Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Vesa

    veterán

    "a jelenleg létező egyik legnagyobb és legösszetettebb játék"

    Ez így nem teljesen igaz, habár az kétségtelen, hogy grafikailag jelenleg ez a legfejlettebb játék a műfajban (nem számítva a Star Citizent, ami bőven rátesz egy lapáttal, de az még nincsen készen). Azonban, sajnos a fejlesztés nem igazán halad, az Engineers óta alig jött értékelhető tartalom, leszámítva pár új hajót.
    A játék első 100 órája érdekfeszítő és álleejtős, de később kiderül, hogy egyetlen sémára épül az egész, ez pedig a végeláthatatlan grindelés. Ezzel sem lenne baj, ha lenne értelmes célja, de jelenleg csak a nagyobb hajók szerzése és fejlesztése, valamit a reputáció növelése miatt van rá szükség. A játékban ezt leszámítva minden arról szól, hogy egy excel táblában lökdössük az értékeket ide-oda. A fejlesztők a tartalom hiányát azzal próbálják meg elfedni, hogy mindent grindeléshez kötnek, azon belül is megnehezítik a játékos dolgát, pl. a tutorialok teljes hiányával és a pontosan nulla információval arról, hogy adott nyersanyagot mégis merre keressen a szerencsétlen. A játék éppen ezért, gyakorlatilag játszhatatlan a különböző internetes fórumok használata nélkül. Erőssége lehetne a felfedezés, de az is teljes érdektelenségbe fullad 40-50 rendszer meglátogatását követően, mert ha ennyit láttál, akkor mind a 4 billiárdot láttad, csak más elrendezésben.

    Érdemes tudni, hogy a játékidő 80%-ka abból áll, hogy ugrálunk A-ból B-be. Sokan nem titkoltan közben TV-t néznek vagy egyéb más elfoglaltsággal ütik el az időt, olyan szinten unalmas tud lenni...sajnos.
    Nem pont ezt ígértek anno a Kickstarter kampányban. Az X3 széria mai napig messze több lehetőséget ad a játékos kzébe.

    A tudomány a valóság költészete!

  • Vesa

    veterán

    válasz Dr. Akula #19 üzenetére

    Én pont úgy vagyok ezzel ahogy te, soha, egyetlen multi játékkal nem vagyok hajlandó játszani mert idegesít az egész úgy ahogy van. Ennek ellenére az Elite-be én is beletettem több mint ezer órát. Sajnos a játék koránt sem izgalmas annyira, hogy a falat kapard idegességedben, ha netán egy évben egyszer pont akkor van valami gebasz a nettel, amikor játszanál. Legkevésbé ez tartson vissza a vásárlástól, hidd el, ez nem gáz!
    Az már sokkal inkább probléma, amit a 2-es hsz.-ben írtam. A játék egyszerűen kevés. Talán csak én látom így, mert korábban az egyébként Elite klón X3 szériával még ennél is jóval többet játszottam (ott közeledek a 4000 órához).

    Azért favorizálom az egyébként sokkal rondább X szriát, mert az X3-ban -az Elite-el ellentétben- lehetőségünk van:
    - Saját flottákat birtokolni és irányítani, számos hajóosztályban
    - Saját főhadiszállást -űrállomást- építeni, ahol visszafejthetjük idegen civilizációk technológiáját így akár szert is tehetünk rájuk
    - Saját gyárakat, bányákat, katonai kiképzőközpontokat és kereskedelmi állomásokat építeni, ennél fogva, nem egy táblázatban lökdösünk értékeket, hanem látjuk ahogyan épül a saját kis birodalmunk, flottánk stb.
    - Műholdakat lehet telepíteni, amiket számos célra lehet használni
    - Az állomások védelmére fegyver platformokat lehet építeni, vagy be lehet programozni koordináta szinten, hogy milyen hajó és pontosan merre járőrözzön!
    - Fegyverek garmadája, csak rakétából közel 40 féle van!
    - 8 különböző idegen fajjal találkozni, harcolni, kereskedni, vagy akár csak békében élni velük
    - Az idegen fajok eltérő technológiával rendelkeznek, melyekhez megfelelő reputációval hozzájuthatunk
    - Több mint 100 repülhető hajó az egészen kicsi és gyors felderítőktől kezdve, a komplett flottákat a gyomrukban cipelni képes csatahajókig, vagy a gyárakat is szállítani képes hatalmas teherhajókig.
    - Bármelyik hajó elfoglalható, megszerezhető, repülhető!
    - Brutális mennyiségű, a hajókra installálható szoftver, melyek modokkal tovább bővíthetők. Ezek a kereskedeéstől kezdve, a navigáción át, a flották menedzselésén és a fegyverrendszerek vezérlésén át, a felfedezést segítő rendszerekig szinte bármire megoldást kínálnak.
    - Minden rendszer tartogat valami meglepetést, érdekességet!
    - A rengeteg kiváló mod mellett legalább 3 olyan nagy overhaul mod van, ami újabb több száz óra játékot jelent önmagában
    - És Single Player ONLY! :K

    Fentieket az Elite sajnos nem tudja és még fel sem soroltam mindent. Ezek után nekem iszonyú kevés az Elite, pedig ezt a 10+ éves játékot mindössze 15 ember fejlesztette.

    [ Szerkesztve ]

    A tudomány a valóság költészete!

  • Vesa

    veterán

    válasz orientcx #22 üzenetére

    "Látom, te itt is hozod a formád"

    Nem hozok smmit, csak -most is-, szimplán leírtam a véleményemet! A fórum egy ilyen műfaj, nem csak rajongóknak szabad kommentelni! ;)

    Azt soha nem vontam kétségbe, hogy az Elite D. megéri az árát! A hibáival együtt is bőven megéri! Ezt pont úgy le szoktam írni, mint azt ami nem tetszik.

    [ Szerkesztve ]

    A tudomány a valóság költészete!

  • Vesa

    veterán

    válasz Mister_X #25 üzenetére

    Ennek némileg ellent mond, hogy maga a Frontier ígérte meg a Kickstarteren, hogy lesz OFFLINE verzió is. Amit mint tudjuk, 2 héttel a megjelenés előtt vettek ki a játékból -ami persze nyilván nem igaz, tehát hazudtak végig, mert 2 héttel a megjelenés előtt nem lehet ilyen döntést hozni, a játékot eleve online módra fejlesztették-.

    Javít a helyzeten, hogy ha jól emlékszem, lehetőség volt refund-ra egy ideig emiatt. De a játékhoz technológiai értelemben alapvetően nem szükséges a kötelező online kapcsolat, ennek semmi köze ahhoz, hogy 2018-at írunk, ez pusztán Braben DRM megoldása a warez ellen.

    Na csak ugye lehet így is, meg lehet úgy is ahogy a Cities:Skylines esetében kommunikálták, miszerint modokkal és tartalommal veszik rá a játékost a vásárlásra, mert a warez verzióból nem érhető el az a több tízezer workshop mod, ami a Steam-en van. És a jelek szerint jobban működik ha emberszámba veszik az embereket, mert 3 millió eladott példány felett járnak.

    A tudomány a valóság költészete!

  • Vesa

    veterán

    válasz Mister_X #37 üzenetére

    Ez a rescue mission az első küldetés az Elite-ben, amit valóban nagyon hangulatosan megcsinálták. Ez is jól szemlélteti, hogy mekkora ziccert hagynak ki, mert ebben a játékban irdatlan potenciál lenne. Sokan azért kritizálunk -nemzetközi szinten is-, mert ha lélekkel fejlesztenék ezt a játékot, akkor sokkal izgalmasabb és élvezetesebb lenne.

    A tudomány a valóság költészete!

  • Vesa

    veterán

    válasz Dr. Akula #55 üzenetére

    véleményem szerint, van igazság abban amit mondasz, de vélhetően üzleti megfontolásokból nincs teljes offline mód a játékban. Nem csak a DRM miatt, hanem mert ebben az esetben két játékot kellett volna készíteni. Jelenleg a solo módban végzett játék is hatással van a galaxis történéseire, annak ellenére, hogy nem találkozol másik játékossal. Ha lenne offline mód, akkor ez nyilván nem így lenne. Így tehát két játékot kéne külön patch-elgetni és fejleszteni, ami gondolom nem kifizetődő. Az X3 pl. azért single player only, mert számos tartalmat nem lehet benne megoldani multiban, de ez fordítva is így van sajnos.

    Nem véletlen, hogy a készülő Star Citizen is csak úgy tud egy offline verziót is letenni az asztalra, hogy két külön játék lesz, és a single része nem lesz azonos a multival, tehát nem csak abban fog különbözni, hogy a single-ben nem találkozunk majd más játékosokkal.

    [ Szerkesztve ]

    A tudomány a valóság költészete!

  • Vesa

    veterán

    válasz dreampage #60 üzenetére

    Én mondjuk amatőr csillagászkodom, -egy Celestron 200/1000 Newtonnal, de ez most mindegy-, ennek ellenére meguntam a játékot. Ezzel együtt bőven megérte az árát, ezt nem vitatom. A grindfest nem lenne baj, de nekem nagyon hiányzik a játékból, hogy az eredményét a hajókon kívül maximum kis excel táblázatok értékeiben látom. Nem építhetek és írányíthatok flottákat vagy gyárakat, űrállomásokat, kvázi a jelenleg beletett 1000+óra játékidő értelmét nem látom sehol, nincs látható nyoma pl. egy saját gazdaság vagy űrflotta, vagy birodalom képében. Annyi, hogy mondjuk az Asp Exp. nem 20ly-t ugirk, hanem 42-t, vagyis adott célhoz hamarabb jutok el az egyébként tökegyforma rendszereken át. A játékidő jelentős részét jelenleg a végeláthatatlan ugrálás teszi ki A-ból B-be. Sajnos.

    Egyébként ha már a csillagászattal kapcsolatos játék miatt ülök le a gép elé, akkor sokkal inkább veszem előt a Space Engine-t (amit 1 ember fejleszt mégis az univerzum generálása lénygesen összetettebb az Elite-nél), vagy a Universe Sandbox 2-t...Netán a Kerbal SP-t.

    Most is vártunk 5 hónapt, és kaptunk egy átdolgozott Engineers rendszert, ami bár valóban jobb mint volt, csak egyrészt megint pár excel értéken rugózunk, hogy most eddig 30 akármi volt a max, most meg akár 31,6 is lehet, másrészt nem értem, mi tartott ezen 5 hónapig?

    [ Szerkesztve ]

    A tudomány a valóság költészete!

  • Vesa

    veterán

    válasz dreampage #67 üzenetére

    Nekem az a bajom, hogy tulajdonképpen semmiben nem kiemelkedő a játék. Ha az általad említett online lehetőségeket nézem, akkor az EVE összehasonlíthatatlanul több és komplexebb lehetőségekkel bír, tehát lényegesen jobb választás annak, akinek ez a fontos egy játékban (az egy ízig-vérig MMO, az Elite nem az). A magányos farkasoknak pedig, akik szeretnének egy dinamikusan változó gazdaságot is, de emellett valódi birodalomépítés lehetőségét is igénylik és szimulátor hangulatot/irányítást, nekik pedig lénygesen összetettebb az X széria.

    Igazából az Elite számomra egyetlen dolgot szimulál kiválóan, amit eddig egyetlen más játéktól sem kaptam meg, ez pedig a végtelen világűr érzékeltetése. Ebben az Elite verhetetlen! Azt semmi nem tudja jelenleg pótolni, amikor kimászok egy távoli vidékre és annak ellenére, hogy a játék ilyenkor gyakorlatilag arról szól, hogy ugrás A-ból B-be és scan, majd ez ismétlődik halál unalmasan a végtelenségig, mégis van egy olyan semmihez sem fogható hangulata az űr végtelen ürességének érzékeltetésében, amit nem lehet leírni. Ha még nagy ritkán el is indítom a játékot, akkor jóformán emiatt teszem.

    [ Szerkesztve ]

    A tudomány a valóság költészete!

  • Vesa

    veterán

    válasz orientcx #69 üzenetére

    Csak óvatosan kotyognék bele a vitátokba, de én úgy látom, hogy elbeszéltek egymás mellett. Ti az online game előnyeit ecsetelitek, ami sok szempontból jogos, de ezek mellett a multinak vannak hátrányai is amit nem mindenki szeret. Tehát aki mondjuk csak egy kis nyugodt esti kikapcsolódásra vágyik, és nem szeretné az IRL kisebbségi komplexusos hülyegyerek Vér István miatt felidegesíteni magát, azt nem lehet meggyőzni arról, hogy neki a multi kell és jó lesz. Ez az érem egyik oldala. Ugyanakkor Dr. Aukulának pedig azt kéne megérteni, hogy az Elite nem vethető össze ebből a szempontból más játékokkal, ahol valóban működhet így és könnyen megoldható az offline verzió mellé egy multi rész, ahova csak az megy be játszani aki ezt igényli. A miértjét leírtam már korábban is, ahogy Ti is megtettétek, nevezetesen, az Elite esetében ez csak két külön független játékkal lenne megoldható ami nyilván nem kifizetődő a fejlesztőnek. Tehát valójában mindkét fél érvelése sántít egy kicsit, mert azt is meg kell érteni, hogy a multit nem mindenki szereti, de azt is, hogy az Elite a műfaji sajátossága miatt nem úgy működik mint pl. egy GTA ezért itt máshogy nem lehet megoldani. Szerintem ezért nem közeledtek oktányit sem egymáshoz.

    A tudomány a valóság költészete!

  • Vesa

    veterán

    válasz orientcx #75 üzenetére

    "Azt pl mindenkinek szíve joga eldönteni, hogy örül e az online világ térhódításának, vagy nem, de ez még akkor is így van, ha neki ez esetleg nem tetszik. Ez egy szimpla tény. "

    De ő nem erről beszél! Ő azt kifogásolja, hogy ha számos más játék esetén meg lehet oldani azt, hogy alapvetően offline a játék csak van benne multi feature -ami tényszerűen sok esetben így van-, akkor az Elite-nél miért kötelezik a multira? Tehát ő azzal érvel, hogy a multi más játékokban választás kérdése is lehet, és nem kell kényszer legyen, hiszen a játékos dönti el, hogy felmegy egy szerverre vagy csak játszik a játékkal akár offline. Triviális példa a Minecraft. Játszható offline is egyedül a sötétben, de ha valaki arra vágyik, felmehet szerverre is más emberek közé.
    Én ezt eddig megértem, ezzel az érveléssel szerintem nincsen baj!

    Amit viszont ő nem értett meg az az, hogy az Elite a műfaji sajátosságai miatt nem kezelhető úgy, mint egy GTA vagy egy Minecraft, mert itt a BGS miatt csak 4 út lehetséges:
    1. Tisztán MMO a game, kötelező netkapcsolattal és multival, de akkor nincs SP része (pl. ilyen az EVE)
    2. Tisztán Single Player, de akkor nincs multi egyáltalán (ilyen az X széria)
    3. Alapvetően multi a játék, de játszható solo módban is más emberek kizárásával (ilyen az Elite)
    4. Van egy külön játék SP-re, és egy külön másik multira (ilyen lesz a Star Citizen)

    Egyébként én a játékidőm 99,9%-át solo módban töltöttem el, mert én sem szeretem a multit. Éppen ezért írtam neki már korábban is, hogy 1000+ órás gyakorlati tapasztalatra hivatkozva kijelenthetem, hogy ez kvázi SP módban játszható, mert a kényszeres netkapcsolatból nekem gondom még szinte nem volt.

    [ Szerkesztve ]

    A tudomány a valóság költészete!

  • Vesa

    veterán

    válasz orientcx #78 üzenetére

    "Erre én többször is azt válaszoltam, hogy..."

    Bocs, akkor ezen átsiklottam! :W :)

    "egyre több kiadó köti az ebet a net karóhoz."

    Ez mondjuk azért nincs így szerencsére, leszámítva persze azokat a játékokat melyek direkt online játékmódra épülnek. Irdatlan mennyiségű játék jelenik meg mai napig Single Player only, vagy a már említett, vegyes lehetőséggel. DRM jellegű kötelező online védelemmel pedig alig 1-2 kiadó él, jellemzően utálják is őket érte (UBI például, akiknek a játékait sok esetben ezért pontozzák le és nem magát a játékot minősítik).

    Amit el lehet mondani az maximum az, hogy az online játékok népszerűsége nőtt az elmúlt években, de ez nem jelenti azt, hogy a kötelező online kapcsolat önmagában a játék futtatásához egyre nagyobb mértékben jelen van a játékokban. A több száz játékom közül jóformán alig van ilyen (leszámítva az eleve MMO-kat persze).

    A GOG pl. masszívan annak (is) köszönheti a sikerét, hogy teljesen DRM free minden ott megvehető játékuk, még csak kliens sem kell a futtatásukhoz mint pl. Steam esetén.

    A tudomány a valóság költészete!

  • Vesa

    veterán

    válasz Fred23 #82 üzenetére

    Mi 3 éve várunk erre, de látva a fejlesztés irányát, ez nem fog már belekerülni. Ilyen mértékű fejlesztéshez fogható tartalmat még közelítőleg sem csináltak és a 2018-as menetrendben sem látszik semmi egetrengető sajnos. Ezzel együtt, a Star Citizent nem érdemes idecitálni, mert egyrészt messze van még a késztől -egyelore még a jatszhatótól is-, másrészt egy űrszimulátorban nem általános az FPS mód még manapság sem. Habár X4-ben is lesz már, de ott pl. harcolni nem lehet majd, csak bejárni állomásokat, hajókat és kereskedni vagy felbérelni személyzetet a hajóra (mérnököt, tüzért stb.).

    A tudomány a valóság költészete!

  • Vesa

    veterán

    válasz Fred23 #84 üzenetére

    A space legs kicsit nekem is hiányzik, de mondjuk az FPS lövölde nem, arra van elég játék. De hogy őszinte legyek, az Elite-ben ennél lényegesebb funkciók sincsenek még benne.

    A tudomány a valóság költészete!

Új hozzászólás Aktív témák