Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • arnyekxxx

    veterán

    válasz Busterftw #168 üzenetére

    a közösségi szolgáltatások lényege, hogy nem kell betartani a szolgáltatás nyújtására egyébként vonatkozó szabályokat.

    adófizetés:

    https://index.hu/gazdasag/2016/01/20/uber_taxi_rendelet_budapest/

    Az egész rendszer úgy van kitalálva, hogy évente milliárdokat spóroljon meg azzal, hogy csak a legszükségesebb adónemeket kelljen befizetnie a lehető legalacsonyabb adókulcs szerint.
    Mindehhez az Uber két fontos leányvállalatot hozott létre: az Uber C.V.-t és az Uber B.V.-t:
    Az Uber C.V.-t Hollandiában jegyezték be, nincsenek alkalmazottjai, a központja pedig a Bermudán van, ami egy klasszikus adóparadicsom. Ez a cég kötött 2013 májusában az anyacéggel egy szerződést, aminek az a lényege, hogy egy egyszeri összegért cserébe és 1,45 százalékos alkalmankénti jogdíjért megkapja a jogot, hogy az USA-n kívül használja az Uber szellemi tulajdonát képező szabadalmakat. Arról is megegyeztek, hogy megosztják a jövőben fejlesztendő szabadalmak költségeit és bevételeit. Ez teszi lehetővé, hogy az Uber távol tartsa az amerikai hatóságoktól az USA-n kívüli profitját.A másik fontos leányvállalat az Uber B.V.: ennek viszont tavaly októberben 48 alkalmazottja volt. Amikor egy utas bárhol a világon fizet egy uberes utazásért, a kifizetett pénznek általában a 80 százalékát megtartja a sofőr, a 20 százalék pedig ennek a holland leányvállalatnak lesz a bevétele.
    A két holland leányvállalat közötti megegyezés alapján ekkor a B.V.-nek jogdíjat kell fizetnie a C.V.-nek az Uber szellemi tulajdonának használatáért. A B.V. a bevétel egy százalékát tarthatja meg nagyjából, a többi pénz pedig a C.V-hez kerül jogdíj formájában. Ez után pedig a holland törvények alapján nem kell adót fizetni.

    [ Szerkesztve ]

  • nyisziati

    veterán

    válasz Busterftw #168 üzenetére

    "Az már az elején világos volt, hogy nem az Uberrel van a baj hanem a jelenlegi szabályozás elavult és nincs rá felkészülve."

    Egyrészt ha ezt komolyan gondolod, akkor kezeltesd magad.
    Másrészt az adócsalásra egy rendszer sincs felkészülve. A nyugati államok is csak a liberális hozzáállásuk miatt tűrik meg ezt a rendszert (a FaceBook-kal, Google-lal, Apple-lel meg a többi adócsalóval egyetemben). Bár úgy tűnik, ők is változtatni akarnak.

    "A lényegét veszti el minden ilyen (jobban működő) közösségi szolgáltatás, mert a szabályokkal korlátozzák őket."

    Mint azt már többször bizonyították, ez (és az AirBnB) már rég nem közösségi szolgáltatás.
    Itt több cég meglátta az adózatlan extraprofit megszerzésének a lehetőségét és éltek vele.

    Ha közösségi projektet nézel, akkor ott az Oszkár vagy a telekocsi. Az Übernek rég semmi köze ezekhez.
    Ahogy az AirBnB sem a kihasználatlan vendégágy kiadásáról szól már.

    "Amúgy az Uber nem fizet(ett) Magyarországon a bevételek után adót?"

    NEM.

    "minek a számla a sofőr részéről, ha az Uber fizeti az államnak az utak után a lóvét."

    Mert szemmel láthatólag fogalmad sincs a magyarországi adófizetésről.
    . Egyfelől fizetni kell a taxitársaságnak a bevétele után társasági adót és az alkalmazottai után a szokásos munkabért terhelő adókat,
    . másfelől a taxisnak, aki magánvállalkozó, fizetnie kell az áfát és maga után a bevételt terhelő adókat illetve egyéb járulékokat.
    Plusz a drosztengedély, kamarai tagság, évenkénti vizsga a taxira, sárga matrica.

    EZEKET AZ UBER MIND NEM TETTE MEG.

Új hozzászólás Aktív témák