Új hozzászólás Aktív témák

  • 2xar

    tag

    válasz #06658560 #29 üzenetére

    Azzal, hogy tud gyártani a Panasonic-kal közösen akkut, még nincs előnyben,

    Parafrazálom amit írtál: "azzal, hogy a villanyautógyártás legfontosabb és legdrágább elemében óriási előnyben van , még nincs előnyben". Kb. ennyi értelme van annak mit írtál.

    mert az egész akku ipar Kína kezében van,

    Még a fele sincs Kína kezében, bár 2020-ra kb. 60% már náluk lesz. Ami pedig nem Kína kezében lesz, annak nagyja a Musk-éban. A hozzá szükséges nyersanyagok közül is csak a grafit java van Kínában. A Lítium Ausztráliából és Dél-Amerikából jön, a mangán és a kobalt Afrikából, a nikkel a Fülöp-szigetekről.

    (#34) btprg

    Akkora környezetterhelés lenne (ha egyáltalán lehetséges lenne) annyi akkut előállítani, amivel milliárdnyi autót legyártanak, hogy ez egyszerűen nem lehet a jövő

    Ennek nézz utána jobban...

    És ráadásul az élettartamuk is rövid, főleg ha gyorstöltővel töltögetik őket.

    Azt ugye vágod hogy 10 év és/vagy több mint 600.000km kell ahhoz hogy ezek az akkuk az eredeti kapacitásuk 90%-a alá essenek? A Tesla klubtagok pontos, több száz/ezer autós statisztikát vezetnek erről, a Priusok miatt meg 10 évnél is régebbi infók is vannak. Ráadásul ha behal pár cella egy akkupakkban ennyi idő/futás után, azokat simán cserélek és ismét évekig jó az egész.

    Biztos lesz majd jobb akkutechnológia, de 5-10 évig még bizony ezzel fogunk maradni. De ez nem is lesz akkora probléma. Hamarosan elérjük a 800-1000km-es hatótávot (100-ról 500-ig jutottunk 4-5 év alatt), annál többet meg úgyis nagyon kevesen akarnak menni 1 nap alatt, éjszaka meg van 8-12 óra a töltésre. Ez a gyorstöltés csak esetenkénti szükségmegoldássá fog redukálódni amit azért építenek be, hogy az emberek ne idegenkedjenek az elektromos kocsiktól a lassú töltés miatt. Na nem mintha tényleg annyit ártana az akksiknak ha 1 óra alatt feltöltöd őket. A telefonod akksija ugyanezt évekig elviseli úgy hogy minden egyes (vagy max minden második) nap megcsinálsz egy teljes töltési ciklust vele. A kocsik akksija semmiben sem különbözik, csak ugyanolyan cellákból töltesz párhuzamosan nagyon sokat. Plusz van automatikus hűtés-fűtés nekik, ami védi őket és ami a telókban nincs.

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák