Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • t72killer

    titán

    LOGOUT blog

    válasz t72killer #58 üzenetére

    Kieg, ja, azonos korú Octavia kombival hasonlítottam, ami azért jóval tágasabb kocsi, egy zoe méretű fosszilisnek még nagyobb az árelőnye.

    Nem mondom, egy nyugati háztartásnak belefér évi extra ~500£ kidobása az ablakon, de azon is el lehet pl gondolkodni, hogy errefelé a lakások-házak szigetelése annyira sz.r, hogy csukott ablaknál huzat van. Vajon hány tonna CO2-t spórolna meg a tag, ha a villanyverdába tolt pénzekből szigetelné a kérót?

    Mindig meglep milyen sokan hiszik el, hogy van ingyen ebéd.

  • Somatom

    veterán

    válasz t72killer #60 üzenetére

    +1
    2013 -as az autóm és nekem űrhajó. Semmi szükségem sincs ennyi csingilingire. Centrálzár, villanyablak (elöl), klíma, tempomat. Slussz. Nem is halottam tpms szenzorról, amíg nem kellett cserélni. Parkolószenzort is cseréltem már. Lehet, hogy egy villanyautó motorikusan örök élet+1 nap, de ezek a csingilingik azokban sem tartósabbak.

    Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G

  • Hieronymus

    addikt

    LOGOUT blog

    válasz t72killer #60 üzenetére

    "de a 10évvel ezelőttihez képest kétlem, hogy kulcsfontosságú életmentő funkciók kerültek volna a kocsikba... "

    Azért a ráfutásos balesetek megelőző rendszerek kulcsfontosságúnak tekinthetőek. Ez évben válik/vált kötelezővé az új járművek forgalomba hozásához.

    Számomra a parkolást segítő automatikus rendszerek nem létfontosságúak. De mi a kisebbségbe tartozunk. A járművezetők egy komoly részének fogalma sincs a saját járműjének méretéről. Nekik azért fontos segítséget jelent.

    Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!

  • Somatom

    veterán

    válasz t72killer #68 üzenetére

    Az elvileg arra való, hogy előbb tudd meg, hogy defekted van, mint hogy irányítási problémák lépjenek fel. Csakhogy ezt meg lehet oldani külön szenzor nélkül, szögelfordulás figyeléssel, ami amúgy is van az ABS miatt. Pl. kollégám Passat -ja is figyelmeztet a defektre, pedig nincs benne tpms szenzor.

    Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G

  • tomcat78

    őstag

    válasz t72killer #70 üzenetére

    Akad néhány dolog, amit simán betiltanék, míg nem lesznek robotpilóták.... Kezdeném pl ezzel. Aztán az adaptív tempomattal, ami nem képes felvenni a előtte lévő sebességét, folyton gyorsít aztán meg 50 méterenként villog a telibevert féklámpája, mert a balf@sz sofőr arra sem képes/ lusta hogy felvegye a forgalom ritmusát. A vészfék asszisztens meg egyenesen egy vicc. A első dolog, amit meg kéne tanítani, hogy tudj megállni. Szárazon, hóban, esőben.... Tudd felmérni a helyzetet. Ok, hogy a biztonságot hivatottak szolgálni! DE ne erre hagyatkozzunk már.... Meg kéne tanulni vezetni első sorban! Nem megvenni a 2-300 lóerős vasakat, aztán majd az "okosságok" megoldják módon közlekedni. Jó dolog a fejlődés. De a közlekedés még mindig a abban résztvevő humanoidok felelőssége.

    "Adjatok hatalmat, hogy elvehessem tőletek. Rakjátok a fegyvert a szátokba, aztán lőjetek!" Tkyd...

  • #27070592

    törölt tag

    válasz t72killer #93 üzenetére

    Az aktuális ár nem sokat mond el arról, hogy viszonyulnánk a hidrogénhez akkor, ha a teljes világgazdaság erre épülne és száz éves technológia lenne amögött, hogy elektromos áramot termelünk (pl napfényből), amivel vizet bontunk, az előállított (zöld) hidrogént pedig energiaforrásként tároljuk és használjuk. És száz év fejlesztést, innovációt, lelkesedést, tapasztalatot nem lehet bepótolni töredék idő alatt.
    A "mi lett volna ha.." kezdetű mondatok persze fölösleges körök általában, és a világgazdaságot jelenleg is az olajlobbi uralja, és a folyamatosan egymásnak feszülő érdekkörök. Az egész Ukrajna körüli hiszti sem szól másról, mint a fosszilis anyagokon alapuló energiaellátásról. Mintha más nem is létezne.

    szerk: NoZoli #93 Csak addig macera a hidrogén, amíg nincs hozzá elérhető és értelmezhető árú technológia. De ha az egyes ember is képes lenne rá, hogy a háztetőn begyűjtött napfényből előállított árammal hidrogént termeljen (csapvízből..), amivel este fűtené a lakását, éjszakai áramot termelne és töltené az autóját is.. csak az ilyesmire allergiásak a "vezetőink".
    Egyébként a "befalazott röfi" külön adóztathatatlansága kapcsán fogják majd bevezetni a használatarányos útadót. Akkor is fizetni fogunk, ha csak kigurulunk a garázsból és a méterre pontos nyomkövető olyan alapkövetelmény lesz az autókban mint ma az ABS.

    [ Szerkesztve ]

  • BReal

    addikt

    válasz t72killer #60 üzenetére

    Azt nem mondtam, hogy jó is. :D Nyilván minél több elektronika van beépítve, úgy nő a lehetősége a meghibásodásnak. Nyilván vannak olyan elektronikák, amik egyértelműen könnyítik a vezetést, pl. az elektromos ablakok (nem kell egy kézzel tekergetni a kurblit), az esőérzékelő, akár a guminyomásmérő (azért legyünk őszinték, nem ellenőrizzük folyamatosan a guminyomást - még ha nyilván észlelhető is, ha nagyobb eltérés van). Viszont én pl. a vezetést segítő rendszereket (ha jól tudom, ez az elnevezésük), mint a holttérfigyelő, a táblafelismerő, rühellem. Egyszerűen ezekkel számomra már túl sterillé válik a vezetés. Ugyanis ezeket is megtanuljuk a KRESZ oktatáson és elsajátítjuk a gyakorlati órákon. És ha jól tudom, a jövőben az EU a kötelezővé tételét tervezi minden autóban, ami nyilvánvalóan további drágulást fog eredményezni.

    #74 tomcat78: Szerintem a szegedi tömegközlekedés több, mint korrekt.

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák