Új hozzászólás Aktív témák
-
mondjuk ez a cosmos elite es nem a sima ami anno akcioban 180ezerert se volt ajanlott topikon belul, mert annyira rossz minden szempontbol.
viszont ahogy nezem az Elite mar base stationos (ami jo), de ez a korpantos fejrogzites kb olyan, mint par WMR eseten, es azokrol tudom, hogy nagyon kenyelmetlenek voltak. ezt mondjuk nem ertettem miert kellett valtoztatni az eredeti Viven, az kb ugyanolyan kenyelmes volt, mint a CV1.
----
cikkhez: elozo gen (Vive / Oculus Rift CV1) is 90Hzn ment es ott is folyamatos volt a mozgas, szoval az egesz biztos nem valtozott.
a 2000es evek kozepi grafika meg remelem csak egy vicc volt, kidolgozottsagban es reszletessegben az Alyx kb a Dishonored 2 es a Mankind Divided szintjen mozog. grafikailag meg 2020ban ennyi fer bele, az 5700xt mar csak highra eleg, ultran mar neha kifogy a 8GB Vram (VR olyankor eleg egyertelmuen mikroakad). maga a jatek inkabb horror / puzzle VR kezdoknek is.
grafikailag egyebkent szimulatorokon belul vannak VR portok, pl Dirt Rally 1ben es Project Cars 2ben az 5700XTm stabilan eleg mediumra(!) az alacsonyabb felbontasu Rift CV1el, Dirt Rally 2ben is eleg erosen tweakelni kell. innentol ertelemszeruen a 2080TI meg mindig nem eleg mindenre, multiGPU meg sose ment VR alatt a gyakorlatban.
van open world egyebkent, walking dead: saints & sinners kb az, amit a cikkiro hianyolt, de annak joval magasabb a betanulasi ideje. ahogy mondjuk a randomizalt sairentoVRnek is. Boneworksrol is mondjak, hogy remek, csak nem art ha az embernek van tapasztalata.
az igaz, hogy az Alyx nem bonyolult es a topik alapjan kb mi is arra jutottunk, hogy "csak" egy nagyon jo VR jatek, de nem uj messias, ellenben ahogy megy az ido ugy latszik, hogy VR formatumban tenyleg jol mukodik. apropo, fedezek moguli harc letezo dolog, csak adott esetben tenyleg be kell terdelni a fedezek moge.
[ Szerkesztve ]
Don't dream it, be it. // Lagom amount.
-
par eve a sim community egyebkent reszben attert VRre, azota kicsit arnyaltabb a kep, hogy mi a jobb.
roviden, avagy 3(+1) kijelzos setupok vs VR, + amiben a VR a jobb, - ahol a multimonitor
+ immerzio. egy rendesen osszerakott multimonitoros setup se er a kozelebe se.
+ lenyegesen kisebb helyen elfer es sokkal kevesebb macera van vele.
- FoV, szemmozgassal lehet latni oldalra, nem kell az ember fejet is mozgatni
- extra segedletek nem latszanak: button box, billentyuzet, negyedik kijelzo, spec HUD adott esetben a mobilon... modern autoknal ahol a belso infohudbol elerheto minden adat (benzin, gumikopas) ez nem problema, de vintage classnal adott esetben hang alapjan kell valtani mert nincs mas visszajelzes. debug vagy lobby azt jelenti, hogy VR headset folyamatosan fel-le, ami idegorlo. kormanybol gyakorlatilag olyan kell, ami alapbol tele gombokkal es jo haptikus visszajelzest ad. par kormanyon vannak extra featureok (mint fordulatszam visszajelzes), emiatt multimonitoron egyszeruen jobb idoket lehet menni a jobb informaciomegjelenites miatt.
- meleg. nekem pl egy dyson am06 van ami teljes tempoban hut, mert egyebkent 10 perc dirt rally utan atizzadnek.
- VR fatigue: gyakorlatilag nem erzi az ember a faradtsagot, innentol minden szep es jo, aztan egyszercsak meredeken elkezd zuhanni az ember teljesitmenye. ez multimonitornal sokkal kevesbe problemas. nem VRben konzisztensebben lehet hosszabb ideig menni.Don't dream it, be it. // Lagom amount.
-
Személyeskedést pls ne. Elég sokat kellett törölni, ne kelljen senkit kitiltani a topikból.
Don't dream it, be it. // Lagom amount.
-
en evekig multimonitoroztam, a mai napig egy gombnyomassal tudok valtani eyefinityre ha kell (3xfHD), szoval van osszehasonlitasi alapom.
VR tenyleg teljesen mas elmeny szimulatorozni es tenyleg megvan az az elonye, hogy egy eros laptop es egy headset eleg, szoval adott esetben mobil setupkent mukodik.
Don't dream it, be it. // Lagom amount.
-
-
válasz #06314240 #81 üzenetére
nincs gubanc, csak jelenleg nincs "legjobb" altalanos celu VR headset, akinek meg van egy harom szenzoros CV1e, annak inkabb sidestep.
roviden:
- Oculus Rift S: 80Hz, elvileg mar nem Oled, jobb felbontas, a kovetese viszont nincs a harom szenzoros CV1 szintjen, minosegben a CV1nel gyengebb, foleg a fules
- Oculus Quest: eleg frissen lett kabelesen hasznalhato asztali geppel, azota pedig gyakrolatilag nem kapni. felbontasra elvileg a Rift S felett, viszont csak 72Hz
- Valve Index: 120Hz (elvileg 144ig feltolhato), Oled, jo minoseg, nagyon draga. controller tekinteteben az Index es az oculus kozott megoszlanak a velemenyek, avagy 5 uj kovetese vs csak 3, cserebe jobb ergonomia.
(- Pimax 8K: szimulatorozni talan ez a legjobb, garival alig kapni valahol, iszonyatosan draga, FoV es felbontas tekinteteben egyertelmuen)
(- Oculus Rift CV1: kifutott, kabel beszerzese para ha megtorne, cserebe a mai napig ennek van a legjobb roomscale kezkovetese (talan az index mellett), 90Hz Oled de ennek meg picit gyengebb (screendoorosabb a felbontasa), jo osszeszerelesi minoseg, jo fules. kifutott, kabel miatt mar nem ajanlott. szovegolvasasra kvazi alkalmatlan)
(- Vive Pro: jo kovetes, de az Oculus / Index controllerek kenyelmesebbek, elsosorban ipari felhasznalasra van es nagyon draga, 90Hz Oled)alapvetoen a Quest / Rift S / Index kozott szoktak gondolkodni jelenleg az emberek, a HTC tenyleg nagyon elszurta a Cosmos startjat.
ami nem ajanlott:
- WMR: nem jatekra talaltak ki oket, szimulatorozni van ami oke a jobb felbontasuak kozul de a kez controllerje katasztrofa mert nem arra vannak.
- Vive Cosmos: kenyelmetlen, ormotlan, rossz kovetes es draga(#82) Tidus: ja, nekem anyam is akart.
[ Szerkesztve ]
Don't dream it, be it. // Lagom amount.
-
-
válasz Dyingsoul #115 üzenetére
egyebkent nem eloszor van ez, hogy nincs keszlet. anno 2017 nyaran amikor az oculusnal bejott a 450 euros akcio (controllerrel meg egy rakas jatekkal) konkretan az amazonok (UK es DE biztosan) "nem rendelheto" es "raktaron" kozott ugralt oda-vissza meg augusztus kozepen is amikor mar egy ideje tartott az akcio.
sved / nordic webshopokban ahogy nezem sehol nincs epp rift s, ahol irnak szallitas az junius eleje. 64GBs questbol van egy helyen raktaron (egyebkent majus eleje).
3d TVnek meg technologiai szinten koze nincs a VRhez.
Don't dream it, be it. // Lagom amount.
-
-
ezert mondom, hogy probald ki ha van ra lehetoseged.
persze haptikus visszajelzest ad, de immerzio szempontjabol nem mindegy, hogy egy FPSnel az egeret / controllert fogod, vagy konkretan az ujjaid mozdulatai alapjan csinal mast es mast a vezerles. eleve egy controllerrel egyszerre vezerli az ember merre nez es merre celoz, VRnel a fejnek es a ket keznek kulon kovetese van.
VR immerzioban eros. reszben a kezmukodes direktebb, de pl egy szimulatornal ahol az ember ugyanugy a kormanyt hasznalja is teljesen mas erzes. evek ota 400 euroert kaphato cuccokrol beszelek, amire en mar nem mondanam, hogy elerhetetlenul draga. nehezkessegre annyi, hogy a szenzorok nekem evek ota kint vannak egy helyen, a szimulator setupom osszerakasa-szetszedese <5 perc, egyebkent meg kb <2 es az alatt mar teszteltem, hogy elmaszott-e a guardian.
a "sose kaphato kiserleti beoltozos cucc" egyebkent letezik, bleeding edge kutatasi terulet es 30-40ezer euro, csak a miheztartas vegett. en se probaltam egyebkent, csak egy kiallitason volt lehetosegem az azt hasznalot kifaggatni, hogy mit tud a cucc a gyakorlatban.
[ Szerkesztve ]
Don't dream it, be it. // Lagom amount.
-
kb amit Raymond ir, a VR topikban tudunk segiteni.
en is eyefinityrol valtottam VRre es aktivan tolom a pCars2ot / Dirt Rallyt, szoval van direkt osszehasonlitasi alapom.
en Questet / Rift St (vagy indexet) vennek, hacsak nem tenyleg kizarolag sim rig meretet csokkenteni kell. a topikban volt minimum ket fo aki megvette szimulatorozni a Rift CV1et (amikor ket eve az volt az ajanlott), hogy aztan honapokig szimulatorok fele se nezzen mert minden mast jatszott. felhasznalasfuggoen ld meg a korabbi kommentem is, 2 oras online verseny + kvalifikacio felhasznalasra a harom kijelzo jobb, mert kevesbe immerziv es azt meg kb ki lehet birni. ha tenyleg kizarolag kormannyal lenne hasznalva, akkor a Reverb a kiraly.
ja meg arra keszulj fel, hogy a 2070 kb ilyen medium-highra lesz eleg project cars 2ben is (meg Dirt rally 1-2ben is). cserebe eszmeletlen hangulatos, amikor spaban a 24 oras versenyen (2 orara suritve) felkel es lemegy a nap, elered az eso es reggel nekiall pirkadni. megkockaztatom van akkora ugras, mint amikor az ember eloszor harom kijelzore valtott.
[ Szerkesztve ]
Don't dream it, be it. // Lagom amount.
-
válasz #54625216 #132 üzenetére
nekem ez a thread volt gyanus. ha megnezed ez egy fullos setup (kommentek kozul ki lehet halaszni, kb a pedalsetje dragabb mint nekem a PCm), de kijelzozik es pl nincs butt kicker. Verstappen setupja amiatt erdekes, mert sok eve szimulatorozik, eleg nagy a budgetje es eloben is ezzel dolgozik.
egyebkent semmi ujdonsag nincs, 20 eve Quake 3 Arenanal ugyanez ment.
masik oldalrol azert szerintem a VR is hatekony, csak ne 70es evekbeli F1 autot probalj vezetni, mert tenyleg hangra kell valtani
Don't dream it, be it. // Lagom amount.
-
Nem közelíti meg a Crysis
igy nez ki jatek kozben. nezd meg a texturakat, a geometriat, a texelmennyiseget, a kidolgozottsagot.ne haradudj, de a Crysis meg se kozeliti ezt a szintet. ha regen nezted meg ajanlott visszanezni, mai szemmel mar boven nem olyan szep, mint akkoriban. ami hasonlot tud grafikaban, az talan a Dishonored 2 es a DX: Mankind Divided.
Don't dream it, be it. // Lagom amount.
-
válasz Magyarfarkas #145 üzenetére
bemutatni egyebkent a CV1ben is be lehet pl Gornban
Don't dream it, be it. // Lagom amount.
-
válasz Magyarfarkas #148 üzenetére
ja de erted meg csak az a feature se uj
ja, en vegul maradtam a fenekemen a haromszenzoros rifttel, mert nem voltak egyertelmuek a felhasznaloi tapasztalatok se.
foleg, hogy pl az Alyx nekem tul horror ami nekem sose mukodott a Half-Life szeriaban. elvittem a feleig, most jonne a "hangos" palya, de inkabb visszamentem tolni az uj Arizona Sunshine DLCt, aztan meg a Serious Samet, mert utobbiban nem a szegeny torekeny no szerepet osztottak ram, hanem Duke Nukem urbeli delszlav alteregojat akinek VRben ija es lezerkardja is van. egy karanten kozepen nekem tolteny szamolas es a Fear kislanyanak iteracioja helyett inkabb arra volt szuksegem, hogy en legyek a raid boss sajat power metal alafesto zenevel. csak a lancfuresz mellett dualwieldelheto hajoagyukkal.
[ Szerkesztve ]
Don't dream it, be it. // Lagom amount.
-
válasz #54625216 #159 üzenetére
szimulatoroknal egyebkent annyira nem nagy a kulonbseg, de ott eleve az interakcio ugyanaz. max arra kell ugyelni, hogy miert ulok hatul.
Doom3nak van unofficaial VR modja aminel majdnem biztos vagyok, hogy gyakorlatilag hivatasosok epitettek. az tokeletesen megmutatja, hogy VRben mi mukodik, es mi nem.
Don't dream it, be it. // Lagom amount.
-
igazabol az AAA "igy kene csinalni" dolog stimmel, viszont abban nem ertek egyet, hogy korabban ez masnak mar nem sikerult. az Alyx folytatja azt az utat, amit anno a Killing Floor Incursion, Arktika.1, Robo Recall, Superhot VR, Sairento, Lone Echo, Arizona Sunshine, a Walking Dead es a Boneworks kitaposott. az egyetlen ami tenyleg forradalmi volt benne, az elso ot percben a varos bemutatasa, az WoW faktorban siman az elso Crysis befagyott dzsungele, a Far Cry 2 vizesese, a Dishonored 2 "kilatas a varos folott" vagy a DX: Mankind Divided Utulek complex szintjen volt.
kb mostanra latszik mi az ami mukodik, es mi az ami nem, de kicsit hasonlo a helyzet, mint mondjuk a 2000es evek elejen az FPSeknel: nem minden recept van kiprobalva es van ami jobban mukodik, van ami kevesbe.
az Alyxnal egyertelmuen kezdokre fokuszaltak es tenyleg vegigprobaltak, hogy mi az ami mechanikailag mukodik. ezt ossze lehet vetni pl a Sairentoval aminel orakba telik mire az ember elsajatitja az alapokat es ezzel kb meg a Climbnal is bonyolultabb, cserebe az talan jelenleg a legjobb Matrix szimulator, de kezdoknek nem ajanlott. az Alyx inkabb egy horror jatek, kb ahogy Ravenholm is volt, es ez egy teljesen ertheto dontes a fejlesztok reszerol.
gyerekbetegsegek vannak, a Cosmos pedig tenyleg szornyu vetel az araert. utobbi ket evben egyebkent azert felhasznaloi oldalrol eleg sok tortent, a haromszenzoros CV1 lehet kezkovetesre verhetetlen, de iszonyatosan maceras infrastruktura szempontbol (kell minimum ket usb host controller meg nemi speci usb hosszabbito kabel ahhoz, hogy mukodjon es nagyon nehez debugolni).
[ Szerkesztve ]
Don't dream it, be it. // Lagom amount.
-
"egy mezei Fallout/Skyrim-et nem fogok headsettel a világtól elszigetelve játszani ha ugyanúgy megtehetem egy minőségi, magas frekvenciás monitoron is ahol majdnem ugyanolyan jó immerziót ad"
immerzionak mint teruletnek kutatasban erosen megalapozott hattere van. egy minosegi monitoros setup nem minosul immerzivnek. multimonitoros setupoknal mar lattam az irodalomban olyat, aki szerint annak minosult, de meg az is hatareset: gyakorlatilag egy high-end otthoni hobbiszimulator es egy "budget" cave kozott elmosodnak a hatarok.
egy VR headset 6DoF, teljesen mas szabadsagi fokot ad es ez kepernyon nem jon at.
mielottmeg: van itthon multimonitor (probaltam eyefinityt / surroundot es elotte a matrox megoldasait szoftveresen), van 55"os TV, 130"et vetitek projektorral, van egy Rift. ezek mind masra jok.
probaltam VRt a 90es evek vegen (Padeborn szamitogepes muzeum), probaltam a DK1et, a Vivet, VMRt, vezettem rendes barlangban (7 projektoros setup egy Volvo S80 kore epitve). lattam full body trackingos bleeding edge "intelligent cloth"ot mukodes kozben.
par helyen egyebkent bele lehet futni muzeumokba kiszuperalt oktatasra hasznalt repuloszimulatorokba, pl Göteborgban van egy par az Aeroseumban, csak igy a referencia kedveert, hogy megis mi minosul nem VR viszonylatban immerzivnek.
[ Szerkesztve ]
Don't dream it, be it. // Lagom amount.
-
válasz Dyingsoul #221 üzenetére
amit a VR felhasznalokrol irsz az altalaban konszenzussal le van irva kutatasi teruleten is. mar a 90es evekben is.
kepfrissites inkabb performance szinten szokott elojonni, szimulatoros communityben visszatero, hogy hogyan allitsuk be mediumra a Dirt2ot ugy, hogy meglegy a 90fps min egy high-end kartyan.
VR cover szerintem kenyelmes, egesz minimalisan nyom es mondjuk 2 ora utan latszik picit de az elmulik. meg kell egy szobaventi.
fov tekintetben annyira nem egyertelmu a helyzet. nagyobb fov jobb immerziot jelent... de ront a rosszulleten.
felbontas visszatero problema, igaz ez is javul.
Don't dream it, be it. // Lagom amount.
-
kezdesnek igazabol ajanlott 2(-3) fovel kiprobalni, ugy 15-20 perces cserekkel 2-3 ora alatt eleg sokmindent vegig lehet probalni es van ido pihenni.
egyedul jatektol es kondiciotol fuggoen jellemzoen 0,5-4 ora korul lehet kenyelmesen tolni. pl Alyxnal latszott, hogy ugy 2-4 ora korul kezdtek jonni tomegesen az elso reviewek, latszott, hogy sokan ott tartottak pihenot.
jatek szinten fontos, pl en Serious Sam Last Hope es Dirt Rally alatt kb 1-2 orat birok ha nem tartok kozben szuneteket, utana egesz egyszeruen fizikailag lefaradok es faj mindenem. VR fatigue egy erdekes helyzet, az ember nem latja a testet es nem erzi annyira a faradtsagot, nekem onnan szokott lejonni, hogy sok lesz, hogy hirtelen minden harmadik kanyarban osszetorom az autot / keptelen vagyok pontosan celozni.
dirt rally kulonosen pikans volt. most a "home office" idoszakban vettem megint elo felig-meddig edzoterem helyett, egy hetig folyamatosan izomlazam volt a hatamban - vallamban - mellemben es annyira nem vagyok gyenge. ok, lehet mondjuk az is benne volt, hogy az online HIIT amit talaltam kicsit abszurd volt a vallerinteses fekvenyomassal, meg az oldallepkedos plankkal.
[ Szerkesztve ]
Don't dream it, be it. // Lagom amount.
-
-
válasz #54625216 #249 üzenetére
Vivehez es CV1hez mar harom eve volt/van mukodo vezeteknelkuli megoldas.
a Quest nemreg kapott egy updatet, szinten tud mukodni kabel nelkul.
ami miatt nem terjedt el az az, hogy:
- a vive (pro) / CV1 megoldasa ilyen 3-400 euro korul volt csak a vezetek nelkuli csatlakozas, ami a CV1nel konkretan duplazta a bekerulesi koltseget. nagyon kevesen vettek az ara miatt.
- a Questnel egy friss patch engedelyezte. Questet se lehet nagyon kapni epp, szoval limitalt a tapasztalat, de ugy nez ki ezzel lehet tenyleg van sub600 eur hasznalhato wireless headset.5Gs bivaly wifi router termeszetesen kell, de ez mar meg van oldva.
[ Szerkesztve ]
Don't dream it, be it. // Lagom amount.
-
válasz Dyingsoul #292 üzenetére
ez egy jo poen, de effekteken velul level designban is egyertelmuen ket mas vilag. avagy az ember siman elhiszi, hogy ez itt egy rendes muhely, egy rendes hotel vagy egy valos utca a berendezes alapjan. Alyxnal funkcionalisan stimmel a belsoepiteszet is, FPSeknel ez tenyleg az utobbi par ev. marmint kint vannak a postitek, van szemet, cuccok szerteszet hevernek amikkel nem lehet interakcioba lepni, meg nem egy szimbolikus textura az osszes konyvespolc vagy az osszes szemetkupac pl.
siman tudja azt, amit mondjuk a Prey, a Dishonored2, a Borderlands3, a Far Cry 5 vagy a tobbi modern AAA immersion simulator (BL3mat sokan nem ide soroljak, de a gyakorlatban az is egy immersion simulator megfejelve ket extra lepessel).
egyebkent ugyanezt el lehetett volna jatszani a Crysis1el szemben is hasonlo eredmennyel.
Don't dream it, be it. // Lagom amount.
-
-
-
nem az a baj, hogy nem lehetne konvertalni. az a baj, hogy a mechanikat nem lehet portolni. kb mintha pokemon gozni akarnal desktopon a google maps gps/terkep nezetevel, hiszen lehet mozogni, az augmented reality reszt meg egerkattintassal is ki lehet valtani.
maga a jatek desktopon kb dogunalmas lenne.
Don't dream it, be it. // Lagom amount.
-
a videobol amit lattal csak a lenyeg nem jon le. par helyen ki lehet probalni VR seteket, en inkabb azt ajanlanam. amit te bohockodaskent irsz le, kb az az egesz lenyege, csak ez kepernyon nem jon le.
amit tudok ajanlani a temaban az a Superhot es a Superhot VR. utobbi az elobbi VR portjanak indult, a vegere az egesz teljesen at lett designolva, hogy mukodjon mechanikailag.
Don't dream it, be it. // Lagom amount.
-
kb teljesen at kene alakitani mindent.
pl VRben adott esetben harom combine ellenseg mar a hataron van, ez kepernyon meg adott esetben tul keves. nincs immerzio, szoval egy par helysegbol allo palya horror faktora semennyire se jonne at. eleve a klausztrofobia teljesen mas VRben es kepernyon.
latszik egyebkent kiprobaltak csomo mindent egyebkent, de kepernyore tenyleg at kene az egeszet dolgozni az alapoktol, ugy meg egy teljes erteku HL3nak tobb ertelme lenne.
Don't dream it, be it. // Lagom amount.
Új hozzászólás Aktív témák
- iPhone 14 Pro 128 GB Space Black, 11 hónapos, kártyafüggetlen, 2024. május végéig garis , akku 91%
- Asus VivoBook X509JA-BQ904T
- HP EliteBook 640 G9 Ezüst (14" / Intel i5-1235U / 16GB / 512GB SSD / Win 11 Pro) -10% Most 203.990 F
- Lenovo M810z AIO Core I5 6400 4x2700/8GB/120G SSD/wifi/cam 21,5 -10% 66.950 ft
- Microsoft Surface Book 2 - i7-8650u/8GB/256GB SSD/Windows 11 -. 10% Most Csak 125990 Forint