Új hozzászólás Aktív témák

  • Aprósólyom

    addikt

    válasz esfrost #3416 üzenetére

    Tudom mit jelent.
    Akkor viszont a szemünk és az agyunk különbözősége miatt is érzékelhetjük másként. Másrészről a játék motorjától is biztosan függ (mennyi a render idő, ütemezés, stb...) és a hardver komponensektől.
    Konkrétabban: 144Hz LG 24GM77 monitorom van. PUBG, jellemzően 90-150fps közötti. Egyetlen egyszer sem veszek észre tearinget. Quake Champions: jellemzően 120-200fps között. Szintén nem veszek észre semmit sem. CS GO, bár ezzel hónapok óta nem játszottam, de ott sem emlékszem tearingre. Fps 160-400 között jellemzően.
    Akkor nem veszek észre tearinget, ha lassan mozgatom az egeret, se akkor, ha gyorsan rántom azt. Az is lehet, hogy nem tud annyi infót feldolgozni az agyam, de az is lehet, hogy azért, mert erőteljesen keresem a számomra érdekes, és döntés befolyásoló helyzeteket, (enemy, tereptárgyak, loot, térkép, idő, közben a mozgás, a pálya pásztázása....) Folyamatosan mozgatom a figyelmem a monitor különböző pontján, mindig, mint egy ideges katona, aki bespeedelt. :DDD Erre gyanakszom. És ha a lehetőségeket keresem, akkor ezeknek is ad jelentőséget az agy, a felesleges információkat pedig diszkontálja, hogy ne terhelje saját magát. Erre tudok gondolni. A látás tulajdonképpen tanult képesség, szóval adaptálódni is elég jól tud, illetve elég sok adatot, képi elemet használ fel a már átélt vizuális élményekből.

    Arra emlékszem, hogy mikor már 144hz monitorom volt, de még csak egy i5-2500K + RX460, akkor a PUBG jellemzően 35-80fps között futott helyzettől függően, átlagban 50-60fps körül. Akkor látszódott. De nem nagyon foglalkoztam vele, mert folyamatosan a veszélyes pontokat, tereptárgyak között, enemy-t keresve pásztáztam a monitort, forogtam, stb....
    Most hogy bőven 100fps felett vagyok és a játékstílusom nem változott, semmit nem veszek észre a tearingből.

    De mivel érdekel, lehet csinálok egy 240fps-s vidófelvételt (ennyit tudok max.), hogy valójában mi látszódik a tearingből. Tényleg csak arra tudok gyanakodni, hogy a figyelmem annyira másra fókuszál a játék közben, hogy az agyamban nem tudatosodik a screen tearing.

    [ Szerkesztve ]

    Jevons paradox

Új hozzászólás Aktív témák