Hirdetés

Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Runner_fxr

    Ármester

    válasz Kroni1 #3105 üzenetére

    Szerintem Augusztus környéke lesz a bejelentés. Ezzel egyidőben pár bringáról is lerántják a leplet. Szeptemberben már tudsz venni bringát E8100-al. Bár valószínűleg először csak néhány csúcsmodell érkezik, mire a középkategóriába is leszivárog az új Shimano rendszer az még kicsit odébb van.

    [ Szerkesztve ]

  • Runner_fxr

    Ármester

    válasz Somatom #3107 üzenetére

    Hát ja, a szezon nagyjából lemegy, de azért szeptember-október még jó szokott lenni. Jó lett volna előbb, de 1,5-2 milla nem kevés pénz, és most csak azért venni valamit, hogy most legyen, nem tartom épeszű döntésnek. Nagyon lefogytak a bringák, kb minden kategóriában, itt a nyakunkon az új generációs shimano rendszer, én ezt megvárom az biztos.

    A jelenlegi generáció fog olcsóbb lenni. Amint bejön az új Shimano, senki nem akar majd régit drágán, csak akkor ha kedvező lesz az ára, ezért egészen biztos lesznek komolyabb akciók a "régi" rendszerrel szerelt gépekre. Ezért is érdemes most kivárni, mert ha túl drága lesz az új, még mindig tudsz venni kedvezőbben régit. Bár én biztos, hogy az újat veszem, de ha mégsem jönnek be, akkor meg bosch cx gen 4-et.

    Bafangot nem tudsz befaragni a Shimano helyére, mert totál más a felfogatása a motornak. És miért is kéne bafangot befaragni a helyére? A Shimano-nak elég jó az alkatrész utánpótlása, sok évig lesz még hozzá motor, szerintem e miatt ne aggódj.

    StLui: Én amúgy nem vagyok az a várogatós fajta, ha valamit szeretnék és megvan rá a pénzem, akkor azt szeretem hamar letudni, de most szerintem érdemes várni. Most megveszed az új gépet E8000-el, 2-3 hónap múlva itt az új, egyből felét fogja érni a bringád. Meg úgy tudom a motor is kisebb lesz, ha ez igaz, akkor még sokkal jobb vázakat tudnak majd hozzá gyártani. Egy ilyen generáció váltás előtt szerintem csak akkor érdemes vásárolni ha valami extra jó árat kapsz a mostanira, de 5000 euro az nem olyan kevés pénz, ennyiért szerintem kapsz majd bicót az új rendszerrel is. Amúgy nekem is fájdalmas, hogy itt a szezon és nincs egy értelmes bringám, mert eladtam, de igyekszem munkával elfoglalni magam. :)

  • Runner_fxr

    Ármester

    válasz Somatom #3110 üzenetére

    A vázba rejtett akkut sem macerás kivenni. Egyébként nekem sem jöttek be a 2020-as Merida E montik. Nem a vázba rejtett akkuval van bajom, hanem az elavult geometriával és a ronda vázzal. Szóval azzal egyetértek, hogy a 2017/2018/2019-es meridák szebbek, és semmivel sem rosszabbak, sőt! Viszont itt most a 2021-es verzióról van szó! Ezekbe már 630-as akku lesz a vázba rejtve, teljesen új vázat kapnak, meglátjuk.

    StLui: Ősszel már biztos, hogy lesz elérhető 2021-es bringa az új motorral! A meridánál biztosan, meg valószínűleg lesz még pár. Persze nyilván jönnek majd később is még bringák. De azt minden esetre hamar látni fogjuk, hogy milyen az új rendszer. Én úgy tervezem, hogy ősszel már meg tudom venni az új gépet! Ezért mondtam, hogy érdemes várni.

    Az árak felszereltség függőek, de nem hinném, hogy 5000 euro környékén ne kapnál bringát az új rendszerrel, de ha 5500, akkor annyi, ezen a szinten az már nem oszt vagy szoroz, pláne nem egy generáció váltásnál. Gen 2 meg már a múlt, valamikor 2013 környékén mutatták be és 2014-től jöttek a gen 2-es cx-el bringák, most meg lassan megkezdődik a 2021-es bringák gyártása. Szóval a gen 2 ma már egy igencsak koros darab, nyilván ma már nem piacképes, legalább is nem a közép és felső kategóriában, de a maga idejében nagyon jó volt!

    [ Szerkesztve ]

  • Runner_fxr

    Ármester

    válasz StLui #3114 üzenetére

    Azok a KTM-ek pedig ritka szarok, talán az egyik legbutább váz amit gen 2 fully-hoz láttam, fél méteres láncvillával, ráadásul nagyon rövid első háromszöggel és batár hosszú stucnival, mint egy trekking.

    Nem hiszem, hogy számottevően drágább lesz a 21-es.

    Erről van egy nagyobb képed? Csak mert alig olvashatóak az adatok.

  • Runner_fxr

    Ármester

    válasz StLui #3128 üzenetére

    Erre nehéz válaszolni, mert pontosan nem tudjuk, hogy mennyire lesz jó az új és azt sem tudjuk, hogy mennyivel lesz drágább, de amúgy biztos, hogy nem rossz gép ez se. Én megvárom az újat, de ha már nagyon égeti a pénz a zsebed, akkor vedd meg. :) Ha hosszú távon gondolkodsz és nem akarod 1 év múlva eladni, akkor szerintem elégedett leszel ezzel a bringával. Azzal számolj, hogy a külső aksi miatt nehezebb eladni, mert ugye most már a vázba rejtett a menő. :)

    [ Szerkesztve ]

  • Runner_fxr

    Ármester

    válasz Somatom #3130 üzenetére

    Szerintem a vázba rejtett akkut sem macera kivenni. Kulcsosak azok is, csak van egy plusz fedél amit lepattintasz, de az se mindegyiken. Persze nekem sem volt bajom a külső akkuval, de az tény, hogy vázba rejtve szebb vázakat lehet gyártani. És abban sem vagyok biztos, hogy minden külső shimano aksis gépbe el fog férni a 630-as, mivel azért jóval ducibb az akku. Az új integráltak 630-al lesznek, szóval nekem már inkább az kéne. Szerintem egy dolog szól a külső akku mellett, hogy adott a jó hűtés, míg a vázba rejtettnél nem árt ha gondoskodnak a hő elvezetésről.

    [ Szerkesztve ]

  • Runner_fxr

    Ármester

    válasz Somatom #3139 üzenetére

    Ez az imbusz kulcsos módszer csak a Merida eone sixty-nél van! Amúgy az egy 6-os és 4-es imbusz kulcs egyben, ami kis kéziszerszámként is funkcionál, pl nyeregcsőhöz, kormányszárhoz. Szerintem okos kis megoldás és mindig kéznél van. A többi merida bringánál kulcsos megoldás van. Az eone sixty-nek dupla akkufedele is van, hogy védje az ütődésektől.

  • Runner_fxr

    Ármester

    válasz Somatom #3143 üzenetére

    Az eone sixty nem városi ingázásra lett kitalálva, hanem a durva terep használatra. Nem az a bicaj amit odaláncolsz egy oszlophoz a belvárosban. Amúgy az akkut ebből is viszonylag hamar ki lehet szedni. Én úgy gondolom, hogy a vázba rejtett akku szebb és megértem, hogy ebbe az irányba ment el a fejlesztés. De funkcionálisan nyilván semmi gond nincs a külső akkuval se. A plusz szerszám is jó dolog, bár ebben nekem a speci megoldása tetszik a legjobban.

    [ Szerkesztve ]

  • Runner_fxr

    Ármester

    válasz StLui #3145 üzenetére

    Nekem ez jobban tetszik: [link]
    A Scott geometria furcsa, 465-ös láncvilla kicsit hosszú, és a 441-es Reach az M-es mérethez rövid.

    Egyébként ott a Commencal oldalán, hogy Augusztus 31-től elérhetőek a 2021-es Commencal Meta Power kerékpárok, azokban már az új Shimano motor lesz! Én azért ezt megvárnám, már a nagyobb akku miatt is, de ahogy érzed.

    [ Szerkesztve ]

  • Runner_fxr

    Ármester

    válasz StLui #3147 üzenetére

    Akkor valamit félreértettél, mert én a 2020-as Commencal-ról pozitívan nyilatkoztam.

    "Ár/értékben kiváló a Commencal, és teszteken is kimagaslóan jól szerepelt! Nem extrém, de nagyon kellemes, modern Enduro geometriával rendelkezik. Szerintem kiváló választás. Ha most szeretnél mindenképpen egy E-Enduro-t, ezzel a géppel nem jársz rosszul, az biztos."

    Én arra hívtam fel a figyelmed, hogy kb 2 hónapon belül itt az új Shimano pedelec rendszer, ami egy generáció váltás lesz, erősebb motorral és nagyobb akkuval! Épp ezért szerintem érdemes egy kicsit várni, de ha mindenképpen most akarsz venni egy pedelec enduro-t, akkor a 2020-as Commencal meta power egy jó választás lehet! Ennyi! A 2020-as geometriája jobb mint a 2019-es modellé! A Scott-nál meg főleg jobb! Ezért írtam azt, hogy nekem a 2020-as jobban tetszik.

    Én 178cm vagyok és a 440-es Reach-et rövidnek éreztem.
    A Reach az egyik legfontosabb adat az enduro geometriában, ez gyakorlatilag a kerékpár hossza. Mármint az első háromszög hossza, amikor állsz a pedálon. Nem véletlenül növeltek rajta sokat az elmúlt években, kell a hossz a stabilitáshoz. A hosszabb láncvilla valóban rontja a fordulékonyságot, de növeli a mászó képességet, épp ezért az extrém rövid sem feltétlen jó, egy aranyközéputat érdemes követni, de a 460 feletti hossz azért már sok, pláne úgy, hogy egy viszonylag rövid első háromszöggel párosítják. Ez már inkább a túrázósabb vonal, nem a sportos.

    [ Szerkesztve ]

  • Runner_fxr

    Ármester

    válasz StLui #3153 üzenetére

    Őszintén szólva én most per pillanat mindegyik e-bike-ról lebeszélnélek, annak fényében, hogy 2 hónap múlva itt az új Shimano, persze ez nem jelenti azt, hogy igazam van, mert simán lehet, hogy annyival nem lesz jobb, hogy megérje rá várni, vagy az árazása lesz túl magas. Ez benne van, de ugyan úgy az is benne van, hogy megint a piac elé kerülnek és összehozzák az egyik legjobb motort. És még az is lehet, hogy az árazása sem lesz rossz. Akor meg szívhatod a fogad, hogy miért nem vártál és elköltöttél 4-5 ezer euro-t. Szóval nehéz most jó döntést hozni. Ha most mindenképpen venni akarsz, akkor a 2020-as annyiból jobb, hogy frissebb a geometriája. Feltételezem, hogy pl a Commencal-nal maradva, a 2021-es Meta power geometriára nem nagyon lesz más mint a 20-as, csak megkapja az új motor és a nagyobb akkut. Így a 20-as modellel annyira nem leszel lemaradva a 21-hez képest, de a 20-as előtti Commencal ma már igen elavult geometriával rendelkezik, a Scott megint csak furcsa.

    Az elektromos váltó baromi jó dolog, valóban. Talán egy össztelós e-bike-nál van leginkább létjogosultsága. Rengeteget lehet szívni az elkoszolódó, dörzsölődő, megtörő bovdenházakkal, aminek a cseréje rohadtul macerás egy ilyen gépnél, általában a motort is ki kell venni ha ki akarod cserélni. és egy 11/12-es váltórendszer már annyira érzékeny, hogy a legkisebb koszolódás, szorulás már kihatással lesz a váltás minőségére. Épp ezért ha meg akarod magad kímélni egy ultra nagy szopástól, akkor az új e-bike-ot vagy elektromos váltóval veszed, vagy belekalkulálod az árába az elektromos váltórendszert. Én biztos, hogy nem akarok váltóbovdent látni a leendő E-Enduro kerékpáromon.

    Én megvárom az új Shimano-t, ha jó lesz, akkor az lesz, ha nem akkor meg valami bosch gen 4. Bár gyanítom, hogy ütős lesz az új Shimano.

    [ Szerkesztve ]

  • Runner_fxr

    Ármester

    válasz StLui #3155 üzenetére

    Biztos jó gép a Canyon, a láncvillája nagyon rövid, jól fordulhat, de nekem ennél egy kicsit hosszabb építésű bringa kéne. Az L-es lenne jó hosszban, de annak már 48 centis a nyeregvázcsöve, ami azért nekem magas a 178 centimhez. Laposabb fejcső kéne, legalább 65 fokos, 29"-es kerékkel szeretném elöl-hátul, nem kell a felemás kerék és a rugóút is minimum 160mm e+h. Nagyjából ezek a paraméterek, én az Orbea-t néztem ki magamnak. A 20-as modellek sajnos már elfogytak, így erről átmenetileg letettem, de ha nem annyira jönnek be a 21-es új shimano-s gépek, akkor a 21-es Orbea-k közöl szívesen választanék, ebből az L-es méret pont ideális lenne. [link]

    Majd ha Te is megszívod a váltóbovdennel és szarakodni fog a váltásod, rájössz miről beszéltem. :) Szedheted szét darabokra a bringát egy szaros bovdenház csere miatt. A modern Enduro vázakon a bovden elvezetése kb végig rejtett, van ahol még a láncvillába is befűzik, és a legmacerásabb része a motor körül, mert a motor felett fut a bovdenház, illetve a forgáspontoknál ki szokott bújni, ahol megtörhet, feszülhet és dörzsölheti a vázat, több esetben kellett nekem megoldani azt, ami a gyárban nem sikerült, jelen esetben azt, hogy a váltó bovdenház ne dörzsölje a vázat rugózáskor. Egy ilyen bonyolult modern vázon a váltó bovden ház egy állandó odafigyelést és szarakodást jelent! Én kb mindegyik bringámmal megszívtam, egyedül a Bergamont-al nem, mert ott még kívül futott a váltó bovdenház. Minden más esetben csak a motor kivételével tudod behúzni az újat. Egy elektromos váltóval minden szopástól megszabadulsz. Bár a Di2-nek is van kábele, de az olyan vékonyka és olyan rugalmas, hogy semmilyen problémát nem tud okozni.

    baluka: Nagyon jó döntés volt a Di2, ár/értékben kiváló választás. Bár nekem a Sram AXS jobban bejön, igaz drágább is, nem kevéssel. Szerintem hamarosan a Shimano is előjön egy vezeték nélküli MTB váltással a 12 sebességes rendszerekhez.

  • Runner_fxr

    Ármester

    válasz StLui #3176 üzenetére

    Gratulálok hozzá!
    Jó kis gép, szerintem nem fogsz benne csalódni.
    Milyen méretet rendeltél?

    [ Szerkesztve ]

  • Runner_fxr

    Ármester

    válasz chemand #3339 üzenetére

    Szerintem a YT Decoy egy jó gép, geora is. Illetve az Orbea Wild FS.
    Canyon Spectral On nekem annyira nem jön be és viszonylag rövid is a Reach. Speci jó, geora szuper a levo, de a Brose motorokkal több a baj mint a Shimano-val vagy a Bosch-al.

  • Runner_fxr

    Ármester

    válasz chemand #3347 üzenetére

    Ez a járvány dolog megnehezítette a termelést és az igények is megnőttek a kerékpárokra. YT Decoy nagyobb tételben valószínűleg majd 21-re lesz elérhető, már az új Shimano motorral.
    Orbea itthon a Bikeart centerben van: [link]

    Alapvetően nem rossz bicaj a Canyon, erről szó nincs, de én jobban szeretem az agresszívebb geometriát, ha már egy durvább felhasználásra szánt kerékpárról van szó. Kicsit lehetne laposabb a fejcsöve és hosszabb a váz.

    [ Szerkesztve ]

  • Runner_fxr

    Ármester

    válasz jilian #3352 üzenetére

    Sajnos nekem sem úgy alakultak a dolgok, szintén ház, illetve műhely fejlesztés. Most csak egy analóg fitness-em van, remélem jövőre össze jön a lóvé, az új shimano rendszerre nagyon kíváncsi vagyok!

  • Runner_fxr

    Ármester

    válasz Somatom #3357 üzenetére

    Ez egy akku hibakód, és valamilyen rendszerhibát jelez. Lehet egy kontakthibás kábel is. A bringában töltötted az akkut vagy kivéve?

    [ Szerkesztve ]

  • Runner_fxr

    Ármester

    válasz neo81 #3450 üzenetére

    Szia!
    Ennyiért hagyományos kerékpárt lehet venni, esetleg egy belépő átalakító szettet. Komplett elektromos kerékpár ezen az árszinten nincs, ha lenne is az kb a vállalhatatlan minőség.

  • Runner_fxr

    Ármester

    válasz StLui #3465 üzenetére

    3800-at megért az biztos. Én viszont amennyire vártam az új Meridákat az új motorral, akkora csalódás lett. Semmit nem változtattak a vázon, pont ugyan az mint a 2020-as, csak megkapta az új motort és az akkut. Az új motor felfogatása ugyan az mint az E8000/E7000-nek, így végül is nem voltak rákényszerítve, de azért nagyon ráfért volna egy geo frissítés. Rövidek a vázak sajnos. Az biztos, hogy az új E-Enduro-m nem Merida lesz.

  • Runner_fxr

    Ármester

    válasz StLui #3465 üzenetére

    Geoban jobbak az új Commencal-ok, de megvan a felára sajnos.

    [ Szerkesztve ]

  • Runner_fxr

    Ármester

    válasz baluka #3482 üzenetére

    Igen, elég pofás darab. Már én is néztem. A geo is eléggé friss, nekem tetszik, de azért várom az első konkrét tesztet erről a bicajról. A karbon-fém ötvözetű váz is érdekes, erre is kíváncsi vagyok.

    Nekem is egyből a Speci jutott eszembe róla, a motor beépítési szöge és az akku beépítése is eléggé hajaz a Levo-ra, Kenevo-ra, nincs ezzel baj, a legjobbtól másolni nem szégyen. :) Főleg ha a végeredmény is jól sikerül.

    Őszintén szólva nekem eddig az új Shimano motorral 2db bicaj tetszik, az egyik ez a Kellys, a másik pedig a Commencal Meta power/sx. A többi felejthető, nem érzem azt rajtuk, hogy bármelyikért is adnék ennyi pénzt. Amit még nagyon várok, az az új YT Decoy, illetve az Orbea Wild FS továbbra is nagyon bejön, bár az Bosch rendszerű, lehet abból is jön egy frissítés 21-re.

    StLui: Nekem a Merida hatalmas csalódás. 2016 óta ugyan azzal a geoval vannak a piacon, ami akkor jó volt, de ma már vannak jobbak. Nagyon vártam valami újítást 21-re, de nem nagyon erőltették meg magukat, gyakorlatilag ugyan azt a vázat adják most is amit tavaly, csak fogadja a nagyobb akkut, ez nekem nem elég motiváció, hogy ennyi pénzt adjak egy Merida E-Enduro-ért. Szerintem a laposabb fejcsőszög és a hosszabb első háromszög nem csak a parkozáshoz jön jól, mert amellett, hogy agresszívebbek lefelé, egy hosszabb túrán is jobban el tudsz nyújtózkodni a bringán. A rövid váz fárasztóbb hosszú távon. A rövidebb váz a csiki csuki kanyarokban lehet előny, meg esetleg egy kezdő montisnak biztonságosabb, mert könnyebben tudja irányítani, minden egyéb helyzetben inkább hátrány egy Enduro-n.
    Még nem tudom mit fogok venni, elkapkodni nem fogom, de az biztos, hogy valami modern Enduro geo lesz a befutó, nem egy rövid vázas gép. A Merida akkor lenne jó, ha az L-es vázuk hossza lenne az M-es nyeregvázcsövével és fejcsövével.

    [ Szerkesztve ]

  • Runner_fxr

    Ármester

    válasz Foose #3511 üzenetére

    Szerintem csak akkor vedd meg ha kísérletezgető kedvedben vagy és nem annyira számít a pénz. Az biztos, hogy nem egy racionális döntés megvenni ezt a gépet ilyen motorral. Ha probléma adódik vele a jó ég tudja mennyi idő múlva tudják neked megoldani. Én maradnék a jól bevált Bosch, Shimano rendszer mellett. Ezeknek a garanciális ügyintézése is gördülékenyen megy. Mivel 2018-as gép, szerintem erre már garancia sincsen. Ha tuningolt a masina, akkor a kiírt km sem biztos, hogy reaális. Ha mindenképpen használt gépeket nézegetsz, érdemes olyat amire még van gari és megkapod az eredetei számlát és garilevelet, csak adásvételivel nem szabad ezeket megvenni. Rengeteget lopnak külföldről. Illetve azzal is számolj, hogy az agyváltós gépek gyengébbek kicsit mint a láncváltósak, a szíjhajtás is veszteségesebb mint a lánc. Persze ettől még nem rossz, de ha nagy emelkedőket akarsz leküzdeni, akkor inkább láncváltósat vegyél.

    [ Szerkesztve ]

  • Runner_fxr

    Ármester

    válasz jilian #3501 üzenetére

    Ameddig megveszik az emberek, az árakat is emelni fogják, amíg minden évben idő előtt elfogynak és gyártani nem tudnak eleget, sok jóra sajnos nem számíthatunk az árak tekintetében. Egy bizonyos szintig még meg lehet magyarázni a magas árakat egy csúcstechnika esetében, de az azért mégiscsak furcsa, hogy pl egy top pedelec megközelítőleg annyiba kerüljön mint egy zsír új BMW R1250 GS. A BMW csúcs túra enduroja olyan szinten brutális futóművet és elektronikát tartalmaz, hogy az nem összehasonlítható egy modern pedelec rendszerrel, se fejlesztési költségekben, se sehogy. Még is közel hasonló az áruk. Biztos megy ez még egy ideig, most nagyon felfutóban van a pedelec ipar, de lesz itt még visszaesés, főleg akkor miután a fejlesztések kicsit lelassulnak, mert nem nagyon lesz hova tovább.

    Wollie: Gen 2 Bosch már egy igencsak koros technika, valamikor 2013-2014 környékén jelentek meg az első példányok belőle. Legnagyobb hátránya a belső áttétel és a kis lánckerék. Ezáltal nagy, nehéz, van bőven ellenállása (25km/h után erőteljes fal érzés és rásegítés nélkül nehézkes tekerhetőség), gyorsan kopik a kis lánckerék és gyorsan nyúlnak a láncok is. Ha ez nem lenne elég még ott van a beázós csapágya is, bár ez inkább terep használat mellett gázos, ha sarazós a felhasználás.

    [ Szerkesztve ]

  • Runner_fxr

    Ármester

    válasz Kroni1 #3521 üzenetére

    Amikor megvettem az első gen 2 cx-es bringámat, 2014-ben, nekem is baromira tetszett, ódákat zengett mindenki (többek közt én is) arról a motorról. Akkor az jónak számított, (baromi erős volt, még mai szemmel is az) nem is csoda, hiszen legtöbb ember agymotorról vagy sima analógról ült a gen 2 cx-re, ezekhez képest meg persze, hogy jó volt, egy sár nehéz 3kg-os agymotoros kerék ezerszer lomhább kikapcsolva. Akkor nekem sem tűnt vészesnek az ellenállása, síkon el lehetett hajtani kikapcsolva is. Bár azért éreztem, hogy 25 felett nehézkes, de elvoltam vele. Aztán jöttek a többiek szép lassan, Yamaha, Brose, Shimano, aztán gen 3/gen4 Bosch, ezek után pedig már nagyon érezhető volt a gen 2 elavultsága és nehézkes tekerhetősége, mára pedig egy nagy, nehézkes, elavult krumpli lett.
    Szoftver update egy csomó volt, de ezeknek a belső ellenállásra nem lehet hatása, mivel az hardveres, felépítéséből adódok, hogy van ellenállás, ezen egy másik szoftver nem tud változtatni. Ami értelmes update az egy plusz tömítés a hajtás oldal felől, hogy ne tudjon olyan könnyen beázni. Én azt gondolom, hogy azok akik a gen 2 cx-et kikapcsolva könnyen tekerhetőnek titulálják, nem ültek még nagyon más pedelec-en, maximum agymotoroson. Gen 3 volt az új active line és active line plus. CX-ből gen 2 majd gen 4 volt/van.

    [ Szerkesztve ]

  • Runner_fxr

    Ármester

    válasz Joshi #3527 üzenetére

    Már elég régóta nem ott dolgozom, de persze amiben tudok, segítek. :)

    baluka: Igen ez jól hangzik, de nekem még mindig az Orbea wild FS és a YT Decoy tetszik a legjobban, ha pár hónapon belül nem érkezik valami ami jobban megfog, e kettő közül fogok választani. (Bár a YT-nél még nem látom az új EP8 motorokat, gondolom hamarosan érkeznek azok is)

    Kroni1: Legnagyobb haszna ezen a gyártónak és a nagykereknek van, a kiskereknek már olyan sok nem jut belőle. Azért azt se felejtsük el, hogy mert egy kerékpár kevés alkatrészből áll és jelentősen könnyebb mint egy motor, azért az sem kis mérnöki mutatvány, hogy ilyen alacsony súly mellett ekkora terheléseket elviselnek. Tenyérben elférő 80-90Nm-es motorok sem csak úgy lettek. Nyilván ennek azért van ára. Illetve a magas ár nem csak az e-bike-nál figyelhető meg, a csúcs analógok is hasonlóan magas áron mennek. Az ár nagy része az egyéb felső kategóriás alkatrészekre megy el, a motor és az akku csak egy kisebb része értékben egy csúcs pedelec-nek. Persze kétségtelen, hogy a nagy kereslet miatt az árak már irreálisan magasak, de azért akad pár jó ár/érték arányú modell.

    [ Szerkesztve ]

  • Runner_fxr

    Ármester

    válasz baluka #3545 üzenetére

    Az a baj, hogy Magyarországon a kipróbálásra elég kevés lehetőség van. Jelenleg ilyen szolgáltatást, minőségben egyedül a Merida nyújt. A Concept Store-ban tényleg minden megtalálható és ki is próbálható a márkán belül. Ezt leszámítva egyedül a kamaraerdei tesztnap lenne még lehetőség ahol sok egyéb márka is jelen volt, de az most a covid miatt nincs megtartva. Szóval per pillanat a webshop-al sem vagy sokkal hátrébb. Az ebikeshop még egy lehetőség a kipróbálásra, ott is van sok bicaj és jó pár márka, de azt is max a parkolóban a bolt előtt, rendes terepre csak a kölcsön bicajaikat tudod vinni, ami nem tartalmaz minden modellt, csak egy néhány bringát. Abban igazad van, hogy látatlanban kifizetni 5-6 ezer euro-t nem jó móka, de aki ismeri a bringákat, tudja, hogy milyen geo a jó neki, annak elég a weben megnézni az adott modellt és el tudja dönteni, hogy megfelelő lenne e. Az tuti, hogy a Decoy-nak nagyon jó geoja van, én a 178 centimmel egy L-es géppel tuti, hogy jól ellenék, már csak azt várom, hogy jöjjenek az új EP8-as, 630Wh-s bringáik.

    14 napig akkor küldheted vissza a terméket ha nem használtad, ha összerakod a gépet és kiviszed a terepre, utána már hiába akarod visszaküldeni. Az úgy nem fog menni. Vissza lehet csomagolni, az nem olyan nagy gáz, de ehhez az kell, hogy max a lakásban ráülj és az alapján dönts. Az meg kb lehetetlen.

    Egyik ismerősömnek van egy XL-es Decoy, azon ültem már, brutális. :)

    [ Szerkesztve ]

  • Runner_fxr

    Ármester

    válasz StLui #3550 üzenetére

    És amúgy milyen, hogy érzed? Megérte E-Enduro-ra váltani? :)

    Sajnos az 500Wh akku nagyon a határon van, komolyabb túrákhoz nagyon gazdálkodni kell vele. Én egy ideig dupla akkuval jártam, de az szerintem nem egy járható út, nagyon sokat ront a komforton még minőségi hátizsák esetén is. Viszont a töltő nem nagy súly többlet, én mindig azt csináltam, hogy egy 1 órás pihenőt beiktattam egy olyan helyen ahol lehetett tölteni. Szerintem olyan 700Wh körül kezdődik az élvezhetőbb szint, pont az a 200Wh hiányzik ahhoz, hogy akár töltés nélkül megcsináljam a szokásos nagyobb túráimat.

  • Runner_fxr

    Ármester

    válasz big-J #3610 üzenetére

    10-11-12 sebességes rendszereknél nem ritka az 1000km-es láncnyúlás. Motoros gépen meg pláne nem. 8/9-es rendszerek tovább bírják.

  • Runner_fxr

    Ármester

    válasz Ferdzsoo #3719 üzenetére

    Szerintem nem emiatt nyikorgott. Ha a motor rögzítésnél van gond, akkor az recsegéssel adja tudtodra. Nyikorgás inkább abból adódhat, hogy valaminek nincs kenése, lánc, váltógörgők. Egyébként nem olyan fontos ez a tömítés, letisztítod a motort és a vázat is, bezsírozod, nyomatékra húzod és kb ennyi. Furcsa hangok akkor jöhetnek még ha pl a motorod csapágyazása beázott és szárazon fut.

    [ Szerkesztve ]

  • Runner_fxr

    Ármester

    válasz Ferdzsoo #3729 üzenetére

    A recsegés sajnos sok helyről jöhet, de az biztos, hogy nem azon a tömítésen fog múlni, számtalan Bosch motoros gépet szereltem amin nem volt már olyan tömítés és nem recsegett, vagy ha recsegett, nem amiatt. Persze nem azt mondom, hogy baj ha szerzel hozzá. Recseghet a pedál is ha szar a csapágya vagy nincs a meneten zsír, recseghet a hajtómű is a tengelyen, recseghet a kormánycsapágy, kormányban a csavarok, nyeregcső, nyeregpálca, váltó tartó fül, kazetta, össztelós bringákon a forgáspont, teleszkópok vállában a becsúszó, villanyak, szóval rengeteg minden. Természetesen a motor felfogatás is adhatja a hangot, de az olyankor szokott előfordulni ha fellazulnak a tartó csavarok. Ha le van tisztítva a motor és a váz is ahol csatlakoznak, vékonyan zsírozva, majd 28-30Nm-re húzva, nem recseghet az biztos, tömítés nélkül se. Szerelésnél figyelj a kábelekre, mert könnyen oda lehet csípni. Nekem olyan is volt már, hogy nem a motor, hanem a motor műanyag burkolata adta a hangot, jobban mondva a csavar amivel rögzült. Olyan is előfordult, hogy kellett egy nordlock alátét az anya alá, mert állandóan lelazult.

    [ Szerkesztve ]

  • Runner_fxr

    Ármester

    Kijött egy új bringával az Orbea, Shimano RS(EP8) motorral. Elgondolkodtató koncepció, alacsony súly, de azért nem gyenge motor, szerintem ez a jövő az E-MTB vonalon, nem a 25 kilós monstrumok.
    [link]
    [link]

  • Runner_fxr

    Ármester

    válasz StLui #3776 üzenetére

    Érdekes koncepció, meg ugye a könnyebb bringát könnyebb is hajtani, lehet ez nem is fogyaszt annyit. Igen, 18kg a 360 + 252 (612Wh) akkuval. 360Wh-val 16kg.

    Egy valamit nem értek, hogy miért kellett a motort lebutítani szoftveresen? Akkor érteném ha maga a motor hardversen is változik és mondjuk könnyebb, de ez egy az egyben egy 2,6kg-os EP8. Bár valószínűleg ehhez a bringához kellően erős ez is, végül is még a 60Nm-el is kb kétszer olyan erős mint egy Fazua vagy egy Speci 1.1. Gondolom az volt itt az elgondolás, hogy még kevesebbet fogyasszon. Minden esetre nagyon tetszik a gép.

    [ Szerkesztve ]

  • Runner_fxr

    Ármester

    válasz big-J #3778 üzenetére

    Igen, én is erre gondoltam, hogy az alap 360Wh nem sokra lenne elég ha teljes erővel mehetne az EP8, de amikor ott a kiegészítés, nyugodtan engedhetné a szoftver. Szerintem amúgy erre lesz valami utólagos szoftvereres megoldás, abban biztos vagyok. Persze nem kell mindig maxon hajtani, de jó érzés ha ott van a brutál erő is ha néha kell. Tetszik nagyon a gép, mert egyértelműen agyonver minden eddig E-MTB-ot kezelhetőségben. Viszont ilyeneket nem értek, hogy miért kellett ennyire keskenyre szabni a váz sárférőhelyét? A tesztben is felrótták neki, hogy pár tempós döntött kanyar után már dörzsölte a gumi a támvilla oldalát. És ez még csak nem is plus-os külső, 2,4-es szélesség. Ilyen baromságokkal belerondítani egy amúgy kiváló bringába, érthetetlen. A nagyon nagy ötlet ebben az egész koncepcióban az, hogy kivették a vázból a böszme nagy 600+Wh akkut, ezzel lehetett sokkal karcsúbb, könnyebb vázat gyártani. Itt takarították meg a kilókat, és maga a kiegészítő akku nem ad hozzá annyi súlyt, mint ami a vastagabb vázzal és 1db böszme akkuval lenne. El tudom képzelni, hogy ezt a koncepciót ellesve, más is elkezdi alkalmazni ezt a megoldást, könnyebb bringák gyártása érdekében. Bár a Focus már régóta csinál ilyet, valahogy az nem sikerült túl karcsúra és könnyűre. Ha nem lenne ez a kis baki a sárférőhellyel, már szerintem rendelném is, de ez egy kicsit elgondolkodtatott. Nekem a 2,4-nél szélesebb gumik is kellenének, itt meg az kilőve, még a 2,4-es is beleérhet a vázba ha megcsapatod alacsony nyomáson.

  • Runner_fxr

    Ármester

    válasz HKorn #3780 üzenetére

    A direkt hajtású agymotorok kb hangtalanok, de még a bolygóműves sem vészes. Ezekkel hangban nyilván nem tud versenyezni egyik középmotor se. A Brose amúgy még a csendesebbek közé tartozik, meg a rezonanciája is alacsony a belső szíj miatt. Persze az kétségtelen, hogy igényel némi megszokást egy középmotor az agymotor után, mert ezeknek azért van hangja. Ezt leszámítva kb minden tekintetben jobbak, súlyelosztás, kezelhetőség, fogyasztás és teljesítmény. (Most tekintsünk el a kő nehéz, több KW-os agymotoroktól, maradjunk a szabvány 250W-os pedelec-nél) Az sem mindegy milyen terepen próbáltátok ki, nekem is volt agymotoros gépem, a középmotoros ég és föld, sokkal erősebb egy mászáskor.
    Egészen biztosan nem kajál többet egy Brose középmotor mint az agymotorod, az, hogy kijött nektek ez a különbség fogyasztásban, számos dologtól lehet. A Brose nyilván nem 42Nm-el tolt hanem 90-el. Tehát már eleve ezért fals az összehasonlításod. Talán úgy lett volna reális a hasonlítás ha a Brose-t leveszed alacsony-közepes rásegítésre a tiéd meg megy maxon. Mert kb akkor vannak pariban ami a nyomatékot illeti. A másik meg a kerékpár felépítése, a szélesebb gumik és az összteló is számít, többet kell dolgoznia a motornak egy össztelós bringával mint a merev vázzal. Az árat tekintve meg ne csak az elektromos rendszert nézd, egy Speci turbo levo minden porcikáját tekintve klasszisokkal minőségibb kategória mint a Rockrider.

    [ Szerkesztve ]

  • Runner_fxr

    Ármester

    válasz Kroni1 #3783 üzenetére

    20kg-os súly valóban nem egy nagy erény egy merev villás cross trekking esetében. Idővel persze minden fejlesztés csúszik egyre lejjebb. Ami az árakat illeti, valóban mocskos módon elszálltak. Tény, hogy maguk a bringák rengeteg fejlesztést tartalmaznak, de az szerintem sem normális, hogy 3-4 millió is lehet egy kerékpár a csúcs kategóriában. És ha megnézed ez abszolút nem az ebike miatt van, egy profi analóg országúti vagy profi analóg monti is ugyan ez az árszint, abban még csak akku meg motor sincs!
    Ebben se motor, se aksi (jó a váltás elektromos) és még is 4 millió: [link]
    Merev vázas monti, elektromos váltással 3,3 millió: [link]
    Össztelós monti, elektromos váltással 3,5 millió: [link]
    Azért ennyi, mert ennyiért is megveszik, sőt, általában előbb elfogynak mint, hogy a kereslet alábbhagyna. Amíg ez megy, üzletileg nem lenne logikus lépés jelentősen árakat csökkenteni.
    Az persze irreális elvárás lenne, hogy mondjuk egy millió alá csússzanak be a csúcs gépek, de úgy gondolom, hogy 1,5-2 milliónál nem kerülhetne többe a csúcs kategória, 1 millióért már minden igényt kielégítő felső-közép kategóriának kéne lennie. E helyett kb pont a duplája az ár. A belépő kategóriák még a legreálisabbak árban, de nyilván azokon is van némi extra haszon a gyártónak.

    [ Szerkesztve ]

  • Runner_fxr

    Ármester

    válasz HKorn #3795 üzenetére

    A HT Levo egy túlárazott bringa (mondjuk az összes speci az), tudtommal már nincs is a palettán, mert senkinek sem kellett. Az össztelós Turbo Levo mellett nincs rá szükség. Ha egy Turbo Levo-t próbáltál volna ki, és rendes terepen, akkor jobban érezted volna a különbségeket, de két merev monti azért elég hasonló élmény tud lenni, főleg ha nem is rendes terepen mész vele.

    [ Szerkesztve ]

  • Runner_fxr

    Ármester

    válasz Atos23 #3826 üzenetére

    Egy ciklus az egy teljes ciklus 0-ról 100-ra, tehát ha például 20-ról töltöd 40%-ra, az csak 1/5-öd ciklus.

    [ Szerkesztve ]

  • Runner_fxr

    Ármester

    válasz mzso #3836 üzenetére

    Azzal egyetértek, hogy a csúcs kategória irreálisan drága, de azért belépő szinten, átlag embereknek lehet venni értelmes bringákat. Nagyjából bárki számára elérhető. Anno mondjuk a 90-es években még húzósabb volt egy minőségi bringa az akkori fizetésekhez mérten. Szóval csak részben igaz amit állítasz.

  • Runner_fxr

    Ármester

    válasz Dr.FantastiK #3844 üzenetére

    30 éves lefingott szar autót biztosan lehet venni 200 ezerért. Meg ugyan úgy lehet venni 300 millióért is autót. Igen és? Szerintem mindenki nyugodjon le a pics@ba. :)

  • Runner_fxr

    Ármester

    válasz Somatom #3846 üzenetére

    Én eleve azt nem értem, hogy miért a több milliós bringákat nézegetik az átlag júzerek? Mintha nem lenne olcsóbban, teljesen jól használható kerékpár. Vagy tényleg el kéne hinnem, hogy minden második embernek profi Enduro bringára van szüksége? Veszel egy átlagos trekkinget 150-200-ért, hozzá egy átalakító szett még 200-ért és 350-400-ból megáll az új, normális minőségű villany trekkinged, melóba járásra stb hétköznapi feladatokra. Ott a decathlon, 350-től már van alap E-MTB. Ha meg kicsit finnyásabbak vagyunk és valami márkásabb kéne: [link] És még ez is bőven messze van a "millióktól". Egy normális VGA egy számítógépbe 250-300K. És viszik mint a cukrot, alig lehet venni 3070-et vagy 3080-at, mert amint elérhető pár db, 5 perc múlva nincs. Hagyjuk már ezt a sírás rívást mint a vénasszonyok, mindenkinek arra van pénze amire szeretné, hogy legyen, kinek mi a fontos. Van akinek az új iphone-ra áll fel, vagy a milliós pc-re, esetleg profi pecabotra. Más erre költ. Ha meg az van, hogy olyan szinten bringázunk, hogy valóban szükség van a profi kerékpárra, akkor meg min csodálkozunk? Nyilván nem átlagos áron lesz. Itt egyedül az kifogásolható, hogy egy csúcs bringa mitől 3-4 millió, de ez ugyan úgy igaz az analógra is. Ezek valóban túlzóak, de ettől még az átlag Bélák meg átlag Józsik simán tudnak venni maguknak jó bringát értelmes áron.

    [ Szerkesztve ]

  • Runner_fxr

    Ármester

    válasz mzso #3848 üzenetére

    Nyilván nem lehet annyiért, de irreálisak az elvárásaid! Mit gondolsz anno, amikor még szó nem volt kapitalizmusról, bőven a kommunizmus alatt, szerinted mennyiért lehetett annak a kornak megfelelően egy épkézláb új kerékpárhoz jutni? Mert amit most szeretnél az az, hogy nagyjából az átlag magyar havi bér 1/3 részéért tudjál venni egy jó minőségű MTB-ot és kb a fizetésed 2/3 részéért meg elektromosat, amiben kb tízszer akkora kapacitású lithium akku van mint pl egy mai laptopban! Én arra tisztán emlékszem, hogy 1992 körül, nagyjából 20 ezer ft volt egy alap MTB és kb akkor annyi is volt a havi átlag fizetés. Én 1995-ben jutottam hozzá egy akkoriban középkategóriásnak számító, versenyzésre is alkalmas MTB-hoz. Ez a bringa akkor 130 ezer ft volt és akkor egy havi bér talán volt 30 ezer ft? Arra is tisztán emlékszem amikor a 80-as években a szüleimtől kaptam csepel bmx-et meg előtte a csepel tacskót! A keravill-ban vették nekem és bizony nagyon nagy szó volt az akkor! Simán belekerül egy havi bérbe egy olyan gyerek bringa. Rengeteg ismerősöm szülei nem tudtak akkor olyat venni, mert az akkori bérekhez mérten nagyon drága volt! Ha akartál a 80-as években egy új országúti bringát pl, az simán két havi bérnek megfelelő összeg volt akkor. És most meg azt szeretnéd, hogy a fizetésed 1/3 részéért megkapd a mai minőségi technikát? Meg prémium elektromosat? Mégis, hogy? Nézd, nekem az a véleményem, hogy aki egy havi átlag magyar bért sokall egy mai jó minőségű új kerékpárért, és két havit egy elektromosért, az menjen gyalog! Nem tudom sajnálni.

    [ Szerkesztve ]

  • Runner_fxr

    Ármester

    válasz mzso #3849 üzenetére

    Lassan 15 éve vagyok benne a kerékpáros szakmába, és bizton állíthatom neked, hogy a kiskereskedők nem kaszálnak a kerékpárokon. Ezek az irreális elképzelések csak néhány ember fejében léteznek, hogy itt hatalmas haszonkulcsokkal dolgoznak a boltok.

    Dr.FantastiK: Röhejes inkább az a tudatlanság és naivitás amivel ti itt ketten hozzáálltok ehhez a témához! Ki mondta, hogy egy kerékpár többet ér mint egy autó? Viszont egy 30 éves foshalom autót egy új prémium kerékpárhoz hasonlítani, elég nagy böszmeség. Almát az almához hasonlíts. Amennyiért tudsz venni értelmes új bringát, annyiért nem lehet új autót venni. Semmi értelme ennek az egész hisztinek, 200-ért lehet venni normális bringát, 400-ért meg elektromosat. Ez a nagy átlagnak elég, akinek meg speciális igényei vannak az ne akarjon olcsó jános lenni!

    [ Szerkesztve ]

  • Runner_fxr

    Ármester

    válasz Joshi #3853 üzenetére

    De ez két külön téma! Azt én is leírtam többször is, hogy a felső kategória irreálisan drága. Ebben nincs vita, de az átlagnak a belépő kategória simán elérhető. A múltkori vitát nem nyitnám újra, de azzal semmi baj nincs továbbra se, hogy nincs külön motor. El kell fogadni, hogy a prémium szegmensben nincs legózás meg házi barkács. Erre ott vannak a bafangok és társai.

  • Runner_fxr

    Ármester

    válasz Joshi #3860 üzenetére

    De a legtöbb ember minek nézegeti a paletta tetejét? Gipsz jakab aki melóba akar járni pedelec-el, az minek nézeget kashima becsúszós, profi Enduro telókkal szerelt, professzionális terep bringákat? ;] Nézegesse a belépő és mondjuk az egyel felette lévő trekkingeket, akkor majd nem fog szörnyülködni az árakon. Ez ugyan az kb, mintha nekem kéne mondjuk egy autó, mert azért kényelmesebb mint a busz, vagy mondjuk arrafelé rossz a tömegközlekedés stb. Nekem tökéletesen megfelelne egy dacia vagy suzuki 3 millióért, erre felmegyek a pappas autó oldalára és elkezdek szörnyülködni a G55 AMG meg SLS AMG árakon. Hogy menjenek az anyjukba, 50 meg 80 millió egy autóért?? Szóval érted, oké vannak baromi drága bringák is a paletta tetején, de ez mit érdekli és ugyan miben korlátozza az átlag "parasztot" bocsánat a kifejezésért? Egyébként annyiban nem teljesen igazságos a motorkerékpár és a felső kategóriás kerékpár hasonlítása, hogy míg ezek a motorkerékpárok úgymond a széria modellek, addig a kerékpáripar csúcsán azok a gépek vannak amikkel adott esetben a világbajnok megnyeri a VB-t! Míg ugyan ezt az autó/motorsportban nem annyira tudod megtenni, mert a versenytechnika nem elérhető ott. A kerékpár iparban is megtehetnék azt, hogy nem adják el azt a kategóriát amivel a profik versenyeznek. Persze ettől még valóban érdekesek ezek az árak, nyilván túlzó. Üzletileg amúgy logikus, ha enyém lenne a Haibike vagy a Specialized, valószínűleg én sem adnám olcsóbban a bringákat, mint ahogy valószínűleg Te sem, meg más sem aki most felháborodik a magas árakon. Van egy gyárad, legyártasz mondjuk a forgalmazóknak X mennyiséget, ami mondjuk fél éves adag, majd 1 hónap múlva keresnek, hogy hozzál még mert a nagy része már elfogyott. Gyártasz ahogy csak tudsz, de gyakorlatilag utol se éred magad, mert a keresleti oldal folyamatosan magasabb mint a Te gyártókapacitásod, akkor mit teszel? Árat csökkentesz? Nyilván logikátlan, inkább árat emelsz és abból is próbálsz gyártó kapacitást növelni. Ráérsz akkor csökkenteni árat ha alábbhagy a keresletet.

    [ Szerkesztve ]

  • Runner_fxr

    Ármester

    válasz Joshi #3869 üzenetére

    Hogy lenne már az alja az 1 milliós espresso? Még a prémium szegmensben sem az alja a kategóriának. De nem is ez a lényeg, itt összekeveritek a szezont a fazonnal. Van a már használható kategória analógban és elektromosban is, ez bőven millió alatt van, a legtöbb embernek ez elég és ezek reális áron is mennek. Ugye ezen megy itt a hiszti, hogy még a legalja is irreális egyesek szerint, pedig nagyon nincs így. Aztán van a prémium kategória, ahol a belépő még mindig szerintem az elérhető, nagyjából reális árkategória és van ugye a felső kategória a prémium szegmensen belül, ami már mondjuk megkérdőjelezhető áron megy. Senki nem beszélt itt arról, hogy trekkingeket versenyzésre használnak, de ha megnézed, amikor több milliós pedelec-el példálóznak, az majdnem mindig valami top Enduro-t jelent. Ami tele van versenyzésre készült alkatrészekkel, (1500 euro-s telók és stb) nyilván ez kurv@ drága, de az átlag ember szempontjából pont lényegtelen. 1 millió körüli trekkingbe is beleteszik a legerősebb motorokat, a 2,5 milliós trekking nem azért drágább mert erősebb a motorja, hanem mondjuk van benne egy 1000 euro-s elektromos Rohloff váltó, ABS, dupla aksi stb. De ez már megint az a kategória mint autóban az S osztályos mercedes, az átlagnak semmi szüksége rá.

    [ Szerkesztve ]

  • Runner_fxr

    Ármester

    válasz mzso #3866 üzenetére

    Szerintem értelmesen levezettem, és cáfoltam is a valótlan állításaid. Úgy gondolom nincs értelme tovább a fingot szeletelni. Amire az átlagnak szüksége van az simán reális áron elérhető! Kár is ezt tovább ragozni! Az egy teljesen más kérdés, hogy Te személy szerint sokallod és neked nem ér annyit. Prémium termékek árain rugózni meg minek, pláne úgy, hogy szükséged sincs rá?

  • Runner_fxr

    Ármester

    válasz Joshi #3878 üzenetére

    Itt az első oldal mind milla alatt van és mind márkás.
    Ez sem egy elérhetetlen összeg és már a márkás kategória.

    Nagyon sok ember csodálkozik rá az árakra azért is, mert amióta elkezdte érdekelni a tömegeket az e-bike, azóta tudatosult bennük, hogy léteznek minőségi bringák is, ami azért más árszínvonal mint a tesco, obi, praktiker és társai. Előtte azt sem tudták, hogy egy normális telós villa lehet akár 100-200-300 ezer ft is. Vagy, hogy egy fékszett 100 ezer ft. És ezeket a magas árakat azonosították az e-bike-al, mert, hogy látnak mondjuk egy 2 milliós árat és akkor ez azé ennyi mert elektromos. Közben az elektromos része olcsóbb mint a többi alkatrész.

  • Runner_fxr

    Ármester

    válasz Joshi #3881 üzenetére

    No, azért ott volt 720-ért is, meg a bikediscount-os is 700.
    Ezek talán nem márkásak? 650-ért is van már. 700-ért meg még válogathatsz is. Nem mellesleg volt a haibike-nak az 1.0-ás cross trekkingje, hamar elkapkodták az igaz, de az 550-ért ment az ebikeshop-ban. És akkor erre megkapod az állami 150 ezres támogatást, ott vagyunk 500-nál.
    A lényeg az, hogy bőven 1 millió alatt már van prémium e-bike. Hiszen ott van, nem én találtam ki! Az, hogy nem adnál egy fillért se a decathlonos bringáért az egy dolog, de sokan meg adnak és az átlag igényeket általában ki is szolgálja. Egyébként én sem vennék decathlonból, de ez más kérdés, mert az igényeim jóval magasabbak, viszont nem is sírok az árakon lépten nyomon. Ha prémiumot akarsz az drága, mindenből. Lehet ezt csűrni csavarni, fingot szeletelni, de az igazság mégiscsak az, hogy van elérhető áron normális minőségű kerékpár. Azzal egyetértek, hogy az átlagnak sok lehet 500k egy kerékpárért, de az elektromos bringa már eleve egy extra. Aki ilyet akar nyilván nem gondolhatja komolyan, hogy tesco-s árszinten kap épkézláb gépet. Egyébként átalakító szettel 500-alatt is maradhatsz, pláne ha van egy normális alap bringád.

    [ Szerkesztve ]

  • Runner_fxr

    Ármester

    válasz Kroni1 #3884 üzenetére

    200-300 ezer körül csak is használtan kapsz olyan fully-t ami épkézláb minőséget és stabil alapot jelenthet. Persze azt alaposan át kell nézni a vétel előtt és nem árt ha olyan nézi át aki tudja is, hogy mit kell nézni egy használt bringán. Ha újat szeretnél, akkor 2000 euro környéke az alja, ez jelenlegi árfolyamon nagyjából 700 ezer ft-ot jelent.
    Például: [link]

    Ha a véleményemre vagy kíváncsi, szerintem felejtsd el ezt az egész koncepciót. Az átalakító szettek mindaddig jól tudnak működni amíg nem terep bringázás a cél. Persze léteznek jól megépített darabok, de az ezekbe ölt pénz mennyiség bőven lesz annyi mintha besétálnál egy szaküzletbe és megvennél egy új gyári 250W-os össztelós e-bike-ot. Építeni terepezős e-bike-ot akkor érdemes ha neked a gyári, szabvány 250W-os teljesítménynél jelentősen több kell. Tehát kvázi terepmotorozás a cél, nem bringázás. Persze ez esetben is lehet jobban jársz egy gyári építéssel, de itt mondjuk megértem azt aki pénzt és időt nem sajnálva építésbe kezd.
    Azt is érdemes szem előtt tartani, hogy egy gyárilag analóg bicajnak készült MTB-ba nem kalkulálták bele azokat a plusz terheléseket amivel a középmotor, az akku súlya és a megnövekedett nyomaték jár. Tehát borítékolható, hogy akár 1-2 éven belül vagy hamarabb is megjelenhetnek rajta repedések. Főleg úgy, hogy Te is 115 kiló vagy. Egy E-MTB-nak a váza sokkal erősebb mint az analóg verziónak, jóval vastagabb csöveket használnak, a fejcső falvastagsága is számottevően nagyobb, itt ugye a súly nem annyira szempont, de erősnek kell lennie. Aztán abban is biztos lehetsz, hogy az utólag ráépített szett nem is tud olyan stabil lenni, főleg a középmotor. Egy erre tervezett vázba atom stabilan rögzül a motor. Egy épített nyekereghet, recseghet sokkal nagyobb eséllyel. Aztán ott van a hasmagassága, az E-MTB középmotorra van tervezve, míg az analóg nem, ezért ha ráépíted a középmotort sokkal alacsonyabban lesz a "monoblokk ház" mint kéne. Ez ugye annyit jelent, hogy sokkal könnyebben odavered a pedált vagy a bringa alját. A terepező képességei érezhetően csökkennek. És lehetetlen lesz esztétikusra megcsinálni, főleg az aksi elhelyezése miatt. Inkább nézz egy használt, gyári E-Fully-t. Rengeteg nyűgtől kíméled meg magad. Aztán ha mégis megépíted és rájössz, hogy ez így tényleg nem az igazi, kinek adod el? Nem annyira piacképesek ezek az épített torzszülöttek. Ha el is tudod adni, rengeteg bukóval. Szerintem engedd el.

    Egyébként ha már építeni akarnék, szerintem azt tényleg a nulláról kéne, tehát a vázat is. Ehhez meg azért igen komoly műhely kell és nem kicsit kell érteni hozzá.

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák