Új hozzászólás Aktív témák
-
bambano
titán
a védának van visszatartó ereje, azon az 500 méteren, amíg ellát...
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
bambano
titán
A mélyszántást végző traktor ritkán tesz büntetendő cselekményt
Én a 47-esen a tépei traffinál járok gyakrabban, illetve a debreceni Mikepércsi úti kivezetőn. A tépei előtt és után kanyar van, azon aligha lát túl, a debreceninél meg mindenki lelassít 70-re és úgy araszol végig.Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
bambano
titán
válasz #40553216 #50 üzenetére
"akkor érdekes, ha az egyik kameránál valaki egy olyan autó mögött van, amelyiket a másik kameránál már megelőzött, de közben végig záróvonal van.": merugye két autó sorrendjének a felcserélődése csak előzés és záróvonal átlépés során történhet meg, például kikerüléssel nem...
"Nem. És a másodszori felszólításod után is: nem. Mert a kitétel ez volt: „mintha kezben tartanad a telefont”." pedig de. a kihangosítóval való vezetés elvonja a figyelmet. a kihangosító csak biztonságosabb, de nem biztonságos. meg kell osztanod a figyelmed a vezetés és a hívó fél hülyeségei között, ami sokaknak nem megy. tipikusan a pasik nem tudnak figyelmet megosztani.
A beszélgető utas pedig azért biztonságosabb, mint a telefonáló, mert ő is látja a forgalmi helyzetet, és elkussol, ha gáz van. esetleg segít sikítani komolyra fordítva a szót, erről anno volt tanulmány.
"De ez nem különbözik attól, mint amikor beszélgetsz valamelyik utassal": tehát de, különbözik.
szerk:
(#54) bigrock minek kellene hívásfogadáshoz a telót nyomkodni? felveszi magától. legalábbis a rendes teló.
[ Szerkesztve ]
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
bambano
titán
válasz F_Gergely #59 üzenetére
"Én még úgy tanultam, hogy stop táblánál állóra fékezzük az autót, üresbe tesszük, körülnézünk, és ha lehet menni akkor 1-es és indulás.": rosszul tanultad, a ledudálás jogos volt. Más kérdés, hogy régen több dolgot is úgy tanítottak, ami a mai autókon nemhogy helyes, de kifejezetten káros. időnként nem árt átgondolni dolgokat.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
bambano
titán
"Nem értem mit tanult rosszul. Mondjuk üresbe nem kell tenni": tehát mégiscsak érted
amit régen tanítottak, de mára okafogyott vagy ellenjavallt lett, az például a motorfék és a pumpálós fékezés használata.
szerintem amikor egy 130 másodperces ciklusidejű lámpánál a te sávodra jutó 10 másodpercből "pár" másodpercig szöszmötöl a váltóval vagy valamivel, az nem csak dudálást érdemel, hanem azt is, hogy betolják a kereszteződésbe, hogy tanulja meg végre, amikor a lámpa pirossárgára vált, akkor már be van készítve a fokozat és erősen rágyúrunk az indulásra, hogy amikor zöldre vált, akkor késedelem nélkül egyszerre elindulhasson a kocsisor. különben nem jut át megfelelő mennyiségű jármű.
nekem is van olyan ismerősöm, aki minden lámpánál üresbe teszi a váltót, majd amikor zöldre vált a lámpa, akkor kezdi keresgélni a fokozatokat, és nemritkán akkor sikerül elindulnia, mikor már sárgul. és utána nagyon csodálkozik, hogy dudálnak, meg a leglehetetlenebb helyeken is megelőzik. ezt *minden* lámpánál előadja.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
bambano
titán
válasz F_Gergely #70 üzenetére
nem írtam olyat, hogy kerékcsikorgás meg üvöltő motorhang.
"turbó dizelnek van nyomatéka..." elinduláskor pont nincs, de nem baj."Amit te mondasz nincsen összefüggésben": ne legyél egoista, nem mindent neked írtam és nem mindent rád értelmezve. fogadd el, hogy az utakon átlag sofőrök vannak többségben, nekik pedig sok minden másképp van.
"Télen meg előbb megállsz motorfékkel mint ABS-el.": klasszikus tévhit, hogy az abs-nek az a dolga, hogy hamarabb megálljon, mint a sima fék. nem, nem az a dolga, bár van olyan eset is, amikor abs-sel sokkal hamarabb megáll az autó, mint nélküle, de ezt a sofőrök 90%-a nem szokta tudni, mikor.
"viszont aki rutinos": mondom, ne legyél egoista. attól, hogy én ismerek egy embert, aki kiváló rossz példának, rólad nem állítottam semmit.
a többi mondanivalóhoz: igenis átlag autósnak átlagos autóhoz nem jó sem a motorfék, sem a pumpálós fékezés. majd ha még jut eszembe több dolog, megírom.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
bambano
titán
válasz F_Gergely #73 üzenetére
még ha igaz is lenne, el kellene már végre fogadni a tényt, hogy ami rád esetleg igaz, az másokra nem.
teljesen biztos vagyok benne, hogy télen átlag falábú autósnak nagyobb veszély a csúszás, mint az abs által megnövelt fékút.egyébként nem igaz.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
bambano
titán
válasz F_Gergely #75 üzenetére
amióta az autóban minden vackot áram vagy szervó hajt, és amióta olyan könnyű lefullasztani, azóta szőkéknek a motorféket tanítani kifejezetten káros.
a pumpálós fékkel pedig az a baj, hogyha nem hagyod az abs-t dolgozni, akkor nem fog megállni az autó. a "de én jobban fékezek, mint az abs" típusú dumákat csak olyanoktól fogadom el, akiknek legalább négy lábuk van és az autójukban is van kerekenként külön fékpedál. ellenkező esetben ez csak ócska hőzöngés.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
bambano
titán
válasz F_Gergely #77 üzenetére
ha te tényleg olyan régen tanultál vezetni, mint ahogy mondod, akkor neked nem azt tanították, hogy hegyről lefelé pumpálva fékezünk, hanem azt, hogy abban a fokozatban motorfékkel jövünk le, amiben az autó kényelmesen fel tudna menni. a pumpálós fékezés egyébként is azt jelenti, hogy ha megcsúszott a kerék, akkor felengedjük a féket és ismét benyomjuk, kicsit finomabban.
tehát nem fékezünk folyamatosan, nem ég be a fék.
de, le lehet fullasztani az autókat, pláne úgy, hogy vészfékezel és nem nyomod ki a kuplungot. esetleg csúszik is az út. akkor az átlag sofőrnek kakukk van, elszáll a kormányszervó, a fékszervó, a vészfékasszisztens, meg a fene tudja még mi. ez a mezei sofőrnél minimum sok karosszérialakatos melót jelent 100 rugó önrésszel. úgyhogy vészfékezés szigorúan kinyomott kuplunggal, szigorúan teljes erőből benyomott fékkel és hagyjuk dolgozni az elektronikát.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
bambano
titán
"Latnak azok eleg messze": én nem vitatom, hogy a kamerák akár láthatnának elég messze is, de több kamerát is tudok, ami úgy van felszerelve, hogy elkanyarodik az út.
ott hiába lát a kamera messzire, a 'messzire'-nél már szántás van, az meg magánterület, mehet rajta a traktor 160-nal is akár.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
bambano
titán
néhány ok, hogy miért ne vedd ki:
1. a régebbi autók első sebessége nem szinkronizált. tehát ez az 1 másodperc alatt berántjuk elsőbe történet gyakran nem jön össze. téves általánosítástól kíméljetek.
2. elfogadom az állítást, hogy csökkenti a kinyomócsapágy élettartamát. így egy olyan kuplung, ami kíméletes, optimális használat mellett elment volna 800 ezer kilométert, csak 600-at fog. miközben az egyéb tényezők miatt 200-nál kuplungcsere, 400-nál ismét kuplung + kettőstömegű csere.
3. én még csak kétszer ültem olyan autóban, aminek a kuplungjától lerohadt volna a lábam, de sajnos túl rövid időre kaptam kézbe.szerk: még annyit, hogy az, hogy miért buktatnak meg vizsgán, a tapasztalataim alapján nulla relevanciájú. asszonyt azért buktatták meg, mert nem gázolta el a gyalogost.
[ Szerkesztve ]
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
bambano
titán
válasz Hieronymus #108 üzenetére
kanyarban egyébként sem jó terhelésváltást csinálni, jobb, ha a hátsó tengelyt terheled.
ezért kanyarban a nagyon enyhe gyorsítás az optimális.hogy a lámpánál sebességben, kinyomott kuplunggal állás mitől bukási indok vizsgán, azt nem tudom. de mivel vizsgán simán megbuktatnak olyanért is, amit minden józan ember ugyanúgy csinálna, így túlzottan nem csodálkozom.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
bambano
titán
válasz tomcat78 #111 üzenetére
azért ebben van igazság.
(#113) tomcat78 "A menet dinamikája,ha megkívánja(pl,ha az elötted lévő fél,hogy 12-15 km/h fölött leesik az útrol)igenis tanácsos visszaváltani." helytelen álláspont. Ezt régen úgy tanították, hogy a kanyar előtt lefékezünk és a kanyarban már enyhe gyorsítással haladunk.
Nyilván fenti nem igaz, ha hirtelen forgalmi akadályok merülnek fel, szőrmekalapos skodás vagy ilyesmi. De ezt korában sem állítottam.
többi hsz-hez: a lámpától elindulás meg az esetek 99%-ában úgyis csak álom marad, itt Debrecenben mindig van legalább egy az előtted állók közül, aki nem tud se elindulni, se közlekedni. Kedvenceim azok a kereszteződések, ahol két sávban lehetne egyenesen menni, de a külsőben nem állnak. Akkor komplett kocsisor előzés van.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
bambano
titán
válasz tomcat78 #125 üzenetére
nem, természetesen nem ezt szerettem volna írni. egyszeri átlag autósról van szó, akinek lövése sincs, mi az a kanyar csúcspontja. tehát egyszeri átlag autós kanyar előtt fékez, kanyarban gyorsít.
így tanították akkor, amikor én jártam kreszre (1987-ben).helyi sumaherek fékeznek csúcspontig.
szerk: belemenni a másikba akkor is marhaság, ha neked van igazad. szerintem sokkal kevesebb fáradtság elengedni a tahót és nyomni egy kövér dudát, mint karosszérialakatoshoz hordani a szekeret meg biztosítóval vitatkozni, stb. stb.
[ Szerkesztve ]
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
bambano
titán
válasz tomcat78 #128 üzenetére
annyira szeretném, ha egyszer végre azt értenék a mondandómból, amit leírtam, nem pedig azt, amit a diszlexiájuk enged... és utána a válasz is ahhoz tartozna, nem pedig valami légből kapott hülyeséghez...
Azt, hogy te konkrétan hogy vezetsz, nyilván nem tudom, ilyen állítás nem is hangzott el. Olyan állítás hangzott el, hogy mit tanítanak átlag sofőrnek, plusz az, hogy autóversenyzők hogyan fékeznek.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
Új hozzászólás Aktív témák
- Koreai autók topic (Kia, Hyundai, stb.)
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Jobb zoom, egyszerűbb kijelző - megérkezett a Sony Xperia 1 VI
- Kipróbáltuk a Xiaomi 14 Ultra fotós szettjét
- Bestbuy játékok
- Dragon Age: Origins
- Politika
- Dimensity 8250-ként hasznosítja újra a Dimensity 8200-at a MediaTek
- TCL LCD és LED TV-k
- További aktív témák...
- Új Lenovo Ideapad 5 Pro Bivaly Ultrabook -35% 14" RYZEN 5 6600HS 16/512 QHD+ 2,8K Radeon 2GB 90Hz
- Komplett épített pc eladó szükség esetén minden kiegészítővel
- Dell Precision 7530
- Yamaha MusicCast RX-A1070
- Prémium alkatrészek! RoG 3070 Ti Z590 11600K 1000 Watt Platinum Vízhűtés 32GB RAM 1TB NVME Garancia!
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen