Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • peugeotmate

    őstag

    Többen írtátok hogy városi használatra jó az elektromos autó. Am block a városi autó kifejezés értelmezhetetlen, egyszerűen nem oda való az autó. Sok helyet foglal, parkoltatni kell és akkor is sok helyet vesz el, továbbá ügyetlenül manőverezhető kis szűk mint bármilyen más autó. Ez egy hatalmas önbecsapás.

    meg

  • peugeotmate

    őstag

    válasz angyalpc2 #36 üzenetére

    Elsősorban valóban Budapestre, sőt, annál nagyobb városokra gondoltam globálisan is.
    Természetesen vannak élethelyzetek, amikor kell autót használni viszont az ember hajlamos ilyenkor az elkényelmesedésre és akkor is azzal közlekedik, amikor semmi sem indokolja ezt. Vidéken mondjuk pont rengetegen közlekednek az Alföldön bringával, plusz nem egy átlagos vidéki város magyar lakójának energia fogyasztása az, ami iszonyúan környezetterhelő lenne. Mondjuk az obi és a "bolt" pont egy olyan dolog, ahova egy átlagos ember számára nem indokolt, hogy napi szinten autóval menejn.

    meg

  • peugeotmate

    őstag

    válasz <Adamsky> #39 üzenetére

    Sajnos nem ismerjük, hogy mekkora a táv az otthon és a különböző különórák között, így nehéz más alternatívát vázolni konkrétumok nélkül. Az elektromos autó önmagában nem megoldás semmire, tudatos használat (jobban szólva NEM használat) ami valóban kevésbé terhelő a környezetre. Természetesen a SUV-ok okafogyottak, hisz a belső terük sem praktikus és hatalmas helyet vesznek el az életterünkből.
    Én igazából arra gondolok, hogy amikor az autó valóban hatalmas előny, az az mikor az ember rengeteg cuccal pakol például, vagy többedmagával utazik hosszabb távon, ami más eszközzel nehezen/alig megközelíthető. Ilyenkor viszont egy városi autó sem lesz jó, mivel abba kevés dolog fér. Egyterű vagy egy Berlingo (és társai) méretű autó lenne jó, ami pakolható is, de emberek szállítására is alkalmas. Alkami jeleggel használva lenne. Más esetben mikromobilitási eszköz és más közösségi közlekedés együttes használata például az esetek döntő többségében elég kéne legyen, amikor saját magunk helyváltoztatása A-ból B-be a cél. Mindig megmosolyogtató, amikor emberek védeni próbálják azt, hogy önnön maguk 50-100-120 kg-os súlyuk szállítására egy másfél-két tonnás jármű üzemeltetése az optimális. :R

    Hieronymus

    Kicsik, fürgék és könnyű velük parkolni.

    - Kicsik? Mihez képest: bérház, SUV, kerékpár, roller, távolodó bkk busz? Kiterjedése a például hozott autóknak is leglább 1,75 x 3,5 x ,175 méter! Nem lépek át felette ha az utca túloldalára átmegyek.
    - Fürge? Mikor: kukásautó mögött, piros lámpánál, dugóban állva, parkolni készülő autó mögött torlódva?
    - Könnyű parkolás? Hol: Tompa utca (IX. ker.), V. kerület, Campona bevásárló központ (XXII. ker.), fel-alá körözve parkolóhely keresés közben?

    Az araszolós torlódás nagyon fekszik nekik.

    Az araszolós torlódás a városi élet SZÜKSÉGES velejárója? Erre rendezkedik be valaki, hogy milyen jó lesz egy haladásra tervezett járművel dugóban araszolni?!

    Álló helyzetben nincs fogyasztás és a fékezések visszatáplálnak némi energiát

    A légkondi, az elektromos fogyasztók és az autó fenntartása és üzemeltetése ugyanúgy minden egyes másodpercben fogyasztásnak minősülnek ugyanis fizetsz érte!

    [ Szerkesztve ]

    meg

  • peugeotmate

    őstag

    válasz noPublicFG #44 üzenetére

    A Twizyvel szívesen utaznék negyedmagammal autópályán és intéznek egy költözést, köszi! Azért remélem ezt csak viccből írtad, bár nem értem hogy lyukadtál ki ide a hsz-em alapján. :)

    [ Szerkesztve ]

    meg

  • peugeotmate

    őstag

    válasz tomcat78 #292 üzenetére

    jeee, megérkeztünk az átlag autóshoz, aki mindennap telekocsizik, 100 liter falfestékkel a csomgatartóban és létrákkal a tetőn. :C
    igazából érdekes kérdést feszegetsz, mert ha valaki nem az előbbit csinálja amit te is felhoztál, akkor tulajdonképpen miért is van szüksége arra, hogy mindenhova és minden időben autóval járjon? :)

    [ Szerkesztve ]

    meg

Új hozzászólás Aktív témák