Új hozzászólás Aktív témák

  • Cifu

    nagyúr

    joghurt: Azért ha megnézed a cashflow- és tőkebevonás grafikonokat, az összegek exponenciálisan nőnek.
    Tehát egyre nagyobb a veszteség (abszolút összegben), amit egyre több pénz belepumpálásával próbálnak tovább görgetni.

    Ezzel tisztában vagyok, de mégis azt látjuk, hogy fújják tovább a lufit, és csak nem akar kipukkadni. Mint említettem, nem vagyok Musk rajongó, de azért ahhoz kell egy tehetség, hogy ezt már másfél évtizede folyamatosan csinálja, és csak egyre tovább nő...

    Kérdés, hogy mi következik be előbb:
    1. csőd
    2. a valóban fenntartható és üzletképes gyártás
    3. az a követeléstömeg, hogy már túl nagy legyen, hogy hagyják csődbe menni

    Yupp. Anno a Teslának se adtam volna sokat 2008-ban (Top Gear botrány). A SpaceX-nek 2007-ben (Falcon 1 indítás kudarcok). Anno az első Falcon-1 indítás előtt konkrétan "összeroppant" az egyik hajtóanyag-tartály egy rosszul beállított szelep miatt. Hasonló hibáról se nagyon hallottak a szakértők.

    És most hol vagyunk ahhoz képest?

    (Az emlegetett cégei mellesleg vaskosan keresztfinanszírozzák egymást, ami kicsit ködösíti az üzleti eredményeket.)

    A Tesla nyílt, azt látjuk. A SpaceX zárt, azt nem látjuk. A Boring company és társait hagyjuk... :DDD

    REIT: Milyen pénzügyi tehetségről beszélünk, amikor lassan újra elfogy minden pénzük?
    Miért nagyobb feat elérni azt, hogy ingyen kapjon pénzt (valahonnan :U) ahelyett, hogy tudnának autót gyártani?

    Én nem azt mondtam, hogy nagyobb eredmény az, hogy folyton összekalapoz egyre nagyobb és nagyobb összegeket, mint az, hogy vállalható minőségben és mennyiségben gyártanának autókat.

    Én azt mondtam, hogy azért ahhoz piszok tehetségesnek kell lenni, hogy idáig el tudj jutni. Ha nem így lenne, akkor a Tesla vagy a SpaceX nem egyedi eset lenne, hanem kismillió másik hasonló cég közül egy. Az elektromos autók terén nem vagyok penge, de especiel tucatnyi, a SpaceX-hez hasonló céget tudok mondani, amelyik ugyanezzel próbálkozott és bebukott (OTRAG, Rotary Rocket, Beal Aerospace, Excalibur Almaz, Kistler / Rocketplane Kistler, stb...) , a többségük még csak sikeres indítást sem tudott összehozni. Vagyis a SpaceX akár hogy is nézzük, kivétel. Adjuk meg az ördögnek, ami az ördögé...

    És nem, nem ő csinált a Teslából 62 milliárdos céget, hanem a hype és a mítosz, ami körülötte él.

    És szerinted ki csinálta a hype-ot és a mítoszt, ha nem ő? Nem azt mondom, hogy ajnározd, de azt mondom, hogy el kell ismerni, hogy van tehetsége ahhoz, hogy létrehozza azt a légkört, ami kialakult körülötte. Én is homlokráncolva nézem, amit csinál, de a pokolba is, megcsinálta...

    Ja és mégis szerinted mennyi esélye van pont Trumphoz menni kuncsorogni?

    Hogy egy teljesen amerikai gyártású autót csináljon? Hát a fene tudja, azért nem zéró.
    Hogy tovább futtassa a SpaceX-et, amelyik nagy konkurense, a Blue Origin jön fel, mint a talajvíz? Mivel Trump utálja Jeff Bezost, az Amazon és Blue Origin tulajdonosát, ezt sem tartanám lehetettlennek...

    [ Szerkesztve ]

    Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.

Új hozzászólás Aktív témák