Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Masooo

    aktív tag

    válasz Rick4 #1152 üzenetére

    Tanulni kell belőle, a gyártó eldönti, hogy ő milyen készüléket, milyen haszonnal, mekkora tételben kinek ad el, ha kis haszon, nagy tétel, lehet nem tudja/ akarja ugyanazon garis feltételeket vállalni, mint egyedileg, rögtöna végfelhasználónak értékesítve, sőt, lehet a csökkentett mértékű gari az árengedmény része volt.

    -A gyártó legyártott egy terméket, arra az elkészültekor vonatkoznak garanciális feltételek. A gyártó által vállalt garancia mindenképpen. Ezt ráadásul a gyártónak a jogszabályi környezethez is igazítani kell, lásd az Eu sávos garancia kezdeményezését és a januártól élesben futó itthoni változásokat is. A garancia sem a világ végéig vonatkozik, 1000 eur / 5év csupán annyit jelent, hogy lassítva kicsit a termékek létrehozási ütemét, nem gyártjuk el a föld minden forrását a lábunk alól, mert a felhasználó dönthet úgy, hogy neki a termék megfelel hosszú távú használatra, de mégis biztonságban vannak az adatai (hát ezt nehéz volt leírni még a frissítések megléte mellett is) mert kap frissítéseket. Ezen pöröghetnék még, de lássuk a másik oldalt. Az, hogy te veszel egy terméket, nem jelenti, hogy 5 évig meg fogod tartani azt, ha nem akarod, eleve mindenki menőzni akar és van aki évente cserél, van aki kettő, három és így tovább, snoboknak hetente kötelező :) . Ez csak arra jó, hogy ha akar lassulni a gazdaság üteme ezen a fronton akkor tudjon (lehet hogy nem akar, felhasználói döntés, de a feltételét meg lehet teremteni).
    A gyártói garancia, ha olvastál el garanciajegyet, akkor tudod, hogy sok vackot nem ér. Kb gyártásból eredő hibára van garancia, a többi szinte minden esetben kopó alkatrész. A gyártóra nem feltétlen lehet ráeröltetni, hogy arra is full garanciát adjon és nem is cél, 2 év korlátozás mentes (tartósabb alkatrészek tervezése jóesetben) és 3 év egyéb. (Beko pl ad 5 évet és annyira nem fáj neki, épp azért mert ami kopik, az kopik....)
    Aminek bizonyos egyéb feltételek teljesülése mellett jót tenne a dolog, az az időzített meghibásodások kérdése abban az esetben, ha nem szoftveresen trükköznek (alaplap hőkivezetése átvezet a hőre érzékeny alkatrészeken és egyebek). Ezt a fajta trükközést is lehet persze ellenőrizni, csak a jogalkotói akarat kevés, persze jól megfontolt okokból.
    Akinek gond egy vadiúj készüléket a hivatalos csatornákon keresztül megvenni, az már egy telefonnal is túlvállalja magát, keressen olcsóbbat.

    -Megint hatalmas szavak :) Nem mindenkinek gond. Csupán amikor egy bolt kinyit pl pesten, létrehoz egy webboltot, na attól a perctől (véleményem szerint amúgy a nyitás pillanatától) mindenképpen az egész világ hasonló szakágban teljesítő boltjai a konkurenciája. Ezt el lehet fogadni és lehet tiltakozni ellene, de ezt látni. Az, hogy a magyar sarcok a helytelen forrásfelhasználás (ne menjünk bele jobban) miatt akkorák amekkorák, az, hogy lassan Ausztirába megyek át havonta nagybevásárolni és lehetne tovább folytatni, egy mesterségesen kreált környezet. Te elfogadod, én (és jópáran) pedig nem. Épp ezért a gyártó hozzáállása és a jogalkotó hozzáállása ha rendezné a globális garancia kérdését, a fogyasztók számára kedvező versenyhelyzetet tudna teremteni és szolgálná is az érdekeit. Azonban, ez nem érdeke a jogalkotóknak, mert a gazdaság és a fogyasztási szokások átrendeződéséhez vezetne, ami generálna számukra pl forráskiesést is sok más mellett, és akkor nincs, vagy kevesebb pénz van saját zsebbe egyéb feladatok végrehajtására.
    Én pl nem ár, hanem hasznosság mentén keresem a termékeimet, aminek része az ár/érték is. Korábban számos csúcs készülékem volt, feleségemnek most is szó nélkül megveszem az aktuális csúcs Samsungot (pedig nagyon fáj, főleg a márkaválasztás). Ez viszont nem jelenti azt, hogy nekem is kötelező lenne. Vannak kritériumaim és ezek mentén keresem azt a terméket, ami beleillik. A fő, de ezt biztosan olvastad, hogy ne legyen rám bámuló kamera elől, csak ha akarom. Így a termékpaletta számomra, elég szűk, amíg ez a fő elvárásom. Nehezen törődöm bele, mert ez sem álmaim készüléke, de az még nem készült el sajnos. Ettől még vehetnék 500 ilyen telefont is egyszerre ha akarnék, csak minek. Hidd el, nem mindnekinek az ár a gond, csak van olyan is, aki másként gondolkozik mint pl te. Ez nem baj, ettől vagyunk egyénenként egyediek, illetve ettől is.
    Aki vesz gsm boltból, innen- onnan, az legyen tisztában vele, hogy jó esetben gar nélkül vásárolt, a csökkentett ár nem lehet véletlen, azonos kiszolgálás, garis háttér jellemzően azonos árat eredményez, nincsenek csodák.
    -Erről volt szó. Ami viszont fura, A gyártó gyárt egy terméket, azt eladja x % haszonnal. Az, hogy az szürke útra téved, általában inkább a köztes ügyeskedők kereskedők munkája. Azaz, mikor a gyárból a termék elmegy, a garancia, ha ad rá a gyártó, akkor él. Ezt erősíti meg a példád is.
    Végezetül nem a gyártót kell kötelezni mindenféle szürke forrásból való készülék önzetlen, feltétlen, örök életig tartó gari vállalására, hanem nem kell gsm boltból, kapualjból, jófogásról vásárolgatni, utána meg a fórumon sikítozni, hogy mekkora szemét a gyártó.
    -Ebben a fórumban nem siránkoztak ahogy emlékszem, csupán a garancia, globális hulladékok gyártása témakört feszegettük. Azonban mint fentebb kifejtettem, nem igen van olyan, hogy a gyártót szürke importos termékei garanciáztatására kötelezné bárki is. A gyártó maga szegne törvényt, ha gyártana szürke importra (és ez kiderülne persze). Amennyiben viszont nem teszi, úgy minden termékére, ami a gyárat elhagyja, van garancia. A fő kérdés az ügyintézése ennek a garanciának. Meg hogy mennyit ér, lévén, hogy csak kb gyártási hibára él a garanciák zöme.

    Politikáról priviben sem vitáznék, mert hát ki a bolondabb? A bolond, vagy aki követi őt?

Új hozzászólás Aktív témák