Új hozzászólás Aktív témák
-
angyalpc2
aktív tag
válasz peugeotmate #35 üzenetére
városi-> nem autópálya utazó kocsi
A és B szegmens kocsik max 4 m hosszúság
https://en.wikipedia.org/wiki/A-segment
https://en.wikipedia.org/wiki/B-segmentÉrtem hogy budapesten metro villamos és 3 percenként busz van, nah a vidék várostól városig, városon belül nem így működik.
A város kétfele bicajjal 40 perc, kocsival 5
A következő város 25 perc kocsival, az azt követő 40 perc.
És akkor lerakod a kocsit a város határában? gyalogolsz 40 percet oda meg vissza az adott boltig, mondjuk obi?
Budapesten lehet megoldható és van értelme közlekedtetni, vidéken nincs még 1000 ft-os benzin mellett se nagyon. -
<Adamsky>
nagyúr
válasz peugeotmate #35 üzenetére
"Am block a városi autó kifejezés értelmezhetetlen ... "
Ugyan miért? Vegyük pl. Gödöllőt. Az egyik haverom Máriabesnyőn lakik (kertövezet, gyk. Gödöllővel összeépülve). Két autójuk van. Egy Octavia és egy (talán) 1994-es, de jó állapotú Corolla. Két gyerkőc logisztikáját kell megoldani. Még nem is feltétlen az iskolába - bár néha oda is -, hanem az egyéb különórákra. Nekik nagyon jó lenne egy elérhető árú, kis méretű elektromos autó. Ilyen ugye kb. sose volt (talán nagyon régen a Skoda Citigo-E iV).
És igen a villany pont ide, ill. pont erre (napi mondjuk max. 50 km) való. Az Ocatvia kiváltására nem igazán alkalmas (sokat jár vele a haver külföldre).
Ezzel szemben mit látunk? A kis autók (a belsőégésűek is) gyakorlatilag megszűnőben, villanyosakból pedig csak a batárok vannak. Meg van ennek is az oka persze, de épp ez ellen kellene tenni. Csak mikor ekkora hülyék ülnek az Eu. döntéshozói között, akkor erre semmi esély. -
válasz peugeotmate #35 üzenetére
BMW i3 120Ah
Renault Zoe Z.E. 50 (R135)
Opel Corsa-e
Peugeot e-208
Fiat 500 (23,8 kWh)
MINI Cooper SE
Honda e AdvanceEzek a városi autó kategóriába tartozó elektromos autók.
Kicsik, fürgék és könnyű velük parkolni. Az araszolós torlódás nagyon fekszik nekik. Álló helyzetben nincs fogyasztás és a fékezések visszatáplálnak némi energiát. Hosszabb távra kevéssé alkalmasak. Egyrészt a végsebesség, másrészt a gyakori töltés igény okán.Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!
-
Somatom
veterán
válasz peugeotmate #42 üzenetére
+1
Pontosan ezt csinálom. Hétszemélyes, dízel egyterű. Ingázok Németországba melózni. Csütörtök hajnalban értem haza (Bp.), azóta áll az autó a ház előtt. Villanyroller (ami az autómban lakik), villanybringa, motor. Autóval legfeljebb hétvégén mozdulok. Akkorra időzítem a bevásárlós kört. Sztem így minimálisra csökkenthető a városi légszennyezés.Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
arnyekxxx
veterán
válasz peugeotmate #42 üzenetére
Nekem napi 2x15 perc autóval letudni a 2 gyerek és az asszony szállítását.
Ugyanez tömegközlekedve lenne kb 2x egy óra és ez egy közepesen nagy város közepesen élhető tömegközlekedéssel. -
noPublicFG
senior tag
válasz peugeotmate #45 üzenetére
Arra gondoltam, amit igazán le is írtam, csak off-ban. Hogy megfeleljen az elektromos minden követelménynek, olyan nem lesz egy ideig, viszont aki megteheti, az tud alternatívák közt válogatni. Még...
A személyes gondom az, hogy már nem sokáig lesz alternatíva, mert az elektromoson kívül, a többi lehetőség tilos lesz, és ez teszi szomorúvá a történteket!plus ça change, plus c'est la même chose
Új hozzászólás Aktív témák
- AMD CPU-k jövője - amit tudni vélünk
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Új órával készül a Black Shark
- Apple notebookok
- Megjelentek az első HMD okostelefonok, ezek a magyar áraik
- Politika
- Autós topik
- Processzorra való vizesblokk az ASUS ROG-os portfóliójában
- Sony Xperia 10 IV - műanyag újracsomagolás
- Még annál is olcsóbb lesz a Blackview Hero 10
- További aktív témák...