Új hozzászólás Aktív témák
-
KROK640
veterán
válasz Ferrari fan #33696 üzenetére
UH
És gondolj arra, hogy ez valószínűleg jogosítvánnyal vezet, és szavazati joga is van.Inkább azt kérdezzék miért nincs szobrom, mint azt, hogy miért van...
-
Megjelenik egy amúgy nyugis manager odítva, hogy január vége van, és még mindig nem megy a ****** a részlegén (egy gyárterület). (A ***** folyamat használatban van vagy 30 éve.) Azonnal menjünk le! (Tök nem kell az ilyesmihez odamenni.)
WTF
Mondjuk, hogy OK, de mi a gond.
Háááát ez
meg ez
meg talán... (fogalma nem volt)
Aha figyu, mondjuk nem mi üzemeltetjük, csak ügyeletet adunk rá, mert usereket, meg pár lokál dolgot tudunk csinálni.
Na de a ***** az a ti emberetek?
Aha, hétfő óta táppénzen. De amúgy jeleztétek valakinak a bajokat?
Igen!
Az jó, mert ide se ticket nem jött, se az ügyeletes számot nem hívta senki (vas. volt egy hívás valami tök másról )
Kiderült, hogy az említett kollegát hívogatták páran onnan hetek óta, csak most nem vette fel. (Meg hogy amúgy semmi komoly para nem volt, csak neki még az előző napot mondták. A manus vagy 20 éve a cégnél van.)Távolról nyomogatom a user gépét, mivel nem mi supportáljuk, csak segítek neki Teams-en. Rányomok véletlenül egy Run as administrator-ra, ugye ilyenkor a Teams megáll, mert admin ablakokat nem kezel le, az meg overlayben leüli a képernyőt.
Írok neki, hogy zárd be azt a jelszókérőt pls.
Nyom egy yes-t.
Ugye nem történik semmi
Elkezd valami mást nyomkodni.
Mondom azt a kéket, amibe jelszót kell beírni
Elkezdi írni a userét.
Mondom zárd be
Fölémegy a no-nak.
Jó, a no is jó lesz.
Végre bezárja.
Azt hinné az ember, hogy egy 30-as arc, aki 10 éve legalább PC-n dolgozik...Hasonló helyzet, böngésző Teams-en át nyomogatása, nyitok egy settings-t cache törlésre, nem hajlandó ez a szar visszaváltani az előző tabra. Minden máshova tudok kattintani, csak oda nem.
Mondom válts vissza pls., és nyomj egy Ctrl-F5
Hova?
A ****** cég honlapjára, ami ott van nyitva
...nem tudja, mi az.
...azzal az oldallal kapcsolatban kért segítséget... mérnök[ Szerkesztve ]
Mutogatni való hater díszpinty
-
Lenry
félisten
eddig elkerültek a távolkeletiek, de ma...
vietnámi szerver, nem bootol. kapom a remoteot, nézem iDRAC-ban, bootSSD-k sehol.
írom a vietkongnak, hogy mi a szitu, visszaírja, hogy biztos kicsúszott a kábel.
mondom, az biztos nem, a meghajtónak caddy-ben kéne csücsülnie, nincs kábel ami kicsússzon, de ugyan nézze már meg.erre visszaküldi a fotót
na vajon mi lehet a gond?írom neki, hogy told má' be rendesen őket
- melyiket?
- bal szélső
bekarikázza a fotón a középsőket
- ez?
bekarikázom a bal szélsőket
- ez!
- átrakom másik helyre
- jó helyen vannak, csak tedd be őket normálisan a helyükre
- jajó
negyed óra múlva:
- kész
- szervert nem érem el, KVM szerint offline
- bekapcsoltuk
küldi a fotót, ahol ugyanígy áll a meghajtó
- ez aktuális fotó?
- igen
- MÉG MINDIG SZARUL VAN BENNE!!!!
- akkor mutassam meg hogy kell
küldtem YouTube tutorialt
fél óra(!) múlva
- it is done
- fotót küldjél
nem küldött, de közben nézem, hogy a KVM magához tért, látom, ugyanott áll a BIOS, ahol én hagytam 1 órája, faszán újraindítottad, meg minden... de legalább a két hiányzó SSD megjelent és akkor így a hot-plug is ki lett próbálva[ Szerkesztve ]
Gvella Glan! | There are two types of people: Those who can extrapolate from incomplete data
-
opr
veterán
-
Lenry
félisten
szerintem értelmi sérült volt, vagy nem tudom
tehát ha kapsz a fotón egy karikát, hogy az ott ni, nincs a helyén, akkor még akkor is elkezded összehasonlítani a mellette lévővel, hogy mi a különbség, ha amúgy sosem láttál szervert és akkor ezen kognitív képességek birtokában látod, hogy vagy 5 mm-el kintebb van, mint a többi. kihúzod, bedugod újra, rájössz, hogy ugyanúgy áll, akkor nem hazudod azt, hogy minden fasza, hisz' nem változott semmi, hanem megpróbálsz rájönni hogyan érheted el a kívánt eredményt.
és mindezt úgy mondom, hogy azt feltételezem rólad, hogy átlagos értelmi képességű 6 éves vagy és nem arról van szó, hogy te vagy a helyszíni technikus egy szerverteremben, ahol azért talán elvárható, hogy tudd hogy működik egy drive caddy
szóval nem, én sem értem
a másik dolog, amit nem értek, hogy egyáltalán hogy jött ki a helyéről az SSD?
[ Szerkesztve ]
Gvella Glan! | There are two types of people: Those who can extrapolate from incomplete data
-
TESCO-Zsömle
félisten
Van ez az effektus, hogy nyomás/teljesítési kényszer alatt az amúgy intelligens, sok PHDs emberek is levedlik magukat mohába. Nem tudom mi a neve, de már a szakembereknek is feltűnt, ha elkezdték kutatni a dolgot.
Szóval elvileg ez egy létező dolog, mint az ajtó-jelenség, hogy mikor átlépsz egy ajtón, előfordulhat, hogy tol a fejed egy kisebb reset-et és nem emlékszel, hogy miért indultál el míg vissza nem mész oda ,ahol eredetileg eszedbe jutott, hogy menni kéne...Sub-Dungeoneer lvl -57
-
Ugyanezt megcsinálták az arab, európai... Local IT-sok is az előző helyen. Bár azok annyival fejlettebbek voltak, hogy nem húzgálták ki a dolgokat a gépekből.
Ez ugyanaz amit fentebb írtam, hogy zárd be. És nem tudja, mi az a bezárás.
Telefonon nem tudja, melyik a power gomb, nyomogatja a fizikai menügombot.
@TESCO-Zsömle : "nyomás/teljesítési kényszer alatt az amúgy intelligens, sok PHDs emberek is levedlik magukat mohába"
Na de ez, hogy pls. tedd vissza, azért még abban az állapotban is...Mutogatni való hater díszpinty
-
vince
őstag
Lehet, úgy volt vele, hogy ameddig van egy újabb kérdése, addig sem kell dolgoznia...
"Ha eredményesen akarunk valakit megcáfolni, bebizonyítva, hogy téved, előbb vizsgáljuk meg, melyik oldaláról szemléli a dolgot, mert arról az oldalról tekintve rendszerint igaza is van." - Blaise Pascal
-
Amúgy ez valid. Pár országban megfigyeltem, hogy a legapróbb részletre is rákérdez, hogy nyoma legyen, és ne lehessen ráverni a balhét
Amcsi local supportos most kérdezte egy közös chatben, hogy ezt látta már valaki?
...captive portal-os hitelesítés a céges vendégwifin. Nem tegnap óta van ott ez a manus se, és a vendégháló seMutogatni való hater díszpinty
-
válasz TESCO-Zsömle #33716 üzenetére
Némelyik értelmesebb, mint 1-2 manager...
Mutogatni való hater díszpinty
-
frescho
addikt
Ez a remote hands/eyes aki arra képes, hogy egy gombot megnyomjon vagy fényképet küldjön. A kettő ritkán meg együtt és gyakran nem tudja elolvasni a feliratokat, ezért nem a megfelelő sor/rack/unit kombónál kezd el akciózni.
Van az upgradelt verzió, azt már smart hadns-nek hívják és képes olyan bonyolult dolgokra is, mint a megfelelő SSD cseréje, konzolban 2-3 összefüggő parancs kiadása, hálókártya beépítése és megfelelő portba patchelése. A kettő között van vagy 60% különbség az ár oldalon és egy valamilyen technikusi vizsga.
https://frescho.hu
-
-
frescho
addikt
Párral már dolgoztam együtt és az a tapasztalat, hogy nem attól függ, hogy mi a nációja az egyednek. Született osztrák képes volt fejjel lefelé rackelni a gépeket. Volt olyan aki nem értette azt a logikát, hogy a 48U-s rackben midnen gépet abba a portba dugunk a 48 portos switchen amelyik uniton van. Bedugta szépen sorban őket... A nyertes az volt aki a színkódolt tápkábeleknél a bal oldali pirosak közé bedugott egy kéket és jobbra dugta a pirosat. Úgy tudom, hogy a színvakság kizáró tényező, tehát inkább csak annyi lehetett a probléma, hogy az vidéken hiányolták a falu bolondját.
Nem keresnénk hülyére magunkat, hanem hamarosan droid programozóként tengődnénk, majd idegösszeomlás után inkább valami más után néznénk. Egyszer kaptam egy indiai fejlesztő csapatot, fél év alatt ledaráltak agyilag...
https://frescho.hu
-
bambano
titán
anno, lassan 25 éve, mikor nagy szolgáltató szerverfarmját építették, akkor küldtek kettő embert, aki becsavarozta a szervereket a rackbe, küldtek másik kettő embert, aki becsavarozta a routereket és a switcheket, és küldtek egy ötödiket, aki szakértett a hálózathoz, és le tudta ellenőrizni, hogy működnek-e a dolgok. ehhez ismerte a betűket, egy papírcetliről be tudott másolni egy ping utasítást a gépekbe.
ezt azóta sem értettem meg, miért történt így.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
opr
veterán
válasz bambano #33722 üzenetére
Ez kicsit olyan, hogy a rendorok is azert mennek mindig parban a kocsival, mert az egyik odafele tudja az utat, a masik meg vissza.
"Programozó vagyok. Ez azt jelenti, hogy amit leírok, megtörténik." :D “The only valid measurement of code quality is What-The-F**ks/Minute.” - Robert Martin
-
frescho
addikt
-
válasz frescho #33721 üzenetére
Én local support maradnék, joban bejön
Hülyék mindenhol vannak, és azért kábeldugdozóak sehol nem a szakma krémje megy@bambano : Ez 6 munkahely kettő helyett! Munkahelyteremtés
De az is lehet, hogy ez 3 külön cég volt, egyiktól a szervereket vették, másiktól a hálózati hardvert, meg egy, aki hálózatos szolgáltató volt...
Két hellyel ezelőtt a bejövő vonalak kersztüljöttek 3 dobozon. A 3 doboznak 3 szolgáltatónál (egymás alvállalkozói) volt egy-egy párja, akiktől a bérelt vonalat vettük. A 3 doboz valószínűleg semmit nem csinált, csak a forgalmat csomagolta be, másik oldalon ki.Mutogatni való hater díszpinty
-
bambano
titán
Azért mennek párban, mert az egyik írni tud, a másik olvasni.
frescho: azé' megfontolnám, hogy lelépjek egy olyan munkahelyről, ahol Mig-29-es a szolgálati jármű
hcl: nem beszállítói emberek voltak, hanem a mi anyavállalatunk emberei. egyébként: öt munkahely, nem hat
[ Szerkesztve ]
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
-
frescho
addikt
A user nyugatabbra sem jobb, sőt te ott csak bevándorló leszel.
bambano: Csak az ügyeletesnek, hogy a riasztásra tudjon reagálni.
nakos1212: Indiaiak között is dolgoztam zseniális arcokkal. A baj az, hogy a pénzért akarnak sokan fejlesztők lenni, amúgy nem érdekli őket az egész. Ez minden nációnál és szakmában ellenkezik a minőségi munkavégzéssel. Felőlem lehet szaturnuszi 6 csápos lila csúszómászó, ha normálisan lehet vele dolgozni.
[ Szerkesztve ]
https://frescho.hu
-
opr
veterán
válasz frescho #33731 üzenetére
Indiaiakkal nekem az a tapasztalatom, hogy onnan ismered meg a legalabb hasznalhato indiai fejlesztot, hogy mar nem indiaban van.
Amugy jah, en is dolgoztam zsenialis indiai fejlesztovel (tenyleg), eshat o se epp indiaban volt mar. Onnan is mindenki lelep, aki teheti. A hasznalhato programozo meg altalaban teheti."Programozó vagyok. Ez azt jelenti, hogy amit leírok, megtörténik." :D “The only valid measurement of code quality is What-The-F**ks/Minute.” - Robert Martin
-
válasz frescho #33731 üzenetére
Egy adatközpontban nincs user Nekünk főleg ezekkel volt dolgunk, hogy marha nagy szervertermekben rackekben gépeket dugdozzanak, néha BIOS-ban túrjanak, ha elfelejtettük a management modul jelszavát.
" A baj az, hogy a pénzért akarnak sokan fejlesztők lenni, amúgy nem érdekli őket az egész. Ez minden nációnál és szakmában ellenkezik a minőségi munkavégzéssel. "
Így.
Viszont az értelmes indiai azért sajnos ritka.
@nakos1212 : Azt nem vettem észre, hogy agresszívak lennének, de idegesítőek tudnak
BTW ja, már drágábbak nálunk, de az ukránok, románok is. És Brazília, Argentína az új India. Egy időzónában is vannak az amcsikkal, ez kényelmesebb az amerikaiaknak is.
(Asszony volt olyan csapatban, ahol itthonról üzemeltettek főleg USA-beli szervereket. Ők reggel 8-tól du. 5ig, amcsik háromtól voltak. Mindenki maradhatott bent tovább, annyi esze nem volt a managernek, hogy akkor jöjjenek későbbre... aztán 1-2 ember átkerült elcsúsztatottba, ők 10-től hatig Az USA arcok folyamat rinyáltak, hogy nem tudnak kivel beszélni.)@bambano : Mondjuk ez csak a logikátlanságot növeli, de attól még ugyanúgy érthetetlen
Mutogatni való hater díszpinty
-
totron
addikt
Én azt bírom, mikor kijelentem a valamit, hogy ez ettől és ettől van, a sztori szerves része, sőt, alapja. Erre mi a reakció? Elkezd találgatni. Hogy mitől lehet. Most mondtam el, baszdki. Van a Mézga Aladár scifi kalandjainak egy epizódja ahol kis minikráterekben mindenki elgolyózgat magának, magával. T'án nekik van igazuk.
-
Diabolis
tag
Asszonnyal durván összekaptam a minap, a téma az otthonlétem ideje, valamint annak tartalma volt (értsd: eszek, kutyázok, asszony kap két puszit, jóéjt).
Egy órával később exkolléga hívott előző, állami munkahelyemről. Tök jól beszélgettünk, majd szóba került a fizu. Exkolléga bedobta a bruttót amiért harcol....
Megkértem, hogy ismételje meg, majd kihangosítottam a telefont.... Szólnom nem kellett, drágám értette a célzást. A szr hónapban is több a nettóm, mint a kolléga által kívánt bruttó.
Mondjuk ugyanezen összeg a gyermektartásdíj emelése témájú tárgyaláson kevésbé hangzott jól :DSzakmai:
Megjöttek a gép alkatrészei, mindent kicsomagolok, asztalon proci, lap, hűtő összepattint, táp rádug, elosztóba be, csavarhúzó, power, de nem indul... Szétszed, összerak, tápkábel csere, elosztóba be, csavarhúzó érint, nem indul....
Cigi, anyázás, gyerek ágya mögött 220 visszadug, gyerek felhív, röhögve picsába elküld ("Memámegint megszivattad apádat!!!"), csavarhúzó, táp indul....
Minden összeáll, gép összerak, kábelezés, rendezés, patika, felpörög, BIOS, karaj. Pendrive? Asztalon nincs nappaliban nincs, céges autóban nincs, nadrágban nincs. Fél óra keresés, sehol semmi (három van itthon, elvileg).
Egész délelőtt rohangáltam a gyerek szobája (földszint), és a dolgozó (emelet) között, hogy meménem indul a Serva... Indulunk a tárgyalásra, asszony megemeli a táskáját, két Pendrive landol a földön... Állítólag öt év kötél volt a tekintetemben ahogy ránéztem...[ Szerkesztve ]
Ha beülsz a volán mögé, és azt érzed otthon vagy, ne gondolkodj, vedd meg! De ha leparkoltál vele és nem nézel vissza rá, rossz autót vettél.
-
válasz Diabolis #33737 üzenetére
Szerintem nem értette a célzást
"Pendrive? Asztalon nincs nappaliban nincs, céges autóban nincs, nadrágban nincs."
Na ezért van itthon PXE Az nem veszik el.
Gondolom exednél nyilván nincs otthoni szerver, de én sem találtam soha a pendrive-okat[ Szerkesztve ]
Mutogatni való hater díszpinty
-
Diabolis
tag
Nálam is van Serva, csak valamiért összehányta magát. Pár hónapja a kölök gépe még arról ment, most az istennek nem akart indulni. Mondjuk azért is megkapja majd a magáért, hogy bekapcsolta a DHCP-t a routerben és nem kapcsolta ki. Az úgy öt kör volt a dolgozóból a földszintre mire rájöttem
Ha beülsz a volán mögé, és azt érzed otthon vagy, ne gondolkodj, vedd meg! De ha leparkoltál vele és nem nézel vissza rá, rossz autót vettél.
-
-
frescho
addikt
Mindenhol van user. Csak mondjuk fejlesztőnek hívják aki nem tudja elmondani, hogy mire is van szüksége, de te sakkozd össze időre. Legyen benne pont annyi ami kell, hogy ne pazarolj és 2 hét múlva legyen meg még akkor is, ha 6 hét az átfutás a beszállítónál.
Nem olyan ritka az értelmes indiai. Csak éppen ahogy opr írtan már evakuált valami élhetőbb helyre.
https://frescho.hu
-
válasz frescho #33741 üzenetére
Itt a lényeg, hogy nem egy több száz/ezer fős horda van neked ott egy datacenter support esetén (nem sysadmin, hanem local support egy datacenterben), mint user, hanem mondjuk 50 sysadmin, akik azért értelmesebbek.
A konkrét end user support az inkább azért éget ki, mert rengeteg energia kitalálni minden apróságot.
Mutogatni való hater díszpinty
-
frescho
addikt
De, több száz fős horda kér mindent is. Gondolj bele, mindenhol van co-location, így egy rackben akár 10-20 különböző usered is lehet. Ezek közül a feltörekvőek amúgy a legrosszabbak, mert van mondjuk fél, egy rack cuccuk. Ez szépen el van terítve, van nekik VLAN. Elég nagynak gondolják magukat, hogy mindenért IS verjék az asztalt, de még nem alakultak ki a folyamataik. Ha szerencséd van, akkor egy értelmes sysadmint vettek fel, nem valaki megnyerte aki nem érti, hogy miért kellene kicserélni a háttértárolót amikor jelzed, hogy villog rajta szépen narancssárgán a LED. Amikor megdöglik te vagy a hibás, mert biztos hozzányúltál, meleg van, hideg van, por van, közelébe mentél stb.
Akkor már inkább 1-200 fejlesztő, azoknál csak pár csoportvezető/senior fog jönni, hogy mi kell. Persze melléjük meg kell egy kicsit a tanár/tanácsadó/pszihomókus/látnok véna, hogy kisüsd mi is lenne jó nekik. Így lesz csak mindenki vidám legyen a végén. Várj csak, nem ezt csinálod most?
https://frescho.hu
-
válasz frescho #33744 üzenetére
Igen, de pl. egy nagyobb cégnél sincs annyi admin, mint ahány desktop user egy rendes site-on
Döglődő winyóról meg legyen alert, vagy ticket... is. Nem úgy, mint nekünk, amikor kiesik egy fázis a tápról, összes gép egyik tápja off, és jön 1db ticket az egyikről.
Az OS üzemeltetős külsős céget kérdeztük, hogy amúgy ezt hogy? Mondják, hogy a többi hozzájuk ment.
Hogy miért nem szóltak..."Persze melléjük meg kell egy kicsit a tanár/tanácsadó/pszihomókus/látnok véna, hogy kisüsd mi is lenne jó nekik. Í"
1000 useres site-on ez userenként megyMutogatni való hater díszpinty
-
frescho
addikt
Egy rednes adatközpontban ezres nagyságrendben vannak cégek. Szerintem még itthoni kis piacon is több százról beszélhetünk. Szóval csak gondolod, hogy előrébb vagy, de sajnos nem.
Ticket? Persze. Nézi-nézi (már ha egyáltalán megnyitott), majd lezárul magától won't do-val. Aztán keresi a hibást akire rá lehet kenni, hogy a rendszer eltüntette a jegyét. Igaz, csak 1 hónapig volt nyitva, de kapott róla még 3-4 levelet is.
Szerintem mindenhol ez van ahol ügyfelekkel kell dolgozni. Hadháziék után szabadon.
https://frescho.hu
-
E.Kaufmann
addikt
Na sikerült a lelkébe gázolnom egy félötiges alcégnek. Pedig csak annyi volt, hogy az új szolgáltatáshoz (aminek létesítése egy külön sztori lenne ) kértem volna adatokat az elvileg kijelölt technikai kapcsolattartótól.
Erre küld nekem egy ctrl-schmitt sablon szöveget a kért adatok helyett az ügyfélkapu használatáról, alján egy értékelő linkkel. Én hírtelen felindulásból (agresszív kismalac vagyok néhanapján én is) bepöttyintettem az 1 csillagot, majd rápróbáltam az ügyfélkapura, nagy nehezen sikerült is bejutni, és ami persze arra pont nem volt alkalmas, amire kellett volna. Erre pár órával később egy sírós ügyfélcsajszi firtatott volna telefonon, hogydemiért 1 csillag[ Szerkesztve ]
Le az elipszilonos jével, éljen a "j" !!!
-
válasz frescho #33746 üzenetére
Nemtom, ahol a mi cuccunk volt, az a cég sajátja volt, és mindent a cég sysadminjain át intézett mindenki. Ja, meg hog hányféle feladat van. Tehát itt kábelt húzunk, gépet telepítünk, gépet rendelünk, adatmentünk, selejtezünk, gépet szerelünk, lelkisegély, remote support, szerver support, AP csere, switch csere, minden.
Ehhez képest egy DC support technikus azért kevesebb féle dolgot csinál.Nem mellesleg ha sok cég is bérel racket, nem mindegyik képviselőjével kell direkt kapcsolatot tartani, van arra ember jobb esetben.
@E.Kaufmann : "Na sikerült a lelkébe gázolnom egy félötiges alcégnek."
Nagyon sajnáljuk[ Szerkesztve ]
Mutogatni való hater díszpinty
-
frescho
addikt
Saját adatközpont? Kíváncsi lennék a méretére, nekem onnan indul ahol van legalább 5-600 rack. Olyat én is örömmel elterelgetnék amiben csak a saját adminok kérnek és 100 rack alatt van. Igazi nyugdíjas melónak hangzik. Amit felsoroltál az mind van a DC-ben is, persze pár dolog be van cserélve másra. DR tervezés, ISO certifikálás, mindenféle audit és különböző ops tesztek. A remote hands persze ennek kis részét csinálja, de te már smart hands lennél akinek mindenféle vicces dolgot ki lehet osztani.
https://frescho.hu
-
válasz frescho #33749 üzenetére
"A remote hands persze ennek kis részét csinálja, de te már smart hands lennél akinek mindenféle vicces dolgot ki lehet osztani. "
Ha valahol a smarthand-re osztják ezeket, ott hamarosan éles disaster is leszPrivátban megmondhatom a cég nevét Saját adatközpont, nemt'om mennyi rackkel, de sokkal.
"DR tervezés, ISO certifikálás, mindenféle audit és különböző ops tesztek. "
Ezeket local supportként is csináljuk, csak nem adatközpontraMutogatni való hater díszpinty
Új hozzászólás Aktív témák
- Apple iPhone SE 2022 64GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- Samsung Galaxy A51 gyári független megkímélt szép állapotú
- EVGA RTX 3060 TI 8GB GDDR6 XC Gaming Videokártya!
- Samsung Galaxy S23 dual 8/256GB gyári független 2026.06.12-ig Samsung.hu garis!
- Dell Latitude 7300 27% 13.3" FHD IPS i5-8265U 16GB 256GB NVMe gar
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen