Új hozzászólás Aktív témák

  • Dzsidzsi32

    tag

    Sziasztok.

    Van egy 1 éves exide premium 100 Ah aksim. És elkezdett gyengélkedni. Napi 100 kilométert megyek az autóval ( VW Sharan 2009 1,9 pdtdi). És az indítások elött kb 20 percig állófűtés megy (vizeskályha). Visszamentem oda ahol beszerelték az aksit. Rámértek,terhelték,és azt mondták hogy tökéletes. A töltésem rendben van. OBD-n keresztül tudom figyelni az autórádion (androidos a radió és bluetooth-os obd vevő van). A töltés mikor indulok olyan 13,4-13,7 és kb 10 perc alatt felmászik 14,1-14,4 köré.Nemrég lett a generátorom felújítva (2 hónapja),mert konkrétan ugrált a töltésem összevissza. Viszont most , hogy a napokba bejött a hideg még jobban szenved az aksi. Tegnap bekapcsoltam az állófűtést,és pár percre már jött is az sms a riasztótól, hogy 11,2 a feszültség. Kimentem és azonnal beindítottam a kocsit,de épphogy csak elkapta. Az aksin a varázsszem nem zöld. Olvastam itt a fórumon,hogy a 2000 utáni kocsikba kalciumos aksi kell. Az enyém nem az (asszem). Az elöző autómban (b5 passat 1999) is mindíg exide volt ugyanígy állófűtéssel. Abban tökéletesen jól bírta az aksi. Konkrétan ugyan ez a tipus volt benne. Most meg egy év után döglődik. Lehet , hogy elszulfátosodott? Töltőm nincs. Elérkezett az ideje a vételének. CTEK MXS 5.0 töltőt szemeltem ki. Kérdés ,hogy ez a töltő jó lenne e egy ekkora aksihoz? Tudom 110 amperig jó ez a töltő. De a 100 amper azért már a felsőhatárhoz közeli érték. Vagy ne foglalkozzak ezzel,és bírni fogja? Ez a töltő jó lenne a motorom aksijához is,ezért se szeretnék nagyobb töltőt venni. Ha elbír a nagy aksival akkor ezt venném. Köszi előre is a segítséget :)

Új hozzászólás Aktív témák