Új hozzászólás Aktív témák
-
coolabácsi
tag
válasz Sirandrish #7885 üzenetére
Ennyi erővel A-ból B-be gyalog is el lehet menni ingyen, ha követem a gondolatmenetet.Ezekben a kerékpárokban a legtöbb, ha nem az összes alkatrész minősége kritikán aluli.Ha az ember utána számol egy picit, ki fog jönni, hogy maga a kerékpár elektronika nélkül ingyen van, netán még rá is fizetnek .Akkor az ugyan milyen minőséget képviselhet ?
-
Đusty
addikt
válasz Sirandrish #7888 üzenetére
Teljesen jogos, nem csak PH-s, magyar betegség, hogy jobb autó kell mert mit szól a szomszéd pedig egy 20 éves yaris is ugyanoda visz mint Philipp 90 milliós maybach-ja és még minden normálisnak mondható extra, klíma, abs, légzsák stb. is van benne.
Aki a márkát meg a sok felesleges francot akarja megfizetni tegye ha van rá pénze szerintem tök felesleges.Szerintem a cikk teljesen korrekt, nekem eleglide szintén kínai van, elvisz ahova akarom, és megáll amikor kell, nem tudom mivel tudhatna többet, klíma tényleg nincs benne .
Akku is teljesen jól bírja és még mindig lehet hozzá kapni harmadáron mint pl. boschoz. (na jó utóbbi árakat nem néztem csak tipp) -
Đusty
addikt
válasz Sirandrish #7890 üzenetére
Addig segít ami kilométert ír, az 5-ös 25-ig, a kisebbek a megadott határig, a felett abbahagyja a rásegítést.
[ Szerkesztve ]
-
coolabácsi
tag
válasz Sirandrish #7888 üzenetére
Pedig megb*ssza . Amit 2020-ban vettem kerékpárt (analóg) az most a duplája, amit tavaly a lányomnak - feleségemnek az 30%-kal drágult, ezek mai áron 300-400 ezres kerók, és egyik sem csúcs, sőt.
Én nem mondom hogy milliókért kell venni kerékpárt, de aki ott keresgél annak lehet adni szerény tanácsot.Az árak ellen nem tudunk mi semmit tenni, aki meg tehetne az tesz is róla már egy jó pár éve. -
nagyúr
válasz Sirandrish #7888 üzenetére
Ránéztem a Neuzer Ravenna 100-ra, ez az igazi "mindenből az alap" bringa, de nekem nem tűnnek vállalhatatlannak a komponensei. A fiam Gepida Alboin 200-asa nagyon hasonló műfaj, teljesen használható - az egy más kérdés, hogy neki jó, nekem viszont valami irdatlan kényelmetlen tartás / tekerés tekintetében, szóval vásárlás előtt a ráülés mindentől függetlenül kvázi kötelező lépés. A legalapabb Shimano Tourney váltó van benne, ami a sajtójával ellentétben teljesen elfogadható pontossággal teszi a dolgát (viszont az egyik lányom bringáján az egy polccal magasabb Altus van, azzal érdekes módon sokkal több a gond).
Én ebben a topikban nem azt látom, hogy a tagság orrba-szájba a legdrágább cuccokat ajánlaná - az 1M-s Decathlonos LD920E elsősorban pont az ára miatt lett lehúzva. Nyilván az is elmegy A-ból B-be, de egy személyes tapasztalat meg egy teszt azt mutatja, hogy vannak vele gondok - pont olyanok, amikkel egy márkásabb 1M-s bringánál nem találkozol. OK, abban nincs integrált váltó.
Sajnos nyomatékszenzoros e-bike-ot nemigen lehet 1M alatt kapni - bár néha látok akciózásban 800 körül, de az is bitang sok. Pedálszenzorost meg lehet 300 körül olyat venni, ami nem kukába való, de azokkal pont az a fő gond, amire kicsit feljebb rákérdeztél - teljesen buta módon adagolja a rásegítést. Közlekedési eszköznek jó, de ha valaki a kerékpáros élményre vágyik némi extra erővel, arra a pedálszenzoros gépek nem jók.Szóval, ajánlás tekintetében az az első kérdés, hogy mit vársz tőle? Utazni jók ezek a 300e körüli kínai bringák, legalábbis azoktól a gyártóktól, akik ráálltak a régi alacsonypolcos márkás komponensekre. Sokszor még gázkart is csomagolnak mellé, ha nem lenne kedved tekerni
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
kovyhun
tag
válasz Sirandrish #7898 üzenetére
Huhh
Nézegetjük a lehetőségeket, egyenlőre úgy áll hogy:
- új neki tetsző bicajt veszünk és rászerelek egy nyomatékszenzoros szettet
vagy
- használt bicaj
(Én a bicajomra (Kross level A3) feldobtam egy nyomatékszenzoros motort (TSDZ2B: 105e), akkut (720Wh: 85e). Teljesen elégedett vagyok vele. Elfogadom hogy foglalkozós lesz de nem gond, vannak olcsón alkatrészek, végső esetben komplett motort is cserélhetek)"Hajszolom a tudást, de ő mindig gyorsabb nálam!"
-
kovyhun
tag
válasz Sirandrish #7900 üzenetére
Én 400 alatt nem találtam nyomatékszenzoros női bicajt
"Hajszolom a tudást, de ő mindig gyorsabb nálam!"
-
arcitec
addikt
válasz Sirandrish #7902 üzenetére
"A nyomatékszenzornál a mértéket lehet állítani. " Hol olvastad?
Azt lehet valószínűleg érteni alatta, hogy 4 fokozatban lehet állítani a rásegítés mértékét.
Már mint pl Bosch rendszereken, de a jobbakon mind.[ Szerkesztve ]
-
nagyúr
válasz Sirandrish #7905 üzenetére
Nagyon röviden:
Pedálszenzor: ha tekersz, akkor segít, de nem arányosan sem a tekerés sebességével, sem az erejével. Mostanában az tűnik jellemzőnek, amit a kínai brigáknál látni - mindig max rásegítést ad, és a fokozattól függ, hogy milyen sebességnél veszi el. Lehetne másképp is, szerintem.
Nyomatékszenzor: a rásegítés mértéke egyenesen arányos az erővel, amivel tekersz. A fokozat pedig ennek a szorzóját állítja be. Egy példa:
- Eco: 60% - ha 100W teljesítménnyel tekersz, akkor a bringa hozzátesz 60W-ot. Ha 150W-tal, akkor 90W-ot. Stb.
- Tour: 120% - ha 100W teljesítménnyel tekersz, akkor a bringa hozzátesz 120W-ot
- Performance: 200% - ha 100W teljesítménnyel tekersz, akkor a bringa hozzátesz 200W-ot
- Sport: 280% - ha 100W teljesítménnyel tekersz, akkor a bringa hozzátesz 280W-ot
- Turbo: 340% - ha 100W teljesítménnyel tekersz, akkor a bringa hozzátesz 340W-otPedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
Ijk
nagyúr
válasz Sirandrish #7908 üzenetére
De beleírta hogy a beletett teljesítményt szorozza a fokozat és nem egy fix teljesítménnyel segít rá. Így csak nyomatékszenzorral tudja.
"Eco: 60% - ha 100W teljesítménnyel tekersz, akkor a bringa hozzátesz 60W-ot. Ha 150W-tal, akkor 90W-ot. Stb."[ Szerkesztve ]
/人◕ ‿‿ ◕人\
-
Ijk
nagyúr
válasz Sirandrish #7910 üzenetére
Nem ismerem azokat a kínai bringákat. Elvileg pl. egy Mahle agymotorosnál a fokozat adja meg mekkora teljesítménnyel megy a motor, teljesen mindegy hogy tekersz. Lehet olyan vezérlés is ezek szerint hogy mindig 100% teljesítményen megy és sebbességi fokozatok vannak, ami szerintem semmire nem jó, mert ki akar pl. max 10-ig rásegítéssel tekerni.
/人◕ ‿‿ ◕人\
-
nagyúr
válasz Sirandrish #7908 üzenetére
Az Eleglide C1-ről mindent és az ellenkezőjét is írnak. A helyi teszt szerint pedálszenzoros - viszont középmotorral kombinálva, ami potenciálisan összezavarhatja a népeket
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Sirandrish #7888 üzenetére
A kínaival az a baj, hogy ha bármi baja lesz és elviszed egy kerékpárszervízbe, akkor nagy valószínűséggel nem fogják vállalni a javítását, mert se diagnosztika, se alkatrészük nem lesz hozzá. Ha nem akarod magad megszivatni, akkor Bosch rendszerűt veszel, egy belépő trekkinget mondjuk, minimum 500Wh akkuval. Újonnan ez sajnos közelít az 1M-hez. Használtan 500-600k. Ennyi az ára a minőségnek, alap szinten.
[ Szerkesztve ]
-
pècsimunkás
addikt
válasz Sirandrish #7970 üzenetére
Alapból 145-150 km- t szokott nekem is kiírni a bringám, a legkisebb rásegítèssel, feltöltött aksival.
Egyébként èn csak turbóban használom, 70-80 km- t lehet vele elmenni országúton.
Szerintem simán el lehetne vele annyit menni, amennyit kiír a legkisebb rásegítèssel. Sőt...
Az èn bicómban 655wh- s akkumulátor van.
Egyszer már hadat üzentünk az USA- nak, úgy látszik nem tanultak belőle!
-
nagyúr
válasz Sirandrish #7970 üzenetére
Giant Explore E+1 Pro GTS 45, 625-ös akksival. A 120-130-as prognózis Eco módban értendő, kímélő használattal (nincs sok szint, és síkon is 30 km/h alatt marad a sebesség). Ez csak becslés, de elég konzervatív - nyáron majd lesz alkalmam kipróbálni, tervezek egy Balaton-kört, bár nem egyben, hanem két nap alatt.
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
Dreamie
őstag
válasz Sirandrish #7965 üzenetére
Most is korbetekerheto, nem kötelező a motort folyamatosan használni, kikapcsolhato. Nekem küldtek pedált hozzá... Azóta sem nyúltam hozzá... Hasonló, mint a cipő, szereti mindenki a sajátját használni...
Kockázatokról és mellékhatásokról kérdezze meg kezelőorvosát, gyógyszerészét!!! Battle tag: Dreamie78#2957
-
pècsimunkás
addikt
válasz Sirandrish #7975 üzenetére
Szerintem igen.
Egyszer már hadat üzentünk az USA- nak, úgy látszik nem tanultak belőle!
-
nagyúr
válasz Sirandrish #7975 üzenetére
Simán. Én általában Tourban használom a gépet, a legutóbbi kirándulás 82km volt, és maradt az akksiban még mondjuk 2-3. A végsebesség visszafogásával és több gurulással még ebben a fokozatban is ki lehet tolni sztem 100-ig. Az más kérdés, hogy ha nem muszáj, akkor inkább nem teszem
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
StLui
veterán
válasz Sirandrish #7965 üzenetére
Síkon végtelen a hatótáv egy ebike-nak, hiszen 25 felett úgysem működik (egy szabályos) a rásegítés, tehát már rég van olyan amivel körbe tekerheted. Én ezért álltam vissza az analógra munkába járáshoz, tehát feleslegesen cipeltem a nehéz bringát.
Terepen viszont megehet egy 500-625-ös aksit is egy ebike akár 30km-en belül.
Akik használnak itt ebike-ot még ők sem jönnek rá, hogy nem a megtett km az elsődleges hatótáv szempontjából?
[ Szerkesztve ]
Könyvelőirodába önállóan dolgozni tudó könyvelőt, bérszámfejtőt keresek Dunakeszire
-
Friczy
senior tag
válasz Sirandrish #7965 üzenetére
Tavaly egy töltéssel mentem Budapestről Sármellékig. Tudtam volna tovább, csak ott volt a szállás Annyi csavar volt benne, hogy a 650-es akku mellé van egy 500-as range booster. Nem volt 10-12M (a boosterrel együtt nagyjából 2M), és járt hozzá pedál, de azt lecseréltem egy SPD-re.
-
Friczy
senior tag
válasz Sirandrish #7975 üzenetére
Feleségem bringájában 500-as akku van, Bp-Balatonfőkajár távot minimum bírni szokta (ez tőlünk egy 100-as), többnyire ECO módban, de van, hogy nagyobb rásegítésre kapcsol. Ha hegy is van, akkor persze ez csökken, de a 80-at szokta tudni.
-
nagyúr
válasz Sirandrish #7987 üzenetére
Hát, ha Neked 40-50 km a standard bringatúra, akkor van egy rossz hírem meg egy jó.
A rossz az, hogy helyből felejtsd el a 3-400k-s cuccokat, utálni fogod a kínai-style pedálszenzoros vezérlést. Esetleg próbáld ki valahol, hogy megbizonyosodj róla (Ambringa Szentendre pl., elvileg van 1-2 pedálszenzoros gépük is), de semmiképpen ne adj érte pénzt.
A jó meg az, hogy egy sima, 25-re korlátozott bringával a 625-ös akksi kényelmesen bírni fogja a 100km-t, mert ritkán fogod szükségét érezni, hogy Eco-ból feljebb válts. Milyen átlagsebességet mész a 40-50 km-eken?Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
yle_greg
tag
válasz Sirandrish #7986 üzenetére
Ha nem ragaszkodsz a nagy kerékátmérőhöz, akkor ez is szóba jöhet az "Egyszerélünk!" féle vakmerőségek terén:
https://www.pvybike.com/products/pvy-libon-folding-electric-bike?variant=5c8c5a83-b0cf-4610-ac71-577d4c48522eEz 600 ezer magyar forint, de már nyomatékszenzoros. Két darab rejtett akksi, 500W -os motor, 50 Nm nyomaték, hidraulikus fék. Két akksival 18, egy akksival 16 kiló.
Nem rég jelent meg, de már van róla néhány review: https://www.youtube.com/watch?v=6-TGkE-gRGk
És ha nem jön be, él a 14 napos visszaküldés.
A nyelvtannaciknak uzenem, hogy en trafok, te trafsz, o pedig trafik. Erted? Igen? Akkor ez kiallta a gyakorlat probajat, karoghatsz amit csak akarsz. :-)
-
nagyúr
válasz Sirandrish #7989 üzenetére
Hmmm, ez mondjuk már a másik irányból határeset. 20-as átlaghoz 22-23-mal kell tekerni, az elektromost meg motorvezérléstől függően 23-25-tel tudod, hogy még maradjon rásegítés. Ha a 22-23 kényelmes tempó, akkor nem tudom, mennyit fog segíteni az elektromos.
A "3-as fokozaton 16-ig segít"-nek az az értelme, hogy rá lehet írni, hogy van több fokozat Amúgy lehet érdemes megnézni egy értelmes gyártó pedálszenzorosát - nekem nehezemre esik elhinni, hogy senki nem csinált olyasmit, hogy "1-es fokozat - 20% motorerő, 5-ös fokozat - 100% motorerő".Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
pècsimunkás
addikt
válasz Sirandrish #7995 üzenetére
Règebben írtam itt, hogy 25 èves koromig rendszeresen bicikliztem, aztán kimaradt jó 25 èv.
Amióta újra kezdtem a biciklizèst, rendkívül fájt a sejhajom .
Öregebb is lettem 25 èvvel, meg kilóval is ...
De, règen sosem volt ilyen problémám.
Szerintem jobb ülèsek voltak.
Most annyi, ha 5-20 km között megyek, akkor semmi extra, minden hètköznapi. Hozzá szoktam újra a biciklizèshez.Viszont, ha hosszabb túrára megyek, akkor ezt használom: [link]
Nagyon nagy segítség.
Lehet veszek egy MTB rövidgatyát is, ami ilyesmivel van kipárnázva. Nyáron jó az is, szeptembertől májusig meg ott a biciklis alsógatya.Egyszer már hadat üzentünk az USA- nak, úgy látszik nem tanultak belőle!
-
pècsimunkás
addikt
válasz Sirandrish #8000 üzenetére
Tènyleg nagyon jó. Tudom ajánlani.
A helyi Cube- ban nèztem, ott 60 euró egy darab!
Azt "kicsit" sokaltam èrte.
A linkeltet vettem meg. 2 darabot vettem, 35euróèrt. Azèrt az nem mindegy.Kollègám meg megvette.a Cube- ban, mert az nylon, nem polièszter, mint az enyém .
Jól ki is hangsúlyozta.Mondtam neki, hogy:👍
Ezt nem akartam: 🤡
Egyszer már hadat üzentünk az USA- nak, úgy látszik nem tanultak belőle!
-
nagyúr
válasz Sirandrish #7995 üzenetére
Igen, itt azért kérdés, hogy a relaxos 19-20 az az út utolsó harmadában is relaxos-e Nyilván ha 10%-kal gyorsabban mész és így is lényegesen kevésbé fárasztó, akkor megéri az e-bike.
Az az 52m-es teljes emelkedés viszont nagyon ütősPedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
yle_greg
tag
válasz Sirandrish #8005 üzenetére
Hmmm... Kinai bicajhoz kinai alsonadrag? 8-DD
A nyelvtannaciknak uzenem, hogy en trafok, te trafsz, o pedig trafik. Erted? Igen? Akkor ez kiallta a gyakorlat probajat, karoghatsz amit csak akarsz. :-)
-
yle_greg
tag
válasz Sirandrish #8007 üzenetére
Na, ez gyors volt. 1120 forintért jön a gatya Kínából. Eheti impulzusvásárlásunk ürügye egy fél kupica édes csipkebogyó pálinka. :-)
A nyelvtannaciknak uzenem, hogy en trafok, te trafsz, o pedig trafik. Erted? Igen? Akkor ez kiallta a gyakorlat probajat, karoghatsz amit csak akarsz. :-)
-
pècsimunkás
addikt
válasz Sirandrish #8005 üzenetére
Èn sem vettem meg
Egyszer már hadat üzentünk az USA- nak, úgy látszik nem tanultak belőle!
-
yle_greg
tag
válasz Sirandrish #8009 üzenetére
Aliexpress, a "ha három cuccot rendelsz akkor mindet gombokért kapod" szekcióból.
Ez a szekciós link, elvileg fel fog tűnni benne a gatya is:
https://www.aliexpress.com/gcp/300000512/nnmixupdatev3?spm=a2g0o.productlist.main.3.5496iabFiabFpJ&productIds=1005006449323978&pha_manifest=ssr&_immersiveMode=true&disableNav=YES&channelLinkTag=nn_newgcp&sourceName=mainSearchProduct&utparam-url=scene%3Asearch%7Cquery_from%3AEz pedig a termék közvetlen linkje, ha nem veszel mellé még két akármit, akkor 1800 forint: https://www.aliexpress.com/item/1005006449323978.html
Én úgy számolok, hogy még sosem volt ilyen alsóm, fogalmam sincs, hogy mire kell figyelni a vásárlásakor. Most két gombóc fagyi árából megtapasztalom, hogy hol nem jó, az én alfelem és a nyergem között hol nem olyan amilyennek szeretném (túl széles, túl keskeny, nem elég hosszú, nem elég rövid, púpos, mit tudom én) és ezen infókkal felvértezve már nyugodtabban tudok egy drágább, minőségi gatyát levenni egy itthoni polcról.
Ha pedig véletlenül ez úgy jó, ahogy van, (vagy ha nem is tökéletes, de elég jó azokra a távokra amiket én megyek), akkor két gombóc fagyi árából kaptam extra kényelmet.[ Szerkesztve ]
A nyelvtannaciknak uzenem, hogy en trafok, te trafsz, o pedig trafik. Erted? Igen? Akkor ez kiallta a gyakorlat probajat, karoghatsz amit csak akarsz. :-)
-
parandroid
nagyúr
válasz Sirandrish #8013 üzenetére
Jó eséllyel az ezresért dobált kínai cucc tényleg ennyiből áll. Komolyabb gyártóknál olyanok tervezik ezeet, akik tényleg láttak már emberi anatómiáról szóló könyvet, _és_ biciklit is. Emellett nagyon nem mindegy az anyaghasználat, a varrási technológia, meg hogy szivacs, vagy gél a betét. Utóbbi ból is van olcsó kínai, meg valóban működő is.
De vicces amúgy látni, ahogy a folyamatosan téged érő kudarcok sem törik le a magabiztosságodat olyan téren, amiről ugyan fogalmad sincs, de legalább borzasztó magabiztosan tudsz erre büszke lenni.
Aminek ára van, az azért annyi, amennyi, mert annyiért is megveszik, azaz ér is annyit. Ha nem, akkor el fog tűnni a piacról. 1100 forintért nem lehet biciklis nadrágot eladni, még akkor sem, ha ingyen dolgoztatod a rabszolgákat valami belső ázsiai pincében. Árukezelés, szállítás, csomagolás, értékesítés, hogy az alapanyagról, a tervezésről, neadjisten kutatás-fejlesztésről ne is beszéljünk a munkadíj mellett. Ezek nyomott, valaki által támogatott, beetetős marketing árak a konkurencia letörésére, mert micimackó pártjnak és kormányának ez egyelőre éppen megéri ilyesmiben utazni. Cserébe használhatatlan szart kapsz, nyilván…
Az elektromos bicikli ugyanez, csak pár árkategórival feljebb. Százezres, de akár háromszázezres elektromos bicikli nincs, csak annyiért adnak valamit, aminek az előállítása ugyan többe került, de valójában ennyit sem ér, csak szemetet gyártanak dömpingmennyiségben, főleg a fenti okokból, illetve mert rövid távú, egyszeri hasznot a támogatások miatt tudnak realizálni rajta. Hogy mennyire lesz elégedett a vevő, azt pont leszarjaa, mert erre az egy termelési futásra lett létrehozva a cég, jövő héten már másik cégben, másik néven gyártják ugyanazta a szart ugyanazok az analfabéta, rabszolgaként hajtott betanított munkások, ugyanazon a leselejtezett, ócska, torkavéres gépsoron.
De vegyétek nyugodtan, olcsó volt, a hajó elbírta, a kukában meg elfér.
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
nagyúr
válasz Sirandrish #8004 üzenetére
Hát az jól hangzik Nekem sajnos a derakam megvétózna ennyi aktivitást - bár most már a tavalyi 1.5-2 óráról felment a nyeregben tölthető idő 3 óra+-ra, azért másnap nem érzem úgy, hogy ismételni szeretnék Vszleg amúgy jobban ki lehetne tolni, ha több és hosszabb pihenőt beiktatnék, de sajnos időből mindig kevés van, és türelemmel sem állok valami jól...
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
senior tag
válasz Sirandrish #8026 üzenetére
De ha az edzés a lényeg akkor minek a nagyobb táv? ...
ezen filóztam én is, hogy azért is jó az ebike mondjuk egy robogó mellett mert egyrészt nem autók között is van esélyed menni vele, tisztább levegőn, másrészt meg 1:1-es rásegítést választva kb mint egy normál kerékpárral tekerhetsz vele - így meg van a napi minimális / valami mozgás is. E szempont szerint felesleges erősebb rendszer, meg nagyobb táv, stb. mert minek? OK hogy megkapod ezzel a 'lehetőséget', hogy lehetséges lesz nagyobb távokat is megtenni, de erre hányszor van szükség az életben.... nem biztos hogy megéri a komolyabb költségeket. Ahogy növeled a teljesítményt úgy kell mindennel utána menni a kerékpárt illetően: pl. vázszerkezet bírja-e, a lánc!!!, a felnik, küllők, csapágyak, stb. stb...
[ Szerkesztve ]
-
arcitec
addikt
válasz Sirandrish #8026 üzenetére
Ha 50Km-nél többet akarsz tekerni, akkor neked megérheti az ebike amit úgy 1,5milla körül
kapsz és tartós is nem csak fagyizni. Persze, ha van rá keret. Amúgy lehet túlárazottak,
bár már mára az is elmosódni látszik. 2020-ban 1-1,3m kértek azért ami most úgy 1,5m.
No?
#8030LanyUs: Igaz akkor, ha MTB-t akar terepre. A trekking az megint egy másik kategória. Sőt már országútira is létezik agymotoros filigrán kb 15kg vagy könnyeb bringa.
És használható, mert találkoztam vele, dombokra jól használható hosszabb távon is.[ Szerkesztve ]
-
LanyUs
senior tag
válasz Sirandrish #8026 üzenetére
VOLspeed, SpeedBox vagy gyárilag 45-ig állítható géppel simán áll az elképzelésed. Ott azért vannak jelentős szintek is, ha ebben a 40 km-ben már van legalább 500m szint fel és le, akkor sokat nyersz időben és élvezetben is, de az edzésed ugyanolyan hatékony. Nekem az összes keményebb 3 órás tekerés után izomlázam van. Futás ide vagy oda...
-
nagyúr
válasz Sirandrish #8026 üzenetére
Akkor meg ne tökölj, vegyél valami rendes elektromost Ezekkel az igényekkel amúgy érdemes akár egy s-pedelec-et is megnézni - nekem nagyon bevált.
#8028 F1DO: 80-100 km-es hatótávval feljönnek olyan túrák, amiket 50-60-nal nem vagy csak szenvedősen tudsz megcsinálni. Az egyik legjobb kirándulásom volt, hogy Szobról a Duna mellett visszakerekeztem Bp-re. Az 70-80 km, plusz amíg kimentem a vonathoz odafelé - sima bringával esélytelen lett volna. A tavalyi szezonból is van pár ilyenem, idén van a Bp körbebiciklizás, lesz egy Balaton-kör (mindkettő 2 napban), ill. ha már a kolléga felhozta, szerintem egy Tisza-tó is beugrik.
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
LanyUs
senior tag
válasz Sirandrish #8036 üzenetére
Ha idén már nincs tervben, akkor hátha szerencséd lesz és idén is csinál a Kalobike 50%-os akciót, mint tavaly novemberben. A bb fórumnak hála sokan lecsaptak akkor egy bringára ( köztük én is ). Annyi, hogy én nem értek az alkatrészekhez, ezért a munkatársam ajánlását vettem ( ő már bejárta az "utat" ). Vagy fekete pénteken talán 30% stb. 1,8-2 millió esetén már az is sokat számít.
-
LanyUs
senior tag
válasz Sirandrish #8038 üzenetére
Volt is bennem bizonytalanság! Itt a fórumon minden tételnek utána szoktam nézni, hogy mi az aktuális bb. Legyen az tv, számítógép alkatrész, telefon stb. Aztán hozzak hirtelen döntést 1 milláról? Azt se tudom melyik alkatrész hol áll, szóval 100%ig rábíztam magam a munkatársamra. Eredetileg egy "olcsóbb" modellt néztem ki eredeti áron 1,4m / 2 -> akcióban 700e lett volna. Évek óta nézegettem az ő által ajánlott használt gépeket, de 1 millió körül voltak a köves/dombos terepre valók. Sajnáltam rá, szívtam a fogam, így nem vettem meg... Ha nincs ez akció valószínűleg soha nem is veszem meg. A feleségemmel is megvívtam a csatát ( ő is sokallta ). Szóval nem ment ez annyira simán még féláron sem
-
arcitec
addikt
válasz Sirandrish #8043 üzenetére
Ez egy jó felvetés, még nem lehetett erről hallani.
Kíváncsi lennék, hogy a szerelő, szakértő mit mondana erről... -
ZolkoW
őstag
válasz Sirandrish #8043 üzenetére
ja, erre akartam írni, nem azért mert szakértő lennék, és szerelő sem vagyok
De gyakran látok 6-700 km-rel árul ebike-okat, és lássuk be, ez pont annyi, amennyi felfelé kerekítve belekerül annál, aki azt gondolja, majd jó lesz, aztán nem lesz jó, mert kiderül, hogy TV előtt fészbúkot görgetni sokkal kényelmesebb.
Azt gondolom, hogy elég sok ilyen van, főként azoknál tudom elképzelni, akik előtte sem bicikliztek, "de majd ettől".
A km-óra tekeréshez nem értek, de ha van tapasztalatod, akkor ránézésből az nagy biztonsággal besaccolható, hogy reális-e az a 600 km, a fogaskoszorú állapotából, meg a gumikéból (mondjuk ezeknél pont nagyobb lehet az igénybevétel, mint biohajtású bicónál). De legalábbis látszik, hogy 600, vagy 3000 az a km..Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
parandroid
nagyúr
válasz Sirandrish #8026 üzenetére
Nem kell ahhoz pedelec. Van egy kollégám, 45 körül, egy igazi zsírdisznó kocka volt mindig, zsíros, hosszú haj, őrült nagy has, DD-s férficsöcsök, ahogy az undorító nördöket el szokták képzelni. Kb 2 éve szetesett alatta a 20 éves trekking, amivel munkába járt, hirtelen felindulásból vett egy alu országútit ebayről valami 100 euróért (talán 150). Igazi vintage, csövekből összerakott olasz gép (Basso). Elvittük párszor bringázni, nem győztünk rá várni, dombokon úgy tolta fel, de jött kitartóan. Aztán egyszer csak azon kaptuk, hogy hétvegente minden hétvegén megy egy 100-as kört, meg hét közben több 40-50 km-est, tavasszal vett egy karbon országútit használtan, 2000 euróért, meg egy garmint szenzorokkal, ledobott vagy 30 kilót, most a 190 centihez 90-95 körül van, az összes ruhája lóg rajta, de a pocak romjaitól eltekintve teljesen ember formája lett, múlt hétvegén 160 km-t tolt 1000 m szinttel, a 40 éves alu géppel, mert a karbon egy esés miatt szervizben van.
Biciklis ruhákra, meg a taposó helyett klikkpedálra hónapok óta próbáljuk rábeszélni, mert kargo rövidnaciban, meg pamut rokkerpólókban teker a mai napig, termeszetesen taposó pedállal, deszkás cipőben. De legalább normális lámpákat, meg sisakot viszonylag hamar sikerült vetetnünk vele.
Szóval ha tényleg hosszabbakat akarsz tekerni, az nem pedelec kérdése, hanem elhatározásé… És 40 fölött sem késő, az állóképességi sportokban pont ez a szép
p
Ps.: Ja, az átlagai alapján természetesen simán megy a pedelec tempó, ha végre beöltözne, meg becsatolna, lenne az több is…[ Szerkesztve ]
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
ZolkoW
őstag
válasz Sirandrish #8046 üzenetére
ez valós, és egy takarítás sokmindent elfed. De talán a saját bringád alapul véve el lehet indulni, ha azt tudod, az mennyit ment. Vannak tárolási karcok, esésből eredő sérülések is lehetnek, kopás a hajtókarokon (nekem mondjuk úgy néz ki 100km után a cipőmtól, mint másnak 1000 után se..), ha mentek vele sárban, esőben, berakódhatott olyan helyekre a kosz, ahonnan nehéz kitakarítani, vagy szinte lehetetlen. Ha aszfalton használták, a hátsó keréken kockára szokott kopni a futófelület középsúő része, villanyos esetén jobban, mint analógnál. Magamat ismétlem, azért úgy hiszem, látszani fog, hogy 600 vagy 3000...
Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
ZolkoW
őstag
válasz Sirandrish #8013 üzenetére
vmelyik áruházban tévedésből vettem ilyen alsót, tisztára elfelejtettem, hogy a bringás attól bringás másnak, hogy betét van benne. De abból elég vékonyka, nincs semmi tartása, csak mint a legalja bringás nacik betétjének. Én nem ajánlom, szerintem semmit nem ér. Sok decathlonos göncöm van, a legolcsóbbakat onnan sem ajánlom, de az 500-as típusoktól fölfele, netén 900-asok már jók szoktak lenni.
Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
parandroid
nagyúr
válasz Sirandrish #8049 üzenetére
Ja, napi nyelvtannáci poszt: az nem analóg bringa, hanem bicikli, a rásegítéses meg e-bike, pedelec, vagy elektromos rásegítésű bicikli).
Az analóg sok mindent jelent, de ebben az összetételben az égegyadta világon semmi értelme nincs.
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
Ijk
nagyúr
válasz Sirandrish #8049 üzenetére
Vegyél rendes bringát, használtat, ha beválik a kerékpározás akkor eladod minimális buktával és veszel elektromost. Normál bringa is drága, már a minőségtől függ. Elektromos ehhez képest ha Bosch rendszer nagyjából +600-800k az akku+motor miatt, Bafang pl. olcsóbb, ha kínai agymotoros akkor 200-300k.
/人◕ ‿‿ ◕人\
-
parandroid
nagyúr
válasz Sirandrish #8056 üzenetére
Amúgy egyetértek ijk-val, 200-300k között igen jó hazsnált országútik vannak már a használt piacon, ha főleg aszfaltra kell, síkon, 50-100 km-es túrákra, akkor teljesen felesleges az ebike. Ha meg mégse jön be, bukó nélkül tudod továbbadni.
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
parandroid
nagyúr
válasz Sirandrish #8061 üzenetére
Ja, hát ha lassan mész, az tovább tart, úgy km-ben hamarabb fájdul meg a segged. Ha gyorsabben mennél, akkor 50 km az 1,5 óra, mire elkezded érezni, hogy nyomja, már kész is vagy.
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
arcitec
addikt
válasz Sirandrish #8068 üzenetére
No itt kezdődik a környezet szennyezés. Példul ilyeneket is lehetne tiltani, hogy micsoda
idióta pazarlások mennek ... -
yle_greg
tag
válasz Sirandrish #8068 üzenetére
Lol. A másik videójában nagyon lehúzza a PVY Z20 Plus -t. De nem nem kicsit, hanem tényleg nagyon, mert a terepgumi elcsúszott az aszfalton. Azért ilyen csúszást szerintem semmilyen bicajnak nem kéne produkálnia, ebben szerintem teljesen igaza van a srácnak.
Megnéztem, a Z20 Pro -nak, legalábbis az enyémnek normálisabb a gumija, nem ennyire bütykös, nem is éreztem sosem csúszásra hajlamosnak... egészen addig, míg a murván ki nem szaladt alólam! :-)A nyelvtannaciknak uzenem, hogy en trafok, te trafsz, o pedig trafik. Erted? Igen? Akkor ez kiallta a gyakorlat probajat, karoghatsz amit csak akarsz. :-)