Új hozzászólás Aktív témák
-
peugeotmate
őstag
válasz angyalpc2 #36 üzenetére
Elsősorban valóban Budapestre, sőt, annál nagyobb városokra gondoltam globálisan is.
Természetesen vannak élethelyzetek, amikor kell autót használni viszont az ember hajlamos ilyenkor az elkényelmesedésre és akkor is azzal közlekedik, amikor semmi sem indokolja ezt. Vidéken mondjuk pont rengetegen közlekednek az Alföldön bringával, plusz nem egy átlagos vidéki város magyar lakójának energia fogyasztása az, ami iszonyúan környezetterhelő lenne. Mondjuk az obi és a "bolt" pont egy olyan dolog, ahova egy átlagos ember számára nem indokolt, hogy napi szinten autóval menejn.meg
-
noPublicFG
senior tag
válasz angyalpc2 #38 üzenetére
Tedd ignore-listára, nem méltó semmire, mert egyszer erre, egyszer arra beszél, éppen, mikor kivel lehet kötekedni...
#42peugeotmate Elektromos autók közt ajánlom figyelmedbe a Renault Twizy-t. Mindennek megfelel, amit hiányolsz!
Nem elektromosban pedig a Smart. (Vagy az én lef0slott, munkábajárós Opel C Corsa-m.) Kirándulni, meg van másik...[ Szerkesztve ]
plus ça change, plus c'est la même chose
-
azbest
félisten
válasz angyalpc2 #38 üzenetére
már 20-30 éve megy az etetés a hidrogén autókkal, mégsem lett belőle semmi. Azért nem lett belőle semmi, mert a hidrogén tárolása nehéz és drága. Cseppfolyósítóva, behűtve kell tárolni és még a fémen is átdiffundál. Nagy és nehéz tartályok kellene hozzá.
Ez az egész hidrogénes személyautós téma egyedül azért lett felhájpolva, mert kaliforniában a kötelező környezetbarát autó kvóta kapcsán ezzel akarták bizonyítani, hogy életképtelen és emiatt meg kell maradni a benzinnél. Ezek miatt kaptak folyton haladékokat a autógyártók, mert sehová nem jutottak a hidrogénessel, mindig megmaradt egy-egy demó autó szintjén.
Esetleg teherszállításban lehetne valami előnye, de az is eléggé necces.
A hidrogén hátrányai miatt sokkal reálisabb akkor már a levegőből gyártani hagyományos használatra való műbenzint megújuló energiából. De rengeteg energia kell a hidrogénhez és a műbenzinhez is, szóval jóval drágább, mint bármi más. A sima akku töltés sokkal hatékonyabb és ezért olcsóbb, mint az, hogy áramból valami mást gyártsanak, hogy aztán abból áramot nyerjenek. És jelenleg főleg földgázból gyártanak hidrogént, mert az olcsóbb.
[ Szerkesztve ]
-
válasz angyalpc2 #31 üzenetére
Pont kb másfél éve merült fel, hogy cserélném valamire a dízelt és szembejöttek furán olcsó villanyautók, aztán beleolvasva hopp, kiderült, hogy a 8évesen 7-8k£-ért vesztegetett miniakksis (22kWh) Zoe kiperkálása után még havi 109£ lett volna a sarc az akksiért. Szóval kösz, maradt a nagyszervizen épp átment octavia. Ha lopnám az áramot, még akkor is csak úgy lenne olcsóbb a kocsi etetése, ha megmaradna a mostani ~2£-s gázolaj-ár.
Mivel nem játszok Lagzilajcsit, otthoni töltés = 27penny/kWh, azaz minimum 5£/100km, újabb 315km hatótávú modellnél 4.5£/100km - de persze csak nyáron.
Gyorsan ránéztem a piacra, mi a helyzet most: a nagyobb hatótávű, amivel a nagyszülők reptérről hazahozását már megúszom 1 töltéssel (LoL...) 13k£, amire rájön az akksibérlés... Totál irreális anyagilag, még úgy is, hogy az adópolitika triplán kinyalja a hátsóját, a versenytárs meg rogyásig van adóztatva.
Gyors kétbalkezes fejszámolás után, a dízelre ráhagyva 10évre +3k£ extra szervizktg-et (fele sincs), az autó+szerviz kb 5k£-tal drágább a villanyos esetben, az akksibérlet pedig totál hazavágja a futó ktg-eket, a töltésért fizetve konkrétan drágább az üzemanyagktg is.
[ Szerkesztve ]
Mindig meglep milyen sokan hiszik el, hogy van ingyen ebéd.
-
swayze
tag
válasz angyalpc2 #36 üzenetére
A vidéki városokba is használható a tömegközlekedés max nem 3 percenként jár hanem 20. De az 5 perc kocsival dolgot felejtsük el, mert tudod hova jutsz el kocsival 5 perc alatt? 300m-ert két lámpa közt! Én Szegeden élek ami egy egész jó város kevés a dugó egyenlőre, de még így is ugyan annyi idő eljutni biciklivel A-B mint kocsival. Egész egyszerűen a lámpák már nem teszik lehetővé azt, hogy te csak úgy átmenj a városon a parkolásról ne is beszéljünk. Én szeretek mozogni egyáltalán nem tartom fárasztónak, hogy tekerni kell valahova és épp ezért azt vettem észre, hogy az autót akkor veszem elő ha valahova a külvárosba megyek auchan, metro ezek nálunk pl a város szélén vannak, de ha valamiért befelé kell menni akkor már nyűgnek tartom az autót.
Új hozzászólás Aktív témák
- Apple Watch Ultra - első nekifutás
- Samsung Galaxy S21 FE 5G - utóirat
- Milyen légkondit a lakásba?
- bambano: Bambanő háza tája
- Übergyors Samsungnak próbál látszani egy hamisított NVMe SSD
- Formula-1
- NVIDIA GeForce RTX 4080 /4080S / 4090 (AD103 / 102)
- TP-LINK WDR3600 router
- Skoda, VW, Audi, Seat topik
- Filmvilág
- További aktív témák...
- Amazfit I T-REX 2 I GTS 3 I GTR 3 I GTR 3 Pro
- Új Latitude 7440 2-in-1, FHD+ IPS kihajtható érintő, i7-1365U, 32GB DDR5, 512GB NVMe, IR kamera, gar
- Beszámítás! GB H610M i5 13400F 32GB DDR4 1TB SSD RTX 3070Ti 8GB MONTECH AIR 1000 Lite Corsair 650W
- Xiaomi Instant Photo Printer 1S Set Bontatlan!
- Beszámítás! GB H610M i5 13400F 16GB DDR4 250GB SSD RTX 3070Ti 8GB MONTECH AIR 100 Lite Chieftec 700W