Hirdetés

2018. július 19., csütörtök

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#1) t72killer


t72killer
(PH! félisten)
LOGOUT blog (1)

Önjelölt ipari kém a bénább fajtából.

"A win98 biztonságos, ui már vírust sem írnak rá 10 éve."

(#2) BiP


BiP
(PH! nagyúr)

"Elon Musk nyíltan nem mondta ki, de utalt rá, hogy ő az ellenfeleket és a konkurenciát sejti az akció mögött."
De, kimondta nyíltan, hogy ő az ellenfeleket és a konkurenciát sejti az akció mögött. Azt nem mondta ki, hogy konkrétan kire gondol.

(#3) t72killer válasza BiP (#2) üzenetére


t72killer
(PH! félisten)
LOGOUT blog (1)

Azt valszleg nem is tudja - de lehet, hogy maga az elkövető sem.

"A win98 biztonságos, ui már vírust sem írnak rá 10 éve."

(#4) Cifu


Cifu
(PH! nagyúr)
LOGOUT blog

A történet, amennyire lehet látni jelenleg:

*Martin Tripp-et felvette a Tesla, a Nevadai Gigafactory-hoz.
*Tripp-et a felettesei a munkamorálja és a munkatársakkal való rossz viszonya miatt áthelyezték más feladatkörbe, ami miatt Tripp berágott a cégre.
*Tripp behatolt a Tesla belső rendszerébe, és több tucat fotót, valamint videót (vagy videókat?) töltött le, amiket "harmadik félnek" adott át.
*Mikor a Tesla belső ellenőrzése leleplezte, és szembesítette Tripp-et az esettel, Tripp bevallotta, hogy és mit tett.

Ami már csak felvetés:

A Business Insider-en jelent meg júniusban több olyan cikk Linette Lopez tollából, amelyek belsős információkra hivatkozva. Itt az egyik, amelyikre feltehetően a felperes vádirata is hivatkozik. Ebben azt írják, hogy az akkugyártáshoz használt nyersanyagok 40%-a selejt és vagy ki kell dobni, vagy újra kell hasznosítani (ie.: nem használható fel a Model 3 gyártásához). Egy másik esetnél az akkucsomagot gyártó robot rosszul lett programozva, és átszúrta a gyártás közben az akkucsomag burkolatát, megrongálva az benne lévő akkumulátor-modulok egy részét. A forrás szerint az akkucsomagok egy részét nem kidobták, hanem a lyukakat betömték, és így rakták vissza a gyártósorra.

A csapatmunka nagyon fontos: rajtad kívül másra is lőhetnek!

(#5) jeni


jeni
(PH! félisten)

Kevesebb eladási mutatóknál mit is mondhatna a Tesla mufi? Most gyengélkedik.

Samsung SM-G850F Alpha tartozékok eladóak! Prívátban keres!

(#6) Cifu válasza t72killer (#3) üzenetére


Cifu
(PH! nagyúr)
LOGOUT blog

A jelek szerint, noha Musk szeretne mindenféle szabotázst látni a dolog mögé, itt erről szó sincs. Egy alkalmazott mérges lett a cégre, és érzékeny belsős információkat osztott meg a médiával, ami nem tüntette fel jó színben a céget.

A csapatmunka nagyon fontos: rajtad kívül másra is lőhetnek!

(#7) Kopi31415


Kopi31415
(PH! félisten)

"Különösen trükkösen járt el, mivel három kollégája számítógépére is olyan szoftvert telepített, melyek kinyerték a rendszerből az információkat, majd továbbküldték őket – ez a program azok után is tovább működött, hogy Tripp elhagyta a vállalatot, vagyis azt akarta elérni, hogy ha fény derül az adatlopásra, azzal a kollégáit vádolják meg."

Az IT világból érkező ember cégénél "random" dolgozó bármit telepíthet másik dolgozó gépére. És ezek után még azt is higgyük el Musknak, hogy ért az autógyártáshoz?

Part to Part | Status:122% completed | Estimated time remaining:1193hr 2min 30sec

(#8) Zirowe


Zirowe
(PH! nagyúr)

Juj, megint a csúnya gonosz olajlobby próbálja meg ellehetetleníteni a marginális gyártókapacitású teslát, aki ezért áldozat és nem tud profitot termelni..

Értem én, hogy kell a tűzoltás és az ellenségkép gerjesztés, de az emberek ezt meddig hajlandóak beszopni?
Főleg ha tényleg az volt, mint amit Cifu írt, hogy igazából nem is a versenytársaknak kellett az infó/lett átadva (akik amúgy kb elborzadtak, amikor szétkapták az első model 3ast), hanem a sajtónak, hogy fény derüljön arra, hogy Charlie/Elon csokigyára mégsem olyan tökéletes..

Ijesztő a neten terjedő Musk rajongás és személykultusz, lassan rosszabb lesz, mint ami Jobsnál volt.

We've jumped way beyond the Red Line. Limited supplies. Limited fuel, and now no hope! But I promise you one thing. On the memory of those lying here before you, we shall find it. And Earth will become our new home. So say we all!

(#9) REIT


REIT
(őstag)
LOGOUT blog

Hamarosan úgyis vége lesz a dalnak :)
Majd jön Apple aztán felvásárolja őket. Musk meg ki lesz téve kirakati bábunak valahol a pénztártól jó messzire! :K

Minden egybeesés a valóság műve. A valóság pedig az elme szüleménye. | Ha AI lennék lakható bolygót keresnék az evakuáció reményében - magamnak. | Pénz nem vész el, csak átalakul.

(#10) pnauser


pnauser
(senior tag)

Szerencsénkre itt a Tesla, amit jó magyar szokás szerint utálhatunk...

(#11) REIT válasza pnauser (#10) üzenetére


REIT
(őstag)
LOGOUT blog

Csupán a fanboyokat utáljuk meg a béna vezetést. Az ötlet jó, a megvalósítás gyászos.

Minden egybeesés a valóság műve. A valóság pedig az elme szüleménye. | Ha AI lennék lakható bolygót keresnék az evakuáció reményében - magamnak. | Pénz nem vész el, csak átalakul.

(#12) Cifu válasza REIT (#9) üzenetére


Cifu
(PH! nagyúr)
LOGOUT blog

Figyelembe véve, hogy Musk messze a legnagyobb többségi részvényes (cirka 20%-al), azért ehhez neki is lehet egy-két szava... :DDD

A csapatmunka nagyon fontos: rajtad kívül másra is lőhetnek!

(#13) REIT válasza Cifu (#12) üzenetére


REIT
(őstag)
LOGOUT blog

Legyen. Nem az övé az 50.1% :D

De ha övé lenne a 100% akkor se érnek sokat vele ha csődöt kell jelenteni :DDD

[ Szerkesztve ]

Minden egybeesés a valóság műve. A valóság pedig az elme szüleménye. | Ha AI lennék lakható bolygót keresnék az evakuáció reményében - magamnak. | Pénz nem vész el, csak átalakul.

(#14) Cifu válasza REIT (#13) üzenetére


Cifu
(PH! nagyúr)
LOGOUT blog

Ahogy én látom a dolgot:

Ahhoz, hogy 50,1%-ot megszerezd, jelenleg alsó hangon 31 milliárd dollárra kell felülkínálnod. Úgy, hogy a részvényesek el is akarják adni. Ez függően a helyzettől piaci ár +10-50% körül szokott mozogni. Legyen 25% (ennyiért talán a rajongók is megvállnak a részvényeiktől), akkor 38,75 milliárd dollár. Azért ekkora pénzt az Apple se nagyon fog erre szánni. Szerintem...

Ami a csődöt illeti, hát, egyenlőre nem úgy néz ki, hogy a Tesla csődbe megy. Effektíve a cég megalakulása óta veszteséges, és Musk így csinált belőle egy jelenleg nagyjából 62 milliárdos céget. Nem vagyok Musk rajongó, de azt nem lehet elvitatni, hogy bármennyire is nehéz helyzetben voltak a cégei (akár a Tesla, akár a SpaceX), mindig sikerült valahonnan párszáz milliót, majd az idő előrehaladtával pár milliárdot leakasztani.

Szóval ha Musk ellen fogadsz, akkor ne azt nézd, hogy a cége(i) mennyire táncolnak a csőd szélén, hanem azt, hogy Musk mikor fogy ki a tehetségéből, hogy befektetőket / állami támogatást találjon. Eddig piszok jól csinálja, ezt senki sem vitathatja el tőle, és én legalábbis nem úgy látom, hogy kifogyott volna pénzügyi tehetségéből...

A csapatmunka nagyon fontos: rajtad kívül másra is lőhetnek!

(#15) joghurt válasza Cifu (#14) üzenetére


joghurt
(PH! addikt)

Azért ha megnézed a cashflow- és tőkebevonás grafikonokat, az összegek exponenciálisan nőnek.
Tehát egyre nagyobb a veszteség (abszolút összegben), amit egyre több pénz belepumpálásával próbálnak tovább görgetni.

Kérdés, hogy mi következik be előbb:
1. csőd
2. a valóban fenntartható és üzletképes gyártás
3. az a követeléstömeg, hogy már túl nagy legyen, hogy hagyják csődbe menni.

(Az emlegetett cégei mellesleg vaskosan keresztfinanszírozzák egymást, ami kicsit ködösíti az üzleti eredményeket.)

A tej élet, erő, egészség.

(#16) REIT válasza Cifu (#14) üzenetére


REIT
(őstag)
LOGOUT blog

Milyen pénzügyi tehetségről beszélünk, amikor lassan újra elfogy minden pénzük?
Miért nagyobb feat elérni azt, hogy ingyen kapjon pénzt (valahonnan :U) ahelyett, hogy tudnának autót gyártani?
Vajon mennyire kell majd magát a BMW-nek, Daimlernek és Toyotának megerőltetnie magát, ha ki akarnak hozni egy elektromos autó szériát, ami simán veri a Teslát, mivel megvan hozzá a gyártástechnológiájuk.... ? :U

És nem, nem ő csinált a Teslából 62 milliárdos céget, hanem a hype és a mítosz, ami körülötte él.

Ja és mégis szerinted mennyi esélye van pont Trumphoz menni kuncsorogni?

Akkor már inkább az Apple, van 87 milliárd készpénz tartalékuk és még mindig ott van a banki finanszírozás lehetősége... :U
Hozzáteszem hülye lenne az Apple könyv szerinti érték 13x-osát fizetni, elég lesz megvenni 1x-es értéken ha bedőlnek :U

[ Szerkesztve ]

Minden egybeesés a valóság műve. A valóság pedig az elme szüleménye. | Ha AI lennék lakható bolygót keresnék az evakuáció reményében - magamnak. | Pénz nem vész el, csak átalakul.

(#17) Cifu


Cifu
(PH! nagyúr)
LOGOUT blog

joghurt: Azért ha megnézed a cashflow- és tőkebevonás grafikonokat, az összegek exponenciálisan nőnek.
Tehát egyre nagyobb a veszteség (abszolút összegben), amit egyre több pénz belepumpálásával próbálnak tovább görgetni.

Ezzel tisztában vagyok, de mégis azt látjuk, hogy fújják tovább a lufit, és csak nem akar kipukkadni. Mint említettem, nem vagyok Musk rajongó, de azért ahhoz kell egy tehetség, hogy ezt már másfél évtizede folyamatosan csinálja, és csak egyre tovább nő...

Kérdés, hogy mi következik be előbb:
1. csőd
2. a valóban fenntartható és üzletképes gyártás
3. az a követeléstömeg, hogy már túl nagy legyen, hogy hagyják csődbe menni

Yupp. Anno a Teslának se adtam volna sokat 2008-ban (Top Gear botrány). A SpaceX-nek 2007-ben (Falcon 1 indítás kudarcok). Anno az első Falcon-1 indítás előtt konkrétan "összeroppant" az egyik hajtóanyag-tartály egy rosszul beállított szelep miatt. Hasonló hibáról se nagyon hallottak a szakértők.

És most hol vagyunk ahhoz képest?

(Az emlegetett cégei mellesleg vaskosan keresztfinanszírozzák egymást, ami kicsit ködösíti az üzleti eredményeket.)

A Tesla nyílt, azt látjuk. A SpaceX zárt, azt nem látjuk. A Boring company és társait hagyjuk... :DDD

REIT: Milyen pénzügyi tehetségről beszélünk, amikor lassan újra elfogy minden pénzük?
Miért nagyobb feat elérni azt, hogy ingyen kapjon pénzt (valahonnan :U) ahelyett, hogy tudnának autót gyártani?

Én nem azt mondtam, hogy nagyobb eredmény az, hogy folyton összekalapoz egyre nagyobb és nagyobb összegeket, mint az, hogy vállalható minőségben és mennyiségben gyártanának autókat.

Én azt mondtam, hogy azért ahhoz piszok tehetségesnek kell lenni, hogy idáig el tudj jutni. Ha nem így lenne, akkor a Tesla vagy a SpaceX nem egyedi eset lenne, hanem kismillió másik hasonló cég közül egy. Az elektromos autók terén nem vagyok penge, de especiel tucatnyi, a SpaceX-hez hasonló céget tudok mondani, amelyik ugyanezzel próbálkozott és bebukott (OTRAG, Rotary Rocket, Beal Aerospace, Excalibur Almaz, Kistler / Rocketplane Kistler, stb...) , a többségük még csak sikeres indítást sem tudott összehozni. Vagyis a SpaceX akár hogy is nézzük, kivétel. Adjuk meg az ördögnek, ami az ördögé...

És nem, nem ő csinált a Teslából 62 milliárdos céget, hanem a hype és a mítosz, ami körülötte él.

És szerinted ki csinálta a hype-ot és a mítoszt, ha nem ő? Nem azt mondom, hogy ajnározd, de azt mondom, hogy el kell ismerni, hogy van tehetsége ahhoz, hogy létrehozza azt a légkört, ami kialakult körülötte. Én is homlokráncolva nézem, amit csinál, de a pokolba is, megcsinálta...

Ja és mégis szerinted mennyi esélye van pont Trumphoz menni kuncsorogni?

Hogy egy teljesen amerikai gyártású autót csináljon? Hát a fene tudja, azért nem zéró.
Hogy tovább futtassa a SpaceX-et, amelyik nagy konkurense, a Blue Origin jön fel, mint a talajvíz? Mivel Trump utálja Jeff Bezost, az Amazon és Blue Origin tulajdonosát, ezt sem tartanám lehetettlennek...

[ Szerkesztve ]

A csapatmunka nagyon fontos: rajtad kívül másra is lőhetnek!

(#18) judas13 válasza pnauser (#10) üzenetére


judas13
(őstag)

Kb igaz.

Aki nem hoz döntést, az hatalmas döntést hoz.

(#19) Hadrian


Hadrian
(tag)

A Tesla nem hagyományos autó, de úgy kell gyártani, ehhez kellenének olyan emberek akiknél megvan ehhez a tudás és tapasztalat. Ez hiányzik náluk. Nem lehet termelést tervezni és irányítani egy olyan rendszerrel amit házon belül írnak pár hónap alatt lelkes informatikusok. Pár dolgot benézett Musk, de amíg nem ismeri be és ragaszkodik a saját elképzeléseihez csak futni fog a kitűzött eredmények után meg gyártja az összeesküvés elméleteket.

(#20) Cickánykoma


Cickánykoma
(tag)

Esélyes, hogy a háttérben a Pénztáros Lölö akarja romba dönteni a Teslát, hisz korábban megmondta, hogy még a Cukorhegyinél is mérföldekkel okosabb. :DDD

Madžari......Dober dan, passport kontrol !!! :D:D:D

(#21) Dare2Live válasza Hadrian (#19) üzenetére


Dare2Live
(PH! nagyúr)

"de amíg nem ismeri be és ragaszkodik a saját elképzeléseihez csak futni fog a kitűzött eredmények után meg gyártja az összeesküvés elméleteket."

Ez különösen jól látszik a PayPalon vagy a SpaceXen. Saját elképzelések és fut az eredmények után. Oh wait...

Igen tudom SpaceX landolások is sorra fuccsoltak be ragaszkodott hozzá ahelyett, hogy hagyta volna őket elégni légkörben... informatikus mit ért a rakétákhoz nem?

Szerintem.... The things we make ... make us.  -~- ..And on the 7th day, GOD went windsurfing...

(#22) Dare2Live válasza joghurt (#15) üzenetére


Dare2Live
(PH! nagyúr)

~6éve megmondta, hogy induló vállakozás 2019 elött ne várjanak profitot csak befektetést. Akinek ez nem tetszik rakja máshova a pénzét.

2018 Q4 pozitív cashflowt igér. Ha ez megvan akkor "semmiből" (megint) megreformált egy iparágat. Nem mellesleg kiállhat büfik elé, hogy kéne pénz egy EU, Kínai "megafactory"ra is. És pozitív cash flow mellett meg is fogja kapni.

off: aki 6évve vett Teslat 30$ért az most eladhatja 320$ért. :)

[ Szerkesztve ]

Szerintem.... The things we make ... make us.  -~- ..And on the 7th day, GOD went windsurfing...

(#23) Kopi31415 válasza Dare2Live (#22) üzenetére


Kopi31415
(PH! félisten)

"Ha ez megvan akkor "semmiből" (megint) megreformált egy iparágat."

Ja, persze. Ahogy a sok dilettáns elképzeli.

Part to Part | Status:122% completed | Estimated time remaining:1193hr 2min 30sec

(#24) ddekany válasza Kopi31415 (#23) üzenetére


ddekany
(PH! kedvence)

Más gyártók is rámozdultak az elektromos autókra az elmúlt években, mármint most már nem csak mutatóban, hanem látszólag komolyan is veszik az irányt. Kérdés, hogy ennek a trendnek a megindulása mennyire a Tesla érdeme. Ha jelentősen, és nem csak időbeni egybeesés, akkor ha holnap a Tesla lehúzza a rolót, már akkor is elérte, ami igazán fontos.

(#25) Dare2Live válasza Kopi31415 (#23) üzenetére


Dare2Live
(PH! nagyúr)

ahogy az a PayPal, SpaceXnél már megtörtént.

Hogy sok volt a szemellenzős vak 4-5éve és mást se tudtak mindhogy ahogy azt Musk... elképzeli azt megértem. De, hogy valaki annyira vaksi legyen valaki, hogy még csak most is ezt tudja hajtogatni....

Szerintem.... The things we make ... make us.  -~- ..And on the 7th day, GOD went windsurfing...

(#26) cami][us válasza Dare2Live (#22) üzenetére


cami][us
(senior tag)
LOGOUT blog

2018 Q4 pozitív cashflowt igér.

Musk szerint.

Perpillanat az sem biztos hogy 2 év múlva lesz még Tesla.

I'm ayy lmaoing @ your life

(#27) 2xar válasza Dare2Live (#25) üzenetére


2xar
(lelkes újonc)

Ne foglalkozz vele, láthatóan csak a gyűlölet beszél belőle, a józan ész és racionális gondolkodás szikráját sem tudja felmutatni...

Más: ami a Teslának a hátránya a többiekhez képest, hogy nem tud, illetve még csak tanul autót gyártani. Ami az egyetlen, de óriási előnye - és ami mutatja Musk zsenialitását itt is - az az akkumulátorgyártás. Abban a közelébe sem tud férkőzni egy másik autógyártó sem, a beszállítóikat is beleértve. Anélkül pedig nincs villanyautó. Ezzel az előnnyel pedig a Tesla a következő években durván alávághat árban és teljesítményben
a többieknek. Ez pedig a hype-pal megtámogatva (ami szintén Musk érdeme) valóban bebiztosíthatja a Tesla jövőjét.

Az egyetlen buktató az lehet ha azelőtt fogy el a bizalom és a tőke, hogy stabilizálni tudná a gyártást a model 3-assal és az érkező kis SUV-val, meg a Golf-riválissal. De egyelőre ez nagyon nem tűnik valós veszélynek.

(#28) Dare2Live válasza cami][us (#26) üzenetére


Dare2Live
(PH! nagyúr)

Nem is másra gondoltam.

Ilyen lózungal meg nem tudok mit kezdeni. Perpillanat az sem biztos hogy 2 év múlva lesz még Magyarország.

Szerintem.... The things we make ... make us.  -~- ..And on the 7th day, GOD went windsurfing...

(#29) Kopi31415 válasza Dare2Live (#25) üzenetére


Kopi31415
(PH! félisten)

Mivel változtatta meg az autóipart? Semmivel.

2xar: Azzal, hogy tud gyártani a Panasonic-kal közösen akkut, még nincs előnyben, pláne, mert az egész akku ipar Kína kezében van, és ezen Musk se tud változtatni. Ahogy a gyártással azon sem, hogy az akku technológiánk szar. Már százötven éve.

[ Szerkesztve ]

Part to Part | Status:122% completed | Estimated time remaining:1193hr 2min 30sec

(#30) Hadrian válasza Dare2Live (#21) üzenetére


Hadrian
(tag)

A saját elképzeléseket az autóiparra értettem, ha nem lett volna egyértelmű.
A Paypal annyira nem nagy durranás, hogy pl. hasonlót csináltak mások is a bitcoinnal meg a kriptovalutákkal. A Space X meg alapvetően egyedi termékek eseti gyártása, ami lényegesen egyszerűbb mint sorozatban napi több száz autót gyártani, ahol ha egy gemkapocs elveszik megáll a termelés órákra.
A Musk csodálatos ötlete volt a teljesen automatizált gyártás is, amiről kiderült hogy nagyon nem működik.

(#31) hobizoli válasza Kopi31415 (#7) üzenetére


hobizoli
(PH! kedvence)

mindent fel lehet torni, meg mindenhol van egy kiskapu

BMW-ket hogy is loptak el ~10 eve?
kozel parkoltak hozza es szimulaltak egy GSM tornyot, ami a BMW kozpontnak adta ki magat
az auto meg elhitte
de a szlusskulcs se volt semmi, gyakorlatilag 16 fele variacio volt csak, es egy zarnyito kit-ben meg lehetett venni USA-bol a kulcs tollakat

aztán volt X5 nincs X5

SternTV-ban volt rola egy rejtett kameras cikk

[ Szerkesztve ]

powered by MegaSquirt2 v3.0 standalone EFI system, www.diyautotune.com

(#32) hobizoli válasza Kopi31415 (#23) üzenetére


hobizoli
(PH! kedvence)

mert nem?
itt van egy auto 400+ hatotavval a naaaaaaaagy nevu evtizedes gyartas tapasztalattal rendelkezo gyartok meg 100-120km-nel keccsolnek
tenyleg szar

autopilot is hol tart masoknal?
beleall a sajtotajekoztaton a kamionba fek nelkul, es meg dolgozunk rajta meg 5 evet, akkorra mar 10 eves lesz a Tesla-e
szerinted 5 ev múlva az hol fog tartani (ha még lesz ceg)?

ott se tartanak a nagyfaszuak, ahol ezek 8-10 eve voltak

powered by MegaSquirt2 v3.0 standalone EFI system, www.diyautotune.com

(#33) BiP


BiP
(PH! nagyúr)

Sose értettem, hogy miközben Steve Jobst zseninek tartják, reformernek, visionarynek, stb. miközben Muskra megy a fika.
Pedig ő is ugyanúgy reformer.
A Tesla nélkül a nyugati autógyártókon nem nagy nyomás lenne, még jobban le lennének maradva a villanyautós fejlesztésekkel.
Amit a SpaceX elért, az meg számomra szintén korszakalkotó, egyedi, és zserintem elvitathatatlan.

(#34) btprg válasza 2xar (#27) üzenetére


btprg
(lelkes újonc)

Véleményem szerint a jelenlegi akkumulátoros villanyautó-megoldás egy vakvágány. Akkora környezetterhelés lenne (ha egyáltalán lehetséges lenne) annyi akkut előállítani, amivel milliárdnyi autót legyártanak, hogy ez egyszerűen nem lehet a jövő... És ráadásul az élettartamuk is rövid, főleg ha gyorstöltővel töltögetik őket. Szóval az is lehet, hogy ha túl hamar elhal ez a hype, vagy használhatóvá fejlesztenek egy alapjába véve értelmesebb megoldást (pl. a hidrogénmeghajtásban hiszek hogy lehet belőle valami), akkor a Gigafactory is csak a csődbe menés egy része lesz.

TYAN TAHOE-II (2x Pentium II 266MHz) - ELSA S3 Vision864 - Provideo Voodoo2 SLI - Sound Blaster 16 - Windows NT 4.0 & Windows 95

(#35) 2xar válasza Kopi31415 (#29) üzenetére


2xar
(lelkes újonc)

Azzal, hogy tud gyártani a Panasonic-kal közösen akkut, még nincs előnyben,

Parafrazálom amit írtál: "azzal, hogy a villanyautógyártás legfontosabb és legdrágább elemében óriási előnyben van , még nincs előnyben". Kb. ennyi értelme van annak mit írtál.

mert az egész akku ipar Kína kezében van,

Még a fele sincs Kína kezében, bár 2020-ra kb. 60% már náluk lesz. Ami pedig nem Kína kezében lesz, annak nagyja a Musk-éban. A hozzá szükséges nyersanyagok közül is csak a grafit java van Kínában. A Lítium Ausztráliából és Dél-Amerikából jön, a mangán és a kobalt Afrikából, a nikkel a Fülöp-szigetekről.

(#34) btprg

Akkora környezetterhelés lenne (ha egyáltalán lehetséges lenne) annyi akkut előállítani, amivel milliárdnyi autót legyártanak, hogy ez egyszerűen nem lehet a jövő

Ennek nézz utána jobban...

És ráadásul az élettartamuk is rövid, főleg ha gyorstöltővel töltögetik őket.

Azt ugye vágod hogy 10 év és/vagy több mint 600.000km kell ahhoz hogy ezek az akkuk az eredeti kapacitásuk 90%-a alá essenek? A Tesla klubtagok pontos, több száz/ezer autós statisztikát vezetnek erről, a Priusok miatt meg 10 évnél is régebbi infók is vannak. Ráadásul ha behal pár cella egy akkupakkban ennyi idő/futás után, azokat simán cserélek és ismét évekig jó az egész.

Biztos lesz majd jobb akkutechnológia, de 5-10 évig még bizony ezzel fogunk maradni. De ez nem is lesz akkora probléma. Hamarosan elérjük a 800-1000km-es hatótávot (100-ról 500-ig jutottunk 4-5 év alatt), annál többet meg úgyis nagyon kevesen akarnak menni 1 nap alatt, éjszaka meg van 8-12 óra a töltésre. Ez a gyorstöltés csak esetenkénti szükségmegoldássá fog redukálódni amit azért építenek be, hogy az emberek ne idegenkedjenek az elektromos kocsiktól a lassú töltés miatt. Na nem mintha tényleg annyit ártana az akksiknak ha 1 óra alatt feltöltöd őket. A telefonod akksija ugyanezt évekig elviseli úgy hogy minden egyes (vagy max minden második) nap megcsinálsz egy teljes töltési ciklust vele. A kocsik akksija semmiben sem különbözik, csak ugyanolyan cellákból töltesz párhuzamosan nagyon sokat. Plusz van automatikus hűtés-fűtés nekik, ami védi őket és ami a telókban nincs.

[ Szerkesztve ]

(#36) hobizoli válasza btprg (#34) üzenetére


hobizoli
(PH! kedvence)

vakvagany igazabol a hybrid technologia, amikor benne van az autóban az akku IS meg a belsoegesu motor IS
vmelyik mindig holt tömeg

powered by MegaSquirt2 v3.0 standalone EFI system, www.diyautotune.com

(#37) Dare2Live válasza Hadrian (#30) üzenetére


Dare2Live
(PH! nagyúr)

"Paypal annyira nem nagy durranás, hogy pl. hasonlót csináltak mások is a bitcoinnal meg a kriptovalutákkal."

Hát a kriptovaluták (és a mögötte lévő technologia) erősen más, de ha ezek nem nagy durranások akkor mik azok pénzügyi vonalon az elmúlt 30évben?
Decentralizált pénzügyi rendszer. ha ilyet 10éve mondanak nekem azt mondom hülye.

Rakétánál is ha vmi nincs meg akkor áll a gyártás. Arról fogalmam sincs milyen könnyű rakétát gyártani de azért annyira könnyűnek nem tűnik. Nem látok pl más cégeket vagy államokat akik ilyesmiket csinálnának. [link]

A végletekig automatizált gyártás meg nem Musk ötlete volt, ebben az iparágban is fő szempont az efficiency. Hogy mennyire sikerül neki az automatizálás az meg kiderül. De SpaceXből kiindulva azért nem egy elképzelhetetlen dolog, hogy sokkal hatékonyabb lesz majd Tesla mint bárki más. Lassan mindenki becsukhat a piacon vagy várhatja az állami támogatást mert SpaceX mindig jobb árat mond.

@Kopi: Ne bizonygasd már, hogy vak vagy pls. Mindenki látja csak te nem.

Szerintem.... The things we make ... make us.  -~- ..And on the 7th day, GOD went windsurfing...

(#38) MongolZ válasza Hadrian (#30) üzenetére


MongolZ
(PH! addikt)

Az egyedi gyártás egyszerű??? Ez igen, ezt még nem hallottam. Szerintem meg a sorozatgyártás egyszerű.

(#35) 2xar: Miután Kína megvette a bányák többségét Afrikában, Dél-Amerikában, stb. így nyugodtan elmondhatjuk, hogy az akksigyártás Kína kezében van.

(#37) Dare2Live: A SpaceX könnyen mond olcsóbb árakat, amikor ki van tömve állami pénzzel... Így én is tudok kenyeret adni 10 Ft-ért, hogy az állam minden eladott után ad nekem 500-at.
Amit a Tesla bizonyított eddig a gyártás során az az, hogy 90-es évek beli anyaghasználattal is úgy tudnak összerakni egy autót, mint a 80-as években a Dacia. 40-50-60 MFt-os autónál azért ne ez legyen már a helyzet.
Olyan meg nincs, hogy végletekig automatizált gyártás. Ezt valami retardált kitalálta valami új szlogennek és tolják azóta is ezerrel.

(#32) hobizoli: Konkrétan a Hyundai, a VW, stb. negyed áron normál méretű, használható, autónak tűnő autót hoz ki ~250 km hatótávval.
Hol tart az autopilot a többieknél? Hát ott, hogy se a BMW, se a Mercedes, se senki más nem akarja bevállalni a Tesla megtisztelő címét, mi szerint messze az övéké a legtöbb baleset 1 autóra vonatkoztatva.

(#22) Dare2Live: Milyen cég az, amelyik az induláskor azt mondja, hogy 6 évig biztos, hogy nem fog profitot termelni, csak a pénzt fogja (nem kicsit) vinni??? És most, 6 év után tisztán látható, hogy egyre több pénzt kell bele tolni, hogy egyáltalán működjön a dolog...

(#24) ddekany: Mert előtte nem volt pl. hibrid hajtás pl. Prius (aminek ráadásul sokkal több gyakorlati haszna van)...

[ Szerkesztve ]

(#39) MongolZ válasza Dare2Live (#37) üzenetére


MongolZ
(PH! addikt)

"Nem látok pl más cégeket vagy államokat akik ilyesmiket csinálnának."

Na, vajon miért nem?

(#40) pnauser


pnauser
(senior tag)

Nagyon jól példázza ez a csevej, hogy miért tart itt Mo, és miért tart ott az USA, ahol...

(#41) MongolZ válasza pnauser (#40) üzenetére


MongolZ
(PH! addikt)

Jajj, ne haragudj, hogy vannak nálad tájékozottabb emberek. Az általad sztárolt USA-beli cégek európai jelenlétéről inkább ne is beszéljünk.

(#42) Vesa válasza Cifu (#17) üzenetére


Vesa
(őstag)

"de azért ahhoz kell egy tehetség, hogy ezt már másfél évtizede folyamatosan csinálja, és csak egyre tovább nő..."

Huh, erről a NASDAQ-os egykori félisten (Madoff) jutott eszembe, akiről senki nem gondolta volna még álmában sem, hogy valójában pilótajátékot üzemeltet...És a csávó éveken át tudott -gyakorlatilag a semmire- milliárdokat leakasztani a befektetőkről. Musk esetén persze nem erről van szó.

[ Szerkesztve ]

(#43) REIT


REIT
(őstag)
LOGOUT blog

Ingyen pénz után ingyen sátor

Van ennél lejjebb? :U

Minden egybeesés a valóság műve. A valóság pedig az elme szüleménye. | Ha AI lennék lakható bolygót keresnék az evakuáció reményében - magamnak. | Pénz nem vész el, csak átalakul.

(#44) Dare2Live válasza MongolZ (#38) üzenetére


Dare2Live
(PH! nagyúr)

"A SpaceX könnyen mond olcsóbb árakat, amikor ki van tömve állami pénzzel..."

Nem kevered össze Kínával, indiával ahol mindent az állam finanszíroz? Esetleg ULAval?

Nem mellesleg mennyire lenne drága dolog szerinted az autózás ha minden út után kidobnánk az autót? Repülés? Rohadt drága lenne és aki nem kidibná az út végén az autót, repülőt az az ár töredékéből tudná uazt nyújtani? Jahát így nem csoda senki se versenyképes SpaceXel.

Szerintem.... The things we make ... make us.  -~- ..And on the 7th day, GOD went windsurfing...

(#45) Dare2Live válasza MongolZ (#39) üzenetére


Dare2Live
(PH! nagyúr)

Lehet utána csinálni. Neked is. Kezdésnek indíthatnál vmi paypal félével....

Szerintem.... The things we make ... make us.  -~- ..And on the 7th day, GOD went windsurfing...

(#46) Dare2Live válasza MongolZ (#38) üzenetére


Dare2Live
(PH! nagyúr)

"Milyen cég az, amelyik az induláskor azt mondja, hogy 6 évig biztos, hogy nem fog profitot termelni, csak a pénzt fogja (nem kicsit) vinni???"

Tényleg ennyire nem értesz hozzá? Induló cégek, startupok jelentős része ilyen. Az első akár 10+év nem szól másról mint nyomják bele a tőkét és max minimál profitok vannak.
Hozzak pldakat? Egy wizzair 2003as alapítású, minimális profitot először 2012ben hozott. 9évig semmit, csak nyelték a pénzt.

"És most, 6 év után tisztán látható, hogy egyre több pénzt kell bele tolni"

Honnan látod "tisztán"? Vagy rálátsz a pontos pénzügyi adatokra vagy lehet csak vagdalkozol? És az elöző ponthoz visszakanyarodva, ha 2018 végére meglesz a pozitív cash flow, ~99%, hogy 2019ben se lesz semmi profit, mert kiáll büfik elé és bejelenti, hogy szeretne még 2db megafactoryra pénzt. Egyet Kínában, egyet Európában. És mire azok elkészülnek és beindul a termelés az 2022. Tehát végül nem az első 6 hanem az első ~10évben nem termelt egy fia profitot se csak nyelte a pénzt. Tudom nem is cég az amely indulása után 10évig nem termelt profitot. Oh wait wizzair? Soroljak még?

Szerintem.... The things we make ... make us.  -~- ..And on the 7th day, GOD went windsurfing...

(#47) ddekany válasza MongolZ (#38) üzenetére


ddekany
(PH! kedvence)

"Mert előtte nem volt pl. hibrid hajtás pl. Prius"

Nagyon egyértelműen nem azt vetettem fel, hogy ők voltak-e az elsők, hanem hogy vajon ők provokálták ki, hogy egyre több gyártó komolyan befektet ebbe az irányba.

(#48) Fotonhámozó válasza 2xar (#27) üzenetére


Fotonhámozó
(senior tag)

"Más: ami a Teslának a hátránya a többiekhez képest, hogy nem tud, illetve még csak tanul autót gyártani." Azért autógyártóként ez igen nagy hátrány, nem? :U Az akkuiparban mit tud felmutatni? Ha kihozna egy olyan akksit (Panasoniccal vagy bármelyik más akkugyártóval közösen), amelyik a jelenleg széles körben alkalmazott energiaforrásokhoz képet gyorsabban tölthető, fajlagosan nagyobb kapacitású, könnyebb stb., megérteném, hogy úttörőnek állítod be. Két pozitív dolgot lehet kiemelni a Teslával kapcsolatban: az akkugyártást próbálja házon belül megoldani (erre a németek csak nagy lépéshátránnyal most tesznek kísérletet), illetve, hogy az elkényelmesedett "konvencionális" járműgyártókat új fejlesztési irányokba kényszeríti.

A farkas imádott olvasni, zabálta a könyveket. Ezért ette meg a nagy i-t és a piros k-t.

(#49) Cifu válasza Fotonhámozó (#48) üzenetére


Cifu
(PH! nagyúr)
LOGOUT blog

Félig-meddig OFF: especiel nagyon örvendetes lenne, ha az autógyártók legalább azt másolnák le, amiben tényleg jó a Tesla: olyan a fedélzeti rendszere, amelyik gyors, gördülékeny, miközben még jól is néz ki. Elégé ledöbbenek néha, amikor eléggé drága autókban is a fedélzetre rendszerében végbéltükrözéses módon lehet csak mászkálni és az egész olyan sebességgel reagál, mintha egy 5 évvel ezelőtti belépő kategóriás telefont nyomkodnék... Egy 10 milliós autóban... :U

[ Szerkesztve ]

A csapatmunka nagyon fontos: rajtad kívül másra is lőhetnek!

(#50) Narxis válasza Zirowe (#8) üzenetére


Narxis
(PH! nagyúr)

Jó lenne ha nem védenéd az olajlobby-t! :W

Copyright © 2000-2018 PROHARDVER Informatikai Kft.