrunok is leginkabb abbol allnak rocketjumppal kikerulik a palya 90%-at).
DRM is theft
-
wjbhbdux
veterán
A nem segmented kategóriában is új rekord született a napokban: 34 perc 29 másodperc kukkye által.
/s
-
wjbhbdux
veterán
A script nélküli egyben végigjátszós HL1 speedrun rekord 30 perc alá került: [link]
/s
-
poli27
veterán
ha valakit érdekel Half Life complette 93% akcióban 4,43€
-
wjbhbdux
veterán
bump, mert az elmúlt héten egy magyar játékosé lett a HL1 speedrun világrekord
/s