Új hozzászólás Aktív témák
-
tomcat78
őstag
Ha megnézed a töltéstárolás fejlődését, messze nem halad olyan ütemben, mint a többi technológiai vívmány. Holott az elektromosságot és a töltést már a főniciaiak is használták egyes kutatások szerint( ha jól emlékszem, de lehet, hogy a görögök).
Nem feltétlen az akkuval van gond, hanem a megnövekedett energia éhséggel. Mert azt tényleg nem igazán bírja lekövetni a töltéstárolás. Lásd fél-egy napot bíró telefonok, stb. Az az autó meg (egyéni preferencia!!!!!)amelyik nem képes autópálya tempóban (nem, a 110 nem az) megtenni legalább 5-600km-t, bekapcsolt klímával vagy mondjuk ülésfűtéssel kényszer pihenő( töltés/tankolás) nélkül, az nem autó..... Nekem. Holott az üzemanyag árakat figyelembe véve, szívesen vennék. De nincs! Városi rohangálósnak időről időre elgondolkodom rajta. De ilyen korlátok mellett meg két autó mellé drága és felesleges.
Ha röviden akarnám írni: a töltéstárolás, mint technológia a technikai fejlettséghez képest messze el van maradva. Szerintem."Adjatok hatalmat, hogy elvehessem tőletek. Rakjátok a fegyvert a szátokba, aztán lőjetek!" Tkyd...
-
tomcat78
őstag
A techológia fejlődéséhez viszonyítva, ahol többet kéne nyújtaniuk? De.... Nem kell az autós példa sem, mert tényleg egyéni preferencia. 20 évvel ezelőtt mennyit bírt egy mobiltelefon egy töltéssel?3-4-5 napokat. Most? örülsz, ha estig kihúzza, ha reggel leveszed .a töltőről.
"Adjatok hatalmat, hogy elvehessem tőletek. Rakjátok a fegyvert a szátokba, aztán lőjetek!" Tkyd...
-
tomcat78
őstag
válasz Hieronymus #66 üzenetére
Itt azért feltenném a kérdést, hogy az az idióta, aki egy szimpla parkolást sem tud megoldani (ergo nem "érzi", látja a saját autóját a környezetében), mégis hogyan engedhető forgalomba? Jellemzően az ilyen nyomorékok nem tudnak elengedni egy mentőautót sem mondjuk helyzettől függően. Aki nem tud parkolni, az nem tud vezetni sem.
"Adjatok hatalmat, hogy elvehessem tőletek. Rakjátok a fegyvert a szátokba, aztán lőjetek!" Tkyd...
-
tomcat78
őstag
válasz t72killer #70 üzenetére
Akad néhány dolog, amit simán betiltanék, míg nem lesznek robotpilóták.... Kezdeném pl ezzel. Aztán az adaptív tempomattal, ami nem képes felvenni a előtte lévő sebességét, folyton gyorsít aztán meg 50 méterenként villog a telibevert féklámpája, mert a balf@sz sofőr arra sem képes/ lusta hogy felvegye a forgalom ritmusát. A vészfék asszisztens meg egyenesen egy vicc. A első dolog, amit meg kéne tanítani, hogy tudj megállni. Szárazon, hóban, esőben.... Tudd felmérni a helyzetet. Ok, hogy a biztonságot hivatottak szolgálni! DE ne erre hagyatkozzunk már.... Meg kéne tanulni vezetni első sorban! Nem megvenni a 2-300 lóerős vasakat, aztán majd az "okosságok" megoldják módon közlekedni. Jó dolog a fejlődés. De a közlekedés még mindig a abban résztvevő humanoidok felelőssége.
"Adjatok hatalmat, hogy elvehessem tőletek. Rakjátok a fegyvert a szátokba, aztán lőjetek!" Tkyd...
-
tomcat78
őstag
A társadalommal van a probléma. Én még kaptam egy kapukulcsot a nyakamba első osztályosként, és simán túléltem. Ma már elvárás a kölköt kaputól kapuig szállítani. És erre akár külön autót tartani. És ez olyan szinten igaz, hogy a gyerekek egymás között is felállítanak egy "rangsort", hogy kit- mivel visznek! 10-12 éves gyerekek simán kiközösítenek másokat, csak azért, mert mondjuk tömegközlekedik vagy biciklizik a másik. Ez társadalmi jelenség, sajnos....
"Adjatok hatalmat, hogy elvehessem tőletek. Rakjátok a fegyvert a szátokba, aztán lőjetek!" Tkyd...
-
tomcat78
őstag
válasz arnyekxxx #77 üzenetére
Nem csak a járatok sűrűsége a mérvadó szerintem. Bár tömegközlekedés témában nem vagyok otthon.
Amúgy falun pl rendszeres ""melós" járatokat látni. Amiket pl a munkáltató biztosít. Vagy suli járatok. persze, ez nem mindenkinek opció!! De az ott élő, dolgozó, tanuló emberek jelentős százalékának elég lehet."Adjatok hatalmat, hogy elvehessem tőletek. Rakjátok a fegyvert a szátokba, aztán lőjetek!" Tkyd...
-
tomcat78
őstag
Ezt a kell autóval hurcolni részt nem tudom értelmezni! Szerintem egyetlen iskola házirendjében nem szerepel olyan kitétel, hogy csak úgy mehet Ödönke, hogy viszi apuci/anyuci a suliba. Én ebben inkább látok önigazolást és korcs társadalmi "elvárást".
Ez a környezetvédelem meg szar duma. Fontos lenne! Ugyanakkor önmagában az elektromos autózás nem fogja megoldani. Százalékosan egy átlag háztartás többet szennyez, mint az akármilyen belső égésű motoros autó, amit használnak. Ha a környezetszennyezés tényleg olyan fontos lenne és nem marketing duma, akkor első körben az emberek fejben kéne rendet rakni. És az kéne az első legyen, hogy ne pazarold az energiát te barom! De ugye ezt nem lehet eladni. Az elektromos autót meg igen. Marketing és üzlet az egész."Adjatok hatalmat, hogy elvehessem tőletek. Rakjátok a fegyvert a szátokba, aztán lőjetek!" Tkyd...
-
tomcat78
őstag
válasz DjFlanker #85 üzenetére
És a kötelező mivolta indokolja a feltétel nélküli rá hagyatkozást? Mert ok, ezek akár tök jó dolgok is lehetnek! De az ilyesmitől még senki nem fog tudni vezetni! Ok, nálunk már kapásból a KRESZ rész nem megy az autózók jelentős hányadának. Rengeteget anyázok a a nyomorult, agykárosult balfaszokon, akiknek egy sima kötelező jobbra tarás sem megy . Pl Fehérvártól a három sávon olyan mennyiségű középső sávra bérletes anyab@szóval lehet találkozni, hogy az félelmetes! Szándékosan lett sértő, ha valaki magára ismer! Sem a kütyük, de még a vizsgák sem képesek kiszűrni a amúgy vezetésre alkalmatlanokat!
"Adjatok hatalmat, hogy elvehessem tőletek. Rakjátok a fegyvert a szátokba, aztán lőjetek!" Tkyd...
-
tomcat78
őstag
Hát.... Nem biztos, hogy egyet értünk. Az agglomerációban élek. Van minden. Legalábbis nálunk. Még középiskola is. Az, hogy az ovinál autók vannak, még ok. De, hogy konkrétan miért kell a gyereket 500 méterről autóval vinni iskolába már nehezen indokolható. Vagy az emlegetett középsulinál miért nem lehet reggel mondjuk autóval elmenni, mikor 10-15 percenként van busz, ami 150 méterre áll meg. És az autósok egy része arra távozik, ahonnan jött! Lehet velem van a baj!! De szerintem a kell, mint indok nem állja meg a helyét, ha a környezetvédelemről beszélgetünk.
Az infrastruktúra része viszont valid. Nem bírja el az úthálózat az igénybe vételt."Adjatok hatalmat, hogy elvehessem tőletek. Rakjátok a fegyvert a szátokba, aztán lőjetek!" Tkyd...
-
tomcat78
őstag
válasz noPublicFG #102 üzenetére
Arra a nem sokáigra még azért bőven lehet várni. Sem értelmes alternatíva nem áll rendelkezésre mindenki számára elektromosban, sem az infrastruktúra nincs rá felkészítve.
"Adjatok hatalmat, hogy elvehessem tőletek. Rakjátok a fegyvert a szátokba, aztán lőjetek!" Tkyd...
-
tomcat78
őstag
válasz Hieronymus #108 üzenetére
Megyek úgy évi 70-80 ezer kilométert....Ennyit a rutin részéről. Éssssss, nem mászok senki nyakára. Pont az a bajom azzal a szarral, hogy a "gyengék menedéke"! Ha belassul a forgalom a beállított 150-es tempomathoz képest, akkor miért jó a jelenség? Holott semmi mást nem kéne tenni, mint amit Te kérsz számon rajtam! De a nyomorék f@szkalap még arra sem képes, hogy felvegye a forgalom ritmusát önállóan.
"Adjatok hatalmat, hogy elvehessem tőletek. Rakjátok a fegyvert a szátokba, aztán lőjetek!" Tkyd...
-
tomcat78
őstag
Ebben nekem az a siralmas, hogy a háztartások öko lábnyoma még mindig nagyobb, mint a személyautóké.... Ergo csak részmegoldás a villanyautó. Annak meg..... Gyenge. Mármint megoldásként.
"Adjatok hatalmat, hogy elvehessem tőletek. Rakjátok a fegyvert a szátokba, aztán lőjetek!" Tkyd...
-
tomcat78
őstag
Milyen szépen fogalmaztad meg a narancsos részt Én ennyire nem tudnám szofisztikáltan Simán vissza küldeném az összeset, oda ahonnan nullkilomteresen kiesett.... De persze ilyet nem lehet
"Adjatok hatalmat, hogy elvehessem tőletek. Rakjátok a fegyvert a szátokba, aztán lőjetek!" Tkyd...
-
tomcat78
őstag
Mindegyik downsizeingolt csoda egy határ túl fújt, túl forgatott szardarab marad. Sírok a röhögéstől, mikor az ilyen "csodákkal" akar valaki versenyezni mondjuk egy lámpánál. Mert ahhoz kevés és gyenge. Hétköznapi használatra persze jó lenne, és talán bírná is. De ugye ahhoz nem kéne versenyautónak képzelni. Pénzt már egy 50 ezret futott darabrét sem adnék.
Somatom: tetszik a matek.... Van pár száz méter kötelem itthon"Adjatok hatalmat, hogy elvehessem tőletek. Rakjátok a fegyvert a szátokba, aztán lőjetek!" Tkyd...
-
tomcat78
őstag
A személyautó viszont nem feltétlen munkaeszköz. Így azért adna okot némi aggodalomra a bevezetése. Magán célra használt járműveknél ki volna a felügyelő? És pláne miért?
[ Szerkesztve ]
"Adjatok hatalmat, hogy elvehessem tőletek. Rakjátok a fegyvert a szátokba, aztán lőjetek!" Tkyd...
-
tomcat78
őstag
Szerintem többségi szavazó lehetett, aki rohant valami akciós termékért Tehát hülye..... Mint minden "kollégája". Politika mentesen
Somatom: Tachográf személyautókba? Mégis minek?? Plusz költségnek még azt is fenntartani? A nyomkövetés lehetősége meg eleve vicc! Mégis mi a fasz köze van egy rendőrnek hozzá, hogy mikor, hová megyek??? Ha kérdezi sem mondom meg. Nem engedem, hogy bele nyúljon az autómba, stb. Mert nincs joga hozzá."Adjatok hatalmat, hogy elvehessem tőletek. Rakjátok a fegyvert a szátokba, aztán lőjetek!" Tkyd...
-
tomcat78
őstag
Ebben így akár lehetne is némi logika. De nem válasz a hova, miért, gps kérdésre. Mert továbbra is tartom, hogy egy rendőrnek sincs köze hozzá, hogy mikor, hová megyek.
A szabálysértések büntethetősége meg legyen az illetékes szerv feladata! Ne én tegyek abba is pénzt, ha már a fizetésüket, autójukat, egyenruhájukat tőlem (is) kapják. Arról nem beszélve, hogy a trafikat, véda kapukat is pont ugyanabból szponzorálják.
Úgyhogy röviden: Szerintem fizetünk eleget nekik, hogy végezzék normálisan a dolgukat, azzal, amit kaptak és kapnak!"Adjatok hatalmat, hogy elvehessem tőletek. Rakjátok a fegyvert a szátokba, aztán lőjetek!" Tkyd...
-
tomcat78
őstag
Ott a rendszám az autón, oldják meg azalapján. Garantáltan elmehet a faszba az egész kormánybérenc csürhe, ha még a meglévőkön túl is nekem kéne fizessek, azért hogy méltóztassák elvégezni a munkájukat. Az eszközeik megvannak, azért kapják a pénzüket. Ne az én feladatom legyen elvégezni- közvetve- még azt is amit nekik kéne!
Hozzá teszem, nem irigylem őket! De ha valaki kurvának áll, ne csodálkozzon....."Adjatok hatalmat, hogy elvehessem tőletek. Rakjátok a fegyvert a szátokba, aztán lőjetek!" Tkyd...
-
tomcat78
őstag
válasz arnyekxxx #146 üzenetére
Állj! Én nem írtam olyat, hogy a jogszabályok által biztosított jogaival ne élhetne! És ugye külön választottam a magán utakat is. Ahol nem kell menetlevél, stb. Rengeteg hülyével találkozom az utakon, így teljes mértékben tudom támogatni az ellenőrzést. A rendelkezésükre bocsájtott eszközökkel! A nyomkövetés lehetősége amit irreálisnak tartok magán célra tartott járműveknél. IIletve a tachográf szintén ez a kategória.
Ez annak fényében vicc, hogy jellemzően autópályán sokszor látok pihenőben vagy az árnyékban dekkoló rendőröket. Mellettük egyértelműen gyorsan elhaladó autókkal pl. És semmit nem tesznek! Ha nekik nem fontos kiszűrni a szabálytalan autósokat, akkor én miért áldozzak még arra pénzt, időt, energiát, hogy ők a fizetésükért még annyit se tegyenek, mint most?"Adjatok hatalmat, hogy elvehessem tőletek. Rakjátok a fegyvert a szátokba, aztán lőjetek!" Tkyd...
-
tomcat78
őstag
válasz arnyekxxx #157 üzenetére
Viszont a megtett utat nem tudod máshogyan detektálni, mint nyomkövetéssel. Ez a része innentől kezdve meg szerintem személyiségi jogokat sérthet.
A senkit nem fog érdekelni részhez meg annyit, hogy a rendőrök kb fele valamiért mégis megkérdezi. Erre bevett módszerem, hogy elő veszem a telefonom és látványosan neki állok felírni a nevét és jelvénye számát, ha látom. Ha nem, akkor meg elkérem és megkérdezem, hogy még mindig érdekli e hová megyek. Szerintem a választ kitalálod.... Tisztában vannak vele, hogy nincs joguk hozzá, mégis kérdeznek. Miért?
Az utolsó mondatodhoz annyiit tennék hozzá- és ez szintén csak szubjektív vélemény!-, hogy a jogállamiságban kódolva van a visszaélés lehetősége a jogalkotók részéről. És ez az út detektálás rész vastagon ad teret akár visszaélésekre vagy téves következtetésekre. Hogy mire gondolok: Random bűneset, az ország másik felén. A log szerint az elkövetés feltételezett időpontjában Te voltál az egyetlen autós, aki arra járt. És máris indulhat a hajhullás, mert Te márpedig ott voltál. Ok, szélsőséges példa! De szerintem világos, hogy mire gondolok. Még ha csak tanúként idéznek be is valami olyanért vesznek el az életedből, amiről mondjuk semmit nem tudsz, mert egyszerűen csak arra vitt az utad."Adjatok hatalmat, hogy elvehessem tőletek. Rakjátok a fegyvert a szátokba, aztán lőjetek!" Tkyd...
-
tomcat78
őstag
válasz arnyekxxx #165 üzenetére
Pont ez a lényeg. Az elhaladtál meg az ott voltál között szerintem van különbség. De mondok sokkal egyszerűbb példát: A KRESZ ugye nem csak lehetőséget ad szabályszegésre, hanem egyenesen kötelez rá adott esetben. Lásd szirénázó mentő. Kötelességed neki utat nyitni, akár olyan módon is, hogy begurulsz egy kereszteződésbe piros lámpánál. Ez eddig ugye normális dolog. De vegyük a vázolt rendszert! Még át sem vált a lámpa, már szárad a tinta a csekkeden, mert a rendszer jelezte, hogy átmentél a piroson. Namármost a jelenleg hatályos jogrendszerben ez bizonyíték a bűnösségedre. A vége az, hogy neked kéne bizonyítanod, hogy márpedig Te csak eleget tettél a kötelességednek. És ugye amivel ezt megtehetnéd, nincs hozzáférésed. Te tudod mi, miért történt. A rendőrség meg ugye személyiségi jogokra hivatkozva nem adja ki az illet mentő hasonlóan logolt adatait, hisz a szabályoknak megfelelően közlekedett. Vagy esetleg, hogy ne egy rommá terhelt rendszert kelljen használniuk csak azt rögzíti, ami szabálytalan. Ergo, hogy Te piroson mentél át, és semmi nincs ami bizonyítaná a miértet.
"Adjatok hatalmat, hogy elvehessem tőletek. Rakjátok a fegyvert a szátokba, aztán lőjetek!" Tkyd...
-
tomcat78
őstag
válasz arnyekxxx #176 üzenetére
Ohh,,,, Némi felsőbbrendűséget érzek szavaidban.... Csak egy apróság: A saját fiktív valóságod semmivel nem valószínűbb, mint az enyém. Egyenlőre egy ilyen szinten nem létező rendszerről beszélgetünk! Itt szerintem telesen felesleges ki az okosabbat játszani! És ahogy elnézzem, neked nem megy más véleményének az elfogadása. Tények egyik oldalon sincsenek. Pont ugyanolyan scifit gyártasz....
"Adjatok hatalmat, hogy elvehessem tőletek. Rakjátok a fegyvert a szátokba, aztán lőjetek!" Tkyd...
-
tomcat78
őstag
Covid alatt sokan többet ültek autóban, mint akik ilyen--olyan oknál fogva otthon maradtak. Nem mellesleg 300ft alatt volt a benzin ára.
Nem alapjog az autózás? De, ha van rá pénzed, az. És leszarom ki-mit gondol róla. Gyerek nélkül is.
Kényelmes ember- kertes ház? Na ennek rohanj neki mégegyszer....."Adjatok hatalmat, hogy elvehessem tőletek. Rakjátok a fegyvert a szátokba, aztán lőjetek!" Tkyd...
-
tomcat78
őstag
A kényelmes ember autóval ingázik.... Szerintem a kényelmes ember mondjuk panelban vagy valami ótvar társasházban lakik, ahol jó esetben legalább a szemetet képes kibaszni maga után. Ilyen tekintetben nem látom az összefüggést agloban élő ember-autó- kényelem összetételben. De ez így ebben a formában nagyon hamar lenne valami elbaszott lokálpatrióta vita.
Az autó idő, lehetőség arra, hogy kevesebb időt tölts utazással. Abba most nem is mennék bele, hogy simán van, amire nem opció a tömegközlekedés.
Ami nem stimmel valószínűleg annyi, hogy elvagy alkalmazottként a kis burkodba. Szerinted azoknak az extra tételeknek az adói, amiket az egész vírusosdi hozott, hová mentek? Csak, hogy arányítani tudj: mlliókat számláztam és adóztam le csak azért, hogy mások kb intézhessék a dolgaikat. Hekto szám tankoltam az autómat. És én ebben nagyon kis hal vagyok! Szerinted hány milliárd forint bevétele származott az államnak ebből, az esetleg kieső jövedéki adó meg parkolás mellett? Szerinted mondjuk az az irgalmatlan mennyiségű plexi- ami hiány is lett, és ezért drágább- csak úgy ott lett az üzletekben, bankokban, stb? De nem ám! Nagyon- nagyon vastag számlák röpködtek miatta! Mire az Téged bármitől megvédett, egy messziről, szabad szemel látható összeg volt a vége, darabonként! Adóval, mindennel.
Mint már más is Írta: semmi nem tiltja, hogy autóval menjek akár a wc-re is. Tehát jogom van hozzá. Amire Te gondolsz, hogy jár e "alanyi" jogon. Nem! De semmi nem tiltja, hogy legyen."Adjatok hatalmat, hogy elvehessem tőletek. Rakjátok a fegyvert a szátokba, aztán lőjetek!" Tkyd...
-
tomcat78
őstag
Szerintem vezetni is tud fárasztó lenni. Talán a komfortosabb jelző inkább takarja, amire gondolsz.
Annyit nem járok a vársban, hogy bármilyen szinten elgondolkdjak a tömegközlekedésen. Ha mégis, akkor jellemzően hétvégén.
A következő kettőre egyben reagálnék: El kezdtétek firtatni a kieső forgalom hatásait pénzügyileg. Erre írtad a covidot, hogy gazdaságilag ez nem igazán látszott.... Ez nem hinném, hogy jó példa. És ennek csak a egyik oka, amit írtam. Nem hinném, hogy készült volna felmérés arról, hogy a kieső tankolások forintra mit jelentenek.
Arra a majd akkora meg azért vastagon lehet még várni. Addig míg alap dolgok nem megoldhatók járművek nélkül, nem hinném, hogy menne. Maximum a magán használatot korlátozhatják. Az meg város viszonylatban szintén nem érint. Megy a tököm, ha nincs dolgom. Ha viszont van, akkor meg nem fogják tudni megszabni egyenőre. Pont úgy, ahogy telibe tehettem a kijárási tilalomra is az egész országban."Adjatok hatalmat, hogy elvehessem tőletek. Rakjátok a fegyvert a szátokba, aztán lőjetek!" Tkyd...
-
tomcat78
őstag
Kik? Tudod, ez lényeges.... Mert magánemberként azért teszek, rá mert be sem megyek, amúgy sem. Cégként meg elég sanszos, hogy szintén magasról nem érdekel.... Ha valahová mennem kell, akkor jó eséllyel nem fognak bele ugatni. És nem, az állam nincs a megrendelőim között! De szerintem ebbe ne menjünk bele, mert teljesen fölösleges. Maradjunk annyiban, hogy olyan helyekre van szabad és korlátlan bejárásom, ahová azért nem mindenkinek. Semmi extra, sima melós vagyok! De vannak havária esetek, amkor ha arról van szó kb bárkit elhajtok, mint a magzatvizet. És nem azért, mert felettük állnék.
Mielőtt félre értesz: egy gramm bajom nincs a környezetvédelemmel! Sőt! Vidéken nőttem fel, imádom a természetet. Amivel bajom van a egész témával, hogy az elektromos autókat azért nyomják ennyire, mert el lehet adni. Holott egy átlag család többet szennyez, mint az autója. De ugye a ne pazarold az energiát részből nem lenne bevétel. Pedig első körben az emberek fejében kéne rendet tenni! Addig az összes többi csak kibaszott marketing bullshit, ami a profitrét megy. Élen az eletromos autókkal."Adjatok hatalmat, hogy elvehessem tőletek. Rakjátok a fegyvert a szátokba, aztán lőjetek!" Tkyd...
-
tomcat78
őstag
Egy részét még értem is. De a autópáyás rész voltaképp hogy a fenébe jött ki? De komolyan.... Mi a búbánatos rossebbnek akkor autópálya, ha nem tudsz jelentősen gyorsabban eljutni bárhová rajta? Ha fél órát sem nyersz vele adott távon, ki fogja használni? Fizetni érte? Szerinted mi lenne a régi hetes mentén lévő községekkel pl nyáron? Ekkora faszságot már rég olvastam, ne haragudj.... Inkább az úthálózatot kéne korszerűsíteni, és ahol lehet, emelni a limiten....
"Adjatok hatalmat, hogy elvehessem tőletek. Rakjátok a fegyvert a szátokba, aztán lőjetek!" Tkyd...
-
tomcat78
őstag
Én ezt megoldottam... A csatornák egy részét töröltem Hamarabb adnék pénzt arra a műtétre, mint bármelyik királyi- objektív csatornát nézzem. Nem tehetek róla, de csak patkányokat láttam rajtuk. Lehet a "csatorna" vonzotta őket?
"Adjatok hatalmat, hogy elvehessem tőletek. Rakjátok a fegyvert a szátokba, aztán lőjetek!" Tkyd...
-
tomcat78
őstag
Az ugye megvan, hogy azt a bizonyos gramm értéket kilométerre átlagolják? Egy autó többet fogyaszt egy gyorsításnál, mint folyamatos haladásnál. Amellett, hogy amit írsz tény! De ettől még a valóság árnyaltabb. Ha valaki néha nézi a pillanatnyi fogyasztás számait, simán kap infarktust Nálam pl meg tudnak jelenni 60-70-80 literes pilanatnyi értékek De emellett meg a 90-100 és 130 közötti tempónál, átlagban kb egy liter a difi. Az átlagot ebben a esetben a tiszta autópálya és a 90-50-90-50...... kombóra értem csak, nem várossal, dugóval. De a közlekedésben ezeknek az összevetéseknek nem sok értelmét látom. Lásd város, ahol jellemzően a leg többet eszi egy autó. Ha a városi közlekedést is bele veszem, akkor az autópálya- 130-az kevesebb, mint az átlag mindegyik útról. És akkor ezt még lehet fokozni, azzal, hogy milyen egy váltó áttételezése, milyen fordulaton hogyan változik a hatékonyság, stb.
"Adjatok hatalmat, hogy elvehessem tőletek. Rakjátok a fegyvert a szátokba, aztán lőjetek!" Tkyd...
-
tomcat78
őstag
Amúgy elárulná valaki, hogy honnan ez a "nagy" (méretben) autó ellenesség? Mi van, ha valakinek simán (mondjuk a munkája miatt) nem elé egy seggbe rúgott hátizsák méretű valami? Elég nehezen tudnám elképzelni, hogy mondjuk egy Fiat 500-assall megjelnjek dolgozni, negyed magammal, szerszámokkal, a tető csomagtartón meg egy kitoló létrával és állvánnyal.... A betonkeverőt meg már meg sem említem.... És személyautóval járok!
[ Szerkesztve ]
"Adjatok hatalmat, hogy elvehessem tőletek. Rakjátok a fegyvert a szátokba, aztán lőjetek!" Tkyd...
-
tomcat78
őstag
Érdekes, hogy az enyém benzines, és nyomokban sincs ekkora difi.... Mondjuk az igaz, hogy a Yarishoz képest egy kamion.... Kicsit több, mint kétszer akkora blokkal, két turbóval.... Erőben meg.... ahhoz szorzótábla kell.
Kézi váltós, de a hatodik olyan hosszú benne, hogy 50 körül már használható. Cserébe 130 körül forog 3000et. Nem néztem, hogy pl 90-nél mennyi. De nekem a városi dugó (13,5 körül) és a főút között sincs kétszeres eltérés. 10 alatt nem igazán áll meg sehol. Ha folyamatosan 90-el járnék talán lehetne alatta. De viszonyítva a "pályázós" 11 körül meg nem sok.... Mármint Yaris összevetésben.
Amúgy írta itt valaki, hogy persze, mert tele kocsi meg, 1000km. Pestre nem megyek be, ha nem dolgozom. Úgyhogy oda tényleg tele kocsi. Mindig. Igaz, hogy oda nem is megyek be az emlegetett kocsival, max hétvégén. Akkor meg ugye sem dugó, sem elszabadult fogyasztás.
A km dologhoz meg annyit, hogy mondjuk egy Fehérgyarmat oda-vissza nekem nem jön ki elektromossal sehogy...."Adjatok hatalmat, hogy elvehessem tőletek. Rakjátok a fegyvert a szátokba, aztán lőjetek!" Tkyd...
-
tomcat78
őstag
Én egy szóval nem mondtam, hogy az enyém gazdaságos lenne! Egy 2.7 biturbo A6-os quatro. Nagy motor, nagy kaszni. És nyoma nincs ilyen irgalmatlan eltéréseknek a fogyasztásában. Amire ugye reagáltam.
"Adjatok hatalmat, hogy elvehessem tőletek. Rakjátok a fegyvert a szátokba, aztán lőjetek!" Tkyd...
-
tomcat78
őstag
Fiatalkori "szerelem".... Igazából véletlen botlottam bele, mikor autót kerestem. Nevetséges pénzért árulták, foglalkozós autóként. De nem bántam meg, az élmény faktor megvan benne
Viszont 2.0 alatt soha nem volt benzinesem, így ezek a számok engem megleptek.... Az írt arányokat nézve."Adjatok hatalmat, hogy elvehessem tőletek. Rakjátok a fegyvert a szátokba, aztán lőjetek!" Tkyd...
-
tomcat78
őstag
Sok erősebb, korszerűbb autó rohangál az utakon. Valamiért mégis más. Nem annyira "steril" vezetni. Mivel az a kenyered, szerintem érted mire gondolok.
Spórolás.... Végülis tényleg nem az a lényege. De mivel javarészt hosszú távokra van használva, azért nem is élhetetlen. Főleg, ahogy írtátok, egy 1.3 is be tud verni 9 körül....
Amikor meg tényleg az élmény a lényeg.... Akkor az ember valóban nem nézi mennyit kér. Sokat"Adjatok hatalmat, hogy elvehessem tőletek. Rakjátok a fegyvert a szátokba, aztán lőjetek!" Tkyd...
-
tomcat78
őstag
Az egy legenda A sima 5 hengeressel mentem, ezzel a kasznival.
Tisztelni az enyémet is kell. 2001-es. Nem old meg mindent magától Még nincs tele baszva mindenféle elektronikával. Illetve ami van, ki is kapcsolható.
Ebben az autóban igazából a blokk az érték. Ha valaki ismeri a Audi történelmét, akkor tudja miért."Adjatok hatalmat, hogy elvehessem tőletek. Rakjátok a fegyvert a szátokba, aztán lőjetek!" Tkyd...
-
tomcat78
őstag
válasz Hieronymus #315 üzenetére
Egy darabig rallyzgattunk.... Hystoric, nem WRC és társai. Ergo szeretem a technikát, sebességet. Mégsem kaptam soha gyorshajtásért büntetést. Ha van lehetőségem kimegyek valahová pályára. Pedig nem épp egy kanyarvadász autó. A lényeg, hogy jól rezem magam. Sajnos ilyesmire ritkán van lehetőség. Meg azért a pénz sem végtelen.
Amúgy ez a stílus dolog nagyon igaz. Nálunk pl az asszony lába alatt bármi többet fogyaszt. Tovább nyomja a gázt, később, nagyobbat fékez pl. Vagy autópályán hamarabb fékez, én inkább a gázra lépek. Jellemzően 3-asba kanyardok, körforgalom, stb, nagyobb lendületet viszek be. Ő kettesben.... Előtte nagyobbat fékezve. És még lehetne sorolni.
Az autóimat meg rendbe tartom. Azok adják a kenyeremet. Még az 1.7 tádé F Astrára sem veszek pl használt gumit, vagy a jó lesz a olcsóbb fék sem az én műfajom. Szegénykém igazi melós autó. Kárpitokon, külsőn ez látszik is. De műszaki részről meg kapja, ami jár neki. Cserébe- 97-es létére- pl nem füstöl."Adjatok hatalmat, hogy elvehessem tőletek. Rakjátok a fegyvert a szátokba, aztán lőjetek!" Tkyd...
-
tomcat78
őstag
válasz arnyekxxx #318 üzenetére
Én a limit ésszerűtlen csökkentéséről beszéltem, Nem arról, hogy a autópályának ne volna létjogosultsága
De kezd egy olyan gyanúm lenni, hogy mindenki a saját szokásainak megfelelően preferál dolgokat. Én is.
A régi 4-esről meg jobb nem beszélni Az M4 jó találmány. Tavaly hetekig jártam Szolnokra egy munka miatt."Adjatok hatalmat, hogy elvehessem tőletek. Rakjátok a fegyvert a szátokba, aztán lőjetek!" Tkyd...
-
tomcat78
őstag
válasz arnyekxxx #321 üzenetére
Hol írtam én száguldozást? Ha esetleg a kimegyek egy pályára részre érted, akkor lehet félre érthető voltam. Zárt, verseny pályára gondoltam.
Ha a sebességhatárt lejjebb vinni szerintem értelmetlen részre, akkor még mindig nem tudom hol a száguldozás. A feljebb vinni részhez meg írtam, hogy úthálózatot kéne fejleszteni. Mi minősül ebből száguldozásnak?
Azt el is fogadom, hogy van előnye akkor is. De a többlet (szabályos) sebességnek is van előnye."Adjatok hatalmat, hogy elvehessem tőletek. Rakjátok a fegyvert a szátokba, aztán lőjetek!" Tkyd...
-
tomcat78
őstag
válasz arnyekxxx #323 üzenetére
Ez csak egy része a dolognak..Mai, teljesen random és hirtelen példa: délután kettőkor csörgött s telefon, hogy el kéne "ugrani" Vásárosnaménybe.... Pestet is bele véve. Mert amúgy nincs az a pénz, amiért beköltözzek.... Háromkor kocsiban ültem. Namármost ez nekem oda-vissza kb 630km volt. Oda dugó a városban, kb Gyöngyös magasságáig katasztrófa az M3-as... Ha a kolléga javaslatát a 100as tempóra elfogadom, még úton lennék hazafelé. Így meg- szabályosan- már a sörömet iszom, megvacsorázva, lezuhanyozva, itthon.... Ami azért nem mindegy, mert reggel kelek és megyünk dolgozni.
Ok, nem mindenki így éli az életét! De nálam, amire lehetőség van sebesség terén pl, azt maximálisan ki is használom. Így ha mondjuk egy évet nézek, napokat nyerek az életembe a felvetéshez képest.
Készséggel elfogadom a szennyezés és balesetveszély részét! De önként és dalolva nem dobnék el még plusz órákat, napokat az életemből Igyekszem tenni más módon a környzetemért. Csak talán az kevésbé hangzatos vagy felkapott téma a " világot elpusztító" belsőégésű autózáshoz képest.
Amúgy ha valaki követi a dolgot a markating bullshiten túl, kíváncsi lennék milyen számokat mondana hatékonyság szempontjából a két hajtásra összességében. Nem magára az elektromos motor hatékonyságára! Ezt a kérdést ne vedd magadra, általánosságban lennék kíváncsi, hogy ki-hogyan látja..De ha valaki kicsit jobban bele mélyed, akkor meg fog lepődni, hogy bizony az a zöld nem is annyira zöld. Nem vitatva azt, hogy összességében jobban teljesít!"Adjatok hatalmat, hogy elvehessem tőletek. Rakjátok a fegyvert a szátokba, aztán lőjetek!" Tkyd...
-
tomcat78
őstag
Gondolom egy szerződés nagyon önzés.... Nem a saját passzióm kocsikázni.
Nem mellesleg az úthálózatunk- ritka kivétellel- alkalmatlan lenne a nagyobb sebesség megengedésének.
De kérdeznék valamit: Hányan húzzák ki a töltőt, ha már nem kell? Hányan áramtalanítják a készülékeiket (tv, rádió, bármi), ha épp nincs használva? De szélsőséges példáknak: használom a kutat hűtésre pl, pincét csináltam tárolásra. Eredmény: kisebb hűtő. A melegvízre a nappal segítek rá, kevesebbet megy a bojler. Ok, ilyesmire nem mindenkinek van lehetősge! Én az úttal megspórolt időmet pl ilyesmibe teszem bele.
De elég csak azt venni, amit mindenki megtehetne! Olyan dolgokról beszélünk, amik a nap 24 órájában energiát használnak. Csak saccra szerinted egy háztartásban mennyi energia megy el feleslegesen, éves szinten? Nem tudom mennyire sztenderd, de a saját példámból kiindulva kb 25-30%- al kevesebb energiát (konkrétan villanyt) használok, mint előtte. Egy autó az élettartama alatt kb 90%-ban áll. Értem, hogy egy liter, és még azt is meg lehetne fogni! De nem gondold, hogy ennek az egésznek kicsit képmutatás szaga van a készenlétibe hagyott elektronikák között ülve? Nem biztos, hogy abba a kategóriába tartozol, nem ismerjük egymást! Lófaszt nem tudsz rólam! És szerintem teszek annyit a környezetemért, mint itt a sok habzószájú tíccsukbelasiccsuklecsakazautóölmeg figura!"Adjatok hatalmat, hogy elvehessem tőletek. Rakjátok a fegyvert a szátokba, aztán lőjetek!" Tkyd...
-
tomcat78
őstag
Ezt mind elfogadom tényként! Luxus? Sima 90nm, leharcolt családiház, 60-as években épült. Se medence, se fűtött kocsibeálló, semmi ilyesmi nincs. Pl volt szárítógép, de eladtuk, mert van hová teregetni normálisan.
Úgyhogy sem a luxus nem állja meg a helyét, sem a szegényeknek kampányolni. A összes dolog, amit írtam, simán az én agylövésem, hogy ebben is látom a energia megtakarítás lehetőségét.
Szerintem mindenki környezetében van olyan, amit áramtalanítva- ha nincs használatban- már tett valamit. Ez nem anyagi helyzet függő! Ellenben kénytelen az ember engedni kicsit a kényelemből. Nem nagy dolog mondjuk egy elosztót felkapcsolni és csak utána nyúlni a távirányítóért. Mégsem hiszem, hogy sokan megtennék. Első körben itt kéne rendet tenni a fejekben. Vagy inkább itt is.
Én azzal nem vagyok kibékülve, hogy a autó van gonosznak kikiáltva. Holott számtalan más helyen folyik el az energia tényleg teljesen fölöslegesen."Adjatok hatalmat, hogy elvehessem tőletek. Rakjátok a fegyvert a szátokba, aztán lőjetek!" Tkyd...
-
tomcat78
őstag
válasz arnyekxxx #331 üzenetére
Azt hiszem nem ment át valami. Nem az a problémám, hogy ez ne lenne igaz. Bár mindig találok kutat tankolni.
Évi 10-15 ezer km mellett nekem sem fájna. De nem annyit megyek. Minimum 60ezer körül. A munkám része. Önzés.... Mint írta a kolléga. Aki valószínűleg elvárja, hogy hétfőn reggel tudja intézni mondjuk a pénzügyeit. Amihez a konkrét tegnapi esetben az KELLETT, hogy én menjek 630km-t. Munka! Nem kirándulás. És nekem sem mindegy, hogy mennyi időt dolgozom. Ez gondolom elfogadható. Viszont érdekes módon mindenki figyelmen kívül hagyja a többit, amit írtam. Miért? Mondjuk mennyit fogyaszt egy tv készenlétiben? Állandóan! Az mekkora teher a környezetre? És ugye egy gyerekes családban pl nem ritka a 2-3 tv. Az is csak kényelem, mint a kevesebb útidő. Arról nem beszélve, hogy a tv általánosabb, mint a autó.
Nekem kényelmesebb s hatékonyabb 130-al járni. Igen, hatékonyabb! Mert több időm marad másra, vagy pihenni. És ugye kb pihenten az ember hasznosabb tagja tud lenni a társadalomnak."Adjatok hatalmat, hogy elvehessem tőletek. Rakjátok a fegyvert a szátokba, aztán lőjetek!" Tkyd...
Új hozzászólás Aktív témák
- HP ProBook 430 G5, Core i5-8250U, 13.3" HD, 8-16GB DDR4, 128-256GB SSD, 4 órás akku (Bios jelszavas)
- Új! Gamer pc, i5, 32gb, rtx 3060 12gb, 1,5TB nvme M.2, 650W 80+
- Új iPhone 15 Pro 128Gb Natural Titanium
- iPhone 13 Pro 128gb Sierra blue
- PowerColor Radeon RX 6700XT Red Devil 12GB OC DDR6 (OC) Rgb Videokártya