Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • azbest

    félisten

    válasz angyalpc2 #38 üzenetére

    már 20-30 éve megy az etetés a hidrogén autókkal, mégsem lett belőle semmi. Azért nem lett belőle semmi, mert a hidrogén tárolása nehéz és drága. Cseppfolyósítóva, behűtve kell tárolni és még a fémen is átdiffundál. Nagy és nehéz tartályok kellene hozzá.

    Ez az egész hidrogénes személyautós téma egyedül azért lett felhájpolva, mert kaliforniában a kötelező környezetbarát autó kvóta kapcsán ezzel akarták bizonyítani, hogy életképtelen és emiatt meg kell maradni a benzinnél. Ezek miatt kaptak folyton haladékokat a autógyártók, mert sehová nem jutottak a hidrogénessel, mindig megmaradt egy-egy demó autó szintjén.

    Esetleg teherszállításban lehetne valami előnye, de az is eléggé necces.

    A hidrogén hátrányai miatt sokkal reálisabb akkor már a levegőből gyártani hagyományos használatra való műbenzint megújuló energiából. De rengeteg energia kell a hidrogénhez és a műbenzinhez is, szóval jóval drágább, mint bármi más. A sima akku töltés sokkal hatékonyabb és ezért olcsóbb, mint az, hogy áramból valami mást gyártsanak, hogy aztán abból áramot nyerjenek. És jelenleg főleg földgázból gyártanak hidrogént, mert az olcsóbb.

    [ Szerkesztve ]

  • azbest

    félisten

    válasz tomcat78 #328 üzenetére

    nagy pazarlásból könnyű engedni pár százalékot. A százalék önmagában még nem mutatja meg, hogy mennyit pazarol egy ember. Lehet 20 literes fogyasztású autóval, medencefűtéssel és 400 nm-es lakással 30%-okat spórolni könnyedén. Aki meg eleve keveset fogyaszt, nem nagy autója van, nincs medencéje, 40 nm-en él, annak máshogy jönnek ki a számok. Abból nehezebb engedni nagy százalékokat.
    A képmutatás az, amikor eleve nagyságrendekkel többet fogyasztó életmódból osztanak okosságot olyanok felé, akik meg eleve takarékon élnek.

    Nem muszáj magadra venned, mert nem ismerem a körülményeidet. Inkább sokkal kézzelfoghatóbb példát mondok: ha minden igaz, a statisztikák szerint egy észak-amerikai háztartáshoz képest talán 10ed akkora fogyasztása van egy kelet-európai háztartásnak. Hozzánk képest meg egy elmaradottabb harmadik világbéli embernek 10ed akkora a fogyasztása. Ebből azért eléggé látszik, hogy hol lehetne könnyebben engedni kicsit az életszínvonalból a környezet javára. Persze népesség és más körülmények is számítanak. De luxusból leszólni és kampányolni a szegényeknek, hogy ők spóroljanak, az jópofa dolgok.

    [ Szerkesztve ]

  • azbest

    félisten

    válasz Somatom #332 üzenetére

    gyanítom sok ezer ember szemetét viszed egy körben, szóval kicsit más az egy főre eső fogyasztás, mint amikor mind az ezren élményautóznak.

    #333tomcat78
    én meg egyik évben repülővel jártam munkába. Igaz "csak" hetente. Egyrészt ez nem általános, másrészt nem feltétlen egyéni kényelem miatt van. Az igaz, hogy sok esetben indokolatlan a személyes megjelenlés és a cégek vezetőinek fejében kéne rendet tenni, hogy ne azzal akarják védni a hátsójukat, hogy mindig legyen személyesen valaki ott, akire mutogathatnak, ha bajba kerülnek.

    #335Somatom
    ebből nem derült ki, hogy miért így történik. Attól, hogy te nem látod, még lehet komoly indok mellette, hiszen felesleges költséggel határon át tologatásba nem mennének bele, ha olcsóbb és jobb lenne közelben. Hát, van amikor a pénz az indok, nem mindig ideális a kapitalizmus.
    A legkörnyezetbarátabb az lenne, ha addig várnál egy helyen, amíg nincs a célállomásodnak kimenő fuvarja. Van hogy üresen mégy száz kilométereket. Úgy szervezik a fuvarodat, hogy a lehető legtöbb pénz legyen belőle és hogy kitermelje a költségeket.

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák